Właśnie wyszedlem z garażu, w weekend przywiozłem swoją jawe na przegląd i naprawę uszkodzonego napędu prędkościomierza. A tak poza tym zawsze będzie co do roboty w nudne zimowe wieczory.
Do sedna, po usunięciu lewej kapy silnika , demontażu sprzęgła i wymianie uszkodzonego wałka prędkościomierza postanowiłem sprawdzić luzy skrzyni , tym bardziej że jestem wlasnie po złożeniu swojego pierwszego silnika do jawy ( patrz zdjęcia wyżej) , gdzie dużo czasu poświęciłem dystansowaniu skrzyni. W wyremontowanym silniku po dystansowaniu luzy w.głównego to 0.06 mm a posredniego 0.04mm , tak więc mając to na uwadze sprawdzam luzy silnika w jawie a tam glowny 2,3mm a posredni 1,3 mm
. Zaznaczę że ten silnik chodził ladnie i nie mialem z nim zadnych problemów prócz wspomnianego problemu z prędkościomierzem. Mój wniosek jest taki , jak wszystkie elementy skrzyni są w dobrym stanie to bedzie to chodzić chyba zawsze . . .
Mała aktualizacja ( co by nie tworzyć bez potrzeby postu pod postem)
Post bardziej jako ciekawostka
Panowie udało mi się nabyć silnik do CZ 350 12 v nowy ( nie używany) , leżakowany gdzieś , niestety co widać na zdjęciach w niezbyt suchym miejscu . Zaryzykowałem i kupiłem gdyż sprzedający nie chciał się zgodzić na sprawdzenie jego stanu poprzez demontaż np. głowić .
W domu weryfikacja jego stanu , poniżej zdjęcia , oceńcie sami ...