Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Kwiecień 18, 2024, 21:17:49
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Brak wysokich obrotów, brak mocy Jawa 634  (Przeczytany 6519 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Lejek

  • Gość
Brak wysokich obrotów, brak mocy Jawa 634
« dnia: Kwiecień 10, 2009, 14:11:54 »

Witam, szukałem ale nie mogłem znale¼ć, ta szukajka jest okropna.
Opiszę moją sytuację:
Jakiś tydzieñ temu, może dwa szwendałem się moją jawą po mieście. Zauważyłem, że gdy pierwszy raz wrzuciłem na 4 to ciągnęła, po chwili zaczęła przerywać. Nie wiedziałem co to jest, zapytałem się na shoutboxie, ktoś powiedział, że bym kranik wyczyścił. No nie zrobiłem tego, podniosłem natomiast poziom paliwa na iglicy o jeden ząbek. Zrobiłem 100km trasy i było ok. Po kilku dniach pojechałem do wujka, 30km w jedną stronę i też było si. Dzisiaj natomiast, znowu pojechałem do wujka. Fakt, że trochę przygazowałem Jawie, no ale nie aż tak mocno, w granicach 4tys. obrotów trzymalem. Na obrotomierzu w TS to chyba jest strefa economic.w 2/3 drogi coś zaczęło stukać, spojrzałem na przednie koło i błotnik latał. Zacząłem dosyć ostro hamować, i motor znowu zaczął przerywać. Zatrzymałem się i zgasł, pomyślałem, że może na rezerwę muszę przełączyć. Przykręciłem błotnik, przełączyłem na rezerwe, odpaliłem i jadę. Jedynka..... Dwójka.... Trójka... Czwórka... Jadę chwilę i zaczyna przerywać. Motor w ogóle nie miał mocy, na 4 w ogóle nie ciągnął, na 3 powyżej 4tys obrotów też przerywał. Wracałem całą drogę na trójce w zakresie 3 - 3,5tys obrotów. Nie wiem o co chodzi, było dobrze. Może się zalewa i jednak za duży poziom, ale wcześniej było ok. Pomóżcie.
Zapisane

bobson

  • Gość
Odp: Brak wysokich obrotów, brak mocy Jawa 634
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 10, 2009, 19:53:04 »

a te filtry na kraniku są chujo** zlatują z niego  <punk>
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: Brak wysokich obrotów, brak mocy Jawa 634
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 11, 2009, 00:42:34 »

 <no> ehhh. Po pierwsze- według Twojego opisu ani razu nie zwiększyłeś poziomu paliwa w ga¼niku. Nie wiem jak rozumiesz podniesienie iglicy o jeden ząbek- chodzi o iglicę przepustnicy? A jak to ma niby podnieśc poziom paliwa w ga¼niku? Poziomem paliwa steruje pływak w komorze pływakowej a nie iglica przepustnicy. zeby podniesc poziom paliwa w Twoim ga¼niku musiałbyś rozlutować iglicę pływaka i dać ją nieco niżej ( jeśli wystaje z pływaka na przykład 14 mm do po rozlutowaniu wciśnij ją tak by wystawała na przykład 12mm, wtedy poziom podniesie się o te 2mm) Nie chce wyjść na przemądrzałego, ale obstawiam tez,że nawet przy tym co zrobiłes z iglicą przy przepustnicy wkradł się podstawowy błąd. Na wszelki wypadek tłumaczę- jesli chcemy by silnik dostawał więcej paliwa to zapinke na iglicy dajemy niżej ( dla przykładu jesli był na rowku środkowym obniżamy zapinkę na rowek najniższy- czyli ten najbliżej szpicu iglicy) wiele osób popełnia podstawowy błąd- chcąc dostarczyć silnikowi więcej paliwa- wzbogacić mieszankę w zakresie obrotów średnich i wyższych zakładają zapinkę iglicy na wyższy rowek. Wynika to albo z nieznajomości zasad działania ga¼nika albo z braku logicznego myślenia. Im niżej na iglicy jest zapinka tym sama iglica względem dyszy głównej i jej rozpylacza jest wyżej. Wytłumaczę na przykładzie- jeśli płaszczyzna w przepustnicy,ta na której spoczywa zapinka trzymająca iglicę będzie naszą wysokościa "0" a iglica (z zapinką umieszczoną na najwyższym rowku) ma przykładowo 40 mm, z czego ponad wysokość 0 wystaje 10 mm a poniżej jest 30 mm to zakładając zapinkę na najniższy rowek iglica ponad wysokośc 0 wystawać będzie już 15mm a więc poniżej zostaje 25mm. Co za tym idzie szpic iglicy mocniej odsłania rozpylacz dyszy głównej dostarczając silnikowi więcej paliwa w porównaniu do położenia zapinki u w górnym rowku,gdzie szpic nie odsłania tak rozpylacza. Może i przynudzam,ale często spotykałem się z lud¼mi,którzy rozebrali i złożyli silnik bez niczyjej pomocy a takiej podstawowej wiedzy jednak nie posiadają. Wracając do tej zapinki i iglicy- obniżenie jej na najniższy rowek nic nie da,jeśli poziom paliwa w komorze pływaka jest za niski- bo skoro jest za niski to ga¼nik dostarcza za mało paliwa więc jak niby możemy zwiększyć iglicą jego dawkę skoro już na początku mamy go za mało. Wybacz kolego jeśli zalatuję " co to ja jestem za szpec". A jeśli mnie by ktos pytał to obstawiam albo przytkany kranik- nie nadąża karmic silnika przy wysokim zapotrzebowaniu na paliwo- albo syfek w dyszy głównej  ( tej pod iglicą )
Zapisane

Mienki

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2082
  • Jawa Tramp
Odp: Brak wysokich obrotów, brak mocy Jawa 634
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 11, 2009, 08:13:55 »

Cytuj
wiele osób popełnia podstawowy błąd- chcąc dostarczyć silnikowi więcej paliwa- wzbogacić mieszankę w zakresie obrotów średnich i wyższych zakładają zapinkę iglicy na wyższy rowek. Wynika to albo z nieznajomości zasad działania ga¼nika albo z braku logicznego myślenia.


Jawsim wiele osób blednie rozumie pojęcie podnieść iglice.... skoro podnieś to podnoszą zapinkę w górę, nie widzac ze iglica tka naprawdę idzie w dół i jak pisałeś efekt jest odwrotny od zamierzonego.... ja stawiam na brak logicznego myślenia
Zapisane
http://mienki1987.blogspot.com/

_________________________________________________________________

Lejek

  • Gość
Odp: Brak wysokich obrotów, brak mocy Jawa 634
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 11, 2009, 09:32:26 »

Ale ja napisałem, że podniosłem poziom paliwa na iglicy o jeden ząbek, nie powiedziałem, że o ząbek w górę. Opuściłem ząbek na dół. Może sformułowanie, że podniosłem poziom paliwa jest faktycznie błędne, czyli mógłbym powiedzieć że podniosłem iglicę. Zapinkę przestawiłem o ząbek niżej :p Ale dzięki za sugestie.



Chodzi dokładnie o to, na moim rysunku wyra¼nie widać, że im ząbek jest wyżej tym iglica jest niżej, czyli "długość czynna" (nie wiem czy to dobre określenie) iglic jest większa. Mówiąc o podniesieniu paliwa miałem na myśli podniesienie iglic czyli ząbek na dół.

Wczoraj dokładnie wyczyściłem ga¼nik, poprawiłem zapłon, ale nic nie pomogło. Filtr paliwa pomiędzy kranikiem a ga¼nikiem mam zamontowany. Całkiem możliwe, że to faktycznie ten kranik, bo paliwo coś tak słabo leci jak na mój gust.
Dzięki bardzo.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 11, 2009, 09:41:11 wysłana przez Lejek »
Zapisane

SZAJBUS_SzeF

  • młody nie głupi
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 552
  • Jawy, Cezety i Cafe Racery - To lubię! :)
Odp: Brak wysokich obrotów, brak mocy Jawa 634
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 11, 2009, 10:49:30 »

Wtrącę jeszcze trzy grosze odnośnie filtra paliwa który ma Turbo. Jest o filtr paliwa z znanego nam malucha (tak przynajmniej mi sie wydaje). Z tego co wiem do dwusuwów są inne filtry paliwa bo te mogą zatrzymywać w sobie olej z mieszanki. Mam rację? Czy mogę śmiało kupić filtr z 126p? Lejek a kominy masz czyste? ;) Zapchany tłumik też muli moto.
Zapisane

Lejek

  • Gość
Odp: Brak wysokich obrotów, brak mocy Jawa 634
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 11, 2009, 10:59:50 »

Cytuj
Lejek a kominy masz czyste? Wink Zapchany tłumik też muli moto.

O tym nie pomyślałem. Dzięki bo nawet to jeśli nie kominy to chyba warto je wyczyścić.
Zapisane

Jerry

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 604
Odp: Brak wysokich obrotów, brak mocy Jawa 634
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 11, 2009, 12:44:33 »

Jakie masz świece, dokładnie to chodzi mi o wartość cieplną. Z brakiem wysokich obrotów może wiązać sie też za pó¼ny zapłon.
Zapisane
JAWA TS 350 89r
YAMAHA FJ 1200 89r
BMW K 1200 GT 03r

grom

  • Gość
Odp: Brak wysokich obrotów, brak mocy Jawa 634
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 11, 2009, 13:14:20 »

Wartość cieplna ma raczej wpływ na spalanie stukowe niż na brak wysokich obrotów.
Zapisane

Lejek

  • Gość
Odp: Brak wysokich obrotów, brak mocy Jawa 634
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 11, 2009, 17:27:19 »

¦wiece mam F75, było na nich dobrze więc odrzucam to. Jestem po czyszczeniu tłumików, były trochę zasyfiałe, lewego ktoś próbował spawać. Naprawiłem wszystko, ale to raczej nie to. Zapłon mam ustawiony dobrze, bo odpala bardzo ładnie. Wydaje mi się, że coś nie tak z kranikiem, bo podłączyłem sprężarkę, otworzyłem kranik na tryb normalny i jak dmuchnąłem przez wężyk do zbiornika to było pusto, to samo było jak było na rezerwie. Chociaż paliwo w zbiorniku jest, nie za dużo ale jest. Być może jak przyspieszam paliwo się porusza w zbiorniku i nie zawsze dohodzi do kranika. Musze zakupić trochę paliwa i dolać, być może to to.
Zapisane

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3506
  • Smoczyciel
Odp: Brak wysokich obrotów, brak mocy Jawa 634
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 11, 2009, 17:34:13 »

Ja kiedyś tak miałem w Cezecie, że jak miałem mniej niż 5 litrów paliwa w zbiorniku, to jakoś tak powyżej pewnych obrotów nie bardzo już szła... Ale silnik był padaka więc nie wiem czy to mogło mieć wpływ...
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

Lejek

  • Gość
Odp: Brak wysokich obrotów, brak mocy Jawa 634
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 11, 2009, 17:45:28 »

Ja na silnik nie narzekam, znaczy jak nie przerywa  ;) Idzie jak burza.
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: Brak wysokich obrotów, brak mocy Jawa 634
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 11, 2009, 17:54:11 »

 <lol> nie sprawdziłeś ile jest paliwa?? :> wtopunia...
Zapisane

Lejek

  • Gość
Odp: Brak wysokich obrotów, brak mocy Jawa 634
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 11, 2009, 17:56:54 »

Cytuj
lol nie sprawdziłeś ile jest paliwa?? naughty wtopunia...

 ;)

Znaczy spojrzałem w zbiornik i coś tam jest, ale nie za dużo. Doleje i sprawdzę. Jeśli to to to całe szczęście, no i przy okazji wyczyściłem kominy.
Zapisane

Lejek

  • Gość
Odp: Brak wysokich obrotów, brak mocy Jawa 634
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 08, 2009, 23:13:49 »

W koñcu znalazłem ten temat  :)

Więc po wyczyszczeniu kominów wyczyściłem zbiornik, rozebrałem kranik i spier*****a mi uszczelka kranika. Najpierw próbowałem zrobić sam z korka. Zrobiłem, włożyłem, wkręciłem kranik, zalewam paliwo do zbiornika. Lejem leje i leje, nagle patrze na dół, a tam kałuża. Cholera ciekło kranikiem, ojciec szybko przybiegł z wężem i spuściliśmy paliwo. Jakiś litr uży¼nił glebę. Rozebrałem znowu wszystko, i zamówiłem z jawaczesci.pl nową uszczelkę aż za 2zł i kołki rozporowe zbiornika bo moje były do bani. Motor stał tydzieñ chyba. Przyszła upragniona uszczelka, przedmuchałem kranik pod ciśnieniem, założyłem uszczelkę, wszystko skręciłem. Korki rozporowe ładnie weszły. Zalazłem paliwo, zamontowałem nowy filtr paliwa, odpaliłem i pojechałem. Jechałem jakieś 5km cały czas na 4 jakieś 4tys rpm. I wszystko było OK.

Cytuj
to wyczyść ten kranik,
Więc chyba była to faktycznie wina kranika :D

WNIOSEK?

Słuchać się Jawerów a nie samemu kombinować.

Ale są pozytywne aspekty tego zdarzenia.
-Wyregulowany (jeszcze dokładniej) zapłon
-Wyczyszczone kominy
-Wyczyszczony zbiornik i kranik

Temat do zamknięcia - Dzięki
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
brak wolnych obrotów

Zaczęty przez HAYPA Mechanika

6 Odpowiedzi
4399 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipiec 03, 2007, 19:22:26
wysłana przez jawol RIP
7 Odpowiedzi
4320 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Wrzesień 10, 2008, 09:06:50
wysłana przez Hubertus
33 Odpowiedzi
12177 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipiec 26, 2012, 11:28:28
wysłana przez bartek10
17 Odpowiedzi
4296 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpień 26, 2016, 23:25:59
wysłana przez Ajgor
19 Odpowiedzi
4125 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwiec 14, 2020, 20:35:07
wysłana przez Dominikm10