Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marzec 29, 2024, 12:20:09
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Światła awaryjne  (Przeczytany 7824 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

radzisz

  • Gość
Światła awaryjne
« dnia: Styczeń 15, 2011, 08:42:03 »

Panowie od dawna nurtuje mnie ta zagadka.Jak te światła zrobić?.
Mamy przerywacz,ale jest chyba potrzebny kolejny przełącznik?Chyba że ktoś wie jak to obejść,np do stacyjki w pozycji świateł postojowych?
« Ostatnia zmiana: Maj 03, 2011, 23:20:28 wysłana przez Willy »
Zapisane

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881
Odp: ¦wiatła awaryjne
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 15, 2011, 09:33:16 »

JA u siebie mam tak zrobione ze wywaliłem prawy wyłącznik zapłonu. i wyłączam silnik na kluczyk. I już myślałem nad awaryjnymi podpiętymi własnie pod ten włącznik. Jak zrobię to dam znać;]
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!

Luki

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 128
Odp: ¦wiatła awaryjne
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 15, 2011, 09:36:36 »

Był o tym temat w dziale modyfikacje/usprawnienia str.2 ''światła awaryjne"
linka nie podaje bo mam coś nie tak z przeglądarką...
Zapisane
Ogar 205
CZ 175/487
Ogar 200
Jawa 350/638.1

radzisz

  • Gość
Odp: ¦wiatła awaryjne
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 15, 2011, 09:51:14 »

Wiem dokładnie ,że był nie jestem tu od wczoraj,jednak pora to rozwinąć temu założyłem nowy temat.
Więc odpisuj w temacie a nie zwracasz uwagę prowadząc do kolejnych sporów. <argue>
Czasy usuwania wątków mamy za sobą.
A więc rozmawiałem z Krystianem 250 i szepnął coś o podłączeniu awaryjnych do stacyjki .
Rozwiñ swoja myśl Krycha  <cheers>
Zapisane

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: ¦wiatła awaryjne
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 15, 2011, 10:27:08 »

tylko jedno pytanko ? w jakim tempie to zje akumulator ?
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

radzisz

  • Gość
Odp: ¦wiatła awaryjne
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 15, 2011, 10:27:53 »

Można zamontować żarówki 15sto watowe i obniżymy pobór prądu.
Dobry akumulator powinien dać se  rade z takim oporem  <punk>
« Ostatnia zmiana: Styczeń 15, 2011, 10:32:07 wysłana przez radzisz »
Zapisane

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881
Odp: ¦wiatła awaryjne
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 15, 2011, 21:13:01 »

Jak masz 12v to tu nie ma się o co martwić
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2221
    • moja stronka
Odp: ¦wiatła awaryjne
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 15, 2011, 19:53:55 »

Dodam że przerywacz mamy 2x 25W  a nie 4x 25w , zmniejszenie żarówek nie da efektu bo będzie za szybko mrugać na kierunkach.
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

MarcinS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 506
  • Yamaha Virago 535 '93
Odp: ¦wiatła awaryjne
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 26, 2011, 20:36:31 »

Tak to wygląda u mnie:

http://www.youtube.com/watch?v=RKZ1J6_7-6U

przerywacz "home made"
Zapisane

MarcinS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 506
  • Yamaha Virago 535 '93
Odp: Światła awaryjne
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 26, 2011, 21:05:01 »

Schemat? Układ jest na nieśmiertelnym NE555 i jest to podstawowy układ dla tej kostki, do znalezienia np: TUTAJ

Wartości muszę sobie przypomnieć  <oops> Wiem, że okres był chyba 0,7Hz przy wypełnieniu 50%. Ne555 steruje tranzystorem (chyba to był jakiś darlington, robiłem dawno i bez schematu). Tranzystor steruje przekaźnikiem, zwykłym samochodowym.

Edit:
Częstotliwość 0,7Hz
wartości tutaj:


Układzik ma jeszcze jeden feler, przynajmniej u mnie. Trochę wariuje przy pracującym silniku. W moim przypadku może to być wina kabla zasilającego który idzie prosto z aku (z pominięciem stacyjki) i zapłon trochę sieje zakłóceniami. Powalczę z tym i dam znać co wyszło.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 27, 2011, 21:58:49 wysłana przez MarcinS »
Zapisane

Karolex

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 633
Odp: Światła awaryjne
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 03, 2011, 22:40:39 »

Wariuje to znaczy co?
Miałem kiedyś przerywacz na tym układzie w CZ 175 też mi to wariowało ale wyeliminowałem to wariowanie.
NE555 zasiliłem z stabilizatora 5V na którym wyjścia i wejścia miały kondensatory 100µF + 100nF
Przekaźnik wyeliminowałem, bo od drgań potrafił rzegotać a żarówki LED'ami zastąpiłem by tranzystor kluczujący się wyrabiał.
Teraz myślę że można by wstawić mosfeta który bez zadyszki uciągną by te żarówki i było by git :)

P.S. Gratuluje prawidłowego wyboru systemu operacyjnego  <punk>
« Ostatnia zmiana: Maj 03, 2011, 23:20:48 wysłana przez Willy »
Zapisane
Ludzie sami sobie utrudniają życie.
A potem pier* że życie trudne.

Bulo

  • Towarzysz partyjny pierwszego sortu
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 829
  • Bo żyje się raz...
Odp: Światła awaryjne
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 03, 2011, 23:17:24 »

Może troche z innej beczki powiedzcie dlaczego przerywacz, zwykły elektroniczny nie działa pod kierunkami diodowymi?
Moje awaryjne są zrobione na przerywaczu z wartburga, kabelki z przełącznika kierunków i teraz szukam dobrego przełącznika bo tamten co miałem zaczą się obracać i ciężko było włączać i wyłączać :-/
« Ostatnia zmiana: Maj 03, 2011, 23:20:08 wysłana przez Willy »
Zapisane
Leję miksa, hipola i jestem z tego dumny...
Miętka Faja z jajkami nie tuckami

MarcinS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 506
  • Yamaha Virago 535 '93
Odp: Światła awaryjne
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 04, 2011, 00:00:19 »

Wariują tzn mrugają za szybko. Stawiam na zakłócenia zapłonu. Ale jestem otwarty na inne propozycje :)
Mój jest zasilany prosto z aku przez bezpiecznik 10A. Kabel 1,5mm2 idzie po ramie nad cewkami.
« Ostatnia zmiana: Maj 04, 2011, 00:09:20 wysłana przez MarcinS »
Zapisane

SofCHJanek

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 293
  • eMZeciarz
Odp: Światła awaryjne
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 04, 2011, 00:03:54 »

Może troche z innej beczki powiedzcie dlaczego przerywacz, zwykły elektroniczny nie działa pod kierunkami diodowymi?
Bo ma bocznik, dzięki któremu mierzy spadek napięcia i dobiera częstotliwość "mrugania".
Jak kiedyś dopracuję to zarzucę może moim schematem, rozwiązanie jakie raczej trudno spotkać.
Zapisane
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.
Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd.
Masz pytania? Pisz!


SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097
MZ ES 250/2 '72
Jawa 356 '58
http://www.youtube.com/user/sofchjanek

Bulo

  • Towarzysz partyjny pierwszego sortu
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 829
  • Bo żyje się raz...
Odp: Światła awaryjne
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 04, 2011, 00:18:14 »

Ma on regulacje od szybkości mrugania, więc czy tą regulacją idzie to zmienić to się dowiem. Z obciążeniem żarówką działa.
A tu macie inny:
http://www.wartburgkielce.piwko.pl/blink.htm
« Ostatnia zmiana: Maj 04, 2011, 00:20:50 wysłana przez Bulo »
Zapisane
Leję miksa, hipola i jestem z tego dumny...
Miętka Faja z jajkami nie tuckami

Krycha

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 677
  • Cz 472.6
Odp: Światła awaryjne
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 15, 2012, 22:01:07 »

Odświeżam.
Podłaczyłem wszystko wg moich wydumek i chyba coś zje..ałem :) Przerywacz posiada 3 wyjscia. Jest mechaniczny, butelkowy, 2X21W, swiatłą awaryjne 4X21W. Najpierw przewód zasilajacy. Nsatępnie pod jeden z zacisków( L lub P ) podłczam przewód od przełacznika na kierownicy(ten szary). Kierunkowskazy działają. Wpinam włacznik awaryjnych  pomiędzy zwarte przewody zasilajace kierunkowskazy i to wszystko pod przerywacz. Jeden wtyk do L, drugi do P. Sparwa polega na tym, że jeśłi układ dostanie zasilanie, przy wyłączonym przycisku awaryjnych, miga jedna strona. Kiedy włączę przycisk, ukłąd działa normalnie. Nie ogarniam tego :) Czy to dodatkowe napiecie pojawia się po zwarciu oby przewodó zasilajacych kierunkowskazy?
« Ostatnia zmiana: Luty 15, 2012, 23:11:21 wysłana przez Piotrex »
Zapisane
ZaKrystian powiedz mi, ile Jawa pali Ci?

Bufon

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 211
  • Podlasiak
Odp: Światła awaryjne
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 15, 2012, 22:27:27 »

 ja u siebie miałem awaryjne zrobione w ten sposób:
(rysunek robiony na szybko ale widać o co chodzi)
w tej sytuacji kierunki i awaryjne działają niezależnie tzn przełączasz tylko włącznik awaryjek i chodzą
« Ostatnia zmiana: Luty 15, 2012, 22:29:39 wysłana przez connect »
Zapisane
    Status GG
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
8 Odpowiedzi
4348 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Wrzesień 05, 2010, 15:25:44
wysłana przez _Wujek samo Zło_
47 Odpowiedzi
19901 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpień 23, 2011, 12:22:54
wysłana przez Mathini
23 Odpowiedzi
9866 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwiecień 07, 2012, 09:19:31
wysłana przez Karolex
4 Odpowiedzi
3130 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipiec 28, 2012, 13:02:08
wysłana przez Kurzyn
9 Odpowiedzi
3731 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marzec 13, 2013, 20:54:28
wysłana przez hase