Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Lipiec 16, 2020, 14:49:58
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Autor Wątek: WUJOWOJTAS - Jawa 350 typ 634  (Przeczytany 11374 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

WujoWojtas

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 311
  • Jawa 634, Jawa 638, Jawa 555, Jawa 20
    • Strony www łódź
WUJOWOJTAS - Jawa 350 typ 634
« dnia: Kwiecień 28, 2011, 21:45:03 »

Witam, myślę, że nadszedł odpowiedni moment, by przedstawić historię remontu mojej Jawy :) Zrobione po nim zostało już prawie 800km i oprócz pewnego incydentu w drodze na wiosenny zlot (o tym dalej), jak na razie wszystko chodzi tak jak powinno i mam nadzieję, że tak będzie dalej :)

A zaczęło się tak...
Prawie rok temu ostro polowałem na Jawę :) No i udało się, kupiłem Jawę 634-7, z 83 roku, zarejestrowaną i na chodzie, do czasu :)

Generalnie wyglądała tak:


Ogólnie spoco, jednak nie miałem świadomości co może znaczyć 6v w Jawie... Teraz jak tak myślę, to kupiłbym TSkę ;) Jednak dość szybko padło mi łożysko na wałku zdawczym i trzeba było silnik rozłożyć :) Po złożeniu nie paliła dobrze na jeden gar, winowajcą było prawdopodobnie złożenie silnika na uszczelkę, bo później przy złożeniu na sam sylikon było już ok. Generalnie silnik był rozbierany po kupnie kilka razy, gdyż coś tam było 'nie halo' jeszcze i wyskakiwała 4ka ;)

Jednak jakoś poszło i Jawa, już paląca dobrze na 2 gary, mająca wszystkie biegi, wyglądała tak:


Po wakacjach 2010 zacząłem się jednak rozglądać za TSką, bądź silnikiem 12v, gdyż moje 6v skutecznie utrudniało mi życie. Szukałem dość długo i w końcu, w lutym 2011 kupiłem CZ 472.6, w zamyśle jako dawcę silnika.

Wygląd CZ po kupnie:


Ogólnie CZeśka ma papier, silnik chodził nawet nawet, dużo lepiej niż mój, elektryka była sprawna. Kupiłem ją za 500zł, co uważam za dobry wynik jak za kompletny, na chodzie i z papierami moto. Postanowiłem jednak zrobić silnikowi z CZ porządny remont, żeby w końcu poczuć co to znaczy "Dobra JAWA" :)

Zanim wziąłem się za remont, moja Jawa dostała wydeszki z CZ (pojawiła się też szyba, ale to było już w wakacje 2010):



Rozbieranie silnika 472.6 poszło gładko. Wykorzystałem różne patenty z forum, w tym zrobiłem sobie rozpoławiacz silnika, dzięki czemu obyło się bez siekiery i przecinaka ;)




Co zrobiłem w silniku:
- regeneracja wału (wymienione korbowody, czop od alternatora, łożysko środkowe, labirynt, tuleje labiryntu)
- szlif cylindrów (z nominału na I)
- wymiana wszystkich łożysk i simeringów
- ogólne czyszczenie
- cylindry pomalowane na czarno jakąś farbą, po 800km jest tak jak dzień po pomalowaniu, także według mnie ok, jak na farbę za 15zł (puszeczka chyba 30ml)

Co do regeneracji i szlifu, to robione były u Pana Jerzego Ruszczyka.

Dodatkowo pozbyłem się wkurzającego przeskoku na kierownicy (podczas kręcenia kierownicą, czuć było wyraźne blokowanie się jej w pozycji na wprost).

Fotki:













Przedostatnia i ostatnia fotka prezentuje założone cylindry... Niestety zapomniałem o jednej igiełce :D Kurczę, wyglądało ok, ale nie policzyłem dobrze i zamiast 28 poszło 27... No cóż :) Gar do góry, zdjąłem tłok i od nowa zabawa :)

Nie miałem jednak problemu z montażem igiełek, gdyż wykorzystałem do tego przecięty mniej więcej na pół stary sworzeń, na który przylepiłem igiełki, na to wkładałem podgrzany tłok i nowym sworzniem wypychałem ten dorobiony, a igiełki z tulejkami zostawały na swoim miejscu :)

Po dołożeniu igiełki:




Aby zamontować silnik z CZ 350 do ramy Jawy 350 634, trzeba się jednak troszkę napocić. Nie mam niestety fotek, ale trzeba odpowiednio przyciąć kartery w miejscu dolnego mocowania silnika oraz dołożyć odpowiednie tulejki do górnego mocowania. Jednak jeśli ma się silnik 6v oraz 12v z CZ, łatwo wszystko wyliczyć i zrobić :) Obrabiać kartery polecam oczywiście jeszcze przed złożeniem :) W moim przypadku tulejki na górę dorobiłem na szybko z rurki miedzianej, co nie było dobrym pomysłem, już nie wspominając o złym wymiarze... Silnik oddawał dużo wibracji i jeździło się nieprzyjemnie. Jednak po zlocie wiosennym zmieniłem tulejki i jest ok :)

Silnik w ramie już całkowicie:


Przygotowany do odpalenia ;)

Odpalenie się udało, na popych, gdyż akumulator z niewyjaśnionych przyczyn dostał jakiegoś zwarcia w środku czy coś, po 10h ładowania z 9v naładował się na... 10v. No cóż. Pomógł aku z samochodu, wtedy od razu na kopa Jawa zagadała :) Był to piękny dźwięk dla moich uszu, naprawdę :)

Jednakże początkowo nie miałem ładowania... Okazało się, że winny był BoNes i jego uproszczony schemat instalacji ;) Spaliłem regulator przez to, połamałem szczotki... No ale aktualnie ładowanie działa jak natura chciała, wreszcie wiem, co to znaczą dobre światła :)

Fotki z pierwszych wycieczek:





15. kwietnia wybrałem się na zlot do Kamieńska ;) I tu pierwsza awaria :D Mianowicie odkręciła się... Zębatka/tryb (jak poprawnie?) na wale :D Musiałem zostać na zlot przyciągnięty ;) Tu WIELKIE DZIĘKI dla kolegów Laszlo i Matexxa :) Na zlocie awaria usunięta w 20minut :)





A tu dwie fotki z dziś:






Podsumowując. Jawa pali :) Wszystko działa prawidłowo, z remontu i włożonej kasy jestem na razie bardzo zadowolony :) Wiem, że jest jeszcze wiele rzeczy do poprawienia, jak chociażby lakier... No ale w tym sezonie tego nie zrobię na pewno, fundusze są ograniczone. Jednak jeśli cały sezon Jawa przejeździ dobrze, to w nagrodę w zimie dostanie nowy lakierek :) Ogólnie moim celem było rozstanie się z 6v i tak się stało. W grę wchodził silnik z TS oraz z CZ 472.6. Akurat zdarzyło się tak, że w ręce pierwsza wpadła CZ, co myślę że się bardziej opłacało, bo to praktycznie ten sam silnik co 6v, dlatego mam jeszcze masę części.

A sam silnik 6v swój żywot zakończył w spektakularny sposób ;) Wiedząc, że w garażu składa się nowy silnik, postanowił kopnąć w kalendarz :) W lewym garze coś pękło, efektem jest masakra, połamane pierścienie, cylinder porysowany, wyłamane zabezpieczenia sworznia... Ale Jawa to Jawa. Na prawym garze dowiozła mnie do domu :)

No i to by było na tyle z mojej opowieści :) Mam nadzieję, że Jawa dalej będzie dawać radę :)

Gdyby ktoś chciał poznać szczegółowe koszty remontu w Mrągowie, niech pisze na PW.

Pozdrawiam :)
« Ostatnia zmiana: Maj 11, 2011, 13:47:58 wysłana przez Mienki »
Zapisane

Luki

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 128
Odp: Jawa 350 634 WujoWojtasa :)
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 28, 2011, 21:56:16 »

No gratulacje. :) Ładnie Ci się udało odremontować. :)
Zapisane
Ogar 205
CZ 175/487
Ogar 200
Jawa 350/638.1

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881
Odp: Jawa 350 634 WujoWojtasa :)
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 28, 2011, 22:14:21 »

Cudo, pozazdrościć  <punk>
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1299
  • luckystrike
Odp: Jawa 350 634 WujoWojtasa :)
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 28, 2011, 22:20:50 »

ja się zastanawiałem że coś cię na forum nie widać a ty w garażyku kombinowałeś, gratulacje
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

Saladin

  • Gość
Odp: Jawa 350 634 WujoWojtasa :)
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 28, 2011, 22:25:04 »

Ładnie wygląda, podobna do mojej :)


Zapisane

Matexx

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 234
  • Piekielna Tęczówka
Odp: Jawa 350 634 WujoWojtasa :)
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 28, 2011, 22:26:00 »

hehe .. To dobrze że w końcu już wszystko gra.;)..
No no widziałem dzisiaj jak śmigasz akurat przez moją miejscowość.;).
No piekna sztuka .. popraw lakier.;P.. hehe.;D.. a dzwięk silnika jest genialny  prawdziwa pszczółka.;)

Laszlo

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 607
Odp: Jawa 350 634 WujoWojtasa :)
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 28, 2011, 23:59:52 »

No świetna opowieść o kopcącej jawie :>
Kurde zapomniałem obadać w Kamieńsku tą twoją kierownicę :/ pamiętam jak w Borkach tam coś zaskakiwało.
A i jeszcze chyba ten hamulec z tyłu musisz poprawić? :>
Zapisane
Ludzie sami sobie utrudniają życie.
A potem pier* że życie trudne.

jawol

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: Jawa 350 634 WujoWojtasa :)
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 29, 2011, 01:05:47 »

Kolejna hybryda na forum?  ;)
Dbaj o nią.
Jeśli masz "dawcę" to skombinuj półki od 638 i załóż przednie zawieszenie z CZ.
Łatwiejsze serwisowanie, lepsza praca - po prostu wygoda.
Zapisane

Saladin

  • Gość
Odp: Jawa 350 634 WujoWojtasa :)
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 29, 2011, 05:56:09 »

Jak mu działa OK to niech nic nie zmienia bo oryginalne jest dużo ładniejsze. Ja niestety wymieniam na TS-owskie :(
Zapisane

WujoWojtas

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 311
  • Jawa 634, Jawa 638, Jawa 555, Jawa 20
    • Strony www łódź
Odp: Jawa 350 634 WujoWojtasa :)
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 29, 2011, 09:56:56 »

jawol, Saladin,
Przedni zawias z 638/CZ prędzej, czy później założę :) Oryginalne jest ładne, ale niestety bardzo długo jeździło bez oleju i niestety nowy simering nie daje rady. Tuningowanie go podkręcaniem sprężynki na oko też nic nie da.

Laszlo,
akurat tyłem da się zapiszczeć nawet :D Przód słaby :)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 29, 2011, 10:00:23 wysłana przez WujoWojtas »
Zapisane

deejf

  • Gość
Odp: Jawa 350 634 WujoWojtasa :)
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 29, 2011, 15:30:52 »

Piękna 634, podobna do mojej  <punk>

Historia również podobna, z tym że moja była w gorszym stanie  :D

Szkoda, że silnik wymieniałeś, mogłeś zapakować vape  <thumbup>
Zapisane

WujoWojtas

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 311
  • Jawa 634, Jawa 638, Jawa 555, Jawa 20
    • Strony www łódź
Odp: Jawa 350 634 WujoWojtasa :)
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 29, 2011, 21:35:37 »

Po co vape, skoro altek świetnie daje radę. Silnika 6v mi nie szkoda, to była padaka (jeśli chodzi o np stan gwintów, gniazd łożysk), chociaż do momentu masakry w lewym garze chodził nawet nawet

WujoWojtas

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 311
  • Jawa 634, Jawa 638, Jawa 555, Jawa 20
    • Strony www łódź
Odp: WUJOWOJTAS - Jawa 350 typ 634
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 13, 2011, 14:38:04 »

Dziś jawa dostała długo wyczekiwane chromy :)









Szczerze powiem tak, że na zdjęciach wygląda to duuuużo lepiej niż w rzeczywistości. Chromy nie są idealne, ogólnie błotniki pogniecione itd...
Ale są, podobają mi się i z odległości 1m wyglądają prawie idealnie ;) No a jak jadę, to już w ogóle kosmos i orzeszki ;)

:)

andree

  • MoTóRzysta z PRLu
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1498
  • Shadow VT 750
Odp: WUJOWOJTAS - Jawa 350 typ 634
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 13, 2011, 15:30:02 »

Jak nówka ten twój sprzęt wygląda <thumbup>,

tylko po co tą tablice podziurawiłeś :P, ramki są na tablice przecież ;)
« Ostatnia zmiana: Sierpień 13, 2011, 15:37:46 wysłana przez andree »
Zapisane
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie..  ;)
Motocykl jest jak media markt - nie dla idiotów

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2893
  • Smoczyciel
Odp: WUJOWOJTAS - Jawa 350 typ 634
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 13, 2011, 15:55:14 »

Klasa.  <thumbup>
Nawet fajnie wyglada z wydechami Cezet...

A przez ta szpare pomiedzy owiewka a lampa nie wieje??
Zapisane
Jawa 350 638.0 87r.
Jawa 350 638.5 85r.
Cezet 350 472.5 83r
Cezet 175 477.0 74r

WujoWojtas

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 311
  • Jawa 634, Jawa 638, Jawa 555, Jawa 20
    • Strony www łódź
Odp: WUJOWOJTAS - Jawa 350 typ 634
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 13, 2011, 22:59:35 »

P.S. Nie masz nic przeciwko, ze zarchiwizowalem fotki Twojej - Jawa 350 typ 634 WujoWojtas ;]?

Nie mam, spoco ;)

tylko po co tą tablice podziurawiłeś :P, ramki są na tablice przecież ;)

Jak przyniosłem blachę z WK to nie pomyślałem i tak zostało...

A przez ta szpare pomiedzy owiewka a lampa nie wieje??

No coś tam wieje, ale ogólnie dużo lepiej jeździ się z szybką, niż bez :) I nawet mi się podoba, także jest i będzie :) A temat o tej i innych szybkach był omawiany na forum

DZIUK

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 169
  • Jawa 638-X, Jawa 638-7
Odp: WUJOWOJTAS - Jawa 350 typ 634
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 14, 2011, 00:20:57 »

Śliczna jawulka!
Nie myślałeś żeby gmol wymienić na chromowany? Lepiej by się chyba prezentował przy tych błotnikach.
Zapisane

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2893
  • Smoczyciel
Odp: WUJOWOJTAS - Jawa 350 typ 634
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 14, 2011, 01:09:15 »

Co do gmola to kształtem przypomina oryginalny Cezetowski. Mylę się??
Zapisane
Jawa 350 638.0 87r.
Jawa 350 638.5 85r.
Cezet 350 472.5 83r
Cezet 175 477.0 74r

WujoWojtas

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 311
  • Jawa 634, Jawa 638, Jawa 555, Jawa 20
    • Strony www łódź
Odp: WUJOWOJTAS - Jawa 350 typ 634
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 14, 2011, 10:05:29 »

Chromowane gmole na przód i tył to mój następny cel :)

A ten co jest... Nie jest on od CZ na pewno. Nie jest też to oryginalny gmol Jawy. Ktoś to ładnie dogiął sobie i tyle... Jest naprawdę symetryczny :) Ale mocowanie jest zrobione jak widać na zdjęciach, do ramy prosto. Dłuższa śruba niż oryginalna w tym miejscu i git. Ten gmol był w Jawie 634, z której też pochodzą błotniki :)

Mateo

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 38
Odp: WUJOWOJTAS - Jawa 350 typ 634
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 14, 2011, 11:23:22 »

Mam pytanko,jak plumka na tlumikach od Cz??,tak sie zastaniawiam zeby sobie nie kupic kompletu takich :)
Zapisane

WujoWojtas

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 311
  • Jawa 634, Jawa 638, Jawa 555, Jawa 20
    • Strony www łódź
Odp: WUJOWOJTAS - Jawa 350 typ 634
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 14, 2011, 13:28:48 »

No gada ładnie :) Ale dźwięk jest mniej basowy, niż normalnie w CZtkach. Może to wina innych kolanek i tego, że są podgięte do góry bardziej, no ale tak wyszło po zamatowaniu, sam nic nie doginałem :) Albo też swoje robi dość spore zaoliwienie... Właśnie muszę je doczyścić w środku kiedyś, kolanka też z nagaru oczyścić

No a co do samego dźwięku, to może dziś nagram jakiś filmik mały :)

Ja je założyłem głównie ze względu na to, że są one w bardzo ładnym stanie, a moje oryginalne były fatalne ;)

WujoWojtas

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 311
  • Jawa 634, Jawa 638, Jawa 555, Jawa 20
    • Strony www łódź
Odp: WUJOWOJTAS - Jawa 350 typ 634
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 09, 2012, 18:46:30 »

Małe zmiany :)
Zastąpiłem oryginalną lampę 634 lampą z 638 :)
Zamontowałem też chromowane gmole tylne, także w tej kwestii została mi tylko wymiana gmola przedniego :)

W najbliższej perspektywie szykuje się też zmiana przedniego zawieszenia na to z 638/CZ















andree

  • MoTóRzysta z PRLu
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1498
  • Shadow VT 750
Odp: WUJOWOJTAS - Jawa 350 typ 634
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 09, 2012, 19:01:27 »

nie no,  ale warsztat to masz zajebisty  :D
Zapisane
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie..  ;)
Motocykl jest jak media markt - nie dla idiotów

WujoWojtas

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 311
  • Jawa 634, Jawa 638, Jawa 555, Jawa 20
    • Strony www łódź
Odp: WUJOWOJTAS - Jawa 350 typ 634
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 09, 2012, 19:06:05 »

Nieużywane pomieszczenie doskonale spełnia tą funkcję w zimne dni :)

Don1993

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 321
  • Jawa 350 Typ 638-1/639 '89 , 638-5
Odp: WUJOWOJTAS - Jawa 350 typ 634
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 09, 2012, 20:35:04 »

dokładnie warsztat masz  spoko:D też bym taki chciał ;) no jawe ładnie wygląda z tą lampa ale jakoś najbardziej w 634 podoba mi się oryginalna   :D
Zapisane