Wolna Strefa Jawa - CZ
Inne => Szybka interwencja => Wątek zaczęty przez: Adam112 w Lutego 18, 2018, 22:10:46
-
Witam. Remontuję silnik Cz 477 Sport. Wał w tym silniku różni się od wału 487. Pytanie brzmi czy korbowód do tego wału będzie pasował od 487?? Ten orginalny nie posiada wycięć smarujących w stopie korbowodu(tych przez które widać rolki łożyska) oraz tulejka w główce korbowodu jest szersza niż sam korbowód(wystaje ok 2mm z każdej strony).
-
Jak chcesz dać korbowód z 487 to musisz zmienić też tłok. Sworzeń tłoka pod tuleję z brązu ma średnicę 18mm, a pod łożysko igiełkowe 16mm.
-
A nie da się zregenerować oryginalnego korbowodu? Nawet jeśli jest skrzywiony to jeszcze nie dramat
-
Zadzwoń gdzieś gdzie regenreują wały - 4 motor albo marek olachowski marlkontent10 czy jakos tak - masz ich w dziale usługi...
-
Generalnie najprostszym i najszybszym rozwiązaniem byłby korbowód od 487, myslałem że ktoś z forum to już przerabiał.
-
Wyślij fotkę swojego korbowodu do Markoltent 10. Co Ci na pewno podpowie
-
W tych silnikach główka korby jest inna z tego względu jak domniemam jest to pierwszy silnik z igiełkami,tak jakby eksperyment.Igiełki są krótsze i są trzymane przez pierscienie,które wchodzą w otwór główki a nie są na zewnątrz tak jak w innych typach Jawa/CZ.Główka korby jest szersza bo trzyma korbę aby nie przesuwała się na boki bo zauważ że na dole na stopie lata na boki.
W ogóle jest to ciekawy silnik.Łozyska wału smarowane ze olejem ze skrzyni itp.Skontaktuj się z Markoltentem w sprawie regeneracji.