Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 18, 2024, 02:32:16
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Awaryjność i parę pytań  (Przeczytany 9532 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

cioracz

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 18
  • Simson s51, Jawa 350 632
Awaryjność i parę pytań
« dnia: Grudnia 26, 2014, 09:42:30 »

Witam. Chciałbym się dopytać jak jest z Awaryjnością jaw 350TS 368/369. Co ile przewidywany jest remont generalny, jakie oleje polecacie przekładniowe i silnikowe? Olej silnikowy lany z benzyną czy jest jakiś dozownik? Pozdrawiam i przepraszam za tak durne pytania :D
Zapisane

second

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 777
Odp: Awaryjność i parę pytań
« Odpowiedź #1 dnia: Grudnia 26, 2014, 09:56:21 »

Witam. Chciałbym się dopytać jak jest z Awaryjnością jaw 350TS 368/369. Co ile przewidywany jest remont generalny, jakie oleje polecacie przekładniowe i silnikowe? Olej silnikowy lany z benzyną czy jest jakiś dozownik? Pozdrawiam i przepraszam za tak durne pytania :D

Jeśli chodzi o awaryjność to można zastosować zasadę, że jak się dba tak się ma. Ta sama zasada stosuje się do przebiegów między remontami - jeden przejedzie dziesiątki tysięcy, inny po pięciu tysiącach nadaje się do remontu. Olej stosuj jak najlepszy, syntetyczny, nie więcej niż 1:50 w stosunku do benzyny. Często jest tak, że zakupiona buteleczka oleju dedykowana jest na określoną ilość paliwa. Ale osobiście polecam większe opakowania - taniej wychodzi. Jeśli chodzi o przekładnie to spokojnie wyrabia się hipol, ale zmieniaj przed każdym nowym sezonem.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 26, 2014, 09:58:07 wysłana przez second »
Zapisane
To ma być taka fikcja żeby wszyscy uwierzyli a fikcja musi być prawdopodobna żeby stała się prawdą...

cioracz

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 18
  • Simson s51, Jawa 350 632
Odp: Awaryjność i parę pytań
« Odpowiedź #2 dnia: Grudnia 26, 2014, 10:05:44 »

. Często jest tak, że zakupiona buteleczka oleju dedykowana jest na określoną ilość paliwa. Ale osobiście polecam większe opakowania - taniej wychodzi. Jeśli chodzi o przekładnie to spokojnie wyrabia się hipol, ale zmieniaj przed każdym nowym sezonem.
Tyle to wiem bo od 8roku życia siedzę w tym temacie, ale tak jak mówiłem. O Jawie nie wiedziałem nic, do czasu :D
A jak jest z dostępnością części? I co z ich jakością? Są to części typu chinepower czy są jakieś dobre marki które polecacie? :)
Zapisane

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: Awaryjność i parę pytań
« Odpowiedź #3 dnia: Grudnia 26, 2014, 10:16:40 »

Rzadko kupuje nowe czeście, ale jak już to kupuję zawsze wyroby china/taiwan i nie narzekam na ich jakość. Wole zawsze kupić org używke. A skoro wiesz tak wszystko od dziecka i siedzisz w temacie to coś mało inteligentne pytania zadajesz.....
i chodzi Ci o Jawe 350  model 638/639.
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

youngbiker

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 84
  • co tam skośna kawa, nie ma to jak jawa :)
Odp: Awaryjność i parę pytań
« Odpowiedź #4 dnia: Grudnia 26, 2014, 10:17:58 »

można jeszcze dostać sporo części czeskiej produkcji, uważam, że zawsze jest ona coś lepsza niż noname z chin. ja kupuję sporo w sklepie 4motor.pl, polecam. na stronie jawaczesci.pl możesz kupować prosto od dilera jawy w polsce :D


co do oleju w mieszance paliwowej, dowiedz się jaki był stosowany do tej pory. przejście z syntetyka na mineral jest niegroźne, ale odwrotnie nie nalezy robić, gdyż syntetyczny olej rozpuszcza nagar, a to nie wpływa zbyt dobrze na górę silnika ;)


myślę, że skoro siedzisz w temacie, to na tym forum będziesz potrafił znaleźć odpowiedź na każde pytanie, tylko cierpliwości, i korzystania z opcji "szukaj" :P

second

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 777
Odp: Awaryjność i parę pytań
« Odpowiedź #5 dnia: Grudnia 26, 2014, 10:26:03 »

co do oleju w mieszance paliwowej, dowiedz się jaki był stosowany do tej pory. przejście z syntetyka na mineral jest niegroźne, ale odwrotnie nie nalezy robić, gdyż syntetyczny olej rozpuszcza nagar, a to nie wpływa zbyt dobrze na górę silnika ;)


Osobiście wolałbym zrobić remont silnika niż używać go zapchanego nagarami. Co to za silnik, którego luzy technologiczne regulują nagary i inne osady? Złom to złom i nie pomogą żadne nagary na pierścieniach.
Zapisane
To ma być taka fikcja żeby wszyscy uwierzyli a fikcja musi być prawdopodobna żeby stała się prawdą...

youngbiker

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 84
  • co tam skośna kawa, nie ma to jak jawa :)
Odp: Awaryjność i parę pytań
« Odpowiedź #6 dnia: Grudnia 26, 2014, 10:28:32 »

ja jestem zdania, że jeżeli silnik pracuje poprawnie, nie dzwoni, ma moc, a już ze 2 sezony lata na mineralu, to lepiej lać tak jak było do tej pory i cieszyć się jazdą, zamiast od początku dokładać w jeszcze niekonieczne remonty ;)

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Awaryjność i parę pytań
« Odpowiedź #7 dnia: Grudnia 26, 2014, 11:23:06 »

Chciałbym się dopytać jak jest z Awaryjnością jaw 350TS 368/369.
Witaj wśród Jawerów. Jeśli Twoja Jawa jest zdrowa "mechanicznie" i to od jakiegoś już czasu to nie powinna Cię zaskoczyć jakąś naglą awarią. Postaraj się skontrolować i doprowadzić do jak najlepszego stanu jej elektrykę bo z jej strony niespodzianki sa chyba częstsze.  Potrzebną wiedzę znajdziesz w zasobach Forum a części, tak jak już tu napisano, są dostępne (ja sprowadzam glównie z Czech i nie mam z tym problemów nawet w Japonii).

Hubertus

  • Użytkownik techniki
  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 456
  • Srdcem a rozumem
    • rumble garage
Odp: Awaryjność i parę pytań
« Odpowiedź #8 dnia: Grudnia 26, 2014, 11:40:24 »

ja jestem zdania, że jeżeli silnik pracuje poprawnie, nie dzwoni, ma moc, a już ze 2 sezony lata na mineralu, to lepiej lać tak jak było do tej pory i cieszyć się jazdą, zamiast od początku dokładać w jeszcze niekonieczne remonty ;)

Jesli silnik jest w dobrej kondycji, to nie zaszkodzi mu przejscie z mineralnego na polsyntetyk/syntetyk. Ja tak robilem z koniecznosci w podrozy i silnikowi, mimo przebiegu ponad 30 000km nic sie nie stalo.
Jesli natomiast silnik jest trupem, ktorego przy zyciu utrzymuje tylko nagar, to i tak nic mu nie pomoze (poza porzadnym remontem). Wiele juz sie nim nie nacieszysz.
Zapisane
Jawa typ 634; 12Volt-VAPE + Velorex 562
Kawasaki GPz 750 KZ 750E
Kawasaki GPz 900 R

second

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 777
Odp: Awaryjność i parę pytań
« Odpowiedź #9 dnia: Grudnia 26, 2014, 11:59:34 »

Wydaje mi się, że mądrzej jest wykonać wcześniejszy remont, niż czekać aż coś sklejone nagarami rozleci się podczas jazdy, demolując silnik doszczętnie. Wtedy może być tak, że nie będzie już czego remontować.
Zapisane
To ma być taka fikcja żeby wszyscy uwierzyli a fikcja musi być prawdopodobna żeby stała się prawdą...

cioracz

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 18
  • Simson s51, Jawa 350 632
Odp: Awaryjność i parę pytań
« Odpowiedź #10 dnia: Grudnia 26, 2014, 16:32:20 »

A skoro wiesz tak wszystko od dziecka i siedzisz w temacie to coś mało inteligentne pytania zadajesz.....
Ja to wiem i właśnie mi głupio tak też trochę  :o  a ja wolę się zapytać raz i wyjść na głupka niż zajeździć silnik. Takie moje zdanie. Nie bądźmy do siebie negatywnie nastawieni. Jawy od strony mechanicznej nie znałem w ogóle :)
Dzięki wszystkim za odpowiedzi.
Jawa którą dopiero kupie zresztą jutro (a kupie na pewno bo za śmieszne pieniądze) stała 4lata regularnie przepalana, przez rok nie była odpalana bo gaźnik sie zabrudził podczas remontu w garażu, ale była "przekopana" od czasu do czasu także jak myślicie przeczyszczenie samego gaźnika, wymiany płynów i filtrów. Bo nie wiem czy pakować się w wymianę pierścieni, tłoka itp. Wiem że jak została odstawiona w międzyczasie miała wymieniona wszystkie łożyska
Zapisane

second

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 777
Odp: Awaryjność i parę pytań
« Odpowiedź #11 dnia: Grudnia 26, 2014, 16:49:16 »

Kupuj jak tanio i nie marudź. O wymianie pierścieni pomyślisz jak będzie taka konieczność. Często jest tak, że stojące latami silniki po odpaleniu chodzą bezawaryjnie długie lata.
Zapisane
To ma być taka fikcja żeby wszyscy uwierzyli a fikcja musi być prawdopodobna żeby stała się prawdą...

saszek5

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 576
  • Jedziem tam :D
Odp: Awaryjność i parę pytań
« Odpowiedź #12 dnia: Grudnia 26, 2014, 17:11:31 »

Nie słyszałem , żeby stojący kilka lat silnik chodził idealnie długi czas a wręcz odwrotnie . Będziesz musiał sam zweryfikować stan części silnika .
Zapisane

second

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 777
Odp: Awaryjność i parę pytań
« Odpowiedź #13 dnia: Grudnia 26, 2014, 17:14:58 »

Nie słyszałem , żeby stojący kilka lat silnik chodził idealnie długi czas a wręcz odwrotnie . Będziesz musiał sam zweryfikować stan części silnika .

A ja już czwarty raz trafiam na taki ideał. To już słyszałeś.
Zapisane
To ma być taka fikcja żeby wszyscy uwierzyli a fikcja musi być prawdopodobna żeby stała się prawdą...

saszek5

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 576
  • Jedziem tam :D
Odp: Awaryjność i parę pytań
« Odpowiedź #14 dnia: Grudnia 26, 2014, 17:20:11 »

uuuu powinieneś zagrać w totolotka
Zapisane

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Awaryjność i parę pytań
« Odpowiedź #15 dnia: Grudnia 26, 2014, 17:21:31 »

Co do stojącego silnika - jeden właściciel wleje olej do garów,obniży przepustnice,zatka wydechy i trzymał w ocieplonym garażu. Inny tylko zamknął kranik i to wszystko. Do tego należy dodać to,w jakim stanie był silnik przed postojem i tak naprawdę mamy loterię:)
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: Awaryjność i parę pytań
« Odpowiedź #16 dnia: Grudnia 26, 2014, 17:32:00 »

Jak była przekopywana to mogło jej to pomóc albo wręcz przeciwnie, różnie to bywa, jak stała w suchym to przekopywanie jest na plus, ale jak w wilgoci, to niestety tylko to zaszkodziło, jak ja już dorwiesz to zdejmij głowice i cylindry najlepiej i obadaj, czy jakaś ruda tam się już nie zadomowiła. Wyczyścić gazior, styki na przerywaczach i odburzać :)
Troche na Ciebie niepotrzebnie naskoczyłem, piona :)
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 781
Odp: Awaryjność i parę pytań
« Odpowiedź #17 dnia: Grudnia 26, 2014, 18:04:03 »

J jak ja już dorwiesz to zdejmij głowice i cylindry najlepiej i obadaj, czy jakaś ruda tam się już nie zadomowiła.
Nic z tych rzeczy - jeśli na górze silnika zagościła ruda (wątpię skoro stoi tylko rok nie ruszana) to wszystko poczujesz ruszając kopadłem. Jeśli będzie się kręcił, to nie rozbieraj działających mechanizmów. 
Wyczyścić gazior, styki na przerywaczach :)
I zajrzyj co jest w zbiorniku, żebyś po pierwszym odpaleniu nie mysiał gaźnika czyścic jeszcze raz.

Aura z oknem nie nastraja do przejażdżek, wiec stanu technicznego nie sprawdzisz. Wypytaj dokładnie z jakiego powodu Jawa została odstawiona.  Co do oleju do paliwa- co wlejesz to będzie dobre. Kilka lat temu kupiłem komara Sport. Miał 36 lat i fabrycznie złożony silnik. Zacząłem mu robić mieszankę z orlenowym olejem 2T (potocznie zwanym malinką). Przez 500 km dośc często musiałem wykręcać świecę, żeby ją przedmuchać z nagaru - olej wypłukiwał nagar i potrafiło nim mostkować świecę. Ten silnik śmigał jeszcze 2 lata (około 1500 km) bez remontu kapitalnego.
Zapisane

cioracz

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 18
  • Simson s51, Jawa 350 632
Odp: Awaryjność i parę pytań
« Odpowiedź #18 dnia: Grudnia 26, 2014, 19:52:05 »

Jawa będzie kupiona od kolegi szwagra  ;D  Także sporo wiem o niej i o właścicielu. Została odstawiona z powodu braku czasu (obowiązki rodzinne i te sprawy) rzekomy "kolega" skończył technologie i konstrukcję mechaniczne także wie co dla niej dobre zwłaszcza że jest on pierwszym właścicielem, z tego co się wypytałem ale nie jest to 100% informacja(!)to jest to 639. Stała w suchym garażu.Garaż to jego oczko w głowie także szitu tam nie ma. Wiem że bak zalany jest pod korek co jest na wielki plus. Zrobił remont silnika z myślą że będzie jeszcze jeżdżona ale wynikły pewny sprawy w które nie chce się zagłębiać. Jedyne co mnie martwi jeszcze to opony, ponieważ nie była przeturlana ani nic. Ja s w przerwie sezonowej turlam sima bo się boje a co dopiero gdy mówimy tu o staniu przez rok na oponach
Zapisane

second

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 777
Odp: Awaryjność i parę pytań
« Odpowiedź #19 dnia: Grudnia 26, 2014, 19:57:58 »

Skąd taki pesymizm? Może ta jawa - jak większość jaw - stoi zimą na podstawce centralnej?
Zapisane
To ma być taka fikcja żeby wszyscy uwierzyli a fikcja musi być prawdopodobna żeby stała się prawdą...

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 781
Odp: Awaryjność i parę pytań
« Odpowiedź #20 dnia: Grudnia 26, 2014, 22:25:21 »

oponom nic nie będzie - a nawet jak będzie to jak moto po pieniądzu to dokupisz komplet nowych i będziesz zadowolony
Zapisane

cioracz

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 18
  • Simson s51, Jawa 350 632
Odp: Awaryjność i parę pytań
« Odpowiedź #21 dnia: Grudnia 27, 2014, 10:11:04 »

Bardzo dziękuję wszystkim za szybkie odpowiedzi, mam nadzieje że już za parę godzin pochwalę się TSką  :D
Zapisane

second

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 777
Odp: Awaryjność i parę pytań
« Odpowiedź #22 dnia: Grudnia 27, 2014, 11:06:17 »

Liczę na to, że nie zapomnisz o pochwaleniu się. Bardzom ciekaw :)
Zapisane
To ma być taka fikcja żeby wszyscy uwierzyli a fikcja musi być prawdopodobna żeby stała się prawdą...

cioracz

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 18
  • Simson s51, Jawa 350 632
Odp: Awaryjność i parę pytań
« Odpowiedź #23 dnia: Grudnia 27, 2014, 16:47:23 »

No więc sprawa wygląda tak. Oglądałem, kupiłem  ;D  Jutro z rańca będzie u mnie. I jest takie pytanie. Nigdzie nie widziałem takiego gaźnika. Pisało na nim KWA albo coś podobnego. I nie wiem co to jest. W ogóle instalacja 12V, po jakiś przeróbkach bo jak podniosłem siedzenie to włącznik napięcia przerobiony z lampki. Siedzenie i cały tylni plastik jest jakiś wyrąbany do góry ala ścigacz :D no taki wieśniak trochę. A i wydech też nie oryginalny tylko jakiś wykrzywiony do góry. No i za jego kadencji był szlif robiony ale nie pamięta który. Da się to jakoś sprawdzić. Gary oryginał :) Także jakby ktoś mógł mi powiedzieć co to za gaźnik
EDIT: Coś na wzór tego http://obrazki.elektroda.pl/6611807200_1332525088.jpg Ale to są chyba od 250 i są dokręcane do króćca, a normalnie to tak jakby dwie przepustnice były, więc o co chodzi?
« Ostatnia zmiana: Grudnia 27, 2014, 16:51:34 wysłana przez cioracz »
Zapisane

Blenders

  • Laureat "Krzywej Korby" 2012
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1081
  • Bibliotekarz
Odp: Awaryjność i parę pytań
« Odpowiedź #24 dnia: Grudnia 27, 2014, 17:01:01 »

Zrobisz zdj gaźnika to zobaczymy, poszukaj na nim napisów.

Wydechy lekko podniesione miały jawy 638.1 zobacz na tabliczkę znamionową na główce ramy.

literaturę do swojej maszyny znajdziesz tutaj:

http://www.jawacz.pl/biblioteka/jawa-350-modele-634-632-638-639-640-instr-obslugi-katalogi-czesci-itp/

Są instrukcje katalogi itp.

Poczytasz trochę i będziesz wiedział co i jak.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 27, 2014, 17:05:37 wysłana przez Blenders »
Zapisane
Jawa 350 634-7 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 83r Docieranie
Čz 350 472.5 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 85r
Čz 180 487.4 (Pełne Vape 12V) 93r
Jawa 638.5
Wsk 125 M06B3 Bąk (Cdi TurboZabytki 12V) 77r
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
5 Odpowiedzi
3695 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 09, 2014, 22:18:23
wysłana przez Turbo
13 Odpowiedzi
5310 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 27, 2014, 22:16:31
wysłana przez marian
4 Odpowiedzi
2867 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 14, 2014, 23:26:14
wysłana przez Iceman_873
21 Odpowiedzi
7598 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 23, 2016, 08:37:57
wysłana przez SofCHJanek
26 Odpowiedzi
2327 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 17, 2022, 20:53:19
wysłana przez azbescik2