Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 18, 2024, 21:00:28
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Doktorat z ładowania  (Przeczytany 9965 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kurzyn

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 302
Doktorat z ładowania
« dnia: Czerwca 14, 2012, 16:31:38 »

WITAM
Jak wiecie czy też nie nam problem z ładowaniem kupiłem nowy kompletny stojan czechosłowacki nowy zamiennik prostownika ten co ma cdsoftware i pytanie czy dobrze podpiołem bo xyz jest do tych co są pionowo a pozostały wtyk jest kabel do niego podpięty czyli oznaczenie na prostowniku +
a dokładnie nie szary !   
ten inny wiadomo o który chodzi.
regulator napięcia nowy polski a po odjęciu kabli z akumulatora na włączonym silniku to wyłącza się
chyba powinno bez akusia pracować normalnie.
Zapisane
Jawa 350 638-1 89r  (w garażu)
BMW k1100lt 1998 :D

Kurzyn

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 302
Odp: Doktorat z ładowania
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwca 14, 2012, 16:44:22 »

A jest różnica kiedy podepne x np do y zamiennie bo gdzieś czytałem że to bez znaczenia ?
Zapisane
Jawa 350 638-1 89r  (w garażu)
BMW k1100lt 1998 :D

Krycha

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 677
  • Cz 472.6
Odp: Doktorat z ładowania
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwca 14, 2012, 17:09:01 »

Cytuj
bo xyz jest do tych co są pionowo a pozostały wtyk jest kabel do niego podpięty czyli oznaczenie na prostowniku +
a dokładnie nie szary ! ten inny wiadomo o który chodzi.
Ja nie wiem o co chodzi. Mozesz jaśniej?
To jest bez znaczenia, który przewód do jakiego wtyku. Przecież mają takie same kolory. Jeden przewód to jedna faza. A oznaczenia, są właśnie oznaczeniami, że "tutaj jest faza" :D
« Ostatnia zmiana: Czerwca 14, 2012, 17:11:19 wysłana przez Krycha »
Zapisane
ZaKrystian powiedz mi, ile Jawa pali Ci?

Krycha

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 677
  • Cz 472.6
Odp: Doktorat z ładowania
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwca 14, 2012, 17:21:09 »

http://pl.wikipedia.org/wiki/Maszyna_elektryczna

Turbo tutaj jest troszkę o tym. Sam nie wiem o co chodzi, ale powoli mi się rozjaśnia to i owo.
Zapisane
ZaKrystian powiedz mi, ile Jawa pali Ci?

SofCHJanek

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 295
  • eMZeciarz
Odp: Doktorat z ładowania
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwca 14, 2012, 17:30:05 »

To nie ma znaczenia bo układ diod jest z każdej strony taki sam.
Nie radzę odpinać akumulatora podczas pracy alternatora. Ta maszyna ma taką swoistą wadę która objawia się skokiem napięcia kiedy zdejmuje się jej obciążenie, akumulator robi tutaj trochę za taki filtr.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 14, 2012, 17:32:14 wysłana przez SofCHJanek »
Zapisane
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.
Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd.
Masz pytania? Pisz!


SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097
MZ ES 250/2 '72
Jawa 356 '58
http://www.youtube.com/user/sofchjanek

Kurzyn

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 302
Odp: Doktorat z ładowania
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwca 14, 2012, 17:39:34 »

Sprawdziłem xyz jest dobrze podłączony do siebie prostownik to plus do plusa akumulatora a masa do prostownika także
TYLKO ŻE ABY SPRAWDZIĆ ŁADOWANIE TO NA CHWILĘ ODPINA SIĘ KABLE i powinna chodzić prawda bo już sam nie wiem
wiem że to jest nie zdrowe
Zapisane
Jawa 350 638-1 89r  (w garażu)
BMW k1100lt 1998 :D

kozulec

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 330
  • Jawa 634 "1984, Jawa 638 " 1989, Ogar 200" 1984
Odp: Doktorat z ładowania
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwca 14, 2012, 17:40:50 »

Ja jak miałem 638 to nie zwracałem uwagi który szary przewód podpinam pod które gniazdo. Za każdym razem pracowało normalnie i napięcie na aku mieścilo się między przepisowymi 13.8 a 14.4 Volta :)
 No chyba, że na wolnych obrotach włączy się wszystko co możliwe. Wtedy może pokazywać mniej.
 Nigdy nie odłączaj aku przy pracującym silniku. Jest to dozwolone tylko przy prądnicy, nigdy przy altku.
Prostownik faktycznie musi mieć mieć dobrą masę.
W prostowniku zwróć baczną uwagę na miejsca lutowania drutów między końcówkami X Y Z a diodami. Często u mnie się potrafił 1 lub nawet 2 druty odlutować i kontrolka normalnie gasła po odpaleniu ale ładowanie było lekko półśmieszne co owocowało szybkim padnięciem aku bez żadnego ostrzeżenia po parunastu  kilometrach jazdy na światłach
Zapisane
Moc i satysfakcja. Bez kompromisów :P
500655795

Kurzyn

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 302
Odp: Doktorat z ładowania
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwca 14, 2012, 17:48:30 »

Ja jak miałem 638 to nie zwracałem uwagi który szary przewód podpinam pod które gniazdo. Za każdym razem pracowało normalnie i napięcie na aku mieścilo się między przepisowymi 13.8 a 14.4 Volta :)
 No chyba, że na wolnych obrotach włączy się wszystko co możliwe. Wtedy może pokazywać mniej.
 Nigdy nie odłączaj aku przy pracującym silniku. Jest to dozwolone tylko przy prądnicy, nigdy przy altku.
Prostownik faktycznie musi mieć mieć dobrą masę.
W prostowniku zwróć baczną uwagę na miejsca lutowania drutów między końcówkami X Y Z a diodami. Często u mnie się potrafił 1 lub nawet 2 druty odlutować i kontrolka normalnie gasła po odpaleniu ale ładowanie było lekko półśmieszne co owocowało szybkim padnięciem aku bez żadnego ostrzeżenia po parunastu  kilometrach jazdy na światłach
Wiem ale ja mam zupełnie inny prostownik skbpc3510 na alledrogo jest i tam ten problem nie występuje
Zapisane
Jawa 350 638-1 89r  (w garażu)
BMW k1100lt 1998 :D

kozulec

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 330
  • Jawa 634 "1984, Jawa 638 " 1989, Ogar 200" 1984
Odp: Doktorat z ładowania
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwca 14, 2012, 17:52:53 »

To masz dobrze  ;D W orginałach te druty to była zmora :(
Zapisane
Moc i satysfakcja. Bez kompromisów :P
500655795

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Doktorat z ładowania
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwca 14, 2012, 18:33:38 »

http://jawa-cz.site90.com/naprawa%20prostownika%20jawa%20350%20ts.htm
turbo masz rację
a co do ciebie kurzyn to najpierw pisz co masz a potem się pytaj - wszyscy liczyli na to że masz oryginalny diodowy prostownik, zrób i wrzuć zdjęcie swojego mostka i dopiero pogadamy

ale mostek który podał turbo jest trójfazowy i powinno to działać niby (mostek ma pięć wyprowadzeń)
« Ostatnia zmiana: Czerwca 14, 2012, 18:35:29 wysłana przez mostasz »
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

Kurzyn

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 302
Odp: Doktorat z ładowania
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwca 14, 2012, 18:47:02 »

Dokładnie nam taki mostek a dostałem aż 4 chyba gość się pomylił ;)a zdjęć nie wstawie bo już 3 miesiąc nie mam internetu bo podłączenie dwóch kabli z puszki to według nich trudna operacja logistyczna to jest komedia nigdy więcej orange nie

Edit:
Wiem że powinienem scalić...
zrobiłem sobie taki prostownik z dwóch mostków i efektu nie widać.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 14, 2012, 21:43:54 wysłana przez Rozztocz »
Zapisane
Jawa 350 638-1 89r  (w garażu)
BMW k1100lt 1998 :D

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Doktorat z ładowania
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwca 14, 2012, 20:42:16 »

kurzyn żebyś mieszkał bliżej to wszedł by na słup i ci sam te kable podłączył


// jeżeli masz pięc wyprowadzeń do powinieneś użyć jednego mostka
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

Kurzyn

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 302
Odp: Doktorat z ładowania
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwca 14, 2012, 20:47:54 »

A i wirnik się nie magnesuje ładnie pali ale na obroty nie chce wejść kiedy akuś słaby, może kabel co idzie do stacyjki podłączyłem dobrze z schematem w ręku.
Zapisane
Jawa 350 638-1 89r  (w garażu)
BMW k1100lt 1998 :D

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3511
  • Smoczyciel
Odp: Doktorat z ładowania
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwca 14, 2012, 21:46:50 »

Kurde no kolego a używasz czegoś takiego jak miernik? Zwykły prosty "badziewiak" w jakiejś castoramie czy nomi kosztuje 20zł
Ludzie jak można tak prymitywnie sprawdzać ładowanie? Odłączając kable od aku można narobić bigosu i niepotrzebnych kosztów...
Dziwię się, że ktoś kto jest moderatorem robi coś takiego...
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

Bulo

  • Towarzysz partyjny pierwszego sortu
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 829
  • Bo żyje się raz...
Odp: Doktorat z ładowania
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwca 14, 2012, 22:20:57 »

Wirnik się nie magnesuje...
Zapisane
Leję miksa, hipola i jestem z tego dumny...
Miętka Faja z jajkami nie tuckami

Karolex

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 634
Odp: Doktorat z ładowania
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwca 15, 2012, 00:02:05 »

Wirnik się nie magnesuje?!
Zapisane
Ludzie sami sobie utrudniają życie.
A potem pier* że życie trudne.

jack63

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 231
Odp: Doktorat z ładowania
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwca 15, 2012, 14:01:38 »

Panowie moderatorzy! Nie ośmieszajcie się. Nie przystoi to powadze "urzędu"...
Każdy elektryk samochodowy zdiagnozował by problem w 5 minut!
Bulo. Z tym magnesowaniem to o co ci chodzi???
Aby wyjaśnić:
1. Kolejność kabli XYZ między alternatorem i prostownikiem jest OBOJĘTNA.
2. Prostownik z linku na aledrogo jest trójfazowy, wiec wystarczy JEDEN! Tylko poprawnie podłączony...
3. Potrzebna jest dobra masa - ciągnięta kablem(!) - między silnikiem, minusem prostownika, masą regulatora i minusem aku. Jawa nie miała "od urodzenia" masy prowadzonej kablem. Wg. mnie jest to bezsensowna oszczędność i powód wielu problemów. Choćby z zapłonem i ładowaniem. Popatrzcie na instalację od ETZ czy japończyków!
Zapisane

SofCHJanek

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 295
  • eMZeciarz
Odp: Doktorat z ładowania
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwca 15, 2012, 14:16:18 »

Przy 9d pojawia się pole magnetyczne za sprawą lampki kontrolnej, ona też tak jakby uruchamia regulator.
Siła pola jest jednak nie za wielka, ograniczona prze właśnie ową lampkę.
Zapisane
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.
Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd.
Masz pytania? Pisz!


SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097
MZ ES 250/2 '72
Jawa 356 '58
http://www.youtube.com/user/sofchjanek

Bulo

  • Towarzysz partyjny pierwszego sortu
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 829
  • Bo żyje się raz...
Odp: Doktorat z ładowania
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwca 15, 2012, 14:23:42 »

A i wirnik się nie magnesuje ładnie pali ale na obroty nie chce wejść kiedy akuś słaby, może kabel co idzie do stacyjki podłączyłem dobrze z schematem w ręku.
Pisze jak byk, więc to najprawdopodobniej jest przyczyną braku, czy tam słabego ładowania. Spalony wirnik, mało prawdopodobne lecz łatwe do sprawdzenia. Szczotki nie dotykają dobrze do pierścieni ślizgowych, możliwe i też łatwe do sprawdzenia. Regulator, nie daje napięcia na szczotki, łatwo sprawdzić, lub też daje za niskie, również łatwo sprawdzić. Radziłbym jednak zostać przy regulatorze, skoro był akumulator odpinany podczas pracy silnika.
Ode mnie tyle dziękuję za uwagę ;)
Zapisane
Leję miksa, hipola i jestem z tego dumny...
Miętka Faja z jajkami nie tuckami

jack63

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 231
Odp: Doktorat z ładowania
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwca 15, 2012, 14:41:38 »

Cytuj
Bulo. Z tym magnesowaniem to o co ci chodzi???
jak jest układ "6D" to wirnik powinien się magnesować po włażeniu kluczyka
jak jest układ "9D"  to chyba dopiero wtedy jak wirnik zacznie się kręcić, bo wirnik ma "magnetyczność szczotkową" czy coś takiego


Nie szczotkową tylko szczątkową. Taka "delikatna" różnica.
A z tym magnesowaniem nie lepiej było napisać, że płynie prąd wzbudzenia lub prąd wirnika.
Kiedy płynie, to wytłumaczył Janek. Ja dodam, że w 6d po włączeniu stacyjki płynie spory prąd ograniczony tylko rezystancją uzwojeń wirnika. To jakieś ...12.5V - 1.5V (spadku napięcia na tranzystorze regulatora) czyli ok 11V podzielone przez ok 4 omy rezystancji wirnika. Czyli pixdrzwi 3 A. Nie mało a trzeaba jeszcze zasilić jedną (z reguły) cewkę zapłonową!
W układzie 9d płynie tylko 11V / (4om + 12V*12V/2W) czyli ok. 0.15 A  !!!
I tu tkwi główna przewaga układu 9d. Za 60 gr (3 diody) i chwili pracy można uzyskać współczesny i to dużo lepszy prostownik. Przy okazji "wylatuje" idiotyczny przekaźnik ładowania. "Uzyskaną" masę można przeznaczyć na kabel masy i... pozbyć się kłopotów z ładowaniem.
Zapisane

Kurzyn

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 302
Odp: Doktorat z ładowania
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwca 15, 2012, 20:03:13 »

Podumałem pomyślałem i doszedłem do wniosku że to regulator napięcia nowy wadliwy ?
zrobiłem tak jak turbo kiedyś jeździł czyli na krótko wtedy wirnik sie magnesuje nie jakoś ekstra ale przyciąga.
a moderatorem jestem w jakich działach, spójrz i pomysł twierdzę że dobrze sie wywiązuje z tej funkcji.
mechanikiem ani elektrykiem nie jestem panie alfa i omega...
A i miernik mam
« Ostatnia zmiana: Czerwca 15, 2012, 20:15:11 wysłana przez Kurzyn »
Zapisane
Jawa 350 638-1 89r  (w garażu)
BMW k1100lt 1998 :D

jack63

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 231
Odp: Doktorat z ładowania
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwca 17, 2012, 15:53:40 »

Ale tu nie trzeba dumać tylko działać. Choć zależy co kto woli..
Nie chce mi się wierzyć że nowy regulator jest wadliwy. Z resztą nie tak trudno go sprawdzić na stole. Było to już pewnie opisywane wiele razy. Jak się zdecydujesz na sprawdzanie regulatora napisz.
Bardzo ważną, a pomijaną przez Jawerów, sprawą jest MASA. Szczególnie masa samego regulatora i połączenie elektryczne obudowy silnika z regulatorem. Bez tego regulator jest jak ślepiec i nie wie jakie jest napięcie. Dodatkowo prąd wzbudzenia też płynie przez połączenia masy. Jak są spadki napięcia na tej drodze to napięcie wyjściowe alternatora też jest za niskie.
Zapisane

Kurzyn

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 302
Odp: Doktorat z ładowania
« Odpowiedź #22 dnia: Stycznia 01, 2013, 19:32:25 »

Ale odkop ale myślę że warto
Regulator napięcia ten elektroniczny Polski jest wadliwy nie posiada tego tranzystora (czarny sam środek)
A także miałem walnięty wirnik
Teraz mam regulator Czechosłowacki i ładuje jak należy.
Zapisane
Jawa 350 638-1 89r  (w garażu)
BMW k1100lt 1998 :D

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 539
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Doktorat z ładowania
« Odpowiedź #23 dnia: Stycznia 02, 2013, 00:21:32 »

Czechosłowacki jest naprawialny i naprawdę wrażliwy. Wszystko jest piękne póki układ ładowania nie padnie. Często pada tranzystor mocy lub któraś z diód dostaje przebicia(w reglu).
Sprawny regiel daje 10V wzbudzenia, wirnik ma mieć w okolicach 10Ohm lub delikatnie więcej. Prostownik można sprawdzić testem diody, nie może być dużej wartości spadku napięcia w mV na każdej fazie, jeśli jest spora to prostownik na stół/szrot jak kto woli. Przebicia też nie może być, wirnik też można sprawdzić miernikiem jak nie ma przejśćia to wyjdzie na jaw. Na stojanie ma być przejście między XYZ i nie może być przebicia na masę.
Sprawny układ ładowania wydala na odbioniki w obrotach użytkowych i powinien dawać 0,5A prądu ładowania.
Mi przebiło stojan na 2 fazach... Po prostu jadę i nagle zaczęła się żarzyć kontrolka. 140km od domu...
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
Brak ładowania??

Zaczęty przez wojtekp21 Elektryka

8 Odpowiedzi
5205 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 21, 2006, 15:35:04
wysłana przez Rozztocz
brak ładowania cz 175

Zaczęty przez cinq Elektryka

6 Odpowiedzi
6927 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 27, 2007, 21:51:04
wysłana przez Mienki
10 Odpowiedzi
5320 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 21, 2009, 17:37:39
wysłana przez Agent 634-7
Brak Ładowania CZ 350

Zaczęty przez jankowoj Elektryka

2 Odpowiedzi
5146 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 11, 2011, 17:29:21
wysłana przez jankowoj
8 Odpowiedzi
2436 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 20, 2014, 23:05:07
wysłana przez DamDam