Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 29, 2024, 05:46:59
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Dlaczego Jawa kopci...  (Przeczytany 17166 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Dlaczego Jawa kopci...
« dnia: Sierpnia 29, 2008, 04:17:38 »

....bardziej niż MZ-tka?
Zastanawiał się ktoś -- dlaczego???
A może ktoś wie?  <book>
Zapisane

Agent 634-7

  • Jawa 350 634-7 1985 r.
  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 471
  • Jawa 350 634-7-13
Odp: Dlaczego Jawa kopci...
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpnia 29, 2008, 07:55:26 »

Oj jawol nie zgodzę sie z tobą moja jawa kopci mniej od MZ kuzyna. Moja po rozgrzaniu wogóle nie kopci a MZ kuzyna nawet po rozgrzaniu kopci jak lokomotywa :D ostatnio jak je¼dziliśmy to samochód za nami nie mógł nas minąć bo nie było nic widać.
Zapisane
Jawa 350 634-7-13
Jawa 350 638-5 (w trakcie odbudowy )

gringo

  • Gość
Odp: Dlaczego Jawa kopci...
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpnia 29, 2008, 08:11:24 »

a ja powiewm tyle kwestia ustawienia zapłonu, ga¼nika i jaki olej lejemy, bo teoretyczne różnice zapewne są śladowe...
Zapisane

Agent 634-7

  • Jawa 350 634-7 1985 r.
  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 471
  • Jawa 350 634-7-13
Odp: Dlaczego Jawa kopci...
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpnia 29, 2008, 09:26:39 »

Kuzyn ma MZ 250 TS rocznik nie pamiętam, też je¼dzi na orlenie 2t a kopci jak lokomotywa normalnie nie widać nic za nim jak jedzie, ga¼nik ustawiony książkowo :D zapłon tez jest dobrze ustawiony, a kopci jak moja jawa co przez przypadek wlałem ropy z benzyną co miałem do czyszczenia części :D. Ja jeżdżę na oleju stihl i moja jawa kopci tylko przy rozgrzewaniu a po rozgrzaniu ani dymka.
Zapisane
Jawa 350 634-7-13
Jawa 350 638-5 (w trakcie odbudowy )

lluke

  • Gość
Odp: Dlaczego Jawa kopci...
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpnia 29, 2008, 09:36:22 »

Moja TS 150 bardzo ładnie pali z tym że ma przebieg 8,5 tyś choć pamiętam ją jak miała 4,5 paliła jeszcze lepiej. Wg mnie może to być troszeczkę większa sprawność silnika? <blink> w sensie lepszego dopalenia mieszanki? Może to być spowodowane wyprzedzeniem zapłonu?? <blink> Nie wiem ale coś w tym musi być tak czy inaczej wolę jawe ma ciekawszą prace silnika
Zapisane

SZAJBUS_SzeF

  • młody nie głupi
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 552
  • Jawy, Cezety i Cafe Racery - To lubię! :)
Odp: Dlaczego Jawa kopci...
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpnia 29, 2008, 09:43:13 »

Dwusuwy zawsze będą kopcić. Tego już nie zmienicie. ;) Ważne żeby dobrze chodziła. Ja się tam kopceniem nie przejmuję.

Ps. MZ TS 250 od kumpla kopci tak jak moja jawa tylko że jawa ma 2 wydechy.  :)
Zapisane

HubertBaran

  • Gość
Odp: Dlaczego Jawa kopci...
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpnia 29, 2008, 10:13:24 »

Mz praktycznie w ogule nie kopci jeśli kopci to znak ze silnik jest do roboty;] CZ dymi mi wiecej i cholera wie dlaczego;|
Zapisane

Brambor

  • Gość
Odp: Dlaczego Jawa kopci...
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpnia 29, 2008, 12:05:58 »

Hmm... Jawa więcej pali. I mieszanka 1:40, a MZ 1:50 według instrukcji. Ale to tylko takie zgadywanie...
Zapisane

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: Dlaczego Jawa kopci...
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpnia 29, 2008, 12:15:32 »

Cytuj
Dwusuwy zawsze będą kopcić...
Dość dawno  już się z tym pogodziłem  <lol> <lol> <lol>
Gdy je¼dziłem na LUX-ie  <blink>


Cytuj
Wg mnie może to być troszeczkę większa sprawność silnika?  w sensie lepszego dopalenia mieszanki?
O tym myślałem i wg moich przemyśleñ winne może być ukształtowanie kanałów dolotowych i płuczących w silniku Jawy.
Z powodów konstrukcyjnych istnieje w Jawie pewna niesymetria w tych kanałach.
 Więc może tu tkwi przyczyna?

A może fakt, że większość MZ-etek je¼dzi na mieszance 1:50 jest powodem mniejszego "zadymiania" ?
      Hm???


Hej  Brambor
--Jawa więcej pali --- niekoniecznne, ale możliwe <no>
--mieszanka 1:40, a MZ 1:50 --- być może  <yes>
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 29, 2008, 12:22:38 wysłana przez jawol »
Zapisane

lluke

  • Gość
Odp: Dlaczego Jawa kopci...
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpnia 29, 2008, 13:55:12 »

TS 150 ma mieć podobno 1:30 ale ja leje 1:40 i jest si nie dymi i nie nagrzewa się bo te nowsze oleje są już trochę lepsze
Zapisane

_Wujek samo Zło_

  • Mistrz Zła...
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1345
  • przekażcie mu że Belzebubik się o niego pytał....
Odp: Dlaczego Jawa kopci...
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpnia 29, 2008, 22:05:58 »

Każdy powtarzam każdy 2t kopci i nie wyobrażam sobie zeby było inaczej- ten typ tak ma a jak  nie kopci to znaczy ze nie jedzie albo nie ma oleju w paliwie


Zwróćcie uwage że nawet bardzo zaawannsowane technologicznie silniki w japonskich 2t też leciutko (mniej lub bardziej) kopcą

temat troche podobny do rozważañ na temat; "Dlaczego w lokomotywie parowej leci dym z komina"   

Dym to nic innego jak spalająca się miesznaka 
Zapisane
"Szukajcie, a znajdziecie. Proście, a będzie wam dane - Kiedyś prosiłem Boga o rower, po latach zrozumiałem, że Bóg nie działa w ten sposób. Ukradłem rower i prosiłem Boga o przebaczenie" ;)

grucha591

  • Gość
Odp: Dlaczego Jawa kopci...
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpnia 29, 2008, 22:50:38 »

a co w tym złego że kopci ??? ja bardzo lubie zapch spalin z mojej jawy i przed kazdym remontem czy tam grzebaniem przy niej w garazu odpalam jana pare minut  w celu zadymienia garazu i poprawienia sobie nastroju
Zapisane

HubertBaran

  • Gość
Odp: Dlaczego Jawa kopci...
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpnia 29, 2008, 23:37:17 »

Faktycznie kanały przepłukania w Jawie CZ to juz jest dramat ;] Kto to projektował;| W CZ cross rozłożyli to fenomenalnie tu juz nie mogli ;|
Zapisane

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: Dlaczego Jawa kopci...
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpnia 30, 2008, 15:13:30 »

Cytuj
kanały przepłukania w Jawie CZ to juz jest dramat... Kto to projektował... W CZ cross rozłożyli to fenomenalnie tu juz nie mogli ;|
W tej CZ masz piękny symetryczny cylinder.
A w rzędowych dwucylindrowcach zawsze były problemy i trzeba było iść na kompromis : szerokość silnika, długość/szerokość wału, użebrowanie cylindrów/ chłodzenie...itd...
I stąd pewnie ten "dramat"  <blink>
Ciekawe czy w Jawie/CZ występuje też niesymetria napełniania cylindrów?  <blink>


Cytuj
Dym to nic innego jak spalająca się miesznaka
I tu się z Tobą nie zgodzę Bracie Pawel  <no> <no> <no>

Dym w dwusuwie to w przeważającej większości niespalona mieszanka oleju z benzyną.
Kto zna zasadę pracy dwutaktu i jego "sprawności" spalania  ten wie o czym mowa.
Zapisane

Crick

  • Gość
Odp: Dlaczego Jawa kopci...
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpnia 30, 2008, 15:26:20 »

Cytat: jawol
Dlaczego Jawa kopci...
bo musi :]

Cytat: jawol
....bardziej niż MZ-tka?
bo ma dwa cylindry? bo ma większą pojemność? bo troszkę więcej spala?
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: Dlaczego Jawa kopci...
« Odpowiedź #15 dnia: Września 02, 2008, 16:59:24 »

a ja ostawiam fakt,że jawa ma dwa garnki- dwa razy więcej spalin, dwa wydechy- dwa razy więcej spalin. poza tym jawa na tłumikach od mz etz 150 chodzi całkiem inaczej- dym wylatuje w postaci strumienia- w oryginalnych wydechach mamy te nieszczęsne dzwoniące dławiki- i one rozbijają dym na chmurę wręcz.
Zapisane

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: Dlaczego Jawa kopci...
« Odpowiedź #16 dnia: Września 04, 2008, 14:30:51 »

Cytuj
dwa garnki- dwa razy więcej spalin, dwa wydechy- dwa razy więcej spalin.

Cytuj
bo ma dwa cylindry? bo ma większą pojemność? bo troszkę więcej spala?

Stwierdzenie "Jawa bardziej kopci" zakładało że oba motocykle, w podobnym stanie technicznym,  jadą obok siebie z tą samą prędkością na tej samej benzynie i  takim samym oleju. A obserwator jest bezstronny i dość wnikliwy.  ;)

No i obserwator ten (czyli ja) stwierdził to co napisał już powyżej...

Zresztą,  podobne spostrzeżenia wynikają też w wieloletniej praktyki  ;]
Zapisane

mayam32

  • Gość
Odp: Dlaczego Jawa kopci...
« Odpowiedź #17 dnia: Stycznia 31, 2009, 22:02:07 »

jeśli JAWA kopci tylko na lewy "gar" to moze to oznaczac ze masz nieszczelni zimering na wale od strony sprzęgła i właśnie ze sprzęgła pobiera dodatkowy olej przez co kopci tylko na 1 gar
Zapisane

grucha591

  • Gość
Odp: Dlaczego Jawa kopci...
« Odpowiedź #18 dnia: Lutego 01, 2009, 10:27:35 »

mayam32   Wszyscy użytkownicy forum są Ci bardzo wdzięczni za twoją poradę która kupy dupy się nie trzyma

Moja Jawa/CZ też po rozgrzaniu mało co kopci , praktycznie wcale ,podczas jazdy tylko przy gwałtownym odkręceniu manetki gazu , co do mz to widziałem takie które strasznie kopcą i takie które nie kopca prawie wcale , do wszystkich wymienionych wyżej powodów jako jeden z ważniejszych dodam ilość powietrza w przedniej dętce tylnej opony
Zapisane

zagierr

  • Gość
Odp: Dlaczego Jawa kopci...
« Odpowiedź #19 dnia: Lutego 01, 2009, 10:45:46 »

Ludzie przecież jak coś się pali to musi się dymić. Jak komuś przeszkadza dym wydobywający się z rury wydechowej to niech sobie wsadzi w nią korek albo przerobi swój motocykl na na prąd to wtedy nie będzie się wcale dymić.
Zapisane

Wojt@s

  • Gość
Odp: Dlaczego Jawa kopci...
« Odpowiedź #20 dnia: Lutego 01, 2009, 13:29:41 »

Nigdy mieszanka w 100% się nie spala, w latach PRL-u gdy mieliśmy paliwo o mniejsze liczbie oktanowej i olej typu Mixol, Lux, które są olejami o klasie TA ( najniższa półka ) według badañ w złych warunkach atmosferycznych nawet 40% mieszanki się nie spalało do koñca.

Biorąc pod uwagę ilość oktanów w paliwie "95" jest taka różnica że paliwa dni dzisiejszych potrzebuje większa temperaturę zapłonu, stosujemy coraz nowsze oleje semsyntetyk Orlenu to już klasa TB, a typowe Esso, Valvoline, Castrole, Stihl to klasy TC czyli prawie najwyższa półka, co pozawala na większy procent spalenia, lepsze właściwości smarowania przy wysokiej i długotrwałej temperaturze pracy. Więc nie dziwmy się że troszkę motocykle przykopcą, niektóre mniej niektóre więcej, ale to jest kwestia układu dolot i wylot, kształtu okien i różnic. Nie tragizujmy, teraz jest naprawdę dobrzę:D

Mała taka anegdota, pamiętam jak kiedyś jechaliśmy z dziadkiem syrenką 104-ką, byłem mały bajtel, dziadek opowiadał ochy i achy o tym że już wprowadzono mixol  a pó¼niej mixol S, bo wcześniej to były tylko Lux 8 i 10 i bodajże jakiś zimowy, nie pamiętam dokładnie bo było to jakiś dłuższy czas temu:)
Zapisane

nestor.mariusz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 773
  • TS 350 CZ 350 (żony)
Odp: Dlaczego Jawa kopci...
« Odpowiedź #21 dnia: Lutego 01, 2009, 13:48:21 »

Zagier. Akurat przerabiam motocykl na prąd.
Nie jest to takie proste ;)
Koszty zamkną się w 50 000 zł. Motocykl bazowy - Honda CBR 1000F
Jest jeszcze jeden plus dla czysciochów, Napęd paskiem zębatym - suchy, nie brudzi i nie trzeba smarować "razem z felgą"

pozdr
Zapisane

zagierr

  • Gość
Odp: Dlaczego Jawa kopci...
« Odpowiedź #22 dnia: Lutego 01, 2009, 15:25:13 »

E tam. Jasne, że jest proste. :D
Bierzesz silnik elektryczny najlepiej od pralki frani bo ma największą moc, doczepiasz do niego alternator który ładuje akumulator z którego prąd ciągnie silnik i już masz moto na prąd i perpetummobile przy okazji. A zapomniał bym o transformatorach ale jak powszechnie wiadomo mozna je zrobić z cewki od jelcza wiec nie powinno to stanowić problemu <lol>
 Pozdrawiam
Zapisane

nestor.mariusz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 773
  • TS 350 CZ 350 (żony)
Odp: Dlaczego Jawa kopci...
« Odpowiedź #23 dnia: Lutego 01, 2009, 17:50:44 »

No tak.  To po jaką cholere ja się tyle męczę... dobrze chociaż, że nie ja płacę za tej projekt. Ten silnik od frani musze umieścić w moim porównaniu ;)

Myśle, że jakby robił go Bones, to już dawno motocykl byłby na chodzie, w podobnej do Zagierra wersji. Nic tylko masową produkcję otwierać.
« Ostatnia zmiana: Lutego 01, 2009, 17:53:06 wysłana przez m4riush »
Zapisane

zagierr

  • Gość
Odp: Dlaczego Jawa kopci...
« Odpowiedź #24 dnia: Lutego 01, 2009, 17:54:28 »

Zastanawiałem się jeszcze nad tym paskiem bo przecież jak dasz mocno po gazie to może się zacząć dymić i wtedy cała praca na marne.
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
3 Odpowiedzi
3339 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 30, 2006, 21:40:04
wysłana przez Johnny
7 Odpowiedzi
4119 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 04, 2008, 23:55:31
wysłana przez lluke
30 Odpowiedzi
8536 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 19, 2015, 16:21:15
wysłana przez Jawolotmen
19 Odpowiedzi
17258 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 14, 2018, 10:47:35
wysłana przez Dragon on the Blue Sky
10 Odpowiedzi
3106 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 15, 2016, 17:43:57
wysłana przez motostan