Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 19, 2024, 00:29:29
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: CZ 350 472.3 z '77  (Przeczytany 6449 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Mariano Italiano

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 110
  • eMZeciarz
Odp: CZ 350 472.3 z '77
« Odpowiedź #25 dnia: Października 04, 2022, 23:34:51 »

Heh, mówiłeś że 100 lat jeszcze Ci to zajmie a Cezeta już gotowa. Wygląda zacnie, gratulacje :-)
Zapisane
Jawa 638.1 03 1989 + Velorex 562
Jawa 23p 1984
Benelli Imperiale 400 2020

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3511
  • Smoczyciel
Odp: CZ 350 472.3 z '77
« Odpowiedź #26 dnia: Października 04, 2022, 23:37:56 »

Prezentuje się na prawdę super!
Powiedz mi czy poprawiałeś już mikcarba? Zdaje się że Ty miałeś największe problemy z odpalaniem...
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

Uziel

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 160
  • Cz472,5 Jożin,Jawa 638-5 Odkurzacz
Odp: CZ 350 472.3 z '77
« Odpowiedź #27 dnia: Października 05, 2022, 07:57:46 »

Ładnie  Panie kolego ładnie  moje gratulacje.
Zapisane
Zawsze beztrosko i bezrozumnie aż moja dupa legnie w trumnie czyli w bani czeski film

Maskota

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 58
Odp: CZ 350 472.3 z '77
« Odpowiedź #28 dnia: Października 07, 2022, 20:47:41 »

W Mikarbie zmieniłem dysze główną na 115, wolnych obrotów na 47 i podniosłem poziom paliwa w gaźniku. I jest OK, gaźnik reaguje na regulację śrubami i iglicą. Jedyne co to często zawiesza mi się pływak, ale wystarczy stuknąć w gaźnik i jest w porządku.

Problemem w moim motorze nigdy nie był gaźnik tylko uszkodzony zapłon Saviera. Dostałem fabrycznie uszkodzony stator (cewka dostawała przebicia pod wpływem obciążenia i temperatury), przez co na zimnym silniku iskra była licha ale jeszcze wystarczająca, na ciepłym silniku zanikała, dlatego po zgaszeniu silnika i próbie jego odpalenia na ciepłym były takie problemy. Stator sprawdzałem w pracy wraz z automatykiem sprzętem do badania stanu izolacji i na kilka pomiarów wychodziły bardzo różne wyniki. Dendrus pomógł mi przy sprawdzeniu tego multimetrem, przy próbie odpalenia na motorze i wartości wychodziły bliskie 0.

No i jeśli mam się wypowiedzieć na temat zapłonu Saviera to nie polecam, wtedy go kupiłem bo myślałem że warto zainwestować i się nie trudzić. Zapłon ten ciężko ustawić bo punkty są na magnecie (przy dokręcaniu magneta do wału, magneto się przekręca), składa się z samych chińskich części poza podstawą i tulejką dystansującą, kable są nie obrobione, nie dostajemy konektorów ani termokurczek do poskładania tego, brak przekaźnika i śrub, przynajmniej tak było jak ja kupowałem. Zapłon też bardzo obciąża cewki bo daje 4 iskry na obrót wału.

Teraz mam zapłon własnego pomysłu, przy którym Dendrus też sporo mi pomógł wykonując podstawy na frezarce. I teraz jest OK, iskra jest porządna. Motor odpala na razie bez problemu.
 
« Ostatnia zmiana: Października 07, 2022, 20:49:21 wysłana przez Maskota »
Zapisane

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3511
  • Smoczyciel
Odp: CZ 350 472.3 z '77
« Odpowiedź #29 dnia: Października 07, 2022, 22:07:09 »

.

Teraz mam zapłon własnego pomysłu, przy którym Dendrus też sporo mi pomógł wykonując podstawy na frezarce. I teraz jest OK, iskra jest porządna. Motor odpala na razie bez problemu.

Brzmi ciekawie... Z chęcią obejrzę konstrukcję na jakimś zlocie.

Co do saviera to słyszałem że obecnie jakościowo wszystko gra! Ale kiedyś mogło być inaczej...
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

125AREK

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 100
  • jawa 634 i typ 23 cz 472.6 wsk m06b1 , 3x romet
Odp: CZ 350 472.3 z '77
« Odpowiedź #30 dnia: Października 12, 2022, 17:38:09 »

Z gwarancją u nich raczej problemu nie ma, ale to normalne chińskie podzespoły i czasami padają.
Zapisane

Maskota

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 58
Odp: CZ 350 472.3 z '77
« Odpowiedź #31 dnia: Października 16, 2022, 13:27:01 »

Na razie pierwsze 70 km zrobione. Na razie odpukać bez problemowo, jedynie raz podczas jazdy kluczyk wyskoczył mi ze stacyjki. Stacyjkę kupiłem nową i próbowałem ją zamontować, ale albo ma pomylone styki, albo trafiła mi się wadliwa, bo nie działała i dziwnie pracuje w niej kluczyk.

Mieszanka na razie ustawiona na maksa w stronę paliwa, motor już nie jest piękny, kolanka i silnik oraz buty, skarpety, spodnie zaolejone  :) . Spalanie to ponad 7L/100km, nie jestem w stanie sprecyzować bardziej bo trochę z gaźnika się ulało czasem (tak z 1L miniumum  :P ). Motor po prostu nie może stać dłużej niż tydzień, to wtedy zaworek w gaźniku się nie zacina. Mam lekkie wycieki oleju ze skrzyni przez dolną śrubę przy koszu sprzęgłowym (moim zdaniem ta pokrywa w tym miejscu jest fatalnie rozwiązana), muszę tam dać pod śrubę jakąś podkładkę miedzianą albo mosiężną lub jakąś metalowo gumową.

Z rzeczy które mi się przypomniały to nowe tłoki (6 szlif) musiałem szlifować bo były za wysokie i dobijały do przeciwwag. Zebrałem 3mm z dołu.
Łożyska główki ramy stożkowe kupione na aliexpress pasowały bez większych problemów, jedynie musiałem trochę poszlifować sztycę. ( https://pl.aliexpress.com/item/33000211992.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.21c924cdfm3PaA&algo_pvid=e32fc2a3-8895-4705-a8ac-8dc59b360d5e&algo_expid=e32fc2a3-8895-4705-a8ac-8dc59b360d5e-2&btsid=0b0a050116064735099488625eafa6&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_ )

Oś wahacza i tulejki oraz blokada, własnej produkcji. Z wahaczem miałem chyba największą zagwozdkę, bo trochę się różni od tych przedstawianych w schemacie CZ 472.4, ale poskładałem według siebie.

Na razie brak osłony łańcucha, muszę jakąś zrobić bo nie chcę pełnej. Brakuje jeszcze gmola z przodu i stelaży na kufry. Brakuje mi lewej głowicy (takiej bez gum), bo nie udało mi się pospawać oryginalnej i na razie jest zapasowa z gumami. Muszę jeszcze zrobić stopkę boczną, ale niestety będzie to dość duży problem, bo ucho które przyspawałem nie bardzo pasuje :( .
Zapisane

black-dimon

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 31
Odp: CZ 350 472.3 z '77
« Odpowiedź #32 dnia: Października 17, 2022, 07:15:18 »

fajnie ale muszę się czepić:
dlaczego kryte łożysko na wale?  :o
Regulator dałbym oryginalny żeby zachować styl, a ten schował w boczek :D
Zapisane
BOGA NIE MA.... 
JEST MOTÓRRR

Renowacja motocykli    www.motorew.pl

Forumowe zakupy na MOTOREN.SK

Adam112

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 334
  • Cz-Jawa
Odp: CZ 350 472.3 z '77
« Odpowiedź #33 dnia: Października 17, 2022, 12:02:10 »

Odnośnie osłony łańcucha to spróbuj pokombinować z taką od 487/477. Ktoś tu naforum miał taką założoną do 350
Zapisane

Maskota

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 58
Odp: CZ 350 472.3 z '77
« Odpowiedź #34 dnia: Października 17, 2022, 16:00:58 »

Blaszki z łożysk w sumie zdjąłem przed samym montażem, żeby mi tam śmieci nie naleciało, ale kryte łożyska 2Z w niczym tam nie przeszkadzają, bo olej i tak przepłynie, a jeśli łożyska były by 2RS to uszczelka i tak odklei się od łożysk i będzie smarowanie  ;) . Wiem to, bo przez swoją niewiedzę, to przetestowałem, w obu wypadkach :P . Oczywiście lepiej montować łożyska odkryte.
Regulator zawsze lepiej montować gdzieś na wierzchu tak żeby się nie przegrzewał i odprowadzał ciepło, w schowku mógłby mieć za ciepło, chyba że byłby przykręcony do airboxa i miał by z nim dobry styk żeby odprowadzać ciepło. Schowki wolę zachować na narzędzia i akumulator.
Zapisane