Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Listopad 23, 2014, 01:31:50
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Autor Wątek: Jazda w grupie, gesty motocyklistów - zobacz jak się je¼dzi w kolumnie !  (Przeczytany 3522 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kanter

  • Grupa Podlasie
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1204
  • Jawa TS 350 638-1 " White Arrow"

Witam.
Za jakiś czas otwarcie sezonu, czas zlotów i przejażdżek no i nasze zloty Klubowe
Zobaczcie jak prawidłowo je¼dzi się w grupie o raz jakich gestów trzeba się na uczyć aby prawidłowo i bezpiecznie je¼dzić w kolumnie. Oczywiście nie musimy znać wszystko co do joty :) ale podstawy przydało by :) 
http://www.sunsethog.com/groupRiding.html
tłumaczenie:
Jazda Grupowa


Ta strona opisuje pewną ilość motocyklistów jadący w grupie a także jak zachować się zręcznie podczas naszych podróżach.Ta strona jest po to aby motocykliści którzy chcą je¼dzić po USA wiedzieli jak się zachować.


Poniżej opisano w punktach podstawowe zasady poruszania się w grupie:


1. Uważamy na wszystko co się dzieje na drodze, a nie tylko na ograniczenia prędkości.

2. Jedziemy w formacji: Pierwszy jedzie radzisz (prowadzący) z nim jedzie deejf po jego prawej stronie w bezpiecznym odstępie 2 sekund, za deejfem jedzie PPrush po jego lewej stronie także w odstępie 2 sekund Jawsim, za Jawsimem po prawej stronie jedzie Bones również z 2 sekundowym opó¼nieniem itd...

3. Zapełniamy luki w formacji przez przesuwanie się bezpośrednio do przodu. NIGDY nie przecinając toru jazdy kolegi jadącego za nami, oprócz wyprzedzania.

4. Gdy masz zamiar wyprzedzać lub zmienić tor jazdy zawsze spójrz w lusterka aby nie zajechać koledze drogi a tym samym nie spowodować zagrożenia.

5. Animacja ilustruje nam sposób wyprzedzania samochodu na szosie o dwóch kierunkach ruchu.

a) Nigdy po wyprzedzaniu nie odjeżdżamy zbyt daleko dopóki wszyscy nie ukoñczą manewru wyprzedzania.

b) Wyprzedzamy samochód tylko po uprzednim upewnieniu się w lusterku oraz oglądnięciu  za siebie przez lewe  ramię i upewnieniu że manewr można wykonać i będzie  bezpieczny.

Gesty motocyklistów:
http://img718.imageshack.us/img718/9512/jaksygnalizowacjazdenam.jpg

Pozdrawiam i życzę miłego szkolenia się :)

Ten temat będzie modyfikowany na potrzeby userów

Zysiu

  • V-CE PRESIDENT
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 923
  • Jawa 634, 639-Chopper , 640 CZ472,6
    • JAWA-CZ KLUB POLSKA

A czy jest do tego spolszczenie bo ja z języków to jestem NOGA :[ .Kiedyś próbowali mnie nauczyć GAWORIT PA RUSKIE (nie wyszło to im-chociaż warto znać język wroga) i pozostała mi tylko £acina Podwórkowa  <mur>
Gesty jeszcze kumam ale co pokazuje też warto by było wiedzieć -bo ktoś może dać w Ryj  :D :]
Zapisane
    Status GG
Stara miłość nie rdzewieje.Nowa też nie jest zła
 V-ce PRESIDENT  JAWA-CZ KLUB POLSKA
http://www.youtube.com/watch?v=OZH4UPxW2zE

Kanter

  • Grupa Podlasie
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1204
  • Jawa TS 350 638-1 " White Arrow"

a czemu ruski to wróg ?

Kolego będzie trudno z tłumaczeniem dosłownym tego tekstu...
Ale ważne jest że najważniejsze rzeczy są wytłumaczone :) podstawy itp.
Przecież filmiki są można się domyśleć xD
aaa mam jeszcze ciekawy link:

http://rajdkatynski.net/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=18&Itemid=58

Kanter

  • Grupa Podlasie
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1204
  • Jawa TS 350 638-1 " White Arrow"

Mam pytanko... praktykował już ktoś takie zasady jazdy ?
Jak to się ma ogólnie w praktyce ?

Lukass102

  • Gość

W praktyce wiele z tej machaniny łapami jest niepotrzebna. Grunt to czuć towarzyszy i jechać przewidywalnie. Po kilku/nastu postojach i konsultacjach ekipa porusza się zrozumiale i sprawnie.
Zapisane

Kanter

  • Grupa Podlasie
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1204
  • Jawa TS 350 638-1 " White Arrow"

o gesty to mi zbytnio tak nie chodzi...
bardziej zależy mi na układzie tych moto itp... jak się zachowywać przy wyprzedzaniu czy tam na światłach itp. :)

Mienki

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2082
  • Jawa Tramp, CZ 350 12v adapter

idiotyzm, mowiac ktrótko  odstęp dwie sekundy, dobre sobie przy 80km/h taki odstep jest niebezpieczny i nijaki, to bedzie kilka meetrów przy gwałtownym hamowaniu nic, zachowujemy odstep w metrach nie sekundach stosownie zwiekszany z predkoscia warunkami na drodze,
dwa prawa lewa strona na hus to komu jedziemy w jednej lini zgodnie z przepisami tyle ze srodkiem pasa bo tak jest bezpieczniej,
trzy patrzenie w lusterka, uwierzcie mi w motocyklowym lustrze nie wszystkow idac jadacego za nami mozemy niezauwazyc
cztery jak wyprzedzamy nie odjezdajmy zbyt daleko, nonsens jak jedziemy w 7 musimy odjechac na tyle daleko by ci za nami mogli bezpiecznie wyprzedzic majac przed soba czysty pas, jak juz wyprzedzamy to nie huzia na juzia wszyscy na raz tylko pojedynczo na drodze wielopasmowej np. dwojkami , bledem jest wyprzedzenie i dohamowanie bo ten za nami kolega biker musi hamować zeby nam nie wjechac w zad....
ogladanie przez lewe ramie, to chyba tylko na kursie na prawko , jak skrecamy w lewo tak to duzo daje wprzy wyprzedzaniu lustereczko ale nie tylko rzut okiem ale dluzsze zorientowanie sie w sytuacji an drodze, obracanie glowa moze dac tyle ze wyladujesz w kufrze tego przed toba
 
i jeszcze jedno jak mozna pisac watek o tym jak jezdzic w grupie nie majac w tym doswiadczenia? i pytac sie czy ktos to praktykował???
« Ostatnia zmiana: Luty 08, 2011, 22:46:28 wysłana przez Mienki »
Zapisane
Czeska kochanka...
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Jawa/350/15076

Złociutka....
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Jawa/TS_350_Twin_Sport/96144

_________________________________________________________________

Kanter

  • Grupa Podlasie
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1204
  • Jawa TS 350 638-1 " White Arrow"

A pokaż mi gdzie jest uzasadnione że nie mam prawa takiego wątku założyć?
Do Twojej wiadomości praktykuje cały czas jazdę w kolumnie, ale nie tak starannie jak wyżej pokazane... dlatego rzuciłem taki pytanko...
Jest dużo motocyklistów tu na forum co śmigają w grupie (wiekszej grupie) może sie akurat stosują lub mają jakieś swoje własne doświadczenia w tej sprawie...

ostatnio widziałem ciekawą kolumnę jak to motocykliści jechali w 5 ...  4 motocyklistów ułożyło kwadrat a w środku jechał 5...
chciałem się dopytać jak oni wyprzedzają wymijają ale nie dałem rady ich dognać...
Pozdro

Brein

  • Gość

Wybaczcie, ale wtrącę:

Istotnie ten temat może budzić kontrowersje, ale zwróćcie proszę uwagę na fakt, że kolega, który go założył nie wymyślił tych zasad, więc chyba nie ma sensu jego za nie krytykować.

One były przed nami i będą po nas.
Ktoś je wypracował i stosuje jako kompromis - optymalny, choć nigdy nie idealny. Można się z nimi zgadzać, lub nie, ale w pewnych warunkach trzeba stosować (choćby biorąc udział w przytoczonym powyżej rajdzie katyñskim).

Jak by nie było, to motocykliści na całym świcie w ten, lub podobny sposób jeżdżą i będą je¼dzić.

Pozdrawiam
Zapisane

jawol

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2009
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450

.
Ktoś je (zasady) wypracował i stosuje jako kompromis - optymalny, choć nigdy nie idealny. Można się z nimi zgadzać, lub nie, ale w pewnych warunkach trzeba stosować...


Trafnie ujęte.  <yes>
Fajnie się je¼dzi w grupie  ze znajomymi,  przyjaciółmi ale czasem ma się przyjemność (albo też jest się zmuszonym ) jechać w grupie z obcymi (nie chodzi o Ósmego Pasażera  <lol> )
Warto wtedy znać ten kanon ogólnie stosowanych  znaków i sposobów poruszania w grupie.

Na stronie Rajdu Katyñsiego jest dużo mądrych rzeczy ale niestety są też i głupoty np:
cyt. "Motocykliści mniej doświadczeni jadą na początku Grupy, za prowadzącym..."  <scared>

cyt. "Nie dopuszczalne jest:      (Niedopuszczalne  <book> )  :>
a.    zmiana miejsca w grupie w czasie jazdy.
b.    hamowanie bez uprzedniego powiadomienia jadących z tyłu motocyklistów."
Ciekawe w jaki sposób?

cyt. "Powyższe sygnały są własnością Motorcycle Safety Foundation, udostępniamy je za ich zgodą."
O kurde to ja bez zgody se macham?
« Ostatnia zmiana: Luty 09, 2011, 01:01:03 wysłana przez jawol »
Zapisane

Brein

  • Gość

Sądzę, że wzmianka o prawach do sygnałów dotyczy zamieszczonych grafik, których oryginał jest tu:
http://msf-usa.org/downloads/Group_Ride.pdf

¼ródło:
http://msf-usa.org/index_new.cfm?spl=2&action=display&pagename=Library

Pozdrawiam
Zapisane

Hubertus

  • Użytkownik techniki
  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 440
  • Srdcem a rozumem
    • rumble garage

Przecież nie ma obowiązku stosować wszystkich zasad, tych, które nam nie pasują nie stosujemy, pozostałe, które są według nas OK owszem-nie ma przecież sensu wymyślać jeszcze raz od nowa koła, skoro ktoś już dawno temu to zrobił...
Na stronie Rajdu Katyñsiego jest dużo mądrych rzeczy ale niestety są też i głupoty np:
cyt. "Motocykliści mniej doświadczeni jadą na początku Grupy, za prowadzącym..."  <scared>

W sumie, jak jedziesz dużą grupą w daleką trasę, to starych wyjadaczy znasz i wiesz, że nawet jak się gdzieś zgubią, to nie odwalą numeru, natomiast jeśli ktoś jedzie pierwszy raz, to nie wiadomo, jak się w takiej sytuacji zachowa-czy podporządkuje się zasadom, czy za wszelką cenę będzie dzikował, chcąc dogonić grupę... Jadąc bezpośrednio za prowadzącym, wszyscy mają nowych na oku... Chyba o to chodziło...

Też tak myślę, że chodzi o prawa do używania grafiki.
Zapisane
Jawa typ 634; 12Volt-VAPE + Velorex 562
Kawasaki GPz 750

holger

  • Zarząd
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1469
  • Jawa 634/639 _ CZ 472.4 _ Jawa 634.7
    • RMF Depeche Mode

Ale młody,nie doświadczony z przodu podczas ewentualnej wywrotki może narobić kłopotów pozostałym,wg mnie powinni je¼dzić na koñcu jednak za nimi doświadczony i obeznany z trasą zamykający:-)

Hubertus

  • Użytkownik techniki
  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 440
  • Srdcem a rozumem
    • rumble garage

Jak pogubisz młodych, będzie kaszana. Jak narzucisz im za duże tempo do ich umiejętności, też będzie kasza. Tam jest mowa nie o jednym niedoświadczonym, tylko o kilkunastu. Jeden czy nawet kilku zamykających może nie dac rady opanować zamieszania.
Po to doświadczeni jadą z tyłu, żeby właśnie nie wjechać na młodych. Po prostu trzymają większy odstęp, mają ich na oku, uważają i tyle.


EDIT: Nie będę bił kolejnego posta: bezpieczny odstęp, FISie, bezpieczny.
« Ostatnia zmiana: Luty 09, 2011, 09:17:20 wysłana przez Hubertus »
Zapisane
Jawa typ 634; 12Volt-VAPE + Velorex 562
Kawasaki GPz 750

FIS

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 410
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?

Nie chce się tu za bardzo wtracac - ale .. 2 sek. to nie idiotyzm - proponuję najpierw pomysleć a potem pisac...

Ogólne zasady poruszania się w grupie mówią - zieloni do przodu. Nam to w praktyce nie wyszło - grupa się sypie, łamie szyk, nie da się jechać skutecznie.

Pamietajcie jednak o jednym - w przepisach stoi - max ilość motocykli w grupie to 10.
My latamy w 30.   <lookaround>
Wiekszy odstęp Hubertus mówisz? Jak wielki? Taaaaki duży jak autobus?

Co tu dużo pisac - nie latacie razem jako forumowicze, jawacz czy cokolwiek innego. 80% ludzi na zlocie zobaczy się pierwszy raz. Zatem? Bedzie bardzo dobrze jak na 1 wycieczce uda Wam się trzymać szyk, dobrze ruszyć, zgrać się przy tankowaniu i nie pogubić w mieście. I tak kazdy poleci w dowolnie wybranym przez siebie miejscu, a wataha na japoñcach będzie brzęczeć dookoła gupy jak ... nie napisze co.
Raz bedą z przodu raz z tyłu - latałem już z jawaczem - wiem co mówię... z moich doświadczeñ mogę doradzić jeszcze jedno:
Przydałby się do tego wszystkiego jeszcze jeden gest ręką - maski p. gaz. W£Ó¯!!!  ;]
« Ostatnia zmiana: Luty 09, 2011, 11:11:16 wysłana przez FIS »
Zapisane
600RT 1935
M-04 1953
FLST 1990
FLHTC 1997
FXSTC 1998

Hubertus

  • Użytkownik techniki
  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 440
  • Srdcem a rozumem
    • rumble garage

Wiekszy odstęp Hubertus mówisz? Jak wielki? Taaaaki duży jak autobus?

Szutnik z Waszmości, znaczy się kawalarz  :> Z Twoim doświadczeniem w tej materii zakładam, że się zgrywasz w tej chwili, aczkolwiek mniej doświadczeni użytkownicy mogą się na tym dowcipie nie poznać, więc w skrócie wyłuszczę:

Tak jak FIS wspomniał, odstęp dwusekundowy jest bardzo dobrym rozwiązaniem, pomagającym w warunkach normalnych zachować odstęp bezpieczny. Warunki normalne to:
sucha, niezapiaszczona po zimie nawierzchnia, dobra widoczność, każdy motocyklista w grupie jest doświadczonym bikerem z urządzeniem żyroskopowym w tyłku, lepszym niż seryjne wyposażenie Tupolewa.

Jeśli warunki odbiegają od powyższych, odstęp ma być nadal bezpieczny, tyle, że już większy niż dwusekundowy. Przykładowo, jadący przede mną motocyklista do przygotowania mieszanki pędnej użył znalezionego u dziadka w komórce LUX,a z datą ważności 1981 rok. Olej zdążył się już utlenić, przegry¼ć i przefermentować. Na dodatek koledze zrobiła się mieszanka 1:10 i zostawia za sobą chmurę dymu wprawiającą w zachwyt głównodowodzącego wojskami NATO, bowiem w zasłonie tej może w ciągu sekundy skryć się bez problemów kompania czołgów ciężkich IS-2. Na dodatek gęstość wyżej wymienionej chmury powoduje wyhamowanie pocisków przeciwpancernych. Pytanie: jaki odstęp będzie w tych warunkach bezpieczny? Już na pewno nie dwusekundowy, często nawet nie cztero. Odstęp, ze względu na trudne warunki i zmniejszoną widoczność na pewno trzeba zwiększyć.

Przykład trzeci. Jedziemy za endurakiem z kostką 140 po drodze pokrytej krowimi plackami. jaki odstęp zachować? Na pewno większy, niż autobus przegubowy  ;)
Zapisane
Jawa typ 634; 12Volt-VAPE + Velorex 562
Kawasaki GPz 750

FIS

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 410
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?

Nie Hubertusie - ja sie z tym nie zgodzę (bezpieczny odstęp nie ma nic wspólnego z latającymi plackami, podobnie jak mgła czy znajdujący sie na trasie dym, piasek, babcia z rowerem, czy tzw. piłka na drodze.)
2 sekundy to 2 sekundy - booo każdy ma te same warunki, zatem opó¼nienie reakcji też jest podobne oraz przyczepność opon i inne niesprzyjające warunki. Zakładając że wszystkie sprzety są sprawne. Po za tym zapominasz jeszcze i jednym fakcie - grupa jedzie na zakładkę zatem do poprzednika tak naprawde masz 4 sek + dł. moto (2,5 metra).
Mówimy o bardzo standardowej sytuacji. Ale np.:
Helsi latają w gupie z predościami 140-180km/h zachowując odstępy około 80 cm motor od motoru czyli do poprzednika masz 80+80+260 = 420 (4.2metra, no zaokrąglijmy do 5 metrów policz sobie ile to sekund.  ;) ). Trening czyni mistrza... Jak dla mnie to jest niemożliwe jak na dzisiejszy stan mojej swiadomości i umiejetności - i nie uwierzyłbym w to - gdybym tego nie widział. :o

Ale mi sie zaraz oberwie - wdałem sie w polemikę z instruktorem nauki jazdy... <scared>
« Ostatnia zmiana: Luty 09, 2011, 11:34:46 wysłana przez FIS »
Zapisane
600RT 1935
M-04 1953
FLST 1990
FLHTC 1997
FXSTC 1998

Hubertus

  • Użytkownik techniki
  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 440
  • Srdcem a rozumem
    • rumble garage

Pozostaję przy swoim. W warunkach ograniczonej widoczności, jeśli zachowasz odstęp 2 sek, to przy błędzie jednej osoby na początku leżycie wszyscy.

Policzyłem sobie, zakładając 140 km/h to na oko masz niecałe 40 m/sek, czyli przy odstępie 5 metrów masz na reakcje 0,13 sekundy. ¦rednia dla kierowcy i pojazdu to 0,5, pod warunkiem że jest wypoczęty, w 100% sprawny i oczekuje na pojawienie się sygnału do zatrzymania. Czyli może i dobrze, nie zdążysz poczuć.

EDIT: Twoje założenie jest słuszne w szczególnym przypadku; kiedy wszyscy są przygotowani do hamowania i hamują niejako na sygnał, mając taką samą widoczność drogi i zakładając, że czas reakcji mają jednakowy-co możliwe jest w przypadku robotów a nie ludzi. Nawet podczas testów dla jednego człowieka powinno się brać średnią z pięciu prób, odrzucając skrajne wyniki...
W warunkach złej widoczności teoria rozmija się z praktyką i w rzeczywistości każdy kolejny spó¼niony będzie o jakąś część czasu reakcji, bo reagować może tylko na sygnał dawany przez poprzednika. A skoro ten daje mi sygnał, to znaczy że już hamuje a ja jeszcze nie... Więc jestem w plecy co najmniej o czas reakcji. Dodaj możliwy błąd jednego z kierowców-z czym liczyć się, niestety trzeba-nie znam kierowcy, który jest w 100% nieomylny, więc margines błędu trzeba doliczyć.
Ale być może błądzę w ciemnościach.

Nie będę się z Tobą spierał. Nie wiem, nie znam się, zalatany jestem...

. Ale np.:
Helsi latają w gupie z predościami 140-180km/h zachowując odstępy około 80 cm motor od motoru czyli do poprzednika masz 80+80+260 = 420 (4.2metra, no zaokrąglijmy do 5 metrów policz sobie ile to sekund.  ;) ). Trening czyni mistrza... Jak dla mnie to jest niemożliwe jak na dzisiejszy stan mojej swiadomości i umiejetności - i nie uwierzyłbym w to - gdybym tego nie widział. :o

Biorąc pod uwagę "przysłowiową" wyobra¼nię statystycznego mieszkañca tego kraju, jego "rozbudowaną zdolność do przewidywania następstw własnych zachowañ" to nawet bardzo prawdopodobne... Miałem okazje poznać.
« Ostatnia zmiana: Luty 09, 2011, 12:28:58 wysłana przez Hubertus »
Zapisane
Jawa typ 634; 12Volt-VAPE + Velorex 562
Kawasaki GPz 750

jawol

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2009
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450

Panowie o czym wy piszecie?  Jakie 80 cm?  i 140/h?  Jaka ograniczona widoczność? Jakie placki? Może ziemiaczane? :> <lol>
No może tak ogólnie rzecz biorąc to racja ale...

Chyba założę temat "Jazda w grupie, gesty motocyklistów - zobacz jak sie je¼dzi w kolumnie Jaw i CZ" (w większości)
Kilka razy było mi dane w takiej grupie je¼dzić i powiem wam to zupełnie inna bajka.
Moje bardzo subiektywne doświadczenia:
1. Zieloni kategorycznie na tył niech patrzą przed siebie i się uczą. Nie tylko jazdy i zachowañ w grupie ale też tego aby przed zlotem wyczyścić wydechy, jeżeli ich nie ma to założyć!!!  I na zlot zalać naprawdę dobrego oleju do mieszanki w jak najmniejszym "stężeniu" w mieszance.
Nie ma strachu że sie pogubią wszak jest doswiadczony zamykający.  A jak się pogubią to i tak pożytek... bo się czegoś nauczą.
2. Może na Rajdzie Katyñskim  nie wolno wyprzedzać w grupie.... na rajdzie Jawerów można a nawet jest wskazane.
Raz aby odetchnąć świeżym powietrzem   ;) a dwa aby zacieśniać więzy jawerskie i poznawać innych. Co wyniesziesz ze wspólnej przejażdżki jak ciągle będziesz jechał obok tego samego i za tym samym Jawerem? Nic!
3. Odległości i prędkości życie samo koryguje. Najczęściej jest to w gruncie rzeczy niewiele ponad 60km/h a może i mniej. Wszak nie spotykamy się aby  ścigać się ale aby zwiedzać i podziwiać widoki.
Na przelotówkach odległości i tak naturalnie są większe z racji "błękitnej poświaty" - kto był na zlocie u Naczelnego i wjeżdżał obwodnicą do ¯ywca ten wie...  <lol> <lol> <lol> Nawet niektóre telefony komórkowe nie wytrzymały tej próby   :> :>  <lol> <lol>
4. Prowadzący Hm?  Musi perfekt znać teren. Najlepiej wcześniej objechać trasę. Mieć dobre mapy -  nie żadne tam Dzipiesy... Dobrze się przygotować, znać miejsca  zwiedzañ, tankowañ i parkingów lub leśnych polanek do przerw na to i owo. 
  FISie wiesz zapewnie o czym piszę...  :>

ps. Z tymi maskami to wcale nie żart. Ja bez maski długo na koñcu stawki nie wytrzymuję. Wątroba nie wydala?  <lol>
ps2. A miało nie byc dyskusji w tym temacie?  :] :] :]
« Ostatnia zmiana: Luty 09, 2011, 12:30:56 wysłana przez jawol »
Zapisane

Lukass102

  • Gość

Bo widzisz Hubertus... Cały pic w tym, żeby nie patrzeć na światełko poprzednika, tylko obserwować wszystko dalej... Wtedy nie ma zaskoczenia i czasu reakcji rzędu części sekundy. Ja nie ustalam żadnych 2s czy innych wartości osobiście. W jednych warunkach jedzie się "na zderzaku", w innych trochę więcej jak 2s. Wszystko zależy od grupy i sytuacji. Kiedyś widziałem jak grupa przecinaków, z 5-6 sztuk wlatywała do miasta. Siedzieli dosłownie sobie na kołach, jeden za 2-gim rządkiem i wyprzedzali samochód jak jeden wąż. £adnie wyglądało, bo strasznie zgrani byli.
Zapisane

Hubertus

  • Użytkownik techniki
  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 440
  • Srdcem a rozumem
    • rumble garage

Bo widzisz Hubertus... Cały pic w tym, żeby nie patrzeć na światełko poprzednika, tylko obserwować wszystko dalej... Wtedy nie ma zaskoczenia i czasu reakcji rzędu części sekundy. Ja nie ustalam żadnych 2s czy innych wartości osobiście. W jednych warunkach jedzie się "na zderzaku", w innych trochę więcej jak 2s. Wszystko zależy od grupy i sytuacji. Kiedyś widziałem jak grupa przecinaków, z 5-6 sztuk wlatywała do miasta. Siedzieli dosłownie sobie na kołach, jeden za 2-gim rządkiem i wyprzedzali samochód jak jeden wąż. £adnie wyglądało, bo strasznie zgrani byli.

Na tym to polega, ale w złych warunkach za wiele do przodu nie wypatrzysz i o tym była mowa. Ja z kolei widziałem ładny karambol "zgranych motocyklistów", więc wydaje mi się że wiem o czym mówię.
Zapisane
Jawa typ 634; 12Volt-VAPE + Velorex 562
Kawasaki GPz 750

Lukass102

  • Gość

Może jednak nie byli tak zgrani, a tylko próbowali być? No generalnie chcąc jechać w małych odstępach to trzeba uważać. Gdy chce się podziwiać widoczki na luzaku, to i odstęp większy.
Zapisane

FIS

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 410
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?

Ja bez maski długo na koñcu stawki nie wytrzymuję.

No widzisz Jawol? Już sam się zakwalifikowałeś do "zielonych".  ;]

No troche racji to Hubertus ma - nie ma co mówic, w koñcu to nie laboratorium. Lepiej dalej jak za blisko - nie?
Zawsze to bezpieczniej, choć może jak jest za daleko, to puszkarze się wciskają - z resztą - zawsze się wciskają - i to jest najniebezpieczniejsze.
No tak - nie napisałem, że gapimy się do przodu a nie jedziemy na światło STOP poprzednika, ale wydało mi się to bardzo logiczne.
Z resztą - słuchajcie może lepiej Hubertusa - to zawodowiec.   <yes>

P.S.
Jawol - proszę patrzeć szeroko na świat! Ja opisalem jazde motocyklami. Dżawy to też motocykle a ze nie latają 140 to już nie moja wina. Zaraz zaraz - gdzie Ty to mialeś ten swój cudowny guziczek z napisem "tolerancja" ??? - użyj go proszę.  :P
« Ostatnia zmiana: Luty 09, 2011, 12:40:14 wysłana przez FIS »
Zapisane
600RT 1935
M-04 1953
FLST 1990
FLHTC 1997
FXSTC 1998

jawol

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2009
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450


 ...cudowny guziczek z napisem "tolerancja" ??? - użyj go proszę.  :P

Wcisnąłem...reset...  i wyszło mi że na zlotach, zielonych Jawerów trzeba w grupie sznurkiem  powiązać. Dla ich bezpieczeñstwa  <lol> <lol> <lol>
I tak w razie czego to w grupie mogę za Tobą jechać, za Holgerem i tylko jeszcze kilkoma innymi Jawami (co nie kopcą)  Ech... Wątroba? A może nerki?  :> <lol>
Widoczki wolę podziwiać. Szykuje się "małokopcące" spotkanie w okolicy + trening jazdy w grupie po serpentynach jak się troche ociepli. Wpadniesz?
« Ostatnia zmiana: Luty 09, 2011, 13:10:30 wysłana przez jawol »
Zapisane

Kanter

  • Grupa Podlasie
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1204
  • Jawa TS 350 638-1 " White Arrow"

Podsumowując ...
Oczy trzeba mieć w orbitach jak i tyłku i w nogach ^^
Ograniczone zaufanie i pełna koncentracja dalej jakoś po czasie wyjdzie ;)
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
6 Odpowiedzi
1357 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpień 06, 2006, 22:51:28
wysłana przez Fenix_
34 Odpowiedzi
1903 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpień 22, 2013, 22:10:22
wysłana przez Zysiu
2 Odpowiedzi
322 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Styczeń 18, 2013, 15:48:21
wysłana przez Deejf
3 Odpowiedzi
358 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maj 11, 2013, 14:24:12
wysłana przez kudlaty2007
4 Odpowiedzi
507 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipiec 30, 2013, 11:59:08
wysłana przez andree