Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 05, 2024, 21:49:13
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: JAWA 50 12v AKU KIERUNKI H4  (Przeczytany 6914 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

clarusek

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 38
  • Jawa 50 Typ 223
JAWA 50 12v AKU KIERUNKI H4
« dnia: Grudnia 27, 2012, 21:41:55 »

Witam ostanio miałem problemu z moją jawą 50 mustang typ 223. A mianowicie bardzo słabe światła brak mocy na kierunki słaba iskra co powodowało czasami trudne uruchomienie. Niedawno wpadłem na pomysł aby wszystkie 3 cewki w stojanie prądnicy w jawie zamienic na cewki "zapłonowe" które dają około 8v jedna. Wiem ze 3*8=24 ale po podłaczeniu każdej cewki przez mostek gretza bedzie napewno znaczne.A wiec tutaj powstaje pytanie czy te cewki dadzą rade utrzymac napiecie akumulatora aby było około 12v? oczywiscie zastosowałbym do tego elektroniczny regulator napiecia.Moje pytanie brzmi: czy te cewki beda dobrze współpracowac z ładowaniem akumulatora? czy go nie zagotuje? czy moze bedzie nie doładowany? a moze bedzie wszystko działac :) . Wszystkie odpowiedzi mile widziane a także inne propozycje jak przerobic jawe 50 aby instalacja w niej była 12voltowa.A tak wogule to żarówki 6v są ciężko dostępne i czesto bardzo drobie ostatnio za żarówke do tylniej lampy taka "podłużna" płaciłem 8.50 PLN >:(
Zapisane

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: JAWA 50 12v AKU KIERUNKI H4
« Odpowiedź #1 dnia: Grudnia 27, 2012, 21:46:42 »

kiedyś znalazłem taki tekst dotyczący jawki 50
Cytuj
"Niestety w obecnym czasie oświetlenie oryginalne jest zbyt słabe aby zapewnić bezpieczeństwo i wygodę uzytkowania .
 Postanowiłem coś z tym zrobić. Kluczem do sukcesu było zwiększenie mocy prądnicy zastosowanej w jawce.
 Oryginalne uzwojenie miało moc 20W a intensywność świecenia zarówki reflektora równała sie świeceniu lichtaza ze świecami Evil or Very Mad .
 Usunołem stary drut o średnicy 0.75 i 148 zwoi z rdzenia cewek oświetleniowych i nawinołem nowe uzwijenie.
 Potrzebny był do tego drut DNE o średnicy 0.95 0 długości ok 20m na dwie cewki .Liczba zwoi 120 .
 Za drut zapłaciłem 5zl w znajomym zakładzie przezwajającym silniki elektryczne.
 Przy nawijaniu cewk ważne jest nawijanie zwój przy zwoju tak aby drut zajoł jak najmniej miejsca na rdzeniu i zmieściło się go jak najwięecej.
 A teraz efekty Idea napięcie mierzone pod obciążeniem żarówką 40/45W 12V i 5W12V na zaciskach prądnicy wyniosło 14V przy max obrotach .
 Płynący prąd obciążeniem wynosi 4A .Jasnośc zastosowanej żarówki Shocked .Świeci jak światło w moim samochodzie.

Moc żarówek przód 35/35W ,tył 5W.Napięcie mierzone obecnie to 12.5v na biegu jałowym i 15V przy obrotach max.zapłon bateryjny bardzo dobrym rozwiazaniem.
Oryginalna ceka współpracuje bez problemów z wiekszym napieciem i sie nie grzeje.Przeróbka wymagała też przełączenia przewodów i zmostkowania starej stacyjki która dalej spełnia swoje zadanie..
Moto pali praktycznie od pierwszego kopa po przelaniu gaznika na zimno i bez przelania na ciepło .
Miałem zaistalowany regulator napiecia od simsona ale się niesprawdził bo akumulator był niedoładowany.
Sygnał dzwiekowy też trzeba wymienić bo ten stary jest tylko na prąd przemienny.
Max moc cewek po przewinieciu to ok 60W więc aby nie zagotować akumulatora trzeba jeżdzić obowiązkowo na światłach"

lub jakiś inny silnik  ;)
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 645
Odp: JAWA 50 12v AKU KIERUNKI H4
« Odpowiedź #2 dnia: Grudnia 27, 2012, 22:13:44 »

Przeróbka taka jest zbędna! Nie pozwoli nic osiągnąć. Moc maszyny elektrycznej nie zależy bezpośrednio i tylko od długości czy grubości drutu. Ważny jest min. strumień magnetyczny.
Uważam też że wszystkie próby i doświadczenia w tym temacie doprowadzą Cię do oryginalnego układu. Sawiając jego konstrukcję i układ na pierwszym miejscu. Ale popieram chęć działania choćby ze względów merytorycznych.
Zapraszam na www.motocdi.com.
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

MarcinS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 506
  • Yamaha Virago 535 '93
Odp: JAWA 50 12v AKU KIERUNKI H4
« Odpowiedź #3 dnia: Grudnia 28, 2012, 01:00:55 »

Zacznijmy od tego, że Mustang oryginalnie miał prądnicę 30W a nie 20 jak "pancerka". Ja u siebie zagrałem tak, że z tyłu wywaliłem żarówkę i zrobiłem płytkę z LEDami - pięć na światło i 10 na "STOP". Prądu starczyło jeszcze na zasilanie kierunkowskazów własnej konstrukcji (LED, przerywacz też zrobiłem sam). Z przodu żarówka 25W i światło było bardzo dobre, spokojnie jeździłem w nocy.
Zapisane

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: JAWA 50 12v AKU KIERUNKI H4
« Odpowiedź #4 dnia: Grudnia 29, 2012, 20:36:48 »

Odpowie ktos? :P
z tego co pamiętam to cewki w jawce na Polskę mają 20-21wat mocy, przednia żarówka ma 15W a tylna 5W i podświetlanie zegara 2W wiec nie zostaje nic na aku, zostaje tylko zastosowanie diód
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: JAWA 50 12v AKU KIERUNKI H4
« Odpowiedź #5 dnia: Grudnia 29, 2012, 21:01:33 »

tylko czy to nie będzie tak że przy połączeniu szeregowym cewek dostaniesz 24V i 20wat a przy równoległym 8V i 60W ?
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

zlotaraczka92

  • Ja się na tym nie znam, ja się tylko tego uczę...
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 113
  • Jawa 350 TS 638.1 '89r / Jawa 50 23P Mustang '79r
« Ostatnia zmiana: Grudnia 29, 2012, 22:51:16 wysłana przez zlotaraczka92 »
Zapisane
Czeskie motocykle są jak Media Markt... Nie dla idiotów :>

zlotaraczka92

  • Ja się na tym nie znam, ja się tylko tego uczę...
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 113
  • Jawa 350 TS 638.1 '89r / Jawa 50 23P Mustang '79r
Odp: JAWA 50 12v AKU KIERUNKI H4
« Odpowiedź #7 dnia: Grudnia 30, 2012, 12:42:32 »

Leśnikowi z tamtego forum można zaufać. Zrobiłem przeróbkę gaźnika wg jego pomysłu i jestem zadowolony :)
Zapisane
Czeskie motocykle są jak Media Markt... Nie dla idiotów :>
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
3 Odpowiedzi
2539 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 29, 2014, 22:47:04
wysłana przez muczos
11 Odpowiedzi
3874 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudnia 04, 2014, 21:46:23
wysłana przez Jikov
17 Odpowiedzi
5142 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 19, 2016, 20:28:23
wysłana przez Dragon on the Blue Sky
5 Odpowiedzi
2675 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 27, 2017, 16:15:12
wysłana przez STÓWA
11 Odpowiedzi
4519 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 27, 2018, 15:28:51
wysłana przez maki53