Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 12, 2024, 05:12:06
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: [jawa 175 356] Nie wchodzi na obroty  (Przeczytany 12060 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

marqs

  • Gość
[jawa 175 356] Nie wchodzi na obroty
« dnia: Lipca 28, 2009, 20:47:16 »

Witam, Panowie nie wiem o co kaman, sytuacja przedstawia się następująco, iska jest, świeca nowa, zapłon przestawiany kilka razy, a efekt bez zmian, iskra na przerywaczu również jest, motocykl odpala z kopniaka ale bez gazu, chodzi ładnie równo, ale po dodaniu gazu musi się, regulacja ga¼nika nic nie daje, wykręcenie jakiej kolwiek śruby do regulacji powoduje przygasanie silnika. Wymieniłem kondensator, przerywacz i dalej nic :( Powiedzcie mi jaka ma być przerwa na przerywaczu kiedy tłok jest w górnej max. punkcie,bo tu może akurat leży problem, ustawiałem to na próbówkę  i cofając wał o 4mm na przerwę 0,05. Akumulator niby naładowany, ale jeszcze go podłączyłem na noc dla pewności. Jakieś Wasze wskazówki? a może konkretna porada jak tez zapłon ma być ustawiony? Aha po dodaniu gazu paliwo tryska z ga¼nika od strony filtra powietrza. Pozdrawiam i dzięki za Pomoc.
Zapisane

jknick

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 83
Odp: [jawa 175 356] Nie wchodzi na obroty
« Odpowiedź #1 dnia: Lipca 28, 2009, 21:33:36 »

Jutro zrobie ci skan serwisowki to bedziesz mogl sobie zaplon i gaznik dobrze ustawic. Pozniej moze pobaw sie w regulacje plywaka? A tak wogole to na początku spraw czy to nie przez nierozgrzany silnik. Ja odpalam na zamknietej gumie od filtra powietrza, potem otwieram do polowy(czyli na ukos) a dopiero jak sie rozgrzeje to otwieram na maksa.
Zapisane

marqs

  • Gość
Odp: [jawa 175 356] Nie wchodzi na obroty
« Odpowiedź #2 dnia: Lipca 28, 2009, 21:38:10 »

Zapisane

modjo

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 93
Odp: [jawa 175 356] Nie wchodzi na obroty
« Odpowiedź #3 dnia: Lipca 28, 2009, 21:58:09 »

Przerwe ustawia sie na tloku w GMP czyli kiedy jest na max w gorze wtedy ustaw przerwe na 0.30 mm a zaplon ustawilbym na ok 2.5 mm przed GMP i najpierw ustawia sie przerwe a pozniej zaplon
Zapisane
Mechanika Pojazdowa 507-098-858 Zapraszam

Energizer

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 327
  • Jawa TS 350; 91r
Odp: [jawa 175 356] Nie wchodzi na obroty
« Odpowiedź #4 dnia: Lipca 28, 2009, 22:08:52 »

Jesli sie nie myle to masz gaznik z przelewaniem (tym guziczkiem), odpal zagrzej silnik, przelej (trochę i całkiem) i dodaj gazu, zobacz czy jest ten sam efekt. Wygląda jak by silnik pracował na bardzo ubogiej mieszance.

Pozdr
Zapisane
Motocykl to największy wibrator jaki można wsadzić między nogi.

lukash

  • Gość
Odp: [jawa 175 356] Nie wchodzi na obroty
« Odpowiedź #5 dnia: Lipca 28, 2009, 22:35:58 »

Ja bym po odgłosie silnika obstawiał za ubogą mieszanką, czyli albo coś z ga¼nikiem nie tak albo lewe powietrze.
Zapisane

gringo

  • Gość
Odp: [jawa 175 356] Nie wchodzi na obroty
« Odpowiedź #6 dnia: Lipca 28, 2009, 22:52:06 »

a ganznik sam w jakiej kondycji nie domaga sie "regeneracji" przypadkiem?
Zapisane

adik204

  • Gość
Odp: [jawa 175 356] Nie wchodzi na obroty
« Odpowiedź #7 dnia: Lipca 28, 2009, 23:04:24 »

To stanowczo wina zapłonu. Za mała przerwa na przerywaczu bąd¼ uszkodzony kondensator.
Zapisane

marqs

  • Gość
Odp: [jawa 175 356] Nie wchodzi na obroty
« Odpowiedź #8 dnia: Lipca 29, 2009, 08:27:45 »

Jesli sie nie myle to masz gaznik z przelewaniem (tym guziczkiem), odpal zagrzej silnik, przelej (trochę i całkiem) i dodaj gazu, zobacz czy jest ten sam efekt. Wygląda jak by silnik pracował na bardzo ubogiej mieszance.

Pozdr

Robiłem tak ale efektu brak,naładowałem aku, kondensator jest ok zmieniałem na 2 inne, pomęcze ten zapłon jeszcze.
Dziękuje Wam za rady,Pozdrawiam
Zapisane

Janos

  • Gość
Odp: [jawa 175 356] Nie wchodzi na obroty
« Odpowiedź #9 dnia: Lipca 29, 2009, 08:45:26 »

Na początek spróbuj delikatnie przytkać króciec dolotowy ga¼nika, i zobacz jaki będzie efekt. Jeśli praca silnika się poprawi, problem tkwi w ustawieniu/ nieszczelności ga¼nika. Jeśli nie będzie większej różnicy lub praca pogorszy się, problem tkwi w ustawieniu zapłonu/ przerwy.
Zapisane

marqs

  • Gość
Odp: [jawa 175 356] Nie wchodzi na obroty
« Odpowiedź #10 dnia: Lipca 29, 2009, 09:53:09 »

Na początek spróbuj delikatnie przytkać króciec dolotowy ga¼nika, i zobacz jaki będzie efekt. Jeśli praca silnika się poprawi, problem tkwi w ustawieniu/ nieszczelności ga¼nika. Jeśli nie będzie większej różnicy lub praca pogorszy się, problem tkwi w ustawieniu zapłonu/ przerwy.
Po przytkaniu przygasa
Zapisane

grochu

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 115
Odp: [jawa 175 356] Nie wchodzi na obroty
« Odpowiedź #11 dnia: Lipca 29, 2009, 10:04:35 »

Ja tak samo w wsk miałem. Była to wina za mocno odkręconej dyszy i zalewało. Też męczyłem się z zapłonem, ale to nic nie dawało. Któregoś dnia wyjeżdżam z podwórka i mi gaśnie. Sięgnąłem ręką do dyszki lekko przekręciłem, patrze chodzi elegancko i dopiero wtedy zaczęła się jazda. Podobny objaw miałem też w motorynce, ale to była wina za dużej przerwy na przerywaczu. Pozdrawiam i życzę wyleczenia motocykla z choroby!
Zapisane
Z Cezetką jest jak z kobietą, poznasz, pokochasz a później rozbierasz.
A ze skuterem jak z prostytutką, siadasz i jedziesz.

http://www.youtube.com/user/grochu1103?feature=mhum

http://polskajazda.pl/Motocykle/CZ/350/125736

gg 9594878

SofCHJanek

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 295
  • eMZeciarz
Odp: [jawa 175 356] Nie wchodzi na obroty
« Odpowiedź #12 dnia: Lipca 29, 2009, 11:51:20 »

Przecież dysze mają być dokręcone.
Możliwości jest dużo, miałem takich sytuacji kilka:
w mz etz winna była świeca,
w cz 477 była to dysza ga¼nika (za duża) a w mz es zła regulcja przerwy na przerywaczu.
Zapisane
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.
Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd.
Masz pytania? Pisz!


SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097
MZ ES 250/2 '72
Jawa 356 '58
http://www.youtube.com/user/sofchjanek

marqs

  • Gość
Odp: [jawa 175 356] Nie wchodzi na obroty
« Odpowiedź #13 dnia: Lipca 29, 2009, 13:39:29 »

Witam ponownie, właśnie wracam z garażu, po ustawieniu jeszcze raz przerwy, i całonocnym ładowaniu aku Jawa wkręca się na obroty :) dziękuję wszystkim za serdeczną pomoc, Pozdrawiam  <cheers>
Zapisane

jknick

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 83
Odp: [jawa 175 356] Nie wchodzi na obroty
« Odpowiedź #14 dnia: Lipca 29, 2009, 16:04:20 »

Zapisane

marqs

  • Gość
Odp: [jawa 175 356] Nie wchodzi na obroty
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpnia 19, 2009, 19:46:28 »

Akurat zeskanowalem tą serwsowkę wiec dam link, moze sie komus przyda.
Ustawienie zapłonu:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6a4fbc997dc57785.html
Regulacja ga¼nika:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6c98071ec75e2845.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e060047f8d56a1fe.html

Też mam tą instrukcję, ale troszkę nie do koñca ją rozumiem,przerwę dajmy na to ustawiłem, ale co z zapłonem, nic o nim nie piszą, jak mam ustawić aby było ok?
Przerwe ustawia sie na tloku w GMP czyli kiedy jest na max w gorze wtedy ustaw przerwe na 0.30 mm a zaplon ustawilbym na ok 2.5 mm przed GMP i najpierw ustawia sie przerwe a pozniej zaplon
A jakoś bardziej łopatologicznie jeśli chodzi o zapłon?
Przepraszam jeśli komuś podnoszę ciśnienie ale chciałbym to mieć ustawione tak jak to powinno być.
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc
Zapisane

GROM

  • Gość
Odp: [jawa 175 356] Nie wchodzi na obroty
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpnia 19, 2009, 20:40:39 »

Czyli przerwanie obwodu na stykach przerywacza powinno wystąpić 2.5mm przed GZP.
Zapisane

marqs

  • Gość
Odp: [jawa 175 356] Nie wchodzi na obroty
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpnia 19, 2009, 21:00:18 »

Dziękuję bardzo za wyjaśnienie, Pozdrawiam
Zapisane

marqs

  • Gość
Odp: [jawa 175 356] Nie wchodzi na obroty
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpnia 22, 2009, 18:52:01 »

I znowu wracam, powoli mam dość, jawa na wolnych obrotach pracuje ładnie, równo ale nie wchodzi na obroty tak jak powinna, po przyłożeniu ręki do  ga¼nika jest cała  mokra od benzyny, a po przelaniu benzyna leci z ga¼nika otworem powietrza, zakładałem drugi ga¼nik, efekt jeszcze gorszy, zapłon ustawiałem już na tysiąc sposobów, zmieniany kondensator, szczotki, świeca, przerwa ustawiona ok, no i zastanawia mnie jeszcze cewka, grzeje się, czy to normalne? może podaje za słaby prąd  i to jest  skutek tego? da się ją spr. jakoś? 3 dzieñ reguluje zapłon i nic, zauważyłem też że jak moto stoi pod górkę to pali praktycznie za pierwszym, ale jak z górki to nie bardzo, podbnie jest z popychu. Ręce mi opadają, :'(
Zapisane

marqs

  • Gość
Odp: [jawa 175 356] Nie wchodzi na obroty
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpnia 23, 2009, 18:08:20 »

Zapodaje foto zapłonu, jak zauważyłem nie jest to fabrycznie podłączone, także proszę o ew. wskazówki może to robi robotę

Zielony kabelek od cewki, czerwony od ładowania.
Zapisane

Wojt@s

  • Gość
Odp: [jawa 175 356] Nie wchodzi na obroty
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpnia 29, 2009, 15:41:56 »

Kolego:
- ustaw zapłon ( przerwa na platynach i punkt zapłonu )
- świeca o odpowiedniej ciepłocie ( dodatkowo przerwa na świecy )
- ga¼nik : mycie, czyszczenie, sprawdzenie zaworu w komorze pływakowej, poziom paliwa ( ten pręcik w pływaku da się przelutować jakby ktoś nie wiedział ) , iglica na środek, powietrza daj z 1.5 wykręcenia na początek do 2. Sprawd¼ połączenie ga¼nik cylinder i ga¼nik filtr, tam musi być wszystko szczelne i czyste!!

Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: [jawa 175 356] Nie wchodzi na obroty
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpnia 30, 2009, 01:23:37 »

Jaki masz ga¼nik? Model?
Zapisane

marqs

  • Gość
Odp: [jawa 175 356] Nie wchodzi na obroty
« Odpowiedź #22 dnia: Września 01, 2009, 17:08:42 »

Drodzy koledzy powoli mam dosyć tego silnika, dzieje się tak że moto wchodzi na obroty jak głupie na luzie ale zapłon musi być na max przekręcony w prawo, tj. do skrajnego punku z lewej, nie mam gumy od filtra zje¼dziłem sklepu motoryzacyjne i nigdzie tego nie mogę dostać, mam pytanie czy taki filtr http://www.allegro.pl/item720615649_stozkowy_filtr_powietrza_vapor_wsk_jawa_35mm.html (wiem że to chiñskie wynalazki ale przynajmniej na razie na wyregulowanie wystarczy)? Paliwo tryska, leje się po przelaniu z krućca powietrza, wykręcenie nawet o 0,5 obrotu śrubkę powietrze powoduje całkowite  przygasanie moto, ga¼nik czyściłem, świece zmieniałem, kondensator kolejny, a świeca cały czas czysta.Podlanie nic nie daje... może ktoś zapoda mi foto zapłonu jak to wygląda na żywo, w którym punkcie jest ustawiony, zastanawiam się jeszcze nad cewką, bo jest ciepła jeśli chwilę moto pochodzi(czy to normalne)? I jest taki motyw że jak uda się ładnie ustawić to po zapaleniu wał chodzi odwrotnie,

Jaka ma być przerwa na świecy?
« Ostatnia zmiana: Września 01, 2009, 18:09:19 wysłana przez marqs »
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: [jawa 175 356] Nie wchodzi na obroty
« Odpowiedź #23 dnia: Września 01, 2009, 19:18:57 »

Silnik jest prosty jak budowa cepa. Jeden z tych silników,w których jak ktoś czegoś nie zepsuje to chodzi i chodzi. Po kolei. Zdjęcia zapłonu nic Ci nie dadzą bo w każdym moto jest to z reguły inaczej. Wyprzedzenie wynosi około 2,8mm-3mm przed gmp, przerwa około 0,3- 0,4 mm. W momencie 2,8 mm przed gmp przerwa ma wynosić 0,05 ( 5 setnych mm )
Kwestia łącznika gumowego- zależy jaki masz ga¼nik- jeśli jest to ten z prostokątną komora pływaka to współczuje- będą cyrki. Jak normalny to ulep cokolwiek z jakiegoś węża gumowego na razie- stożek się nie nadaje- za mały opór.
Jak leje Ci się waha to znak,że poziom jest za duży- stawiam na nieszczelność zaworka pływaka. A skoro wkręca sie na obroty sam to ma nieszczelności,czasem to tez wina zapłonu,ale rzadko. Posprawdzaleś simmery? Uszczelke pod głowicą? Przylgnię ga¼nika? Ten element,który poprzez uszczelkę styka się z kadłubem silnika. Na bank jest łukowata.
Co do wykręcania śruby- nic dziwnego,że przygasa bo i tak bez łącznika łapie za dużo powietrza plus ta ewentualna lewizna odpowiedzialna za szalejące obroty. Co do zapłonu- a jaki widzisz klopot w jego ustawieniu? Szukasz GMP- świeca out i nawet kijkiem wymacasz przez otwór- tłok jest u samej góry- ani nie opada ani sie nie wznosi- ustawiasz na przerywaczu 0,3mm. Cofasz wał do tyłu ( tzn w lewo ) i patrzysz kiedy się zetkną styki przerywacza. Jak się zetkną to zgaśnie lampka- a właśnie- lampkę kontrolną warto miec- to nic innego jak żarówka z dwoma kabelkami- w tym, przypadku 6V 2 lub 4W.
Jeden kabel podpinasz pod konektor przy przerywaczu a drugi pod masę. Działa tak- sygnalizuję zwarcie stykow- jak są zwarte nie świeci-jak się rozewrą-świeci. No i w Jawie jest tak,że w momencie jak się rozewrą ( prawidłowo to jest te około 3mm przed GMP ) to są rozwarte całkiem długo- w zasadzie zwierają się na chwilę przed ponownym rozwarciem. na co należy zwrócić uwagę- czy wirnik--> krzywka nie ma bicia,czy wirnik siedzi na klinie-kołeczku- czy krzywka siedzi w gnie¼dzie na ząbku. No i zdemontuj płytkę i zobacz czy jest płaska- bo przy prądnicach lubi wyginać się- po czym ośka przerywacza nie jest prostopadla do wału i robia się cyrki.
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
12 Odpowiedzi
6801 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 24, 2013, 09:23:01
wysłana przez Marcin_93
5 Odpowiedzi
3025 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 13, 2013, 14:58:57
wysłana przez maciej24
43 Odpowiedzi
13492 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 26, 2013, 21:27:20
wysłana przez matizeusz
11 Odpowiedzi
4239 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 27, 2014, 20:34:08
wysłana przez MarcinS
21 Odpowiedzi
2571 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 02, 2021, 11:46:21
wysłana przez Ma_r_i_u_sz