Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marzec 29, 2024, 06:56:30
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: [all] Prędkościomierz ...ciężka sprawa  (Przeczytany 5586 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

bryllu

  • Gość
[all] Prędkościomierz ...ciężka sprawa
« dnia: Listopad 07, 2005, 00:05:07 »

Witam mam problem z predkosciomierzem a własniwie z całym napedem... Przed remontem jawci , tz przed rozebraniem silnika licznik szedł do 130 po czym sie zatrzymywał obroty rosły i czuć było przyspieszenie a budzik stał w miejscu.. sprawdziłem predkosciomierz a własciwie 3 po kolei i nic -ten sam efekt. Linka dobra, gdy rozbierałem silnik nie zauwazyłęm jakiegos złuzycia wałka i tej zębatki plastikowej(chyba) po remoncie myslałem ze bedzie ok ale niestety teraz idze do 100 jak sie dobrze rozpędze to podskoczy do 110 takze nie wiem co mam robic...Czy możliwe jest ze coś sie poluzowało albo wytarło? chciałbym znać waszą opinie bo nie mam zamiaru zdejmowac niepotrzebnie dekla i sprzęgła...pomóżcie !!!

Zauważcie że nie chodzi mi tu o moc motocykla i jego v-max  tylko o niewłasciwe działanie napędu, jezeli ktos sie na tym zna i spotkał się z czyms takim to niech coś napisze
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 14, 2012, 22:24:10 wysłana przez Bulo »
Zapisane

bryllu

  • Gość
Odp: Prędkościomierz ...ciężka sprawa
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 18, 2005, 13:51:05 »

Hmm widze że mój problem jest żadko spotykany sądzac po ilości odpowiedzi  ;) tak więc przypominam... kiedy przyspieszam do ok 100km/h licznik działa ale jak dalej przyspieszam i na 4 mam jakies 4,500 to licznik wciąz stoi przy 100km/h tylko chwilowo podskakuje do 110... takze nie wiem co mam robic z tym problemem. Jak mi sie wydaje to to nie jest wina licznika bo sprzawdzałem 3 po kolei, więc dorad¼cie co moze byc nie tak?
Zapisane

Demonos

  • Gość
Odp: Prędkościomierz ...ciężka sprawa
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 18, 2005, 14:52:03 »

Aleś niecierpliwy... :D
Jak dla mnie to są w tej chwili 2 możiwości:
1. Wystarczy smarowanie linki.. (btw. na jakiej podstawie stwierdzasz, że linka dobra? Tzn. na co patrzyłeś, że wysnułęś taki wniosek?)
2. Najczęściej nieprawidłowości działania zegarów występują w wyniku wyrobienia tulejek, w które wchodzi linka - z jednej bąd¼ drugiej strony.  Tak więc pomimo, że zębatka plastikowa napędu prędościomierza jest dobra, to może być wyrobiona właśnie po stronie, gdzie wchodzli linka. I na to bym stawiał.
Zapisane

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: Prędkościomierz ...ciężka sprawa
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 18, 2005, 23:27:38 »

Zegary w Jawie to przej..... sprawa. Wibracje są tak duże że na postoju przy przegazówce można się nie¼le rozpędzic  ;D
Ale tak poważnie, jeśli chcesz żeby wskazanie prędkościomierza miało mniejszą amplitudę wahañ to skołuj licznik ze strej skody. Jest identyczny (wchodzi bez problemu w miejsce starego), przełożenia ma takie same, taki sam nawet zakres pomiarowy, a do tego ma jeszcze licznik dziennego przebiegu.
Niewykluczone że Twoje problemy spowodowane są m.in. przez uszkodzenie prędkościomierza :(
Zapisane

bryllu

  • Gość
Odp: Prędkościomierz ...ciężka sprawa
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 19, 2005, 01:17:46 »

A więc odpowiadam... sadze ze linka jest ok dlatego ze sprawdzałem inne i efekt był taki sam. Jak napisał Johnny, mam licznik od skody w drugiej jawie i jest w pełni sprawny tylko przy zerowaniu dziennych km nie chce przeskoczyc jedna cyfra :( Dla pewnosci przełozyłem ten licznik i objawy sa takie same...  takze obstawiam ze to moze byc wina wyrobionej tulejki od linki licznika. Czyli tak i tak mnie nie ominie rozbieranie sprzęgła i wymiana wałka prędkościomierza...  >:(
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1577
  • Jawa 350 88r
Odp: Prędkościomierz ...ciężka sprawa
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 07, 2006, 18:34:14 »

dzis u siebie przyjzalem sie temu wynalazkowi i mam kilka spraw do obgadania   :)

w/g mnie bledem jest wkladanie tego calego napedu od spodu, tak niestety zaleca Kruszewski  <no>

probowalem ja tak dzis zalozyc tzn. przymierzalem i niestety ciezko by to bylo,
nastepnie pomierzylem palstykowa zebatkie i ma ona ok 17 mm podczas gdy otwor ma ok 16 mm, wiec przepchanie tego od dolu spowoduje zgniecenie lub sciecie zebow  :-/

ja bym widzial to tak, caly mechanizm zakladamy od strony skrzyni i dopiero potem wbijamy sam uszczelniacz przez odpowiednio dobrany klucz nasadowy

ale jeszcze mam jeden problem jak go wlozyc ??
oczywiscie od strony zapinki walka, ma byc okragla czesc tulejki, tak zeby uszczelniacz pracowal na calym obwodzie, domyslam sie ze ta scieta czesc tulejki ma byc na dole, w/g mnie to tamtendy wylatuje olej(nie wiem jak to robi bo przeciez jest to pochylone do tylu  <blink>), ktory wczesniej doplywa gora otworem, nastepnie kanalikiem olejowym w tulejce i dwoma otworami do walka
sruba zabezpieczajaca tulejke ma wchodzic w rowek tej tulejki ?? <unsure>
bo jak sie ustawi tulejke scieta czescia do dolu, to srubeczka wchodzi glebiej w jeden z otworow smarujacych, a moze tak ma byc ?? <unsure>
w/g mnie ten otwor smarujacy powinien byc w tym samym miejscu co ten wlotowy u gory, a tak to one wypadaja po bokach i olej moze spabiej dociera, ale jakos to dziala bo sie leje jak pusci uszczelniacz :D
aha przez to ze to jest pochylone do tylu to nie bardzo wylatuja z tamtad syfy i rysuja powierzchnie tulejki i walka u mnie chyba tak bylo :-/

nie wiem czego, napedu predkosciomierza nie zrobiono przy przednim kole, chyba lepiej by to bylo i wygodniej

to tyle
kurde przydlugawe wyszlo mam nadzieje ze bez tych czesci w rece, zakumacie o co biega
w sumie to juz prawie wyszedl z tego artykul na temat zmiany walka do naszej serwisowki  <thumbup> 
 
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1577
  • Jawa 350 88r
Odp: Prędkościomierz ...ciężka sprawa
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 09, 2006, 20:30:42 »

eno chlopaki co jest  :[
nikt sie nie wypowie na poruszona przeze mnie sprawe ?? <unsure>
nowego watka raczej nie oplacalo sie zakladac
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

Demonos

  • Gość
Odp: Prędkościomierz ...ciężka sprawa
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 10, 2006, 16:43:57 »

w/g mnie bledem jest wkladanie tego calego napedu od spodu, tak niestety zaleca Kruszewski 

Ależ skąd, ¼le doczytałeś. Kruszewski mówi tylko o wkładaniu uszczelniacza od spodu, natomiast mówi o WYBIJANIU mechanizmu od spodu - czyli w kierunku do środka karteru. :D

Cytuj
ja bym widzial to tak, caly mechanizm zakladamy od strony skrzyni

Dokładnie tak  :)

Cytuj
i dopiero potem wbijamy sam uszczelniacz przez odpowiednio dobrany klucz nasadowy

Ja najpierw wbiłem od spodu uszczelniacz, a potem włożyłem mechanizm i działa. Można i tak jak ty piszesz.

Dalszej części twojego wywodu trochę nie kumam - może jakbym zobaczył bym zrozumiał  :] Ale nie chce mi się rozbierać sprzęgła :D
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1577
  • Jawa 350 88r
Odp: Prędkościomierz ...ciężka sprawa
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 10, 2006, 17:21:45 »

co do tekstu sprawdze, byc moze ze zle doczytalem

a co do reszty opisu to moze ktos kto ma rozebrany silnik sie wypowie
bo faktycznie jak sie tego nie widzi to ciezko jest zrozumiec i ciezko jest napisac  :P 
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1577
  • Jawa 350 88r
Odp: Prędkościomierz ...ciężka sprawa
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 11, 2006, 08:22:00 »

no i sprawdzilem i jest napisane tak :

"uderzajac przez tuleje wybic w kierunku zebnika" to ok
"potem nasunac na walek nowy piersciec uszczelniajacy ...."
"wlozyc naped predkosciomierza od strony ZEWNETRZNEJ obudowy silnika i lekko wbic go przez tulejke rys. 3.18 az rowek na obwodzie napedu znajdzie sie na poziomie otworu sruby mocujacej"

tak wiec wyraznie jest napisane od strony zewnetrznej silnika zreszta fotka 3,18 tez to potwierdza, bo na niej widac :pobijak, uszczelniacz i tulejke napedu
no mozna jeszcze myslec ze wbijana jest sama tulejka napedu bez zebatki, ale to tez jest dziwne bo po co to robic skoro ta tulejke mozna palcami wlozyc tez od srodka silnika
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 776
  • Ile to już lat ?
Odp: Prędkościomierz ...ciężka sprawa
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 11, 2006, 10:00:23 »

Fabryczna serwisówka też mówi o wbijaniu wałka napędu prędkościomierza do wewnątrz ,czyli z zewnątrz <dontgetit>.Ja robie tak jak DEMONOS,a co do budowy aluminiowego elementu w którym obraca się ten wałek to mam na warsztacie taki który niema żadnego wycięcia i jest idealnie okrągły i jest fabryczny <eek>.A śrubka ma wejść w rowek a nie w otwór.
Zapisane

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: Prędkościomierz ...ciężka sprawa
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 11, 2006, 14:04:06 »

Miałem się dzisiaj okazję temu przyjżeć dokładnie.
Wałek z tego co pamiętam wkładałem z góry- od środka.
W karterze wykonany jest otworek- zgrałem zatem oba otworki ze sobą- myślę zę poprawi to smariowanie. Dodatkowo jedna strona tego korpusu w którym kręci się wałek ma ścięcie, ale raczej jest ono usytuowane całkowicie przypadkowo jeżeli zgrane sa ze soba te otworki:)
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1577
  • Jawa 350 88r
Odp: Prędkościomierz ...ciężka sprawa
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 19, 2006, 20:27:52 »

dla ulatwienia zrozumienia tresci dla tych ktorzy nie maja napedu predkosciomierza w reku  :D, zamieszczam fotki <yes>





PS dzis mam dzien wstawiania fotek  :>
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
15 Odpowiedzi
6876 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marzec 25, 2012, 21:05:14
wysłana przez Jawolotmen
4 Odpowiedzi
3013 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwiecień 12, 2013, 09:32:11
wysłana przez Marcin_93
1 Odpowiedzi
2178 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwiec 20, 2014, 21:55:20
wysłana przez killler
18 Odpowiedzi
6536 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Wrzesień 14, 2014, 13:09:24
wysłana przez trzaska456
9 Odpowiedzi
2681 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maj 27, 2015, 13:17:32
wysłana przez johndeere7930