Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 18, 2024, 16:31:36
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Jawa 50 z zapłonem CDI  (Przeczytany 4791 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Jawa 50 z zapłonem CDI
« dnia: Stycznia 19, 2016, 18:45:58 »

Witam
Jako że stałem się dumnym posiadaczem Ogara 200 z silnikiem Jawki - kombinuje z zapłonem CDI do niego. Dobrze by było,gdyby całkowicie przerobić prądnicę na mocniejszą(od innego motorka) i na tym złożyć CDI. Czy ktoś z was taki zabieg z powodzeniem zrobił?
Po necie są niby przykłady,ale wszystko bazuje na magnecie Jawki...
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

Karolek

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 683
  • Jawa 638/1 1989
Odp: Jawa 50 z zapłonem CDI
« Odpowiedź #1 dnia: Stycznia 19, 2016, 21:02:14 »

Zapisane

Blenders

  • Laureat "Krzywej Korby" 2012
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1081
  • Bibliotekarz
Odp: Jawa 50 z zapłonem CDI
« Odpowiedź #2 dnia: Stycznia 19, 2016, 21:17:56 »

Kolega sobie takie coś chwali,
http://allegro.pl/elektroniczny-zaplon-vape-6v-jawa-50-jawka-ogar-i5886801362.html


(...)Napięcie 6V, Moc prądnicy 20W
Maksymalne obroty jakie obsługuje układ zapłonowy - 18000 rpm(..)

Wytrzymuje kosmiczne obroty, ale prądu daje mniej niż oryginał.



Zapisane
Jawa 350 634-7 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 83r Docieranie
Čz 350 472.5 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 85r
Čz 180 487.4 (Pełne Vape 12V) 93r
Jawa 638.5
Wsk 125 M06B3 Bąk (Cdi TurboZabytki 12V) 77r

dendrus

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 63
  • Jawa 638.1 '89, SHL Gazela '68, Komar 2352 '79
Odp: Jawa 50 z zapłonem CDI
« Odpowiedź #3 dnia: Stycznia 19, 2016, 21:28:57 »

Jak chodzi o silnik 223 to Czesi wymyślili już chyba wszystko ;).
http://www.jawa-50.cz/clanek/tuning-ctyrpolove-ctyrcivkove-zapalovani-magneto-pionyr.html
Będzie ciężko dopasować inne magneto na ten czop.
Teoretycznie jeśli by zrobić przejściówkę na magneto z royal enfielda, które ma magnesy neodymowe i powyższy stojan szerszy w środku o jakieś 5mm to można by uzyskać jakiś konkretny efekt  ;D .
Zapisane

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Jawa 50 z zapłonem CDI
« Odpowiedź #4 dnia: Stycznia 19, 2016, 21:34:53 »

600 zł za układ zapłonowy,który nawet nie produkuje więcej watów?!
Dziękuje bardzo,za mniej ogara kupiłem...

Ponoć 200 zwoi na drucie 0,7 mm DN2E na oryginalnych cewkach sporo daje. Sądzę,że na początek przewinę wszystkie cewki tym drutem i zobaczymy,o ile więcej będzie generować prądnica. Może akurat wystarczy.
Gdzieś ktoś połączył wszystkie 3 cewki i dało to 12 V oraz 31 watów. To jest też ciekawe,ale czy przypadkiem jak któraś cewka w szeregowym padnie to nic nie działa?
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
12 Odpowiedzi
4628 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 24, 2012, 21:21:54
wysłana przez albiNOS
18 Odpowiedzi
7502 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 29, 2012, 18:12:12
wysłana przez Marcin_93
1 Odpowiedzi
2117 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 13, 2013, 17:23:36
wysłana przez Jacek64
6 Odpowiedzi
2698 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 10, 2014, 11:39:48
wysłana przez muczos
3 Odpowiedzi
2186 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 05, 2015, 15:46:16
wysłana przez Jawolotmen