Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 17, 2024, 19:26:09
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Jak to jest z tymi Jawami ?  (Przeczytany 21059 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

carlos

  • Gość
Odp: Jak to jest z tymi Jawami ?
« Odpowiedź #50 dnia: Listopada 30, 2006, 17:22:58 »

ja to w sumie nie wiem jak wy mozecie jezdzic nie wiedzac o v-max swoich moto... (...)

albo jeszcze nie wiedziec jak moto przyspiesza... (...) raz nie zaszkodzi sprobowac... (...) bylem bardzo mile zaskoczony jak jawka na 2 biegu ladnie wstala na gume - tylko to bylo we 2 osoby i byl tyl dociazony... nie probowalem tego solo jeszcze... :(

takze sprobojcie przynajmniej raz przekatowac moto a naprawde nabierzecie do niego jeszcze wiekszego szacunku... chociaz raz wykorzystajcie te 20 pare kucykow.

to jest oczywiscie tekst przeznaczony do tych co nigdy moto nie katowali :D - a takich jest raczej niewielu... pozdro

kolego yaarooo co do V-max to większość z nas wie ile jego moto chodzi  :> i nie poto by katować ale żeby wiedzieć czym na drodze gości strugać

jeżeli chodzi o przyspieszenie to tłumaczył nie będę bo i po co, ale postaw moto dęba na 2 biegu zrywając linkę sprzęgła i będąc samemu  przejed¼ tak 15 metrowy most :> to ci się odechce jazdy na jednym kółku

i trzy szacunku do moto nie nabiera się przez jego katowanie, jak nie będziesz szanował to lipa i "remont co sezon" <sadwalk> tak więc nie polecam bo raz to może być o ten jeden zadużo

to tyle mędrkowania

a swój moto to poznasz jak go sam rozłożysz i złożysz i będziesz nim je¼dził - do tego nie trzeba się ścigać
Zapisane

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: Jak to jest z tymi Jawami ?
« Odpowiedź #51 dnia: Listopada 30, 2006, 19:45:52 »

ja to w sumie nie wiem jak wy mozecie jezdzic nie wiedzac o v-max swoich moto...

Ja tam nie wiem.
ALe zdaje mi się że 1oo km/h pojedzie napewno  :>

Nie lubię szybkiej jazdy. Więc nie mam potrzeby wiedzieć ile "pójdzie"...

Moim zdaniem ważniejsze jest znać przyśpieszenie sprzęta. Tak 3ci bieg 50-80... Przydaje się do wyprzedzañ...
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

QTR

  • Gość
Odp: Jak to jest z tymi Jawami ?
« Odpowiedź #52 dnia: Listopada 30, 2006, 20:43:50 »

A ja lubię szybko je¼dzić ale z rozsądkiem i nie chodzi mi tu o jazdę z Vmax
na długiej prostej drodze i sprawdzanie ile jeszcze można wycisnąć z maszyny ponieważ to jest właśnie katowanie motoru. Ja lubię je¼dzić po krętych drogach (szczególnie w nocy)  gdzie można się poskładać trochę w zakrętach i tam pokazać swoje umiejętności a je¼dzić na prostej drodze to każdy potrafi...  Pozdrawiam
Zapisane

yaarooo

  • Gość
Odp: Jak to jest z tymi Jawami ?
« Odpowiedź #53 dnia: Listopada 30, 2006, 22:36:17 »

czy ja tam napisalem zeby non stop wyciskac z moto ostatnie poty... ?????

tylko denerwuje mnie takie gadanie ze ktos nigdy motoru nie katowal, nawet nie sprawdzil jego v-max, nie chcial zobaczyc jak na gume idzie...

niech pod spodem podpisza sie ci co tego nie robili... jestem przekonany ze wiekszosc nawet swoimi Jawami gume palila...

tutaj chodzi o to ze kazdy musi zobaczyc na wlasnej skorze ze Jawa nie jest stworzona do takich rzeczy... ja sie o tym przekonalem i sory carlos ale ci nie uwierze ze nigdy nie "katowales"...
Zapisane

wskpan

  • Gość
Odp: Jak to jest z tymi Jawami ?
« Odpowiedź #54 dnia: Listopada 30, 2006, 23:10:00 »

ja nigdy nie katowałem cezety  <oops>
Zapisane

carlos

  • Gość
Odp: Jak to jest z tymi Jawami ?
« Odpowiedź #55 dnia: Grudnia 01, 2006, 10:09:08 »

(...) i sory carlos ale ci nie uwierze ze nigdy nie "katowales"...

nie denerwuj się bo ci pierścionki popękają albo łożyska rozlecą  :>, a poza tym to mnie nie interesuje czy wierzysz czy nie i wcale cię o to nie proszę, wiem ile mój ciągnie - nie pisałem że nie sprawdziłem bo to każdy powinien wiedzieć ale nie koniecznie kosztem moto

i jeszcze jedno nie czytaj żeby przeczytać tylko żeby zrozumieć bo pu¼niej wychodzi to co napisałeś (sorry za topica)
« Ostatnia zmiana: Grudnia 01, 2006, 10:13:57 wysłana przez carlos »
Zapisane

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3511
  • Smoczyciel
Odp: Jak to jest z tymi Jawami ?
« Odpowiedź #56 dnia: Grudnia 01, 2006, 13:28:36 »

Panowie ja tam różne rzeczy słyszałem...
Nawet że koleś TS-ką 180 leciał  :> :> :>
I to możliwe z tego względu że wymienił zębatkę prędkościomierza (oryginalne mają 15zębów a podróby 12... <oops>)
Tak na prawdę nie wiem ile leciał ale jak taka zębatka jest 3 zęby Mniejsza to napewno szybciej będzie kręcić zegar...
Ja swoją leciałem 130 ale to tylko raz czy dwa

tak 90km/h to optymalna prędkość... Jak dla mnie....
« Ostatnia zmiana: Grudnia 01, 2006, 13:37:46 wysłana przez Rozztocz »
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2222
    • moja stronka
Odp: Jak to jest z tymi Jawami ?
« Odpowiedź #57 dnia: Grudnia 01, 2006, 14:46:00 »

jak dla mnie może lecieć i tysiąca ale byle było bezpiecznie a nawet te 180 to się nie przydaje , przecież mały kamyczek i gleba a przy 80 to zawsze jest jakaś szansa;]
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: Jak to jest z tymi Jawami ?
« Odpowiedź #58 dnia: Grudnia 01, 2006, 14:53:47 »

i... jestem przekonany ze wiekszosc nawet swoimi Jawami gume palila...


Ja tam nigdy nawet na mokrej trawie nie ruszałem ostro  :>
Ale się mi marzy. Kiedyś na jakimś szuterku z ostrzej ruszyć i posypać kamyczkami  :> Ale to kiedyś. Muszę nabyć wprawy w je¼dzie. Jeszcze jakieś 56 ooo km  :>
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

carlos

  • Gość
Odp: Jak to jest z tymi Jawami ?
« Odpowiedź #59 dnia: Grudnia 01, 2006, 16:06:30 »

Naczelny obwód naszej planetki to tylko 42000 km    <lol>
Zapisane

WhitePower

  • Gość
Odp: Jak to jest z tymi Jawami ?
« Odpowiedź #60 dnia: Grudnia 01, 2006, 17:39:15 »

Panowie ja tam różne rzeczy słyszałem...
Nawet że koleś TS-ką 180 leciał  :> :> :>
I to możliwe z tego względu że wymienił zębatkę prędkościomierza (oryginalne mają 15zębów a podróby 12... <oops>)


napewno 15 ?? ja mialem w mojej 17 jak ja kupilem
teraz wrzucilem 15 i 140 km/h zamykam bez problemu - wydaje mi sie ze jest to przekłamane , orientuje sie ktos jaka wartosc rzeczywiscie ma predkosc na zebtace 15 z przy wskazaniach licznika 145 ??



 <oops> chyba zle przeczytalem - tobie chodzilo o zebatke predkosciomierza a ja pisze o zebatce zdawczej  <lol>
« Ostatnia zmiana: Grudnia 01, 2006, 17:41:24 wysłana przez WhitePower - £ukasz »
Zapisane

QTR

  • Gość
Odp: Jak to jest z tymi Jawami ?
« Odpowiedź #61 dnia: Grudnia 01, 2006, 19:42:29 »

Ale tu nie chodzi o zębatke na wałku zdawczym tylko o zębatkę która się zazębia z wałkiem pośrednim i napędza linkę licznika. Im mniejsza tym szybciej będzie się obracać i licznik będzie zawyżać prędkość.
Zapisane

WhitePower

  • Gość
Odp: Jak to jest z tymi Jawami ?
« Odpowiedź #62 dnia: Grudnia 01, 2006, 20:38:05 »

przeczytaj mojego posta w calosci, po napisaniu go zoorientowalem sie ze nie o to chodzi  <blink>
Zapisane

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: Jak to jest z tymi Jawami ?
« Odpowiedź #63 dnia: Grudnia 01, 2006, 21:33:00 »

Wytłumacz mi QTR jak wsadzisz mniejszą zębadkę do napędu prędkościomierza - pomijam fakt gdzie to kupić ale przecież mniejsza zębadka = mniejsza jej średnica - stąd problem jak ona się zazębi z wałkiem jak jego położenie jest ustalane na stałe !!
Zapisane

QTR

  • Gość
Odp: Jak to jest z tymi Jawami ?
« Odpowiedź #64 dnia: Grudnia 02, 2006, 08:44:07 »

Już tłumacze. Przede wszystkim są dwa rodzaje wałków pośrednich: 12 i 13 zębów na zębatce która zazębia się z wałkiem zdawczym. Różnica w tym miejscu już powoduje przekłamania licznika dlatego też wałek 12 zębów ma ślimak napędu licznika o 4 zębach a wałek 13 ma ślimak o 5 zębach. Dlatego są też dwa rodzaje wałków napędu licznika. Plastikowe o 13 zębach które montuje się razem z wałkiem pośrednim 12 zębów i metalowe o liczbie zębów 14 które montuje się z wałkiem 13 zębów. Wszystkie te zmiany przełożeñ powodują mniej więcej takie same obroty linki licznika przy założeniu wałka pośredniego 12 lub 13 zębów. Dodam jeszcze że w większości przypadków są wałki pośrednie 12 zębów i dlatego rzadko się spotyka wałki napędu licznika metalowe o 14 zębach. Powiem jeszcze, że możliwe jest założenie wałka napędu licznika 14 zębów
do wałka pośredniego 12 zębów i odwrotnie i wszystko będzie się prawidłowo zazębiać lecz wtedy licznik będzie oszukiwał.
Dodam jeszcze, że mogłem się gdzieś walnąć na liczbie zębów ponieważ nie pamiętam dokładnie mam nadzieję że mnie zrozumieliście bo troche 
to pomieszane jest. Wrazie zauważenia pomyłki proszę mnie poprawić .
Pozdrowienia   
Zapisane

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: Jak to jest z tymi Jawami ?
« Odpowiedź #65 dnia: Grudnia 02, 2006, 10:58:26 »

Powiem szczerze że czytałem powyższy post 5x i dalej nie rozumiem.

Jedna rzecz nie pasuje - zakłądamy że pomiędzy wałkiem pośrednim a wałkiem napdu prędkościomierza jest stała i niezmienna ilość miejsca umożliwiająca zazębienie. Piszesz że wałek pośredni o większej liczbie zębów współpracuje z wałkiem prędkościomierza o większej liczbie miejsce- wiadomi więcej zębów = większa średnica czyli po zwiększeniu obu (lub zmieniejszeniu) miejsca na zazębienie będzie za mało (za dużo). Pozatym nigdzie się nie spotkałem z informacją o wałkach pośrednich o różnych liczbach zębów - może to jest z innego silnika.
Zapisane

QTR

  • Gość
Odp: Jak to jest z tymi Jawami ?
« Odpowiedź #66 dnia: Grudnia 02, 2006, 14:35:36 »

No więc zębów jest więcej ale są mniejsze i w sumie średnica się nie zmienia. Potem zrobię zdjęcia tych wałków to zobaczysz jak to wygląda.
A te wałki wyciągłem z silnika Jawy 350 TS. Miałem dwa silniki i w jednym był wałek 12z a w drugim 13z.
Zapisane

carlos

  • Gość
Odp: Jak to jest z tymi Jawami ?
« Odpowiedź #67 dnia: Grudnia 04, 2006, 07:17:44 »

powiedzcie mi koledzy jedno, jaki jest sens wogóle zmieniać zębatke żeby licznik wskazywał 160 czy 180 km/h jeżeli moto i tak pojedzie tylko 120 - 130 km/h bo ja tu wogóle sensu nie widzę, chyba żeby powiedzieć "jechałem 160 moją jawą", no chyba że się zmieni zębatke zdawczą na łañcuch to rozumie - prędkość równa (+-) wskazaniom zegara,

ja np teraz dałem kuzynowi starą zębatke tylnią żeby zmniejszył ją i naciął nowe zęby tzn. ¼dziera stare jakieś 0,5 cm (aż dojdzie do wyrównania) i natnie nowe na frezarce z podzielnicą wg łañcucha (8 mm tulejka, 12 mm długość ogniwa), zmaleje średnica o 1 cm i ilość zębów z 52 o jakieś 3-5, z przodu założę 19 - 21 zębów i mór beton osiągam 140 - 160 km/h, wiem wiem po co mi taka prędkość  :> oczywiście że nie po to żeby wariować tylko dla komfortu, acha i żeby zamknąć temat(z mojej strony) to powiem że liczę się ze spadkiem przyspieszenia

poprawcie mnie jeśli coś ¼le powiedziałem
Zapisane

QTR

  • Gość
Odp: Jak to jest z tymi Jawami ?
« Odpowiedź #68 dnia: Grudnia 04, 2006, 07:46:47 »

Przede wszystkim jeśli zmienisz przełożenie w tym miejscu tak jak to opisałeś to licznik będzie pokazywał mniej niż masz w rzeczywistości. A co do pytania czy to ma sens żeby licznik pokazywał 160km\h gdy jedziemy 120km\h to moim zdaniem nie ma żadnego sensu i mnie osobiście to denerwuje jak ktoś mówi że zamyka licznik w Jawie. Ja sam w swojej Jawie
mam wszystko tak jak ma być i nawet zębatki zdawczej nie zmieniam bo wtedy licznik już by oszukiwał.
Zapisane

carlos

  • Gość
Odp: Jak to jest z tymi Jawami ?
« Odpowiedź #69 dnia: Grudnia 04, 2006, 08:12:03 »

Przede wszystkim jeśli zmienisz przełożenie w tym miejscu tak jak to opisałeś to licznik będzie pokazywał mniej niż masz w rzeczywistości. A co do pytania czy to ma sens żeby licznik pokazywał 160km\h gdy jedziemy 120km\h to moim zdaniem nie ma żadnego sensu i mnie osobiście to denerwuje jak ktoś mówi że zamyka licznik w Jawie. Ja sam w swojej Jawie
mam wszystko tak jak ma być i nawet zębatki zdawczej nie zmieniam bo wtedy licznik już by oszukiwał.


1. moim zdaniem nie powinno oszukiwać bo wszystko jest połączone zębatkami i ślimakami, chyba że wliczasz poślizg linki ale to raczej niemożliwe, ewentualnie przeskoki na trybkach w co też raczej nie wierzę ale mogłem czegoś nie uwzględnić  :>

2. zgadzam się co do tego że jest to wkurzające  :-/
Zapisane

QTR

  • Gość
Odp: Jak to jest z tymi Jawami ?
« Odpowiedź #70 dnia: Grudnia 04, 2006, 08:29:10 »

No ale jeśli zmienisz zębatkę z przodu lub tyłu to automatycznie zmieniasz przełożenie a jeśli zmienisz przełożenie to licznik oszukuje i tyle.
Zapisane

carlos

  • Gość
Odp: Jak to jest z tymi Jawami ?
« Odpowiedź #71 dnia: Grudnia 04, 2006, 09:13:45 »

faaaktycznie, trzeba byłoby zmienić również zębatke i ślimaka na wyjściu na linkę,

przepraszam za wpadkę  ;)
Zapisane

WhitePower

  • Gość
Odp: Jak to jest z tymi Jawami ?
« Odpowiedź #72 dnia: Grudnia 04, 2006, 14:02:33 »



ja np teraz dałem kuzynowi starą zębatke tylnią żeby zmniejszył ją i naciął nowe zęby tzn. ¼dziera stare jakieś 0,5 cm (aż dojdzie do wyrównania) i natnie nowe na frezarce z podzielnicą wg łañcucha (8 mm tulejka, 12 mm długość ogniwa), zmaleje średnica o 1 cm i ilość zębów z 52 o jakieś 3-5, z przodu założę 19 - 21 zębów i mór beton osiągam 140 - 160 km/h,

nie badz taki pewniak  :>  ciezko bedzie
Zapisane

carlos

  • Gość
Odp: Jak to jest z tymi Jawami ?
« Odpowiedź #73 dnia: Grudnia 04, 2006, 14:56:40 »


nie badz taki pewniak  :>  ciezko bedzie


ja myśle że ciężko  :> bez tego nie ma przyjemności i satysfakcji  :> co kolega na to  ;)
Zapisane

QTR

  • Gość
Odp: Jak to jest z tymi Jawami ?
« Odpowiedź #74 dnia: Grudnia 04, 2006, 15:57:09 »

Jeśli już nawet dorobisz tą zębatke załóżmy na 48 zębów a z przodu założysz 19 to moto nie będzie miało na tyle mocy żeby wejść na maksymalne obroty na 4 biegu a wtedy ani przyśpieszenia ani dużej Vmax.
Moim zdaniem najlepiej mieć z przodu 18 a z tyłu 52 zęby tak jak jest oryginalnie. Wtedy nawet licznik w miarę prawidłowo pokazuje.  <yes>
Zapisane