Wolna Strefa Jawa - CZ

Sprawy Techniczne => Mechanika => Wątek zaczęty przez: M@rcin w Kwietnia 08, 2007, 18:25:03

Tytuł: Pierścienie
Wiadomość wysłana przez: M@rcin w Kwietnia 08, 2007, 18:25:03
Mam w swojej Jawie nominalne cylindry i nadszedl czas w ktorym powinienem zmienic pierscienie wiec zakupilem nowe i zaczolem zakladac.Zalozylem na tlok i zaczolem skladac i coz niemieszcza sie w cylindrze ojciec poradzil mi zeby troche spilowac je w miejscu tej zapinki ale troche nie jestem pewien co zrobic wiec pytam was z gory dziekuje (Dolaczam takze owoc mej pracy z ktorego jestem bardzo dumny:)   http://s64.photobucket.com/albums/h177/Stefek/
Tytuł: Odp: Pierścienie
Wiadomość wysłana przez: Tomek w Kwietnia 08, 2007, 18:29:30
Tak się właśnie robi jak pierścienie są za duże  <yes>
Tytuł: Odp: Pierścienie
Wiadomość wysłana przez: Jerry w Kwietnia 08, 2007, 20:05:32
tylko żebyś zeszlifował nie tylko zewnętrzną część ale także dopasuj miejsce gdzie wchodzi zamek. Mi kiedyś pierścien blokował się na zamku i nie wchodził do cylindra (jak już na tłok założyłem) pomimo że luz był dobrze zrobiony.
Tytuł: Odp: Pierścienie
Wiadomość wysłana przez: madras30 w Kwietnia 08, 2007, 21:21:04
chyba nawet serwisówka podaje minimalny luz pierścieni 0,4 mm

PS jak Ci chodzi z tym stożkowym ( tu walcowym akurat  :> ) filrtem powietrza?
Tytuł: Odp: Pierścienie
Wiadomość wysłana przez: M@rcin w Kwietnia 09, 2007, 00:13:52
Kolego Madras30 to byl najwiekszy blad jaki zrobilem filtr ten wywalilem bardzo szybko i zalozylem standardowy. A ten filtr byl stozkowy tyle ze w oslonie :)
Tytuł: Odp: Pierścienie
Wiadomość wysłana przez: madras30 w Kwietnia 09, 2007, 08:04:31
M@rcin dlaczego? napewno wiele kolegów z forum inetresował czy interesuje nadal stożek?
opisz proszę co i jak i dlaczego nie, sam sie zastanawiałem nad stożkiem choć to kompromis jak się można domyslać pmiędzy tym "fajnym" d¼wiekiem a zanieczyszczeniami. ale czy tlko dlatego go nie polecasz?
Tytuł: Odp: Pierścienie
Wiadomość wysłana przez: M@rcin w Kwietnia 09, 2007, 11:02:56
Hmm mialem ogolne problemy z regulacja gaznika pozatym po tygodniu byl tak zasyfialy ze nawet mi sie czyscic go niechcialo i zostal wywalony. Standardowy filtr jest duzo praktyczniejszy.Pozatym jak powszechnie wiadomo stozkowe filtry nie filtruja zbyt dokladnie powietrza i trzeba je namaczac w specjalnych olejach.
Tytuł: Odp: Pierścienie
Wiadomość wysłana przez: madras30 w Kwietnia 09, 2007, 22:16:58
no tak  :[ ale jedno jest pewne  :P  tego buu nie ma az takiego bo d¼więk ten przechodzi w odgłos pracy ga¼nik-stożek filtr
Tytuł: Odp: Pierścienie
Wiadomość wysłana przez: Kosa86 w Kwietnia 09, 2007, 22:34:37
kolego m@rcin co ty gadasz ze przez filter stozkowy zasyfial ci sie non stop gaznik, ja mam ten filter od 2lat i jeszcze niezdazylo mi sie zeby kiedys gaznik sie zabrudzil

pozdrawiam
Tytuł: Odp: Pierścienie
Wiadomość wysłana przez: nerlst w Kwietnia 09, 2007, 23:00:01
Czemu uważasz, że nadszedł czas wymiany pierścieni, masz nominał i kupiłeś nominalne i nie chcą wejść czy kupiłeś na I szlif i nie chcą wejść? Nie ma sensu jeśli chcesz wsadzić pierścienie na I szlif, po prostu trzeba zrobić I szlif, a nie bawić się w szlifowanie pierścieni. Zabawa w szlifowanie pierścieni może się skoñczyć uszkodzeniem cylindra, tłoka i głowicy więc nie warto. Co do filtrów to może m@rcin ma filtr gorszej jakość i przepuszcza syf. Ogólnie bardzo odradzam filtry stożkowe do Jawy i nie tylko. Pojemność układu dolotowego w silnikach 2T również ma spore znaczenie, po coś w koñcu jest ten airbox.

pzdr

Tytuł: Odp: Pierścienie
Wiadomość wysłana przez: M@rcin w Kwietnia 10, 2007, 00:18:21
Cylindry Mam nominalne i pierscienie takze ale sa zaduze na zapieciu a wymienic chce je okresowo bo bog wie kiedy poprzedni wlasciciel je wymienial. Kolego Kosa86 zasyfialy mialem filtr a nie gaznik(filtr byl firmy RMS) A jak wiadomo filtry stozkowe trzeba nasaczac w specjalnych olejach itp co jest raczej malo praktyczne.Do tego Motocykl chodzil głośniej i mialem problemy z regulacja wolnych obrotow.
Tytuł: Odp: Pierścienie
Wiadomość wysłana przez: nerlst w Kwietnia 10, 2007, 09:16:52
Dziwne, że są za duże, bo pierścienie nie były raczej podzielone na klasy A,B,C tak jak cylindry chociaż nie jestem pewny. Jeśli tak to poprzedni właściciel musiał je niedawno wymieniać i robić szlif, więc niepotrzebnie to robisz. Po wymianie pierścieni trzeba przez jakiś czas je¼dzić tak jak po szlifie, bo pierścienie muszą się dotrzeć.


pzdr
Tytuł: Odp: Pierścienie
Wiadomość wysłana przez: madras30 w Kwietnia 10, 2007, 19:06:40
trafiaja się czasem faktycznie za duże ( rzadko) albo na styk raczej i inerwencja pilnika potrzebna ale jak zauważył kolega Jerry pamiętaj jakby co o zamku.

niektórzy zamiast szlifu montują  pierścienie o numer wieksze i dopasowują ale  owal się robi automatycznie bo nie ta średnica w koncu a poza tym jawa to nie bolid  :> kartingowy.
Ja  tez po szlifie dałem pierścienie na dotarcie ale polskie- 3krotnie tañsze bo i tak sie spiłują na dotarciu no nie? ale zasuwam już z 4000 km na nich i jakos nie chce mi się rozbierać zreszta kompreche trzymają  :>.
Tytuł: Odp: Pierścienie
Wiadomość wysłana przez: Brein w Kwietnia 10, 2007, 19:16:35
ktoś zapomniał o zasadzie... niezwykle praktycznej przy Knedlach: jak działa to nie ruszaj ;)