Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Kwiecień 19, 2024, 00:26:30
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: 208,6km na pełnym baku... czy to możliwe?  (Przeczytany 8838 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Crick

  • Gość
208,6km na pełnym baku... czy to możliwe?
« dnia: Październik 01, 2009, 21:08:42 »

Dziś mnie Jawa zaskoczyła, na środku skrzyżowania zgasła bez zapowiedzi, dobrze że już troche rozpędzony byłem i zjechałem na pobliski parking...
Wychodzi na to że paliwa brakło... Potem chyba z 1h się męczyłem żeby zapaliła... :/
Ale nic, ostatnio na 5litrach przejechałem 38km czy coś podobnego, wyszło ok 13l/100 :(
Ale wtedy prawka nie miałem i tylko tak wkoło komina je¼dziłem to myślałem że to z tego powodu.

Jakiś czas temu zatankowałem pod korek, prawko mam to je¼dziłem "normalnie" długie dystanse, przejażdzki itp.
I znów tyle "zeżarła"... 208,6km na liczniku dziennym i koniec, trza włączyć rezerwe.

Dokładnie już nie pamiętam ile Jawa ma w baku i ile rezerwy, więc trudno teraz wyliczyć ile spala :(

Wiem, wiem, powiecie "wyreguluj ga¼nik", lecz raczej nic nie robiłem odkąd kupiłem, a poprzedni właściciel nie narzekał na spalanie... A co do jazdy to nie piłuje Jawy, jeżdże na niskich obrotach, raczej 4k nie przekraczam. Więc? :/ Czyżby ga¼nik sam się rozregulował?
Macie jakieś sprawdzone sposoby na ekonomiczne ustawienie ga¼nika?
Zapisane

mayam32

  • Gość
Odp: 208,6km na pełnym baku... czy to możliwe?
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 01, 2009, 21:14:39 »

w baniak wchodzi bodajże 19 litrów z rezerwą, co do ga¼nika to hmmm tu moze byc problem  najlepiej zagadaj z Jawsimem nie ma chuja we wsi, napewno pomoże, a swoją drogą to wydaje mi sie ze jak tak "mulisz" jawe to ona tez ciągnie z baku ale to tylko moja niepewna teoria <unsure>
Zapisane

Crick

  • Gość
Odp: 208,6km na pełnym baku... czy to możliwe?
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 01, 2009, 21:17:05 »

a swoją drogą to wydaje mi sie ze jak tak "mulisz" jawe to ona tez ciągnie z baku ale to tylko moja niepewna teoria <unsure>
Hmm, no tak, też tak myślałem, ale jak kiedyś oglądałem Jawy to te starsze prędkościomierze miały pole 'economic' bodajże to było od 3,5k do 4,5k, czy dobrze pamiętam?

Więc ja tak się staram je¼dzić :] Może niefortunnie nazwałem to 'niskimi obrotami'
Zapisane

mayam32

  • Gość
Odp: 208,6km na pełnym baku... czy to możliwe?
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 01, 2009, 21:20:34 »

a jaką Ty masz Jawe? w Twin Sport przedział economic wynosil od 2,5 do 3,5 chyba tak to wygladalo aczkolwiek pewnosci nie mam ;)
« Ostatnia zmiana: Październik 01, 2009, 21:25:33 wysłana przez mayam32 »
Zapisane

Crick

  • Gość
Odp: 208,6km na pełnym baku... czy to możliwe?
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 01, 2009, 21:26:36 »

a jaką Ty masz Jawe?
Pod moim nickiem
"Jawa 350 TS '86"
 ;)
Zapisane

mayam32

  • Gość
Odp: 208,6km na pełnym baku... czy to możliwe?
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 01, 2009, 21:32:01 »

 <oops> nie zauwazylem, piękny rocznik  :D na Twoim miejscu sprawdziłbym ustawienie zapłonu, wymienił świece i ewentualnie pogrzebał przy gażniku ale mysle ze to nie będzie konieczne ;)
Zapisane

Mienki

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2082
  • Jawa Tramp
Odp: 208,6km na pełnym baku... czy to możliwe?
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 01, 2009, 21:38:33 »

w zbiornik wchodzi 17 litrów, stad wychodzi ze na na 100 spala ci 8 litrów, radze wyregulować odpowiednio ga¼nik,sprawdz ustawienie pływaka, niestety  w tej czynności nie pomogę bo w serwowaniu ts nie mam doświadczenia ale na forum watek wielokrotnie poruszany , sprawd¼ jak masz zawieszona iglice (najlepiej ustaw na środkowy rowek bo to takie optymalne ustawienie jeśli masz na środkowym to opuść iglice ( zapinkę przesuñ na rowek wyżej)  i odpowiednia regulacja zapłonu, tyle filozofii, sprawdziłbym tez czy nie masz wycieków ze zbiornika albo gdzieś w ga¼niku,  normalnie spalanie w jawie mieści się w 6 litrach maksymalnie.. a tak btw panowie to z całym szacunkiem dla Jawsima i jego ogromnej wiedzy ale nie uważacie ze walenie do Jawsima na gg z każdym problemem może mu działać na nerwy?, wczujcie się w niego  nie mielibyście dosyć prowadzenia prywatnej przychodni jaw za darmo i całymi dniami odpowiadać czasem na proste sprawy.... no wiec sami trochę inwencji, bo jakby nie wujek google to cobyście zrobili, jak za dużo spala podrapać się w głowę jak to nie pomoże to po jajkach i pomyśleć dlaczego, popróbować pokombinować i zrobić....
Zapisane
http://mienki1987.blogspot.com/

_________________________________________________________________

Lukass102

  • Gość
Odp: 208,6km na pełnym baku... czy to możliwe?
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 01, 2009, 21:52:52 »

A właśnie, niby wchodzi 17L. Jednak mi nigdy nie udało się zalać więcej jak 16 choć do stacji dojeżdżałem na oparach i tankowałem na centralce.
Jeżeli chodzi o spalanie, to na pewno nie masz żadnego wycieku np. z przewodu, ga¼nika, czy nawet zbiornika?
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: 208,6km na pełnym baku... czy to możliwe?
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 01, 2009, 21:58:56 »

17 litrów pojemność sprawnego baku,nie szpachlowanego wielokrotnie. Do tego rezerwa- około 3l. Daje mniej więcej 14l paliwa do wypicia,czasem nawet 13. Spaliła te około 14 l na 208 km z hakiem, czyli ponad 7l na 100. To dużo. Zobacz na świece i ich kolor. One prawdę Ci powiedzą.
Zapisane

mayam32

  • Gość
Odp: 208,6km na pełnym baku... czy to możliwe?
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 01, 2009, 22:02:33 »

tak sobie teraz mysle że nikt nie wziął poprawki na jakość paliwa na polskich "stacjach benzynowych" a ta jak wiemy jest raczej marna ;], jakby nie patrzył Jawa to nie WSK i jest bardziej wybredna, pospolitego paliwa 50/50 z wodą Cześka więcej wciągnie niż np Verwy (prawie samo paliwo) <cheers>
Zapisane

bobson

  • Gość
Odp: 208,6km na pełnym baku... czy to możliwe?
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 01, 2009, 22:06:59 »

mayam32 Paliwa teraz są dużo lepsze niż w latach 90 tak samo ma sie to do olei  ;] Paliwo jeśli nie jest jakieś stare to nic nie ma do spalania a ja bym pomyślał nad tym że może żłe Ci licznik pokazuje i faktycznie zrobiłeś koło 300km przyczyn może być wiele wystarczy troche przemyśleć i pogrzebać
« Ostatnia zmiana: Październik 01, 2009, 22:10:55 wysłana przez bobson »
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: 208,6km na pełnym baku... czy to możliwe?
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 01, 2009, 22:10:34 »

Kiedy ludzie się w koñcu nauczą,że benzyny nie miesza się z wodą. Kiedyś mieszali z lotniczym albo z ON. Dziś z ON z racji podobnej ceny już mniej. Więc albo lotnicza albo toluen. Ale nie o to chodzi. Paliwo może nie być mieszane z czymkolwiek niepowołanym a jego parametry będą słabe. Wszystko zalezy od jego klasy. Koniec <offtopic>
Zapisane

Crick

  • Gość
Odp: 208,6km na pełnym baku... czy to możliwe?
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 01, 2009, 22:25:12 »

Jeśli chodzi o świece to mam nowe NGK (znaczy pare tygodni mają). Kolor kawa z mlekiem :D
No nic muszę poczytać o ustawianiu  ga¼nika i coś działać i może jeszcze zalać tego sezonu coś do baku :)

Jak ktoś ma jeszcze jakieś pomysły/komentarze to są mile widziane :)

P.S.:
piękny rocznik
Ta? :)
Zapisane

Crick

  • Gość
Odp: 208,6km na pełnym baku... czy to możliwe?
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 02, 2009, 00:03:21 »

Zwłaszcza że kiedyś czytałem temat o pomysłach Bonesa nt. wska¼nika paliwa i zapamiętałem post Majzela który brzmiał jakoś tak "Ja wleje te 15l paliwa i wiem że przejade te 350-400km"

To mnie dobija..
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: 208,6km na pełnym baku... czy to możliwe?
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 02, 2009, 07:57:10 »

Wychodzi średnio 3,75-4,30 litra- jak najbardziej osiągalne w tym górnym zakresie.
Zapisane

Mienki

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2082
  • Jawa Tramp
Odp: 208,6km na pełnym baku... czy to możliwe?
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 02, 2009, 08:19:56 »

Najlepiej zeby Majzel sam sie wypowiedzial jakim sposobem osiagnał tak niskie spalanie, ja powiem tylko tyle von  Majzel ma delikatne modyfikacje w silniku, gaznik CZ i elektroniczny zaplon... stad i spalanie u niego duzo mniejsze, nie mniej jednak na standardowych ustawieniach i silniku bez gmerania nie powinna ci spalic wiecej jak 6 litrow
Zapisane
http://mienki1987.blogspot.com/

_________________________________________________________________

von_Majzel

  • Gość
Odp: 208,6km na pełnym baku... czy to możliwe?
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 02, 2009, 09:49:05 »

Hehe , proszę bardzo - aktualny stan niestandardowych komponentów w moim silniku , czyli "Co zrobić żeby nie żenić się z córką właściciela pól naftowych" :

(silnik 638 , tkzw TS)

- wypełnione balsą i żywicą epoksydową otwory wyważające w wale (8 otworów)
- lżejsze , podtoczone od środka od spodu tłoki (ścianka pocieniona o ok 30%)
- DOK£ADNIE przycięta uszczelka pod cylindrami (od środka , w kanałach , żeby tam żadnego rantu nie było !)(i reszta uszczelek tez tylko ta jest bardzo ważna)
- ga¼nik "z CZ" . na przelotce , (dysze 45 i 115 , ale mogę się mylić)
- tłumiki "z CZ" .
- wyjęte przegrody z wkładów tłumiących (te okrągłe blaszki przez które przechodzi pręt) , to są te długie wkłady , krótszych - tylnych w ogóle nie mam ... bo ich nie było jak kupiłem tłumiki .
- przycięte kolanka , tak ze wchodzą ok 2-3 cm za uszczelkę w tłumiku .
- Zapłon prameti , cewka maluchowska - dwuiskrowa.
- zębatka zdawcza 17z , miałem 18 ale spalanie sie nie zmieniło w zasadzie , prędkość tez nie , tylko była bardziej przymulona)
- wąziiiuuutkie oponki - przód 2,75" , tył 3,25" .
- sprzęgło "z CZ" (ale to nie ma wielkiego wpływu na spalanie)

O tym co nie mam zmienione -
- nie planowałem głowic , podkładki standardowe .
- airbox i seryjny filtr powietrza . (kiedyś nie miałem , ale zmieniłem zdanie szybko) .
- kanały w cylindrach .
- bez przeróbek w ga¼niku (rozwiercania , zmian poziomu paliwa itp) .
- nie usuwałem przegród w tłumikach , tylko we wkładach .

A co robię żeby mało paliła ? Ja po prostu mało odkręcam ... to wszystko =) otwieram 5mm gazu i jawa POWOLI przyspiesza do 90-95 i po płaskim utrzymuje tą prędkość . Tyle otwieram żeby pęd powietrza w ga¼niku ledwie zaczynał wysysać paliwko z dyszy głównej , a kiedy nie trzeba przyspieszać albo lecieć 90+ to przymykam o 1mm i paliwo leci już tylko z dyszy niskich obrotów i jawa utrzymuje 70-80 km/h . Mam znaczki na manetce gazu ( 0 , 5mm , 7 mm ) i to one dają niskie spalanie , bo jak się nie otwiera to silnik dużo nie spali , a chodzi o to w moich przeróbkach żeby dobrze je¼dził jak się mało otwiera a nie żeby szedł jak wściekły na pełnym otwarciu gazu .
Jawa przyspiesza powoli ale na obrotach , tak żeby sensownie przyspieszać a dużo nie palić to zmieniam biegi tak - 1-kę kręcę do 2500-3500 , 2-ka do 3000-4500 , 3-ka do 3500-4500 , potem 4-ka ... i cały czas otwierać 5 mm gazu , nie więcej ! A jak trzeba się bardzo , bardzo , bardzo zbierać i nie patrzymy na paliwo , to nie ma sensu kręcić silnika powyżej 5500 obr , wyjątkiem jest tylko dociągniecie bardzo wysoko (6500 obr) na 3-cim biegu , pod górkę albo jak się wyprzedza czy w wyścigach na 400m  ;) . Bo powyżej 5500 obr w silniku jest sporo mocy ale mało momentu obrotowego .

Spalanie w jedną osobę po mieście wychodzi mi średnio 3,5 , a po trasie 2,9 . w dwie osoby 0,5L więcej .

 <cheers>

Aha no tak , zapomniałbym ... zestrojenie tego silnika zajęło mi to tylko 4 lata i 25000 km (od remontu) ... ale korzystajcie do woli =)

« Ostatnia zmiana: Październik 02, 2009, 10:05:48 wysłana przez von_Majzel »
Zapisane

holger RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2416
  • Jawa 639/634
Odp: 208,6km na pełnym baku... czy to możliwe?
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 02, 2009, 09:54:08 »

Ostatnio rozmawiałem z gościem któremu jawa paliła 8 litrów, :D prawda Jawsimie ? A tak prawdę mówiąc moja pali między 4 a 5 litrów i wcale jej nie oszczędzam,często na 2 i 3 biegu kręcę pod górną granicę obrotów a nawet ją przekraczam,ga¼nik ustawiony na 3 rowku od dołu,czyli daje najmniej paliwa.

Crick

  • Gość
Odp: 208,6km na pełnym baku... czy to możliwe?
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 02, 2009, 10:09:27 »

von_Majzel toś wykład walnął :) Dzięki ale i tak pewnie nie skorzystam bo do tego trzeba umiejętności i odwagi :P

Cytuj
Spalanie w jedną osobę po mieście wychodzi mi średnio 3,5 , a po trasie 2,9 . w dwie osoby 0,5L więcej .
Szacun
Zapisane

misiolek

  • Gość
Odp: 208,6km na pełnym baku... czy to możliwe?
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 02, 2009, 16:23:05 »

Ogromny wpływ na spalanie w jawie ma (oczywiście poza ga¼nikiem) stan cylindrów i tłoków. No, ale nie będzie to aż takie wielkie spalanie - 7L to kosmos w takim silniku i solo  <eek>
Ja bym tu obstawiał uszkodzone dysze w ga¼niku. Najlepiej kupić zestaw naprawczy - nawet dla świętego spokoju.
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: 208,6km na pełnym baku... czy to możliwe?
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 02, 2009, 17:11:09 »

Hehe , proszę bardzo - aktualny stan niestandardowych komponentów w moim silniku , czyli "Co zrobić żeby nie żenić się z córką właściciela pól naftowych" :

(silnik 638 , tkzw TS)

- wypełnione balsą i żywicą epoksydową otwory wyważające w wale (8 otworów)
- lżejsze , podtoczone od środka od spodu tłoki (ścianka pocieniona o ok 30%)
- DOK£ADNIE przycięta uszczelka pod cylindrami (od środka , w kanałach , żeby tam żadnego rantu nie było !)(i reszta uszczelek tez tylko ta jest bardzo ważna)
- ga¼nik "z CZ" . na przelotce , (dysze 45 i 115 , ale mogę się mylić)
- tłumiki "z CZ" .
- wyjęte przegrody z wkładów tłumiących (te okrągłe blaszki przez które przechodzi pręt) , to są te długie wkłady , krótszych - tylnych w ogóle nie mam ... bo ich nie było jak kupiłem tłumiki .
- przycięte kolanka , tak ze wchodzą ok 2-3 cm za uszczelkę w tłumiku .
- Zapłon prameti , cewka maluchowska - dwuiskrowa.
- zębatka zdawcza 17z , miałem 18 ale spalanie sie nie zmieniło w zasadzie , prędkość tez nie , tylko była bardziej przymulona)
- wąziiiuuutkie oponki - przód 2,75" , tył 3,25" .
- sprzęgło "z CZ" (ale to nie ma wielkiego wpływu na spalanie)

O tym co nie mam zmienione -
- nie planowałem głowic , podkładki standardowe .
- airbox i seryjny filtr powietrza . (kiedyś nie miałem , ale zmieniłem zdanie szybko) .
- kanały w cylindrach .
- bez przeróbek w ga¼niku (rozwiercania , zmian poziomu paliwa itp) .
- nie usuwałem przegród w tłumikach , tylko we wkładach .

A co robię żeby mało paliła ? Ja po prostu mało odkręcam ... to wszystko =) otwieram 5mm gazu i jawa POWOLI przyspiesza do 90-95 i po płaskim utrzymuje tą prędkość . Tyle otwieram żeby pęd powietrza w ga¼niku ledwie zaczynał wysysać paliwko z dyszy głównej , a kiedy nie trzeba przyspieszać albo lecieć 90+ to przymykam o 1mm i paliwo leci już tylko z dyszy niskich obrotów i jawa utrzymuje 70-80 km/h . Mam znaczki na manetce gazu ( 0 , 5mm , 7 mm ) i to one dają niskie spalanie , bo jak się nie otwiera to silnik dużo nie spali , a chodzi o to w moich przeróbkach żeby dobrze je¼dził jak się mało otwiera a nie żeby szedł jak wściekły na pełnym otwarciu gazu .
Jawa przyspiesza powoli ale na obrotach , tak żeby sensownie przyspieszać a dużo nie palić to zmieniam biegi tak - 1-kę kręcę do 2500-3500 , 2-ka do 3000-4500 , 3-ka do 3500-4500 , potem 4-ka ... i cały czas otwierać 5 mm gazu , nie więcej ! A jak trzeba się bardzo , bardzo , bardzo zbierać i nie patrzymy na paliwo , to nie ma sensu kręcić silnika powyżej 5500 obr , wyjątkiem jest tylko dociągniecie bardzo wysoko (6500 obr) na 3-cim biegu , pod górkę albo jak się wyprzedza czy w wyścigach na 400m  ;) . Bo powyżej 5500 obr w silniku jest sporo mocy ale mało momentu obrotowego .

Spalanie w jedną osobę po mieście wychodzi mi średnio 3,5 , a po trasie 2,9 . w dwie osoby 0,5L więcej .

 <cheers>

Aha no tak , zapomniałbym ... zestrojenie tego silnika zajęło mi to tylko 4 lata i 25000 km (od remontu) ... ale korzystajcie do woli =)



Z tymi kreskami na rolgazie to mnie rozwaliłeś. Ja nie mam zrobione nic z tych rzeczy, poza lekką tylko modyfikacją wydechów. Bardziej dla d¼więku nić oszczędzania. ¯adnych wypełniaczy,zmian w ga¼niku. Nie zwracam uwagi na to ile gazu odkręcam,ale raczej odkręcam sporo. Bez pałowania tylko. Nie założyłem opon od kolarzówki. Jest w stanie zejść do 4 literków na 100- tyle paliła w te wakacje obecna 638 ojcu jak do pracy je¼dził -jeszcze w skórze TS. Mi siorbie i siorbała około 4,5 litra. Tzn średnio. Taki wynik mnie zadowala. To jest 2T twin 350. Stary dwugarowy dwusuw.
Zapisane

von_Majzel

  • Gość
Odp: 208,6km na pełnym baku... czy to możliwe?
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 02, 2009, 19:14:00 »

Dla seryjnej Jawy 4-4,5 L/100km to jest norma , powyzej 5L to juz imho jest duzo . Ja lubie jak motór malo pali , zwlaszcza na trasie to jest mile . A znaczki na gazie sa fajna rzecza , gdy gasnik do silnika nie jest idealnie dobrany (tak jak ja mam) - tzn ma dziure w gazie , trzeba miec powyzej 3500 obr zeby wiecej niz pol gazu dac , bo mi silnik nie przetrawi takiej mieszanki =] Ale ja lubie delikatnie gazem operowac , silnik mniej obciazany dluzej pozyje =)
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: 208,6km na pełnym baku... czy to możliwe?
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 02, 2009, 19:20:26 »

Obciążanie to jazda delikatna,dziadkowa a nie dynamiczna. Silnik obciążony jest zbyt mocno gdy jedziemy na za małej prędkości obrotowej i zbyt wysokim do tego biegu. Tak na marginesie :)
Co do reszty zgadzam się- paląca powyżej 5l Jawa w normalnej eksploatacji prosi sie o chwilę troski.
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
[all] Łatanie dziury w baku

Zaczęty przez carlos Mechanika

18 Odpowiedzi
7765 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Październik 13, 2006, 22:08:25
wysłana przez carlos
15 Odpowiedzi
8723 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipiec 06, 2011, 23:38:32
wysłana przez Motórzysta
20 Odpowiedzi
8713 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpień 11, 2014, 22:47:53
wysłana przez Kamil20121
12 Odpowiedzi
5742 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maj 17, 2013, 07:39:36
wysłana przez Krzysiek
16 Odpowiedzi
4907 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpień 03, 2014, 16:35:18
wysłana przez hold_on1