Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 14, 2024, 00:54:19
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  
Strony: 1 [2] 3 4 ... 7   Do dołu

Autor Wątek: Pali na jeden gar  (Przeczytany 33506 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #25 dnia: Września 11, 2006, 18:23:03 »

Czasem i u mnie jeden gar gasnął... Efekt braku prądu w instalacji 6V...
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #26 dnia: Września 11, 2006, 18:25:56 »

Badyl - powiedz mi na jakiej podstawie piszesz, że aku na bank jest dobre - zweryfikowałeś to pomiarowo czy tylko tak Ci się wydaje.
Zapisane

Badyl

  • Gość
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #27 dnia: Września 11, 2006, 18:49:05 »

hmm wiesz nie mam go czym w tym momęcie pomierzyć ale jeżeli metoda łopatologiczną jest w stanie rozświetlić żarówke 12v 21W dośc jasno to chyma mozna go uznać za naładowany ! tym bardziej że niedawno był ładowany i nic to nie zmieniło ! aaa druga rzecz tak to własnie wygląda jak by brakowąło prądu ! bo prawy dział na wolnych obrotach a lewy tylko sporadycznie sie odzywa a po przygazowaniu świece sie zalewają jak by odcinało prąd ! moze to jakieś przebicie  ???
Zapisane

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #28 dnia: Września 11, 2006, 20:13:41 »

Metoda łopatologiczna w tym przypadku nie da Ci wiarygodnych wyników - do aku należy podłączyć obciążenie (żarówkę), a następnie zmierzyć napięcie na aku pod obciażeniem - wtedy dopiero będziesz miał pewność czy aku jest dobre. Następną sprawą, którą należałoby sprawdzić, jest jakoś połączeñ w instalacji - może się bowiem zdarzyć, że gdzieś występuje zwiększona rezystancja styku.
Zapisane

emzet

  • Gość
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #29 dnia: Września 12, 2006, 00:26:56 »

witam !  Jedyne co jest dziwne ży na platynkach lewego gara widac nadmierną ilośc iskry jak by było jakieś przebicie !

kondensator jest padnięty - u mnie powodowało to pracę na 1,5 cylindra
Zapisane

Badyl

  • Gość
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #30 dnia: Września 12, 2006, 11:57:33 »

Właśnie pierwsze moje podejrzenie padło na kondensator ! Ale po założeniu nowego było jeszcze gorzej :)
Od wczporja maszyna przemówiła bo do tego doszła zatkana dysza- dlatego już nie działały dwa gary!
Teraz maszyna chodzi ale własnie lewy nie działa w 100% - zmienie jeszcze raz ten kondensator ! i dam znać co wyszło ! !
A pozatym czy w tych jawach tak jest , ze po właczeniu kierunku na niskich obrotach ona prawie mi gaśnie ? ?
Zapisane

nerlst

  • Gość
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #31 dnia: Września 12, 2006, 12:24:50 »

To, że gaśniej jak kierunek włączysz to też jest prawdopodobnie spowodowane słabym aku lub zwarciem w kierunkach. Też mam 6V (ale jeszcze tylko przez jakiś czas) i również gasł mi lewy gar (2x), praktycznie wysztko było nowe (kondensatory, przerywacze, cewki, fajki, przewody WN, świece, akumulator) za pierwszym razem okazało się, że nowa fajka jest zepsuta, a za drugim razem na powierzchni nowego przerywacza było małe pęknięcie, wymieniłem na stary i po problemie.



pzdr
Zapisane

emzet

  • Gość
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #32 dnia: Września 12, 2006, 16:03:15 »

Właśnie pierwsze moje podejrzenie padło na kondensator ! Ale po założeniu nowego było jeszcze gorzej :)

polskie zamienniki nawet jak nowe to niekoniecznie sprawne...

sam się zastanawiam co zrobić z tymi kondensatorami. Jakbym znał pojemność, to kupiłbym jakieś w sklepie elektronicznym, ale skąd to wziąć?
Zapisane

Badyl

  • Gość
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #33 dnia: Września 13, 2006, 20:57:06 »

no i panowie ! staneło na tym ze :
początkowo nie domagający lewy gar po¼niej zaniemówił zupełnie a prawy działał ale marnie ! co się okazało ze za ten stan odpowiedzialna byłą zatkana dysza ! Po odetkaniu prawy dział jak złoto ! a lewy dalej mulasty -- wchodzi na obroty lecz strasznie opornie  <hammer>! wykluczyłęm już wszelakie problemy z prądami ( podejrzenie na nie padło ponieważ ta instalacja byłą w stanie agonalnym gdy zaczynałęm z tą jawa tañczyć [brak jakich kolwiek swiateł łądowania  <furious>, jakiego kolwiek bezpiecznika]) Więc zostało zdjąc cylinder a tammm :/ chyba z 1,5 mm tłok lata w cylindrze !  Więc moja teza brzmi ze to przez to ! co powiecie ? ?  <mur>
Zapisane

carlos

  • Gość
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #34 dnia: Września 15, 2006, 09:31:01 »

ale góra dół czy na boki tłok lata?

bo jak na boki to pierścionki  :>

a jak góra dół to jest drugie pytanie - gdzie padło łożysko

na górze korbowodu czy na dole  :'(

jak na dole to silnik na pół i wał do roboty  :-/

albo do koñca sezonu jakoś doje¼dzisz  :P

pozd
Zapisane

barszczu

  • Gość
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #35 dnia: Lutego 27, 2007, 20:36:11 »

Witam. mam jawe 350 z instalacja 6V. problem jest nastepujacy gdy wkrecam nowa swiece do prawego cylindra wszystko jest ok pieknie chodzi na oba gary ale niestety tylko przez jakas godz potem swieca juz nie daje iskry i jest do wyrzucenia. wymienialem juz cewke zaplonowa podpinalem rozne akumlatory i ciagle jest to samo... <furious>
Zapisane

barszczu

  • Gość
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #36 dnia: Lutego 27, 2007, 21:34:56 »

Juz probowalem i wszystko jest dobrze ustawione bo jawa odpala z pierwszego kopa... wiec to raczej nie to
Zapisane

Sammael

  • Gość
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #37 dnia: Lutego 27, 2007, 21:54:44 »

Dodam też, że w Jawie Barszcza najpierw była stara cewka, na której działy sie takie rzeczy, że spalało świece i trzeba było nową zakładać. Wreszcie nawet wymiana na nową nic nie dała, bo z cewka nie dawała żadnej iskry. Wymieniliśmy cewke - było okej ale oczywiście do czasu. Poje¼dziła 30 minut i znów świeca spalona a cewka w porządku. Wymieniliśmy wcześniej kondensator - też nic nie dało... Zapłon jest okej, ponieważ jak sie założy tą nową świece to pracuje równo i odpala z pierwszego... Aku też w porządku bo były różne zakładane... w każdym razie skoñczyły nam się pomysły w tej sprawie i Jawcia stoi, bo szkoda pieniędzy na kolejne świece i cewki. <evil>
Zapisane

Sammael

  • Gość
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #38 dnia: Lutego 27, 2007, 22:36:19 »

Te świece tak wyglądają jakby były prawie nieużywane (w koñcu były prawie nieużywane :[). Są pokryte lekko czarnym nagarem, takim że bardzo łatwo go oczyścić... Nom a mówisz, że przerwa powinna mieć jakieś 0,4 mm. Tutaj jest powiedzmy jakieś 0.9, tyle że na drugim cylindrze świeca z taką przerwą chodzi bez zarzutu.
Zapisane

mmzlot

  • Gość
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #39 dnia: Lutego 27, 2007, 22:59:01 »

Ja stawiam na fajkę  :). Zmierz jej rezystancję. Powinno być >1k, a u mnie wynosi ona ok 2kOmów  <yes>.
Zapisane

barszczu

  • Gość
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #40 dnia: Lutego 28, 2007, 09:28:11 »

Fajki i przewody tez byly zmieniane... a w jaki sposob wypala sie swiece??
Zapisane

ekeler

  • Gość
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #41 dnia: Lutego 28, 2007, 12:20:20 »

Ja to robię nad gazem w kuchni. <yes>
Zapisane

barszczu

  • Gość
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #42 dnia: Lutego 28, 2007, 13:02:53 »

Niewiem czy to cos pomoze bo juz wkladalem tam rozne swiece roznych firm tj bosh NGK iskra champion i zawsze to samo pochodzily 30 min i koniec.
Zapisane

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #43 dnia: Lutego 28, 2007, 15:13:05 »

No więc tak.
Też się mi działo kiedyś podobnie.
Dwie rzeczy.

Mieszanka 1:30 zabijała mi iskre na świecy. Za dużo oleju i benzyny było...

Prąd. W przypadku gdy układ 6V nie daje wystarczającego prądu, automatycznie znika iskra na jednym cylindrze (jak nie ma iskry, to świeca sie zasyfia). U mnie efekt był taki że Cezet jechała... słabła... znów szarpnięcie jechała i znów słabła... Winą braku prądu były paupalane przewody przy kontrolkach. Zwarcie robił też kluczyk. Znaczy na kluczyku w stacyjce nie można mieć kilkunastu kluczy. W kluczyku jest +6V ze stacyjki i klucze mi robiły zwarcie jak na dziurach stykały się z kierownicą (masa -).....
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

barszczu

  • Gość
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #44 dnia: Lutego 28, 2007, 15:41:10 »

No wiec jaka mieszanke zalecacie?? 1:50??
Zapisane

cezet175

  • Gość
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #45 dnia: Lutego 28, 2007, 16:21:47 »

1:40 moze 1:38
Zapisane

WhitePower

  • Gość
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #46 dnia: Lutego 28, 2007, 17:47:44 »

ja leje 1:30 i nigdy nie mialem problemu z moimi NGK :P

kiedys mialem problemy ze swiecami ale to na iskrach.... wiem temat walkowany  <lookaround>


przerwe na swiecach zostawilem oryginalna, a czy kupujesz swiece o prawidlowej cieplocie??
« Ostatnia zmiana: Lutego 28, 2007, 17:49:17 wysłana przez WhitePower - £ukasz »
Zapisane

mmzlot

  • Gość
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #47 dnia: Lutego 28, 2007, 17:50:30 »

To co, mówicie, że na żywotność świec ma wpływ stosunek oleju do paliwa ?  Może zbyt duża ilość oleju tłumi iskrę, ale wątpię żeby od tego się świeca niszczyła.
Zapisane

barszczu

  • Gość
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #48 dnia: Lutego 28, 2007, 18:56:03 »

nie pamietam teraz jaka cieplote maja swiece ale na tym prawidlowo chodzacym cylindrze tez jest swieca NGK i tam nie ma problemu a jak wkrecilem identyczna na ten drugi gar odrazu szlag ja trafil... Wyjatkowo ciezki przypadek
Zapisane

Jerry

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 604
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #49 dnia: Lutego 28, 2007, 20:01:45 »

Zamieñ miescami fajki i kable na przerywaczach i napisz czy problem przeniósł się na drugi cylinder. Jeśli tak to musisz sprawdzić całą "drogę iskry" od przerywacza po fajkę na świecy.
Jeśli dalej ten sam gar niedomaga to sprawd¼ czy jakimś syfem Ci świecy nie zarzuca (u mnie po remoncie nadmiar silikonu czasem świecę zmostkował). A który gar niedomaga??
Jesli lewy to może Ci simering nie trzyma i olej z silnika "zasysa".
Zapisane
JAWA TS 350 89r
YAMAHA FJ 1200 89r
BMW K 1200 GT 03r
Strony: 1 [2] 3 4 ... 7   Do góry
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
[all 350] Jeden gar nie pali

Zaczęty przez jawa634 « 1 2 » Mechanika

42 Odpowiedzi
14016 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 06, 2007, 23:02:22
wysłana przez wskpan
10 Odpowiedzi
6565 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 30, 2007, 17:12:17
wysłana przez kamil123
38 Odpowiedzi
14673 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 28, 2011, 10:21:59
wysłana przez Mikel
3 Odpowiedzi
3182 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 14, 2015, 18:53:17
wysłana przez Daniel22
5 Odpowiedzi
2070 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 10, 2019, 22:45:10
wysłana przez Adam112