Wolna Strefa Jawa - CZ
Inne => Szybka interwencja => Wątek zaczęty przez: Tomaszek w Październik 15, 2019, 22:54:43
-
Cześć, czołem.
Panowie i Panie tak jak w temacie, mam okazję kupić pewne moto, gość mi mówi, że nie ma żadnych dokumentów ale motocykl jest napewno nie kradziony. Przechodził z rąk do rąk tak jak to kiedyś bywało. Jak powinna w takim wypadku wyglądać umowa kupna tego motocykla i czy wogóle jest szansa go zarejestrować na zabytek w takich okolicznościach. Dodam, że moto i tak raczej kupię bo jest kompletny i wogóle ale byłoby miło jak by można legalnie nim śmigać.
-
musisz spisać z nim umowę kupna na której musi być zaznaczone że pojazd nie posiada dokumentów ani tablicy rejestracyjnej , potem rzeczoznawca wyda opinię i założy białą kartę dalej sprawa trafia do konserwatora zabytków on wydaje opinię i rejestruje pojazd w swoich zasobach dopiero po tych zabiegach musisz zrobić przegląd techniczny i z całą dokumentacją udajesz się do urzędu w celu rejestracji pojazdu , w Gdańsku trwa to od 1 do 2 miesięcy całkowity koszt to ok 1300 zł , opisałem oczywiście procedurę rejestracji na pojazd zabytkowy , pojazd musi mieć minimum 30 lat i przegląd techniczny robisz tylko raz i zapominasz o temacie , nie musisz mieć ubezpieczenia oc przy rejestracji w urzędzie komunikacji
-
Nie ma nigdzie w przepisach, że białą kartę musi robić rzeczoznawca. Wg prawa białą kartę każdy może sobie zrobić sam.
-
jasne że nie ma w przepisach i wszyscy o tym wiedzą , ale znajdź potem rzeczoznawcę który się pod tym podpisze bo nie każdy konserwator przyjmie ci kartę bez właściwej pieczęci , wystarczy zadzwonić do konserwatora w danym rejonie i zapytać jak do tego podchodzi , sam mam te karty i są to informacje ogólnie dostępne i parę fotek sprzętu więc sprawa wydaje się prosta ale jednak w Gdańsku konserwator wymaga że ma być wystawiona przez rzeczoznawcę . można z tym walczyć jak ktoś ma czas latać z papierami
-
Sprawa jakby dotyczy Białegostoku to dodam, że trzeba wziąć rzeczoznawcę preferowanego przez konserwatora. Przerobiłem temat z pierwszym z google i 2 miechy czekałem od czasu wydania opinii - gość poprawiał ją bo co rusz konserwator coś zmieniał i miał uwagi. Mi powiedział wprost: trzeba było wziąć lepszego rzeczoznawcę. Ale jak masz czas to mozna się kopać z nimi -podpierać się literą prawa. Jak przedmówca napisał białą kartę moższ zrobić sam. format gradacja papieru i jakie zdjęcia sa na necie. Ale czy warto dla paru złoty tracić czas.... realne koszty już zostały podane.
-
Jeszcze jedno pytanko, czy musi być tabliczka znamionowa? Czy z nr ramy da się odczytać rok produkcji?
-
rejestrowałem iża 49 bez tabliczki i nr ramy bo nigdzie ich nie było , tabliczkę nabił diagnosta a nr ramy został wzięty z silnika a rok produkcji pojazdu został przyznany na podstawie opinii rzeczoznawcy , oczywiście wszystkie te czynności muszą być zapisane w dokumentach wystawionych przez rzeczoznawcę , trzeba pamiętać że to wszystko generuje dodatkowe koszta więc jak kupiłem następny motocykl i nie było tabliczki to postarałem się żeby się znalazła na swoim miejscu zanim wystartowałem z procedurą rejestracji , dlatego tak ważna jest opinia rzeczoznawcy i biała karta wystawiona przez niego , konserwator zabytków nie ma czasu tego analizować jeśli chodzi o taki motocykl i zaświadczenie o możliwości dopuszczenia do ruchu takiego pojazdu wystawia właśnie na podstawie opinii biegłego , tak jak żeton napisał rzeczoznawca od konserwatora i będzie wszystko bez problemu , to taki układ zamknięty
-
Mógłby ktoś wstawić jakiś wzór takiej umowy jeżeli posiada?
-
Proszę
-
Witam niedawno kupilem jawe;) tylko mam problem bo nie posyadam ciągłości umów a dokładnie 1 umowy .... dodam że dowód posiadam ale tablicy rejestracyjnej nie. Dałem znajomej z urzędu dowód żeby sprawdziła jak to wygląda w urzędzie i powiedziała mi ze motocykl nie jest wyrejestrowany z działu komunikacji ,i jest zarejestrowany na ta osobę z dowodu...i teraz nie wiem co mam zrobić... :( czy da się jakoś zarejestrować na białe blachy jezeli nie czy jest możliwość rejestracji na zabytek oraz jakie sa koszty oraz procedury. Z góry dziękuję za pomoc
-
Jeżeli masz umowę spisaną z kimkolwiek to na zabytek zarejestrujesz bez problemu.
Ja bym szukał ludzi z umow, najlepiej tego zv dowodu, dogadał się z nim i rejestrował na białe.
-
Dobrze ;)a jakie koszty sa takiej rejestracji na zabytek ? No właśnie tez się zastanawiam nad kontaktem z osobą z dowodu tylko nie wiem czy jeszcze żyje i wgl
-
Nie jest do końca tak jak piszecie, że zabytek zarejestrujesz bez problemu.
Oczywiście można spisać umowę z kimkolwiek{na swoją własną odpowiedzialność, karną też}, Konserwator zabytków może wpisać do Ewidencji Zabytków po spełnieniu wszystkich warunków, ale co będzie w Wydziale Komunikacji, kiedy po sprawdzeniu w dokumentach źródłowych / archiwalnych okaże się ,że pojazd został skradziony ?Lub jest zarejestrowany/figuruje w ewidencji na jakiegoś właściciela? :(
Uprzedzając, kolega mój ma już problem z DWOMA motocyklami marki WFM...Sprawa z prokuratury poszła do Sądu. :'(
-
Kolega napisał że ktoś mu sprawdzil w wk więc temat legalności pominąłem.
-
Tak wsztstko jest legalne mam potwierdzenie przynajmniej w tej kwesti ;) tylko chce wiedzieć czy da się załatwić rejestracje na zabytek bez problemu oraz jakie koszty są ? I ile się czeka mniej więcej na taka rejestracje ?
-
Odpalasz przeglądarkę, wbijasz hasło: wykonywanie opinii na pojazdy zabytkowe, potem dzwonisz do jakiegokolwiek biegłego, który wszystko Ci wyjaśni i policzy. Czemu tak prościej a nie przez forum, bo każdy przypadek jest indywidualny. Znając życie, zaraz powstała by tu kolejna epopeja, która jest moim zdaniem zbędna. A tak na marginesie, masz motóra z legalnym kwitem i jest on zarejestrowany to po kiego grzyba chcesz się pchać w zabytek ? Nie prościej podjechać do gościa z dokumentu i spisać z nim umowę, jak nie wypali to baw się w zabytki.
-
Co racja to racja;) Jak wrócę do Pl to podjadę do gościa z dowodu i zobaczę czy będzie dało się z nim dogadać :)