Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marzec 29, 2024, 07:30:42
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Przeróbka alternatora z układu 6 diodowego na 9 diodowy.  (Przeczytany 64601 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Tigras

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 403
Odp: Przeróbka alternatora z układu 6 diodowego na 9 diodowy.
« Odpowiedź #25 dnia: Wrzesień 25, 2011, 21:55:03 »

Szkoda że wcześniej nie wiedziałem że to do układu 9D, 30 zeta nie poszło by się kochać :-/

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 644
Odp: Przeróbka alternatora z układu 6 diodowego na 9 diodowy.
« Odpowiedź #26 dnia: Wrzesień 25, 2011, 22:10:18 »

Pytanko mam dla entuzjastów tematu: Jakie jest napięcie na szczotkach wirnika w przypadku zastosowania RNC12 w stanie załączenia stacyjki kiedy altek się nie kręci??  :)
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

agmus1

  • Gość
Odp: Przeróbka alternatora z układu 6 diodowego na 9 diodowy.
« Odpowiedź #27 dnia: Wrzesień 27, 2011, 09:38:01 »

Raz jest raz go nie ma, regulatory pracują z różną częstotliwością, musi być zamknięty obwód przez wirnik by się kontrolka paliła. Zwykłym miernikiem to nie za bardzo to mierzyć, bo są wolne. Najlepiej oscyloskopem można podejrzeć przebiegi napięcia na szczotkach. Co według mnie większego sensu nie ma, bo tak naprawdę chodzi o prąd wirnika. Jak reszta układu jest sprawna to można podejrzewać regulator.
Zapisane

kwinto29

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 52
  • To była moja maszyna:)
Odp: Przeróbka alternatora z układu 6 diodowego na 9 diodowy.
« Odpowiedź #28 dnia: Wrzesień 27, 2011, 11:00:06 »

A możesz mi powiedzieć w jakim celu kombinujesz z tymi częściami z UNO? W alternatorach czasami jest tak że regulator jest wpięty na "plusie", czyli jedna szczotka do masy a druga plus dostaje z regulatora, a drugi sposób to regulator wpięty między masę a szczotkę a plus bezpośrednio. I nie wiem czy właśnie fiaty tak nie mają włącznie ze 126p niestety nie jestem w stanie tego teraz sprawdzić bo mi książkę gdzieś wcieło.
Zapisane
Była Jawa 50, będzie 350:)
Poprawka już jest i to śliczna Tereska:)

agmus1

  • Gość
Odp: Przeróbka alternatora z układu 6 diodowego na 9 diodowy.
« Odpowiedź #29 dnia: Wrzesień 27, 2011, 11:22:02 »

Nie rozumiem kolegi kwinto29, a czemu nie! Mostek jest prawie identyczny z oryginalnym. Regulator zaprojektowany na większe prądy, i nowszy niż ten oryginalny. Ja odnoszę wrażenie, że jak nie jest zrobione jak kolega kwinto zaproponuje to już jest wykonane źle...
Druga sprawa to nie wyrwałem z kontekstu mojego pytania, co za uzwojenia wzbudzenia są w alternatorze?
Takie było moje pytanie, o które konkretnie chodzi?
Mostek podłączasz jak na zdjęciu poniżej.
http://imageshack.us/photo/my-images/838/p1010775i.jpg/
http://img838.imageshack.us/img838/6421/p1010775i.jpg
Regulator zaraz rozrysuję jak ba być podłączony.
http://imageshack.us/photo/my-images/88/p1010781i.jpg/
http://img88.imageshack.us/img88/150/p1010781i.jpg

Od góry teraz:
http://imageshack.us/photo/my-images/269/p1010779m.jpg/
http://img269.imageshack.us/img269/8213/p1010779m.jpg
Miłej zabawy.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 27, 2011, 11:41:58 wysłana przez agmus1 »
Zapisane

agmus1

  • Gość
Odp: Przeróbka alternatora z układu 6 diodowego na 9 diodowy.
« Odpowiedź #30 dnia: Wrzesień 27, 2011, 11:54:33 »

Jak byś miał jakieś pytania, czy problemy wal inne alternatory też:)
Zapisane

kwinto29

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 52
  • To była moja maszyna:)
Odp: Przeróbka alternatora z układu 6 diodowego na 9 diodowy.
« Odpowiedź #31 dnia: Wrzesień 27, 2011, 13:47:09 »

agamus 1 możesz sobie podłączać co chcesz i jak chcesz to była tylko moja propozycja jak zrobić to tanim kosztem i tyle. A pomysł znalazłem gdzie indziej tylko opis wstawiłem swój. A jakie uzwojenia wzbudzenia ma alternator no to chyba jest oczywiste że wzbudzenie jest z wirnika.
Zapisane
Była Jawa 50, będzie 350:)
Poprawka już jest i to śliczna Tereska:)

agmus1

  • Gość
Odp: Przeróbka alternatora z układu 6 diodowego na 9 diodowy.
« Odpowiedź #32 dnia: Wrzesień 27, 2011, 14:41:49 »

Dolna część to minus prostownika, górna ze śrubą to plus. Dolną część do masy.
Zapisane

Tigras

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 403
Odp: Przeróbka alternatora z układu 6 diodowego na 9 diodowy.
« Odpowiedź #33 dnia: Październik 04, 2011, 20:09:31 »

Pytanie do znawców tematu, bo mam wątpliwości.
Mianowicie, czy ten regulator http://www.jawaczesci.pl/9,regulator-napiecia.html
Można wykorzystać do układu 9 D, bo aktualnie taki posiadam, do tego prawie nówkę więc nie widzi mi się kupować nowego.

agmus1

  • Gość
Odp: Przeróbka alternatora z układu 6 diodowego na 9 diodowy.
« Odpowiedź #34 dnia: Październik 05, 2011, 08:41:51 »

To jest chyba oryginalny, więc do 9 diodowego układu nie nadaję się. Kup sobie od malucha i po sprawie, koszt około 25zł. Jak masz nowy to sprzedaj na forum może ktoś będzie potrzebował.
Zapisane

Tigras

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 403
Odp: Przeróbka alternatora z układu 6 diodowego na 9 diodowy.
« Odpowiedź #35 dnia: Październik 05, 2011, 09:13:01 »

Tak to prawie oryginalny. Ma oznaczenia magnetona itp itd. Czyli lipka. Kupie Regla do etz jak się za to bd brał. Póki co sobie daruje.

Krycha

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 677
  • Cz 472.6
Odp: Przeróbka alternatora z układu 6 diodowego na 9 diodowy.
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 07, 2012, 22:50:46 »

Odgrzewam kotleta ;)
Przerabiam swoją instalację ładowania w Cezecie. Wg opisu zwieramy ze sobą przewody 87a (pierwotne zasilanie kontrolki) oraz 30/51 od przekaźnika kontrolki ładowania. Mamy wtedy zasilanie tej kontrolki. Ten przypadek, dotyczy instalacji w Jawie 638.  W instalacji motocykla CZ, oryginalnie zasilanie kontrolki odbywa się przewodem z zacisku 30/51 przekaźnika. Wtyk 87a na przekaźniku jest połaczony z masą. Pytanie brzmi, co mam zrobić aby uzyskać nowy obwód zasilania kontrolki? Czy reszta obwodu zostaje zgodna z opisem z Jawy?(masa kontrolki i podłączenie regulatora) Co z wtykiem 86? Zostaje wolny? Dodaje do wglądu oba schematy instalacji.
http://imageshack.us/f/602/4726new.jpg/


http://imageshack.us/f/521/jawa6380.gif/


Będę wdzięczny za szybką odpowiedź, bo tylko ta kwestia mi została do zrobienia.
« Ostatnia zmiana: Luty 07, 2012, 23:05:33 wysłana przez Krycha »
Zapisane
ZaKrystian powiedz mi, ile Jawa pali Ci?

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: Przeróbka alternatora z układu 6 diodowego na 9 diodowy.
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 08, 2012, 04:19:34 »

Krycha w CZ masz o wiele prościej.
Kontrolka ładowania ma "+" już podłączony więc go nie ruszasz.
Przewód który idzie od kontrolki ładowania do styku 30/51 przekaźnika podłączasz tak:
cyt.  "łączymy niebieski przewód wyprowadzony z prostownika z tym  który doprowadziliśmy z kontrolki ładowania i  podłączamy do nowego  regulatora dla układu 9 diodowego pod zacisk 15"
I koniec roboty.
Zapisane

Krycha

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 677
  • Cz 472.6
Odp: Przeróbka alternatora z układu 6 diodowego na 9 diodowy.
« Odpowiedź #38 dnia: Luty 08, 2012, 15:50:16 »

To dlaczego na schemacie jest to inaczej rozrysowane, i przewód, którym szeregowo są połaczone kontrolka kierunkowskazów, ładowania i luzu, jest przewodem zasilającym? Kto to malował?Zapomniałem o "strefie 54" jak to nazwał Jawsim ??? Dzięki Jawol za wyjaśnienie. Podziałam coś w tym kierunku.
« Ostatnia zmiana: Luty 08, 2012, 16:06:04 wysłana przez Krycha »
Zapisane
ZaKrystian powiedz mi, ile Jawa pali Ci?

Krycha

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 677
  • Cz 472.6
Odp: Przeróbka alternatora z układu 6 diodowego na 9 diodowy.
« Odpowiedź #39 dnia: Luty 08, 2012, 23:14:02 »

Post pod postem w celu dodania na"główną"
Podłączyłem z grubsza instalację.Po włożeniu kluczyka w stacyjkę w pozycję "zapłon", kontrolka ładowania się nie pali. Jest zasilanie, brak masy. Czy masa powinien "dostarczyć" regulator, czy powinienem doprowadzić ją oddzielnym przewodem?
Regulator podłaczony prawidłowo. Fotka

Zapisane
ZaKrystian powiedz mi, ile Jawa pali Ci?

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: Przeróbka alternatora z układu 6 diodowego na 9 diodowy.
« Odpowiedź #40 dnia: Luty 09, 2012, 04:20:00 »

Można tak powiedzieć że w tym układzie masę daje regulator.
Czy dobrze zrobiłeś i podłączyłeś w "odpowiednim kierunku" dodatkowy tzydiodowy "mostek"?
Dlaczego nie masz podpiętej masy na regulatorze?
Zapisane

cdsoftware

  • Gość
Odp: Przeróbka alternatora z układu 6 diodowego na 9 diodowy.
« Odpowiedź #41 dnia: Luty 09, 2012, 08:11:54 »

Z mojego doświadczenia powiem tak - jeśli alternator ma wbudowany regulator to podpina się do niego tylko zasilanie i wyjście na kontrolkę - które jest jakby to powiedzieć masą - kontrolk az drugiej strony ma podpięty +.
Przy zewnętrznym reglerze będzie tak że jeden kabel z reglera będzie na wzbudzenie alternatora a drugi na kontrolkę - też z plusem podpiętym pod nią na stałe po włączeniu zapłonu.
Zapisane

Krycha

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 677
  • Cz 472.6
Odp: Przeróbka alternatora z układu 6 diodowego na 9 diodowy.
« Odpowiedź #42 dnia: Luty 09, 2012, 16:32:45 »

Jawol prostownik jest z Fiata. Więc ma wyprowadzony dodatkowy przewó od trzydiodowego mostka.
Mase w tym regulatorze podłącza się pod jego obudowę, co również uczyniłem. Jak zewrę przwód od wtyku 15 regulatora do masy, kontrolka świeci.

Cd, rozważamy właśnie tutaj drugi przypadek. Zasilanie kontrolki jest, masa kontrolki jest zwarta z przewodem dodatkowego mostka prostowniczego i wszystko razem doprowadzone pod styk 15 w regulatorze. Wzbudzenie, czyli wtyk 67 poprowadozny jest do "plusowej" szczotki.
Zapisane
ZaKrystian powiedz mi, ile Jawa pali Ci?

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: Przeróbka alternatora z układu 6 diodowego na 9 diodowy.
« Odpowiedź #43 dnia: Luty 10, 2012, 18:00:05 »

No to mamy problemo.  :(
Hm? Regulator sprawny?
Ciężko na odległość diagnozować...

Ten prostownik z Fiata w oryginale jest chłodzony wiatrakiem.
W Jawie może się grzać.
Zapisane

SofCHJanek

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 293
  • eMZeciarz
Odp: Przeróbka alternatora z układu 6 diodowego na 9 diodowy.
« Odpowiedź #44 dnia: Luty 10, 2012, 18:10:26 »

Ten prostownik z Fiata w oryginale jest chłodzony wiatrakiem.
W Jawie może się grzać.
Ten prostownik w fiacie pracuje w alternatorze 500W a nie 180W. Zresztą w Jawie jest podobny prostownik fabrycznie montowany, pewnie wyjęty za jakiegoś alternatora skody.

Krycha regulator masz z Jawy? Możesz sprawdzić czy jest napięcie na dodatniej szczotce, odepnij kabelek od DF i sprawdź czy masz w nim napięcie.
« Ostatnia zmiana: Luty 10, 2012, 18:33:20 wysłana przez SofCHJanek »
Zapisane
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.
Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd.
Masz pytania? Pisz!


SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097
MZ ES 250/2 '72
Jawa 356 '58
http://www.youtube.com/user/sofchjanek

Krycha

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 677
  • Cz 472.6
Odp: Przeróbka alternatora z układu 6 diodowego na 9 diodowy.
« Odpowiedź #45 dnia: Luty 10, 2012, 23:17:56 »

Jawol regulator jest nowy, oczywiście 9D. Powinien być sprawny. Powinien...
Janek a mówiłeś, ze pod oryginalny Jawowski regiel nie da się tego układu podłączyć. Spróbuje podmienić regulatory.


Tutaj fotka prostownika zamontowanego w oryginalnej obudowie.
« Ostatnia zmiana: Luty 10, 2012, 23:21:55 wysłana przez Krycha »
Zapisane
ZaKrystian powiedz mi, ile Jawa pali Ci?

SofCHJanek

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 293
  • eMZeciarz
Odp: Przeróbka alternatora z układu 6 diodowego na 9 diodowy.
« Odpowiedź #46 dnia: Luty 11, 2012, 14:30:54 »

Janek a mówiłeś, ze pod oryginalny Jawowski regiel nie da się tego układu podłączyć.
Bo wtedy tego nie wiedziałem, zresztą ciekawe jakie jest napięcie odniesienia w obu przypadkach.
Zapisane
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.
Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd.
Masz pytania? Pisz!


SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097
MZ ES 250/2 '72
Jawa 356 '58
http://www.youtube.com/user/sofchjanek

Krycha

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 677
  • Cz 472.6
Odp: Przeróbka alternatora z układu 6 diodowego na 9 diodowy.
« Odpowiedź #47 dnia: Luty 18, 2012, 08:08:27 »

Winny był regulator napięcia. Dzięki za pomoc.
Zapisane
ZaKrystian powiedz mi, ile Jawa pali Ci?

Tigras

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 403
Odp: Przeróbka alternatora z układu 6 diodowego na 9 diodowy.
« Odpowiedź #48 dnia: Luty 18, 2012, 12:16:06 »

A samo podłączenie było ok?

Krycha

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 677
  • Cz 472.6
Odp: Przeróbka alternatora z układu 6 diodowego na 9 diodowy.
« Odpowiedź #49 dnia: Luty 18, 2012, 12:25:44 »

Oczywiście.
Zapisane
ZaKrystian powiedz mi, ile Jawa pali Ci?
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
5 Odpowiedzi
17955 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpień 20, 2012, 22:32:44
wysłana przez Rozztocz
14 Odpowiedzi
9778 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Styczeń 26, 2013, 10:01:10
wysłana przez kozulec
4 Odpowiedzi
3896 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marzec 18, 2013, 17:15:35
wysłana przez Lopez
18 Odpowiedzi
11713 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marzec 06, 2017, 09:50:06
wysłana przez Yabaman
4 Odpowiedzi
1252 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Wrzesień 24, 2021, 08:35:29
wysłana przez azbescik2