Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marzec 29, 2024, 09:54:09
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Montaż alternatora do żeliwniaka z 6 voltową instalacją.  (Przeczytany 70145 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

iroq2

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 255
  • Jestem Ślązakiem nie Polakiem->jestem za Autonomią
Odp: Montaż alternatora do żeliwniaka z 6 voltową instalacją.
« Odpowiedź #75 dnia: Kwiecień 19, 2012, 18:03:07 »

mam mały problem :P przechodzę jak kolega piotras na 12V poprzez podstawke i storzek no i mam mały problem szczotki mi wchodzą za płytko ;/ tzn 0,5mm wystaje na obu po za pierscien nie zwierają sie ani nic mogę to tak zostawić ?
Zapisane

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 644
Odp: Montaż alternatora do żeliwniaka z 6 voltową instalacją.
« Odpowiedź #76 dnia: Kwiecień 22, 2012, 10:31:13 »

Ha! Kłania się źle dobrany wymiar tulejki stożkowej. Lub adapter jest za "wysoki".!! Poprawić prace tokarskie!!
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

Piotr

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 19
  • cz350 472.5 z 1981 1 właściciel
Odp: Montaż alternatora do żeliwniaka z 6 voltową instalacją.
« Odpowiedź #77 dnia: Styczeń 14, 2013, 19:53:26 »

Sorry, że przeskoczę z elektroniki czy elektro- techniki na bardziej przyziemny tamat, chyba bardziej mechaniczny. Pietras12V obiecał kiedyś, że powie jak  zwykłą szlifierką kątową wyciąć 4mm podkładkę pod prawy dekiel z drugiego dekla.  Ja właśnie mam to przed sobą...wiem że mam tylko jedną próbę a  nie chciałby tego s...knocić. Proszę o radę i podpowiedż. :-[
Zapisane

patryk sagan

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 408
Odp: Montaż alternatora do żeliwniaka z 6 voltową instalacją.
« Odpowiedź #78 dnia: Styczeń 14, 2013, 20:10:03 »

A może bezpieczniej brzeszczotem??
Ja jak do pracy dyplomowej ciołem butle LPG to okleiłem taśmą i powolutku brzeszczotem. Wyszło równo
Zapisane
Nieważne czym jeździsz, ważne jest to co masz w głowie.

Piotr

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 19
  • cz350 472.5 z 1981 1 właściciel
Odp: Montaż alternatora do żeliwniaka z 6 voltową instalacją.
« Odpowiedź #79 dnia: Styczeń 14, 2013, 20:21:21 »

Otwarty jestem na wszystkie pomysły...rozważę je i wybiorę najlepszy. Pisałem,że mam tylko jeden dekiel do wycięcia a nie chciałbym kupować drugiego bo to nie takie proste i nie tanie... ;)
Zapisane

Piotr

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 19
  • cz350 472.5 z 1981 1 właściciel
Odp: Montaż alternatora do żeliwniaka z 6 voltową instalacją.
« Odpowiedź #80 dnia: Styczeń 14, 2013, 20:57:44 »

Ot właśnie...rzeczy proste są doskonałe... ;D  Wjaśniłeś wszystko. Dzięki. ;)
Zapisane

wowo

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 4
  • Jawa 50 Mustang
Odp: Montaż alternatora do żeliwniaka z 6 voltową instalacją.
« Odpowiedź #81 dnia: Czerwiec 09, 2014, 21:19:13 »

Witam!! Szukałem na forum ale nie znalazłem odpowiedzi  na nurtujące mnie pytanie, a mianowicie jaka jest różnica pomiędzy wirnikiem alternatora jawa TS 350 a CZ 350. Mam dwa wirniki i różnią się stożkami ten od CZ jest identyczny jak w prądnicy, zastanawiam się czy jest to jakaś przeróbka czy wirniki są różne?
Zapisane

Grzegorz Moto Naprawy

  • Gość
Odp: Montaż alternatora do żeliwniaka z 6 voltową instalacją.
« Odpowiedź #82 dnia: Listopad 18, 2014, 17:42:41 »

Witam!! Szukałem na forum ale nie znalazłem odpowiedzi  na nurtujące mnie pytanie, a mianowicie jaka jest różnica pomiędzy wirnikiem alternatora jawa TS 350 a CZ 350. Mam dwa wirniki i różnią się stożkami ten od CZ jest identyczny jak w prądnicy, zastanawiam się czy jest to jakaś przeróbka czy wirniki są różne?

trochę słabo to opisałeś ale wyjaśnię ci konkretnie miedzy jawą ts czyli silnikiem 638 a cz 12v nie ma żadnej różnicy między wirnikami różnica jest wtedy gdy cz jest 6v tak jak silnik jawy 634
wirnik prądnicy a alternatora różni się wyglądem i jego budową od prądnicy 6v wirnik ma komutator wzdłużny wielosekcyjny czyli składa się kilkunastu klepek od dzielonych od siebie tak jak w silniku elektrycznym szczotkowym (ogólnie prądnica jest też silnikiem elektrycznym po odpowiednim podłączeniu) cz skuterki miały takie rozwiązanie czyli dyno starter w jawie jest ona za słaba by zakręciła sinikiem a szkoda.wirnik alternatora posiada inne uzwojenie i jego komutator posiada dwa jednolite pierścienie tak samo jak w altkach w samochodzie więc nie da się za adoptować wirnika od prądnicy 6v do alternatora 12v ani odwrotnie
myślę że wyjaśniłem wszystko bardzo szczegółowo i zrozumiale
Zapisane

KoSzU

  • Wueskowicz ^^
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 151
  • WSK 84", 74" i inne
Odp: Montaż alternatora do żeliwniaka z 6 voltową instalacją.
« Odpowiedź #83 dnia: Sierpień 11, 2015, 10:00:17 »

Potrzebuje zakupić samą przejściówkę stożka pod wirnik! Jest ktoś w stanie mi pomóc?
Zapisane
    Status GG
Co Boskie Bogu Resztę Temu co Kocham!!! WUESKA!! :D

Patyk

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 55
  • Jawa 350 634
Odp: Montaż alternatora do żeliwniaka z 6 voltową instalacją.
« Odpowiedź #84 dnia: Sierpień 11, 2015, 10:43:38 »

Uderzaj do forumowicza JawaKCH. Ja kiedyś od niego brałem, miał kilka sztuk zrobionych wtedy.
Zapisane

Krystian

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 91
Odp: Montaż alternatora do żeliwniaka z 6 voltową instalacją.
« Odpowiedź #85 dnia: Październik 08, 2015, 14:27:35 »

mam chyba głupie pytanie, ale wole zapytać,
chce wrzucić mojej CeZecie altka i czy regulator i prostownik powinno pochodzić z 472.6 ?
czy może całą wiązkę wrzucić ?
Zapisane
CZ 472.5   WSK 125 M06B3   Suzuki GSF 1200S  Jawa 20

Blenders

  • Laureat "Krzywej Korby" 2012
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1074
  • Bibliotekarz
Odp: Montaż alternatora do żeliwniaka z 6 voltową instalacją.
« Odpowiedź #86 dnia: Październik 08, 2015, 14:58:13 »

mam chyba głupie pytanie, ale wole zapytać,
chce wrzucić mojej CeZecie altka i czy regulator i prostownik powinno pochodzić z 472.6 ?
czy może całą wiązkę wrzucić ?

Regulator, prostownik, przekaźnik, cewki zapłonowe 12V wszystko z 472.6 lub Jawy 638 oczywiście żarówki i akumulator też, klakson możesz zostawić zadziała.

Ewentualnie zamienniki.

Można całą wiązkę, ale bez drobnej przeróbki się nie obejdzie. prostownik jest pod bakiem w 472.6 a w 472.5 jest inny bak i brak mocowania w ramie na prostownik poza tym ciaśniej tam jest.

Ja w swojej przerobiłem istniejącą wiązkę z 6 na 12, zgodnie ze schematem 472.6
Zapisane
Jawa 350 634-7 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 83r Docieranie
Čz 350 472.5 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 85r
Čz 180 487.4 (Pełne Vape 12V) 93r
Jawa 638.5
Wsk 125 M06B3 Bąk (Cdi TurboZabytki 12V) 77r
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
montaż innego alternatora

Zaczęty przez Lejek Elektryka

7 Odpowiedzi
4191 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Wrzesień 16, 2008, 22:15:05
wysłana przez NaczelnyFilozof
3 Odpowiedzi
4607 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwiec 04, 2020, 14:39:46
wysłana przez Yabaman
46 Odpowiedzi
15771 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwiec 07, 2014, 09:47:30
wysłana przez matex1432
7 Odpowiedzi
4460 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Październik 12, 2014, 19:37:42
wysłana przez WOLF
9 Odpowiedzi
2871 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Styczeń 28, 2019, 12:18:59
wysłana przez Pawand