[quote author=killler link=topic=39638.msg389505#msg389505 date=1620054
Cześć, przeglądałem forum jest już kilka podobnych tematów ale widzę, że w tradycji utarło się otwieranie nowych poświęconych remontom. Z tego powodu otwieram swój dotyczący remontu jawy 350 model 368.0.
Przechodząc do meritum, z ramą już się uporałem. Całość była piaskowana i malowana. Lakiernik zastosował zwykły lakier na to dał bezbarwny aby był efekt połysku. Nie byłem zainteresowany lakierem proszkowym. Oczywiście brakuje jeszcze kilku elementów. Zostały do dopracowania wydechy i przednie gmole ale z tym dam radę (oczywiście konstruktywna krytyka mile widziana).
Rozpoczynam remont serducha i tu pojawiają się pytania, które warto skonsultować z mądrzejszymi Jawerami, a więc:
1. Proszę o informację na temat warsztatu regenerującego wały - arimot. Ceny mają bardzo atrakcyjne, ktoś regenerował tam wał i może coś na ten temat powiedzieć?
Nie znam tego zakładu ale polecam zakład Dor-Mar pana Marka Olachowskiego, polecam też wziąć jego patentowy uszczelniacz pierścieniowy labiryntu2. Kolejne pytanie dotyczy łożysk i uszczelniaczy do silnika wartych polecenia. Chodzi mi o łożyska z średniej półki cenowej ale warte montażu. Proszę o jakieś marki i sprawdzone sklepy internetowe z allegro boję się kupować.
Łożyska możesz kupić odrazu u pana Marka dodatkowo polecam na lewą stronę oraz środek wału zastosować lozyska TMB firmy NTN3. Pytanie o górne łożysko korby, co stosujecie, chciałbym dać łożysko igiełkowe w obudowie, widziałem, że dostępne są z Tajwanu (na 4jawa) i z Czech na (4motor lub jawaczęści). Ktoś stosował te łożyska? Jak z trwałością?
polecam same igiełki a nie łożyska w koszyczkach, igiełki dostajesz w gratisie u pana Marka4. Mam też problem z łańcuszkiem sprzęgła, mój ma nadmierny luz, słyszałem że łańcuszki Favorit są strasznie luźne, jaka jest alternatywa, dotarłem do łańcuszka okinoi - ktoś stosował jak to się sprawdza?
łańcuszek okinoi to chyba najlepsza obecnie alternatywa u mnie wytrzymuje na starych zębatkach 12-15 tysięcy5. Pytanie o tłoki i pierścienie godne polecenia lub o zakład szlifujący cylindry i dobierający wówczas tłok i pierścienie. U mnie w okolicy jest człowiek, który robi szlify za 50 PLN brutto za cylinder. Oczywiście będę go później fazował i honował. Macie kogoś godnego polecenia za przystępną kwotę?
jeśli chodzi o szlify polecam zakład Moto Garaż pana Andrzeja GBardzo dziękuję za odpowiedzi.
Dodaję kilka fotek jawy