My ją uratowaliśmy przed złomowaniem 13 lat temu. Od nowości jest w rodzinie, jestem 3 właścicielem.
Daleki wujek który ją kupił nową w 1976 był nauczycielem w szkole zawodowej mechanicznej. Jak auto było nowe to wszystko było rozebrane i grubo zakonserwowane. Dzięki temu podłoga i podłużnice są w idealnym stanie.
Jeszcze tylko z wierzchu się trochę poprawi i będzie ok
Wolna Strefa Jawa - CZ
- Maj 05, 2024, 14:02:23
- Witamy, Gość
1
dnia: Dzisiaj o 12:13:11
|
||
Zaczęty przez j@wa - Ostatnia wiadomość wysłana przez muczos | ||
2
dnia: Dzisiaj o 11:39:31
|
||
Zaczęty przez j@wa - Ostatnia wiadomość wysłana przez Ez57 | ||
Ooo, Skoda 100, fajny samochód, kiedyś "chorowałem" na taką Skodzine.
|
3
dnia: Dzisiaj o 11:17:35
|
||
Zaczęty przez j@wa - Ostatnia wiadomość wysłana przez muczos | ||
Z okazji majówki postanowiłem trochę przewietrzyć samochód.
Od razu jak tylko wsiadłem za kierownicę to poczułem reumatyzm i zacząłem mieć problemy z pamięcią. |
4
dnia: Dzisiaj o 11:12:29
|
||
Zaczęty przez Mofeix - Ostatnia wiadomość wysłana przez korczi | ||
Czyszcząc lusterko rozebrałem je i znalazłem ładny relikt przeszłości pod szkłem
|
5
dnia: Dzisiaj o 09:01:30
|
||
Zaczęty przez Makaron - Ostatnia wiadomość wysłana przez Rozztocz | ||
Ooo a ja w ubiegłym roku myślałem że to mi się trafił taki egzemplarz
|
6
dnia: Dzisiaj o 08:25:55
|
||
Zaczęty przez Mofeix - Ostatnia wiadomość wysłana przez krzysiek98 | ||
Ale te konkretne regulatory od japońców to są zdaje się do układu z uzwojeniem nawiniętym na 3 fazy i połączonym w gwiazdę, regulator zapięty na końcach faz zwiera je do masy naprzemienie. Tak działa też prądnica z chińskich 125, wykorzystywana przez naszych handlarzy typu turbozabytki. VAPE to układ z nawiniętą jedną fazą, gdzie regulator wpięty jest z nią w szeregu, równolegląc" nadmiar" do masy. Chcąc więc tam wsadzić japońca, trzeba wsadzić regulator od takiej właśnie prądnicy, stosowane one były np. w azjatyckich 125 Hondy, z których Chińczycy tą konkretną montowaną w quadach skopiowali
|
7
dnia: Dzisiaj o 01:02:50
|
||
Zaczęty przez Mofeix - Ostatnia wiadomość wysłana przez Jawolotmen | ||
Nie znaczenia czy to jest knedel, czy stare japońce z lat 60tych i dalej, czy chinol. Do dziś dnia w prądnicach tego typu czyli z magnesem stałym regulacja polega na wytracaniu nadmiaru prądu do masy czyli już na proste mówiąc ci co to wymyślili stwierdzili że będą puszczać prądnicę w pełne zwarcie i niech się dzieje. W knedlu raczej wam się nie będą palić uzwojenia natomiast w starych olejakach i szlifierkach niestety te uzwojenia nie mają długiej żywotności.
Jak szukacie taniego zamiennika bez kontrolki to macie mosfetowe regulatory shindengena montowane w R1, R6, wkładacie to macie regulator który nawet nie osiąga 50c podczas pracy w szlifierce a co dopiero w knedlu, ciągłe prądy ma 60A, w piku jeszcze więcej i używkę można brać w ciemno bo w zasadzie te regulatory nie padają. Symbole FH012AA, FH020AA. Regulatory przerobiłem na suzuki, padł mi oryginał razem z uzwojeniem, potem kolejny tandem z innym regulatorem i na regulatorze FH012AA przemieliłem jeszcze dwa kolejne uzwojenia, regulator dalej żyje. Z tymi regulatorami nie ma inżynierii rakietowej, trzeba 3 odczepy na uzwojenie, plus i minus. Tyle. |
8
dnia: Dzisiaj o 00:38:45
|
||
Zaczęty przez Makaron - Ostatnia wiadomość wysłana przez Makaron | ||
Żmudne szpachlowanie tarcie i tak w koło. Przy jednej robocie pracuje nad skorupa kolegi która wymagała lekkiej naprawy i wzmocnień w newralgicznych miejscach. Ze szpachlówka też będzie musiała się zaprzyjaźnić. Fabryczne powłoki nie były niestety wysokich lotów a producent raczej nie przykładał sié zbytnio do estetyki.
|
9
dnia: Wczoraj o 16:00:59
|
||
Zaczęty przez Yabaman - Ostatnia wiadomość wysłana przez Yabaman | ||
Troche powoli ale dlubie sobie w muzetach. Glownie kosmetyka (malowanie aluminiowych czesci na ktorych farba byla w nienajlepszym stanie) ale takze doprowadzanie obu nowoprzybylych muzet do stanu pozwalajacego na zaliczenie przegladu i zarejestrowanie. Chodzi o to aby nie zostaly uznane za zlom lub odpady objete zakazem importu do cywilizowanych krajow. Chyba juz ten stan osiagnely i moglbym je zarejestrowac i jezdzic nawet u siebie.
Muzeta z Nagano ma na pompie hamulcowej wozka napis IFA-BHL, muzeta z Amagasaki napis RENAK. Pompy maja identyczny odlew, roznia sie tylko napisem. Obie muzety sa jeszcze z NRD (czerwiec i wrzesien 1989) wiec stosowano tam chyba tzw. dywersyfikacje zaopatrzenia. Pozostalo jeszcze dorobic szyby do wozkow i gumowe fartuchy do przedniej czesci ich klapowlazow (na zdjeciu widac zwisajace strzepy fartucha). Przerabialem to juz przy pierwszej muzecie wiec sobie poradze. https://youtu.be/nccWEfXaUcU |
10
dnia: Wczoraj o 08:49:35
|
||
Zaczęty przez lukasz_master - Ostatnia wiadomość wysłana przez Mrówa | ||