Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 19, 2024, 18:04:53
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Cos dla fanów Jawy 50 -Zapłon elektroniczny 12V  (Przeczytany 5227 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

clarusek

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 38
  • Jawa 50 Typ 223
Cos dla fanów Jawy 50 -Zapłon elektroniczny 12V
« dnia: Marca 10, 2014, 21:10:16 »

Witam, ostatnio siedząc w domu i przeglądając internet znalazłem coś bardzo ciekawego. A mianowicie zapłon do jawy 50 pasujący rzekomo bez przeróbek. Przynajmniej tak zapewnia autor zdjęć lecz nie chce zdradzić z jakiego moto jest ten zapłon. Może wy coś wydumacie?


ps. Podobno mieści się w kartery i dekiel.


Pozdrawiam.
Zapisane

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 778
  • Ile to już lat ?
Odp: Cos dla fanów Jawy 50 -Zapłon elektroniczny 12V
« Odpowiedź #1 dnia: Marca 10, 2014, 21:19:25 »

Jak na moje oko to magneto nie wejdzie w dekiel od zapłonu a na magnecie widać napis DUCATI .
Zapisane

pawel1976

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2
  • cz 350 472.6
Odp: Cos dla fanów Jawy 50 -Zapłon elektroniczny 12V
« Odpowiedź #2 dnia: Marca 10, 2014, 21:31:08 »

Bardzo podobny zapłon posiada skuter mojej córki silnik 139QMB "ksero" silnika hondy.
Z tym że magneto jest mniejsze i odczyt czujnika odbywa się na zewnątrz szali.
Zapisane
    Status GG
Pozdrawiam Paweł

Anusiak

  • Żółtodziób
  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 296
Odp: Cos dla fanów Jawy 50 -Zapłon elektroniczny 12V
« Odpowiedź #3 dnia: Marca 10, 2014, 21:47:49 »

Niestety nie zmieści się pod dekiel. Wyraźnie widać to w większym przybliżeniu ale pomysł fajny
Zapisane
"Lepiej, żeby nienawidzili Cię takim jaki jesteś, niż kochali kogoś, kim nigdy nie będziesz"

keyo18

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1
  • 634-7
Odp: Cos dla fanów Jawy 50 -Zapłon elektroniczny 12V
« Odpowiedź #4 dnia: Marca 10, 2014, 21:57:18 »

Bardzo podobny zapłon posiada skuter mojej córki silnik 139QMB "ksero" silnika hondy.
Z tym że magneto jest mniejsze i odczyt czujnika odbywa się na zewnątrz szali.

z 139qmb nie wejdzie
trzeba przerabiac kartery
kombinowalem z tym ale nic z tego nie wyszlo
trzebaby spawac.
Zapisane
    Status GG

clarusek

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 38
  • Jawa 50 Typ 223
Odp: Cos dla fanów Jawy 50 -Zapłon elektroniczny 12V
« Odpowiedź #5 dnia: Marca 10, 2014, 22:12:10 »

Taak dekiel zawsze mozna przerobic. Ale jaka wygoda 12V i ten elektronik  :)
Zapisane

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 778
  • Ile to już lat ?
Odp: Cos dla fanów Jawy 50 -Zapłon elektroniczny 12V
« Odpowiedź #6 dnia: Marca 11, 2014, 10:40:01 »

 A nie myślałeś o zapłonie z chińskich skuterów z silnikami 2 t. Tańszy w zakupie i możliwe że podejdzie .Jest tylko kwestia wydajności takiej elektrowni. Trzeba pamiętać że silniki skuterów pracują z prędkościami obrotowymi dużo większymi niż może osiągnąć silnik Jawki. W skuterach na wolnych obrotach jest mało prądu bo widać to po przygasających światłach.
Zapisane

miro

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 8
  • CZ 175 477 sport 72r., 2x CZ 175 487.0 86r.
Odp: Cos dla fanów Jawy 50 -Zapłon elektroniczny 12V
« Odpowiedź #7 dnia: Marca 13, 2014, 21:51:05 »

to jest zapłon Ducati Energia z silników am6
Zapisane

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Cos dla fanów Jawy 50 -Zapłon elektroniczny 12V
« Odpowiedź #8 dnia: Marca 31, 2014, 16:02:23 »

Zapłon to Ducati Energia,stosowany w silnikach Minarelli AM(a te silniki napędzają Yamahę TZR 50,Aprilię RS 50 itd). Oparty na czujniku położenia wału oraz na cewkomodule Ducati. A co najważniejsze - nie potrzeba akumulatora,aby działał!!!!

Moc prądnicy to około 85-100 watów. Jest tylko jeden szkopuł - ładowanie akumulatora jest dopiero po osiągnięciu maxymalnej jasności świateł. Co w przypadku Minarelli AM jest około 4-5 tyś obr/min(silniki te fabrycznie kręcą się do 12 tyś,garanicą podawania iskry tego zapłonu to 16 tyś.obr).

Jeśli jednak weźmiemy pod uwagę to,że Jawka nie miała akumulatora - pomysł co najmniej zarąbisty!!!
Można wówczas założyć większe żaróweczki(na przód nawet i 50 watów:P,o ile klosz się nie stopi),w mojej Aprili RS przejechałem ponad 20 tyś km i tylko raz na rok kontrola świecy - nic przy zapłonie nie robiłem przez cały okres użytkowania. Punkt zapłonu to 1,5 mm przed GMP(20 stopni),warto o tym pamiętać,gdyż silnik Jawy miał bodajże zapłon przy 1,8mm.

Do pełnego działania tego zapłonu będziesz potrzebował regulatora napięcia(też Ducati Eenergia).

Jest wiele tematów na forach Simsonów o tym zapłonie,gdyż owe "tłumoki"(bez urazy,ale Simson z psudo 80tką,prędkością max 120 km/h to dla mnie nie Simson) muszą mieć ten zapłon,aby swoje silniczki napędzać
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
elektroniczny zapłon

Zaczęty przez grzehoo Elektryka

22 Odpowiedzi
14465 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 19, 2006, 11:58:55
wysłana przez antek
zapłon elektroniczny...

Zaczęty przez gringo « 1 2 » Elektryka

41 Odpowiedzi
18336 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 10, 2010, 20:16:27
wysłana przez D4vid
Elektroniczny zapłon

Zaczęty przez Gandziorz « 1 2 » Elektryka

25 Odpowiedzi
13430 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 16, 2010, 02:22:35
wysłana przez Gandziorz
22 Odpowiedzi
7430 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 07, 2011, 23:42:27
wysłana przez Motórzysta
50 Odpowiedzi
22890 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 08, 2013, 21:54:37
wysłana przez jack63