Wolna Strefa Jawa - CZ
Sprawy Techniczne => Elektryka => Wątek zaczęty przez: andree w Lutego 17, 2014, 15:26:35
-
Wczoraj podłączaliśmy instalację do mojej cześki, według schematu, ja się niewiele znam na elektryce, więc poprosiłem o pomoc kolegów, mariana i kozulca, wszystko w miarę ładnie szło, instalacja podpięta, próba, a tu zonk ???, po dłączeniu aku i przekreceniu stacyjki palą się, bezpieczniki i kable przy przekaźniku, ponowne sprawdzenie poprawność podpięć kabli, według schematu, nadal to samo, przekaźniki zmieniane, więc tu nie tkwi błąd, to gdzie ??,
podobno, (ja się nie znam), instalacje CZ 472,6 i Jawy 638 sie niewiele różnią, a na schemacie podłączenia przekaźnika, regulatora i prostownika sa trochę inne(tak marian twierdzi),
czy kładł ktoś instalację do cześki według tego schematu ?,
czy na pewno on jest prawidłowy ?
(https://http://s28.postimg.org/rsy5e5zjx/4726new.jpg) (http://postimage.org/)
(http://postimage.org/)
dla porównania schemat od Jawy;
(https://http://s9.postimg.org/cuo0qb6in/638_kolor.gif) (http://postimage.org/)
(http://postimage.org/)
kilka fotek z podpięć kabli, palą się kable oznaczone na czerwono, po podpieciu tego oznaczonago na zielono;
(https://http://s29.postimg.org/m6nag7c5j/Zdj_cie1596.jpg) (http://postimage.org/)
(http://postimage.org/app.php)
(https://http://s30.postimg.org/wdf6kwnyp/Zdj_cie1595.jpg) (http://postimage.org/)
(http://postimage.org/app.php)
(https://http://s28.postimg.org/ej0flfpz1/Zdj_cie1597.jpg) (http://postimage.org/)
(http://postimage.org/app.php)
(https://http://s3.postimg.org/eoyz3p50z/Zdj_cie1595.jpg) (http://postimage.org/)
(http://postimage.org/)
Cześkę udało sie oczywiście odpalić :), ale niema ładowania, bo odłączone są te przewody co sie palą >:(,
czy mógł by ktoś porównać, według swojej cześki czy nasze podłączenie kabli jest na pewno prawidłowe ?
-
Andrzeju ten kabel oznaczony na zielono to jest chyba masa. i on musi być podłączony. Ja wczoraj na nowo układałem elektrykę i w przekaźniku mam podpięte wszystkie cztery kable.
-
Się kucze nie znam, więc się nie wypowiem ::), marian, albo koza są w temacie, pewno tu zajrzą.
-
Gdzieś jest zwara. Sprawdź, czy prostownik jest dobrze odizolowany. Kiedyś u mnie ,ta śruba co jest pod napięciem dotykała jakimś cudem do obudowy.
-
no bedziemy sprawdzać w sobotę,
ten kabelek, niby od masy, gdzie by go nie dotknął to zwarcie robi, marian jak z roboty przyjdzie to lepiej wytłumaczy..,
czeron to walnij fote tych podłączeń u Ciebie, tak żeby coś było widać, ;),
masz zgodnie ze schematem ?
-
Andzeju ja kładłem kiedyś tam instalację ze schematu. Nie wiem kiedy będę mógł pojechać do garage, a te zdjęcia co mam to już widziałeś.
-
acha, znaczy ze schemat jest ok ?, a marian twierdzi że cos nie teges z nim... ::)
-
Ja robiłem z tego, Porównaj ze swoimi i zobaczysz co jest nie tak.
Ale chyba masz ten sam
-
troche inny, przekaźnik się różni,
mowiełeś że masz podpięte 4 kable, ze schematu Twojego wynika że powinny być 3 ::)
-
Pany.Ewidentnie ten schemat 472.6 andree jest zle porownajcie z tym od 638 a ten co pokazal czeron jest jeszcze inny ale tez chyba dobry
-
Wczoraj podpinałem przekaźnik i na 1000000000% mam 4 kable.
Faktycznie na schemacie brakuje jednego kabla
Adrzej wstaw te swoje schematy całe, bo nie widać przekaźników
-
Czeron,na tym twoim schemacie brakuje jednego,owszem ale na tym co ma andree to jest calkiem innaczej i bez sensu
-
W schemacie od CZ przekaźnik zwiera kontrolkę do masy dlatego są trzy przewody.
Natomiast na schemacie od Jawy przekaźnik włącza dodatnie zasilanie dla kontrolki dlatego są cztery przewody.
-
na przekaźniku mam dwa kable białe i dwa niebieskie (granatowe) i ten który u Andrzeja jest odpięty jest właśnie niebieski. A jeżeli to jest niebieski to wcześniej źle napisałem, bo to nie jest masa :(
-
Specjalnie post pod postem
Andrzeju byłem w garażu i porobiłem fotki, dodam je tutaj jednak są kiepskiej jakości
Co nie będziesz wiedział postaram się rozjaśnić, choć prawdę mówiąc elektrykiem nie jestem
-
No i u mnie coś jest poj.., bo biały idzie z niebieskim razem, a u ciebie dwa białe razem, a niebieskie osobno, w podłączeniu przekaźnika, ide zaraz sprawdzać..
-
Sprawdź jak są podpięte kontrolki tzn. czy to przekaźnika idzie przewód masowy czy +zasilający.
A sprawdzane było przy odpiętym tylko przekaźniku? Ładowanie wtedy powinno działać, nie będzie tylko sygnalizacji.
-
przy odłączonym nie było ładowania ani kontrolek
-
czyli w/g zdjęć czerona podłaczalismy dobrze:
86 na 86 altka
30/51 na kontrolke
0 i 87 a zmostkowane-masa
sofchJanek wydaje mi sie że bez przekaźnika nie było ładowania nie da się sprawdzić bo multimetr elekroniczny wariuje podczas pracy silnika
Przy stacyjce tez raczej dobrze 54 na kontrolki(+)
kontrolka luzu działa
i od ładowania tez świeci
a drugi z żarówki ładowania idzie na 30/51 przekaźnika
Nic,będę jeszcze raz musiał wszystko przejrzeć i posprawdzać przewody czy nie maja zwarcia.
-
Jeśli multimetr wariuje to trzeba założyć fajki świecy z rezystorem i będzie ok ;)
-
Acha i jeszcze przypomniało mi sie ze jak odłączylismy Df od szczotek (na włączonym zapłonie ale unieruchomionym silniku) to kontrolka gasła a jak podłaczylismy tam w obwód żarówke to kontrolka zapalała sie a żarówka(ta podłaczana zamiast szczotek)lekko się żażyła
i z tego co mi wiadomo napiecie między DF a masą,na niepracującym silniku z właczonym zapłonem powinno wynosic 12v a było cos koło 3v
Niema co gdybać juz wszystko wiem,musze tylko jeszcze raz dokładnie sprawdzic wszystkie przewody czy sa odpowiednio podpiete.
-
Wprowadzone poprawki (narazie prowizorka), według instruktażu czerona, marian, czeron, Janek i kto tam sie jeszcze zna na tych cholernych kablach :), zerknijcie, tak powinno być ?
(https://http://s27.postimg.org/iynzywd3n/Zdj_cie1605.jpg) (http://postimage.org/)
(http://postimage.org/)
(https://http://s2.postimg.org/66qjim2eh/Zdj_cie1606.jpg) (http://postimage.org/)
(http://postimage.org/)
(https://http://s27.postimg.org/xj0xzczmb/Zdj_cie1604.jpg) (http://postimage.org/)
(http://postimage.org/app.php)
może ma ktoś foty tych podłączeń w swojej cześce.., mile widziane ;)
-
Ciężko mi po zdjęciach coś wypatrzeć. To trzeba przejrzeć dokładnie.
-
Odkręć 2 białe kable od uchwytu przekaźnika i daj je pod śrubę od regulatora( u góry i ten biały który tam jest zostaw tam a drugi jego koniec podłącz do styku (-) na regulatorze styk 54 zostaw pusty jak w schemacie.
Na mocowaniu przekaźnika nie trzeba białego kabla.
Z tego co pamiętam to malowałeś airbox może nie ma masy na nim.
-
Odkręć 2 białe kable od uchwytu przekaźnika i daj je pod śrubę od regulatora( u góry i ten biały który tam jest zostaw tam a drugi jego koniec podłącz do styku (-) na regulatorze styk 54 zostaw pusty jak w schemacie.
Na mocowaniu przekaźnika nie trzeba białego kabla.
Z tego co pamiętam to malowałeś airbox może nie ma masy na nim.
a czy to będzie jakaś różnica jak te 2 białe kable, które są pod śrubą przekaźnika przełożę pod śrubę mocującą regulator ?, tu i tu powinna być masa w airboxie, gwinty są jeszcze ciepłe do śrub mocujących przekaźnik i regulator ;),
z uchwytu regulatora ten biały idzie do styku (-), a 54 jest pusty, tak jak piszesz.
-
Odkręć 2 białe kable od uchwytu przekaźnika i daj je pod śrubę od regulatora( u góry i ten biały który tam jest zostaw tam a drugi jego koniec podłącz do styku (-) na regulatorze styk 54 zostaw pusty jak w schemacie.
Na mocowaniu przekaźnika nie trzeba białego kabla.
Z tego co pamiętam to malowałeś airbox może nie ma masy na nim.
a czy to będzie jakaś różnica jak te 2 białe kable, które są pod śrubą przekaźnika przełożę pod śrubę mocującą regulator ?, tu i tu powinna być masa w airboxie, gwinty są jeszcze ciepłe do śrub mocujących przekaźnik i regulator ;) ,
z uchwytu regulatora ten biały idzie do styku (-), a 54 jest pusty, tak jak piszesz.
Chodziło mi o to żeby masa do regulatora była podłączona kablem a nie airboxem ramą itp ponieważ wszystko masz świeżo malowane może być słaba masa, a poza tym na uchwycie przekaźnika jest ona niepotrzebna (mimo że sam uchwyt jest metalowy).
-
Odkręć 2 białe kable od uchwytu przekaźnika i daj je pod śrubę od regulatora( u góry i ten biały który tam jest zostaw tam a drugi jego koniec podłącz do styku (-) na regulatorze styk 54 zostaw pusty jak w schemacie.
Na mocowaniu przekaźnika nie trzeba białego kabla.
Z tego co pamiętam to malowałeś airbox może nie ma masy na nim.
a czy to będzie jakaś różnica jak te 2 białe kable, które są pod śrubą przekaźnika przełożę pod śrubę mocującą regulator ?, tu i tu powinna być masa w airboxie, gwinty są jeszcze ciepłe do śrub mocujących przekaźnik i regulator ;) ,
z uchwytu regulatora ten biały idzie do styku (-), a 54 jest pusty, tak jak piszesz.
Chodziło mi o to żeby masa do regulatora była podłączona kablem a nie airboxem ramą itp ponieważ wszystko masz świeżo malowane może być słaba masa, a poza tym na uchwycie przekaźnika jest ona niepotrzebna (mimo że sam uchwyt jest metalowy).
acha, rozumiem, to przełożę pod śrubke od regulatora :), a poza tym to już wszystko jest Ok, według Ciebie ?
-
Wygląda że tak ciężko po zdj powiedzieć, a sprawdzaliście czy regulator i prostownik są sprawne ?
-
były wzięte z jeżdżacego moto, więc powinno być wszystko ok, regulatory żeśmy 2 inne też podłączali.., cały czas zwara >:(
-
były wzięte z jeżdżacego moto, więc powinno być wszystko ok, regulatory żeśmy 2 inne też podłączali.., cały czas zwara >:(
To może przekaźnik ma zwarcie skoro paliło kable po podłączeniu przekaźnika.
Ps. ja mam zamontowany samochodowy przekaźnik podłączone wg tego schematu.
-
Cześć. Na moje oko masz teraz wszystko dobrze, Tylko pamiętaj, Ze przy tych elementach bardzo ważna jest masa, masa i jeszcze trochę masy ;D
Regulator to nie żarówka, że ja ma trochę mniej masy to słabiej świeci. ;)
-
Moim zdaniem andree to żeś teraz namotał niepotrzebnie.
To ze je kolorami podłaczysz nie znaczy że bedzie dobrze.
trzeba sprawdzić czy ten 86 na pewno idzie na 86 altka
D+ na 54 stacyjki
30/51 na kontrolke
bo w tych połaczeniach moze byc cos pomylone(choc było kilka razy sprawdzane ale wypadałoby jeszcze raz)
i sam przekaźnik trzeba sprawdzic czy nie ma zwarcia.
-
Ja to bym olał ten przekaźnik i lampkę od ładowania a zastosował zamiast tego prosty wskazówkowy miernik napięcia, tak jak ma to kilka osób. Wtedy wiadomo czy ładuje i jakie napięcie jest w instalacji.
-
Marian, nic nie namotałem, tylko jeden kabel przełożyłem, teraz jest tak jak u czerona, instruował mnie telefonicznie, bedąc przy swoim moto, więc chyba nic nie pomyliłem, jak jego cześka chodzi na takim podłączeniu to i moja też chyba powinna :), ale jak coś to przecież w każdej chwili można przełozyć z powrotem ten kabelek , przyjedziesz jutro bedziemy główkować ;)
Ja to bym olał ten przekaźnik i lampkę od ładowania a zastosował zamiast tego prosty wskazówkowy miernik napięcia, tak jak ma to kilka osób. Wtedy wiadomo czy ładuje i jakie napięcie jest w instalacji.
Janek, naświetl dokładniej temat, jak możesz ::)
-
Marian nic tam nie jest namontane, z Andrzejem przełożyliśmy tylko przewody masowe, których Andrzej z braku czasu nie podłączył. Prawdopodobnie masz Marian miernik, to zbadajcie te wszystkie niebieskie kable i ich połączenia, Podłączcie dobrze masę i musi to działać.
-
Zobacz na Jawę Majzla czy Turbo.
-
Wróciłem właśnie od Andree.Wygląda na to że wszystko już jest w porządku.Cz odpala światła,kierunki wszystko działa>Ładowanie na pewno tez ale nie sprawdziliśmy tego bo miernik wariuje od zakłóceń.
Okazało się że jednak były zamienione 30/51 z tym co idzie do D+
-
Wróciłem właśnie od Andree.Wygląda na to że wszystko już jest w porządku.Cz odpala światła,kierunki wszystko działa>Ładowanie na pewno tez ale nie sprawdziliśmy tego bo miernik wariuje od zakłóceń.
Okazało się że jednak były zamienione 30/51 z tym co idzie do D+
No i żeś sie pośpieszył, miałem napisać że cała instalacja zjarała się w ch..
, a cześka poszła na złom :D,
tak jak Marian napisał, wszystko działa, zwary niema, czeka mnie jeszcze trochę lutowania, ale czesława pali od strzała, świeci, trąbi, miga, kontrolka od ładowania gaśnie, więc chyba i ładuje 8),
a wszystko przez zonka, który się wkradł w podłączenie stacyjki,
kto podłączał stacyjkę, nie powiem ;D,
dziękuję wszystkim za pomoc ;)
temat można wywalić do kosza, bo chyba nikomu się na nic nie przyda.
-
Nie,to nie bylo przy stacyjce pomylone tylko tam przy tych reglach i przekaznikach.Ale fakt faktem stacyjka tez byla zle zlozona.
Wszystko podpinalismy za szybko wrecz chaotycznie bo bylo parcie na odpalanie