Moja jeździ szybko. J@wa, Czeron i Simson to przetestowali. Maliniak też kiedyś jechał na równo ze mną po autostradzie swoim samochodem i widział ile biała może.
Silnik ma najechane 40 000km od generalki.
Nie mam aktualnie żadnych irydów, valvolinów ani mikrabów. Jedynie zapłon Vape SZ17.
Kombinowałem kiedyś z zapłonem, miałem moduł ze zmienną mapą. To była moja praca inżynierska. Przebadałem Jawę na hamowni podwoziowej i nie było istotnych różnic w osiągach. Aktualnie nie używam już tego modułu. Mam zwyczajne Vape o stałym wyprzedzeniu zapłonu.
Uważam że Jawa TS to był dość dobry projekt, ale jakość wykonania i montażu w fabryce była słaba i dlatego trzeba to wszystko samemu poprawiać.
Kluczem do sukcesu jest filtr powietrza. Musi być dobrej jakości, bo te najtańsze to szmelc.
Ja używam filtra Mann, bo to chyba jedyny dostępny firmowy filtr do Jawy.