Wolna Strefa Jawa - CZ
Inne => Nasz Garaż => Wątek zaczęty przez: Tomaszek w Stycznia 09, 2022, 21:18:00
-
Witam, witam.
Nowy knedelek w moim garażu więc nowy temat.
Jako, że z uporem maniaka szukałem 638.5 nie zwracałem uwagi co mam pod bokiem a dokładnie jakiś kilometr. Jawiszony były zawsze daleko lub cena mnie trochę odstraszała więc zdecydowałem się podjąć temat Cezety nr 3 w moim wykonaniu.
Najważniejsze, że papier jest i jest w miarę kompletna, wiadomo tłumiki raczej wjadą nowe ale reszta zostanie raczej taka jak jest.... No poza kolorem bo na to mam już plan. Koła ameliniowe, nie wiem czy były takie oryginalne ale takie są. Jest to 472.6, nr silnika zgodne z tabliczką.
Szykują się fajne zimowe wieczory....
-
.6 miała amelinowe, zgadza się :)
Jak pod nosem to grzech nie brać :)
-
Gratuluję! Czasami tak się kończą poszukiwania...
-
Choroba knedlowa widzę postępuje
-
Choroba knedlowa widzę postępuje
A to jest taka choroba?
-
Choroba knedlowa widzę postępuje
A to jest taka choroba?
No jak patrzę się na ciebie to w ostatnim stadium jesteś :D
-
Gratulacje , działaj będziemy kibicować ;D .
-
Co wy w tych Cezetach widzicie ;) ;) przecież Jawy są ładniejsze lepsze i szybsze a szczególnie Jawy 638 i to czarne :P :P
-
To nie choroba...
To zboczenie! ;D
Do trzech razy sztuka, teraz pewnie znajdziesz ładna Jawe :)
-
Piękna, gratuluję zakupu.
Co do Jawy 638.5 to miałem i sprzedałem bo jednak wolę Cezetę - wg mnie wygodniejsza i jak by lżejsza. Jawa ma ciężką podwójną ramę i mimo mocniejszego silnika (jeszcze miałem założone podkowy i zrobiony porting więc ładnie się zbierała) to wrażenie było takiego ciężkiego kloca. Może takie wrażenie przez inny środek ciężkości i wysokość siedzenia. Na trasie nie robiło to różnicy ale w terenie Cezeta wydaje się bardziej zwrotna.
-
Ave cz ;D
-
Cześka, to Cześka 8), też miałem kilka, powodzenia w remoncie.
-
Co wy w tych Cezetach widzicie ;) ;) przecież Jawy są ładniejsze lepsze i szybsze a szczególnie Jawy 638 i to czarne :P :P
8.46 a Ty już na ebaju?
-
Suchy, to jeszcze ze świąt ;) ;)
-
Jako, że silnik się robi ;D zabrałem się za pierdółki żeby czasu później nie tracić i nie wiem skąd ale znalazłem jeszcze dwa komplety przełączników. Piaskowanie + dwa podkłady.
-
Kiedyś trafił mi się licznik z dziennym przebiegiem a teraz przeglądając aledrogo rzucił mi się w oczy obrotomierz elektroniczny, gdzieś widziałem wątek o podłączeniu do jankowego zapłonu, patrząc na dzisiejsze ceny można stwierdzić w 100%, że nabyłem go za grosze. Teraz jest komplet który znajdzie się w cezecie.
-
Zobacz czy Ci zadziała obrotomierz jak zawiniesz kilkanaście cm kabla sygnałowego na oba przewody WN od cewek.
-
Ja kiedyś takiego szukałem ale bezskutecznie :) fajny komplet
-
Ładny zakup. No ja już swoją skończyłem. Niedługo jazda próbna. Mam 472'5 85r.
-
Coś tam się dzieje się ::)
Silnik powrócił od ElProfesoro i czeka na dokończenie. Blachy się robią, lada chwila i kolorek wleci :D Rama.... tu zaskoczenie, nie wiem jak to przeoczyłem bo ją oglądałem przed piaskowaniem ale jest troszkie krzywa od mocowania silnika powyżej spawu przy klaksonie i czeka mnie prostowanie lub w ostateczności wytnę i wstawię prosty kawalek
-
Das kajta :)
-
Chociaż coś tam, gdzieś tam się było to tegoż dialektu nie znam :P :-[ :P lecz gdy popołudniowa kawa zaczęła działać olśnienie i tak, dam kajta ;D
Niestety bez cięcia się nie obeszło, musiałem przeciąć ramę w miejscach spawu, tam przyciąłem tu wygiąłem i już jest w porządku. W środek oczywiście wstawione waleczki fi 30.
-
Podoba mi się Twoje podejście do tematu. Czekam na efekt końcowy z niecierpliwością!
-
W międzyczasie zabrałem się za koła, bębny trzeba przetoczyć bo są ranty. Obręcze aluminiowe po namyśle zacząłem czyścić szczotką na wiertarce bodajże mosiężną i jakoś w miarę to wychodzi. Mam zagwozdkę ze szprychami, da się to wyczyścić czy kupować nowe?
-
Moim zdaniem nie warto. Nowe są super jakości. Pięknie wyglądają i przedewszystkim nyple nie są poobrabiane.
-
Ja bym tam szprychy czyścił i dał do ocynku. Ewentualnie jak chcesz koniecznie nowe to nierdzewne. Pamiętaj, że nyple w aluminiowych obręczach są inne niż w stalówkach
-
Powolutku się ruszamy...teraz czas zakończyć blacharkę.
-
Też mam taką narzutę na wersalke ;)
-
Jeszcze z frędzlami, teraz takich nie dostaniesz. Te klamoty lepiej zdejmij bo to pewnie brudne i śmierdzi.
-
Taki pacjent musi leżakować w odpowiednich warunkach :P :P
-
Czorne już gotowe, teraz zabieramy się za kolor. Z racji, że troszkie lakieru zostało, dekle też skorzystały.
-
przecie to amelinium, tego nie pomalujesz :)
osobiście preferuję wersję bez lakieru na deklach, ale to Tobie ma się podobać :)
Co Ci zostało jeszcze do zrobienia?
-
Aluminium się maluje jak każdy inny metal, przypomnij sobie w CZ350 obudowa filtra powietrza też była fabrycznie malowana na czarno a z amelinium.
-
Dekle pomalowane bo uzupełniałem spore ubytki i napewno to by nie wyglądało, w sumie i tak trafią na półeczkę bo do tego silniczka mam wypolerowane.
Z rzeczy do zrobienia to wypolerowanie obręczy, zalecenie kół, wymiana zębatki na zabieraku i składanie bo dziś pomalowałem kolorem.
-
Ostatni element gotowy, zaczynam składać bo połowę pogubię ;D
-
Pięknie się kółeczka prezentują!
Dawaj więcej knedlowego porno!!!
-
Czasu brakuje na wszystko więc i prace idą powoli. Nie ma nawet kiedy wypróbować pewnego silniczka :P ale coś tam działam gdy już noc ciemna 8)
-
Czasu brakuje na wszystko więc i prace idą powoli. Nie ma nawet kiedy wypróbować pewnego silniczka :P ale coś tam działam gdy już noc ciemna 8)
Powoli ale do przodu...
-
Kolego w jaki sposób sprawiłeś że silnik tak lśni?? :)
-
Żadną tajemnica więc jeśli chodzi o kartery to ogólnie dobrze je wyczyściłem i mialem jakieś pasty do aluminium ale tak sobie to wyszło bo robiłem wiertarką, dekle już robiłem papierem wodnym od 600 do 1200 i później polerka, głowice wypiaskowalem i po tym zabiegu zwykła druciana szczotka na wiertarce stołowej załatwiła sprawę.
-
Jaki, że troszkę miałem ostatnio pod górkę pracę stanęły i to na długo. Gdy zaczynałem plan był taki żeby cezetka jeździła na jesień, niestety się nie udało ale na szczęście górka się skończyła a i cezetą się ostała co było ciężkim wyzwaniem wiec3euszamy dalej. ;D
-
Trochę tego nie lubię ale samo się nie zrobi :o
-
Jak Jankowa, to sama przyjemność.
-
Nie Jankowa, kiedyś ją kupiłem jeszcze za parę złociszy, idealna nie jest ale połączenia dobre, przewodu też o odpowiednich przekrojach więc się wykorzysta.
Zakładałem instalacje od Janka i z 4motor, obydwie do Cezety 472.6 i nikomu nic nie ujmując ani nie faworyzując z 4motor zakładało mi się lepiej, jakoś tak bardziej poukładana była jeśli można tak powiedzieć.
-
Zostały jakieś pierdółki typu podciągnięcie hamulców bo brak, zrobić kostkę od przełącznika bo kabelki wiszą, pomalować i założyć gmole tył oraz przód i chyba gotowa 8)
-
Całkiem fajnie się prezentuje w białym kolorze, wydaje się masywna.
-
No Tomek Tomek fiu fiu ,zastanaiam sie dlaczego w zwykłym białym one fabrycznie nie wychodziły prosty ładny kolor nie
-
ale ładniutka :D
-
Bo czerwony był wtedy w modzie, czerwone maluchy, polonezy.... Jawy 8) a tu taki biały zwykły a robotę robi
-
No faktycznie jakoś fajnie to wygląda dla mnie :) do tej pory białe CZ raczej mi nie pasowały
Brawo
-
A dasz kajta na zlocie :D
-
Nawet zaparkuję obok ciebie ;D
-
Zmajstrowałem w końcu wąs do stopki. Nakleiłem nowe okładziny na szczęki hamulcowe i można w końcu bez strachu gdzieś podjechać. Ogólnie zostały jakieś pierdółki, kabelki itp.
Przed wyjazdem z garażu mam jeszcze w planie założyć gmole przód i tył.