Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Styczeń 16, 2019, 01:57:58
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Autor Wątek: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.  (Przeczytany 3616 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

bob.son

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 0
  • ETZ250, JAWA 20, 21, 23
Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
« Odpowiedź #50 dnia: Październik 16, 2018, 19:10:55 »

Oj nie pamiętam ją ustawiałem gaźnik na słuch. Tak z ciekawości jaką średnicę tłoka masz? Bo 40mm to 55ccm. I ile masz ściętego  tłoka? Bo ja mam 1mm i szczerze bez szału
U mnie tłok jest 40.50mm, czyli trochę rozwiercona przysłowiowa 60'tka. Tłok właśnie też jest o 1mm ścięty i na 1mm oszlifowana ścianka. U mnie robi to różnice, testowałem to na dosyć podjechanym cylindrze i na standardowym tłoku (dysza 68, zębatka 13), prędkość wtedy była maksymalna 50km/h, a na tuningowanym tłoku do 60km/h (dysza 72, zębatka 13) różnice w przyspieszeniu były również odczuwalne.

Pytałem o ustawienie mieszanki i powietrza ponieważ poprzedniego gaźnika nie dało się ustawić tak aby motor nawet odpalił, pomimo wszystkich możliwości konfiguracji.

Jeszcze kwestia AMAL'a, on ma na połączeniu gaźnik - krociec wbudowana uszczelkę, czy w kroćću robiłeś również frez na taką sama uszczelkę, dałeś bez czy dałeś może papierową uszczelkę?
Zapisane

kuba.g6

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 37
  • Jawa 50 Mustang 1978 | CZ 175 / 487.0 1988
Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
« Odpowiedź #51 dnia: Październik 17, 2018, 21:28:59 »

AMAL ma miejsce na oring na króćcu nie robiłem bo inaczej ten oring nie miał by o co się oprzeć i uszczelniać połączenie. Zasadniczo nie mogę powiedzieć że dużej różnicy nie ma, bo Jawka mi śmiga na 13 zębatce i do momentu aż mi nie chwyciło tłoka to bardzo dobrze się zbierała i bezproblemowo szła około 80km/h. Teraz jest trochu gorzej i śmiga tak z 70. A i ja mam wzmocnione sprzęgło(2 podkładki i tarcze FEDRO) bo oryginalne nie było w stanie przenieść mocy i ślizgało nawet przy przejściu z 1 na 2 :D
Zapisane
- Z mustanga ścigacza nie zrobisz. - Xepher
- Ale próbować warto :D - ja

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 874
  • Jawa 350 TS '88 Ogar 200 '88 Escort '00
    • www.Greg92.pl
Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
« Odpowiedź #52 dnia: Październik 19, 2018, 21:29:10 »

Panowie, wygląda na to,że jest CDI do Jawy 50 bez wiercenia w karterach:)
Co więcej - kilka "ekip" nad nim pracuje, więc spora szansa na "normalne" ceny...
Koło magnesowe ma poniżej 90 mm średnicy, więc spokojnie pasuje prawa pokrywa, warto się zainteresować tematem...


https://www.facebook.com/groups/417540788587408/permalink/754508648223952/

EDIT: Znalazłem "surowy" zapłon:
https://sklep.pitbikemrf.pl/czesci-silnika-mrf-140/62-lekkie-magneto-i-stator-6-cewek-outer-rotor-kit-ork-2000000000626.html
A więc graty do niego(regiel, moduł i zapłon) ze wszystkim wyniesie okolice 320 zł. Należy dotoczyć tulejkę aby pasowało na wał no i podstawę zrobić pod cewki w silniku. Okolice 400 zł+drobnostki(ściągacz koła magnesowego, koszulki termokurczliwe, konektory no i ... akumulator i klakson:)) Wiadomo mi, że są to zapłony takie, jak reszta chinolków, a więc regiely, cewki, moduły są zamienne. Moc cewek świetlnych/ładowania 55v zmiennego napięcia. Po wyprostowaniu okolice 60 watów. Na plus przemawia fakt, że oborty silnika 4T są takie same, jak obroty jawy 50 - oba kręcą się do 5500- 6000 obr/min, przy czym chinol ma na luzie 1000, jawa 1800.
Nieoficjalna cena tego zapłonu to 500- max 600 zł. Samemu można zrobić w okolicy 400 zł.
« Ostatnia zmiana: Październik 20, 2018, 20:39:18 wysłana przez Dragon on the Blue Sky »
Zapisane
Kupię wydechy do Jawy 638.0
Poszukuje przyczepki Pav
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

bob.son

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 0
  • ETZ250, JAWA 20, 21, 23
Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
« Odpowiedź #53 dnia: Październik 20, 2018, 09:35:10 »

Wiesz lm317 się gotował bo on ma wydajność 1A, ale mi chodziło o układ zasilacza regulowanego :DOgólnie robisz coś takiego jak niżej tylko pamiętaj że by dodać Lm317 i tranzystorowi radiator bo ten układ się grzeje( co jest całkowicie normalne). Dodajesz na wejściu (po mostkach) dość duży kondensator (tak na minimum 50V) i gotowe. tylko pamiętaj że to musi być podpięte do akumulatora bo inaczej bez żadnego obciążenia napięcie poleci w kosmos :D A tym potencjometrem regulujesz napięcie :D Poniżej załączam też zdjęcia jak to wygląda w moim mustangu :D (...)

Witaj, również zastosowałem u siebie układ LM317 ale niestety nie daje rady, o ile na wolnych obrotach mam jakieś 12V to po dodaniu gazu skacze nawet do ponad 70V i układ wypuszcza mi nawet do około 30V. Po podłączeniu postojowych LED'ów niewiele się obniża, dopiero po włączeniu przedniego światła (na razie jeszcze nie LED bo czekam na przesyłkę ;) spada do około 2V. U mnie jest kondensator 35V, czy to wina kondensatora? Według danych co znalazłem to maksymalne napięcie wejściowe na LM317wynosi 40V. Ma ktoś jakiś pomysł jak to ograniczyć, jakiś konkretny opornik na wejściu? Jak już będę miał również żarówkę LED do przednich świateł spadek na wyjściu nie będzie tak duży.
Panowie, wygląda na to,że jest CDI do Jawy 50 bez wiercenia w karterach:)
Co więcej - kilka "ekip" nad nim pracuje, więc spora szansa na "normalne" ceny...
Koło magnesowe ma poniżej 90 mm średnicy, więc spokojnie pasuje prawa pokrywa, warto się zainteresować tematem...


https://www.facebook.com/groups/417540788587408/permalink/754508648223952/

Super, teraz tylko wymyślić sposób ustawienia zapłonu. Ciekawe z czego te koło magnesowe jest wzięte to w zasadzie cała tajemnica sukcesu.

Zapisane

kuba.g6

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 37
  • Jawa 50 Mustang 1978 | CZ 175 / 487.0 1988
Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
« Odpowiedź #54 dnia: Październik 20, 2018, 15:55:08 »

Wieczorem wrzucę ci pełny schemat jak to podłączyć. Ogólnie musisz mieć akumulator. Tylko napisz mi ilu biegunowa jest ta pradnica.
Zapisane
- Z mustanga ścigacza nie zrobisz. - Xepher
- Ale próbować warto :D - ja

bob.son

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 0
  • ETZ250, JAWA 20, 21, 23
Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
« Odpowiedź #55 dnia: Październik 20, 2018, 20:00:36 »

Wieczorem wrzucę ci pełny schemat jak to podłączyć. Ogólnie musisz mieć akumulator. Tylko napisz mi ilu biegunowa jest ta pradnica.
Prądnica jest standardowa z Jawki tylko zamiast cewek "świetlnych" 2x3V 10W są dwie "zapłonowe" 6V 15W. Poniżej schemat podłączenia:



https://iv.pl/images/05091077446050350780.png
« Ostatnia zmiana: Październik 20, 2018, 21:56:20 wysłana przez bob.son »
Zapisane

kuba.g6

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 37
  • Jawa 50 Mustang 1978 | CZ 175 / 487.0 1988
Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
« Odpowiedź #56 dnia: Październik 20, 2018, 20:42:11 »

Hmm ogólnie to nie potrzebujesz tych dodatkowych diod, tam nic nie ma prawa się cofnąć, a tylko tracisz energie na nie, jeśli zastosowałeś taki układ jak ci wysłałem to robisz tak:(tylko z kondensatorem na wyższe napięcie na wejściu)

- Podpinasz do samego stabilizatora żarówkę 5W/12V nic więcej.
- Kręcąc potencjometrem ustawiasz napięcie na wyjściu na 14V,

- jeśli na wolnych obrotach jak kręcisz potencjometrem i nic się nie dzieje to masz coś spalone.
-jeśli na wysokich obrotach napięcie rośnie ponad ustawioną wartość to zdecydowanie masz coś spalone.
Ogólnie jak ustawiasz napięcie to powinieneś być  w stanie zejść nawet do około 3V i dopiero wtedy podkręcać do góry.

Tego typu układ stabilizujący nie powinien chodzić bez obciążenia dlatego podpinamy go bezpośrednio do akumulatora, najlepiej poprzez osobny, bezpiecznik( w twoim przypadku  tak z
5A nie więcej). 


 
« Ostatnia zmiana: Październik 20, 2018, 20:44:37 wysłana przez kuba.g6 »
Zapisane
- Z mustanga ścigacza nie zrobisz. - Xepher
- Ale próbować warto :D - ja

bob.son

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 0
  • ETZ250, JAWA 20, 21, 23
Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
« Odpowiedź #57 dnia: Październik 20, 2018, 21:52:48 »

(...)
Tego typu układ stabilizujący nie powinien chodzić bez obciążenia dlatego podpinamy go bezpośrednio do akumulatora, najlepiej poprzez osobny, bezpiecznik( w twoim przypadku  tak z
5A nie więcej).

Rozumiem, żę podczas ustawiania napięcia układ ma byc podpięty jedynie do żarówki, a dopiero po ustawieniu do akumulatora ;) Jaki kondensator należałoby tu zastosować? U mnie układ z LM317 wygląda tak i posiada kondensator na 35V:



https://iv.pl/images/25137950390651072532.jpg


Step Down Power Supply Module
Adjustable Linear Regulator
Output current: 1.5A (min), 2.2A (TYP)
Input – output voltage differential (VI – VO): 40V DC (max)
Adjustable output voltage range: 1.2V ~ 37V
Operating temperature: –55°C to +150°C
Current output: 1.5A
Voltage input: 4.2V ~ 40V
Operating temperature: 0°C ~ 125°C
Characteristic frequency: 100MHz
Module size: 35.6 x 16.8mm
Input method: VIN input is level, GND input is negative
Output: VOUT output positive stage, GND output negative
« Ostatnia zmiana: Październik 20, 2018, 21:55:12 wysłana przez bob.son »
Zapisane

kuba.g6

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 37
  • Jawa 50 Mustang 1978 | CZ 175 / 487.0 1988
Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
« Odpowiedź #58 dnia: Październik 20, 2018, 23:15:25 »

Ten układ nigdy nie wydoli, musisz dołożyć do niego tranzystor tak jak na schemacie co ci wysłałem i wymienić ten kondensator na taki przynajmniej 50V

Edit:
Musisz dołożyć coś takiego

Edit2:
Tak z ciekawości, miałeś wcześniej styczność z elektryką/elektroniką wcześniej?
« Ostatnia zmiana: Październik 21, 2018, 00:10:59 wysłana przez kuba.g6 »
Zapisane
- Z mustanga ścigacza nie zrobisz. - Xepher
- Ale próbować warto :D - ja

bob.son

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 0
  • ETZ250, JAWA 20, 21, 23
Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
« Odpowiedź #59 dnia: Październik 21, 2018, 09:48:19 »

Ten układ nigdy nie wydoli, musisz dołożyć do niego tranzystor tak jak na schemacie co ci wysłałem i wymienić ten kondensator na taki przynajmniej 50V

Edit:
Musisz dołożyć coś takiego

Edit2:
Tak z ciekawości, miałeś wcześniej styczność z elektryką/elektroniką wcześniej?
Dzięki za info, u ciebie na ogólnym schemacie za tranzystorem 2n3055 jest jeszcze kondensator 100nf, rozumiem, że za moim układem i po wstawieniu tranzystora również mam go zastosować bo na tych ostatnich schematach go już nie widzę.

Kondensator owszem wymienię, starczy te 50V czy zastosować większy?
Styczność z elektryką jak najbardziej miałem z elektroniką nieco mniej, dlatego lubię jak schematy są poparte fotkami  ;) jednak czytanie schematów nie jest mi obce  :D Zamówiłem właśnie ten tranzystor bo jego mi jeszcze brakowało. Zatem muszę odczekać aż mi go doślą, mam nadzieje, że szybko.   

W takim razie chwilowo zajmę się  krocicem do AMALA  ;D
« Ostatnia zmiana: Październik 21, 2018, 11:54:25 wysłana przez bob.son »
Zapisane

kuba.g6

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 37
  • Jawa 50 Mustang 1978 | CZ 175 / 487.0 1988
Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
« Odpowiedź #60 dnia: Październik 21, 2018, 13:10:31 »

Aa fakt jeszcze kondensator ceramiczny. 100nf. A kondensator na wejściu wystarczy 50v 20000uf. Bo jak obciążysz prądnice to ona nie powinna przekroczyć 30v. Bo im bardziej ją obciążysz tym niższe napięcie będzie. Tylko nie spodziewaj się cudów z wydajnością bo raczej będzie bez szału
Zapisane
- Z mustanga ścigacza nie zrobisz. - Xepher
- Ale próbować warto :D - ja

bob.son

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 0
  • ETZ250, JAWA 20, 21, 23
Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
« Odpowiedź #61 dnia: Grudzień 17, 2018, 23:30:42 »

Magneto=101mm
Na zdjeciu caly zapłon
Witaj, właśnie tez chce się pobawić z takim zapłonem w jawce i mam tylko jedno pytanie, skoro jest to zapłon z chińczyka, to czy w tym wypadku nie był by potrzebny akumulator? Wiadomo, że skutery posiadają rozruszniki i akuu jest tu niezbędne jawka rozrusznika standardowo nie posiada więc jak by to było przy tym zapłonie? Czy może da się go jakoś zrobić aby był wzbudzany z cewki?
Zapisane

kuba.g6

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 37
  • Jawa 50 Mustang 1978 | CZ 175 / 487.0 1988
Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
« Odpowiedź #62 dnia: Grudzień 17, 2018, 23:43:24 »

W moim zapłonie było to konieczne ponieważ mam moduł DC. sam moduł bierze ok 4W więc nadmiar energii się zawsze na coś spożytkuje. Teoretycznie można by było olać akumulator ale wtedy znacznie spadnie żywotność podzespołów. A odnośnie kondensatora to fakt przesadziłem o 1 zero :D


PS zapewne moja wiadomość jest trochę od czapy bo nie do mnie było pytanie, ale i tak dawno już miałem odpisać na pytania które kierowałeś do mnie tylko zapomniałem :D
Zapisane
- Z mustanga ścigacza nie zrobisz. - Xepher
- Ale próbować warto :D - ja

bob.son

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 0
  • ETZ250, JAWA 20, 21, 23
Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
« Odpowiedź #63 dnia: Grudzień 20, 2018, 18:56:53 »

PS zapewne moja wiadomość jest trochę od czapy bo nie do mnie było pytanie, ale i tak dawno już miałem odpisać na pytania które kierowałeś do mnie tylko zapomniałem :D
Nie ma problemu i tak chwilowo nie miałem czasu do tego zasiąść ale w końcu dostałem drucik DNE 0,95mm i przewinąłem dwie cewki świetlne. Efekt bardzo fajny, przy oporze żarówki 12V 5W spokojnie można ustawić ładowanie. Na razie poskładałem wszystko na podzespołach testowych i zadziałało. Po świętach postaram się zrobić wszystko tak jak to powinno być. Żarówki z przodu i z tyłu mam ledowe więc będzie trzeba wyregulować poziom ładowania i pomierzyć jaką mocą dysponują przewinięte cewki. Na pewno lepiej to działa niż dwie cewki zapłonowe. Poniżej filmik z działania:

https://youtu.be/JwG3lmoyA2w
« Ostatnia zmiana: Grudzień 27, 2018, 16:41:22 wysłana przez bob.son »
Zapisane