Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marzec 29, 2024, 13:51:12
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Renowacja Cezet 175 487 z 86r  (Przeczytany 9146 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

kidzej

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 14
  • Cezet 175 487 86r
Odp: Renowacja Cezet 175 487 z 86r
« Odpowiedź #50 dnia: Październik 28, 2020, 09:11:35 »

Witam szczerze mówiąc myślałem że kartery będą w gorszym stanie co prawda nagrałem jeden ale moim zdaniem jest ok
https://youtu.be/3uRPsJwucMQ






p.s proszę nie zwracać uwagi na brud
Zapisane
Cezet 175 487 86r

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1158
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Renowacja Cezet 175 487 z 86r
« Odpowiedź #51 dnia: Październik 28, 2020, 09:27:46 »

Kolego pasta uszczelniająca lepiej ci to uszczelni niej jakakolwiek uszczelka w samochodach wkleja się na to stalowe miski olejowe do płaszczyzny bloku i trzyma pokarz sprzęgła kłowe na trybach przesuwnych lepiej i wodziki jak wyglądają
Zapisane
    Status GG

Ez57

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 91
  • Jawa 350 TS 638.1
Odp: Renowacja Cezet 175 487 z 86r
« Odpowiedź #52 dnia: Październik 28, 2020, 10:40:03 »

Azbeścik ma racje, bez uszczelki między karterami.
Reinzosil zastosuj na dobrze wyczyszczoną i odtłuszczoną powierzchnie, poczekaj z 24h przed zalaniem oleju aby dobrze wyschło i nie przykręcaj na ten czas korka wlewu oleju aby był dobry dostęp powietrza od środka przy schnięciu.
I nie ma bata aby coś ciekło.
Zapisane

kidzej

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 14
  • Cezet 175 487 86r
Odp: Renowacja Cezet 175 487 z 86r
« Odpowiedź #53 dnia: Październik 28, 2020, 11:20:06 »

mam nadzieję że nie będzie ciekło a tutaj skrzynia: https://youtu.be/SWTb8MvGeEg
nie wiem co  jest nie tak zęby piekne chyba że przez uszczelke prowadnica do końca nie wchodziła i miała luz i nie wbijało 4 do końca albo źle zdystansowałem
Zapisane
Cezet 175 487 86r

atari001

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 25
Odp: Renowacja Cezet 175 487 z 86r
« Odpowiedź #54 dnia: Październik 28, 2020, 12:02:14 »

Problem 4 biegu to przeważnie luzy na walku posrednim,czyli zle zdystansowana skrzynia w wsce jest podobny problem z 4 biegiem.
Zapisane
*Suzuki Gsx-R 600 K3
*Wsk 175 Kobuz 1981r
*Wsk 175  1975r
*Motorynka M2 1981r
*MZ ETZ 251 1984r
*Jawa Perak 250 typ 11 1951r

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1158
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Renowacja Cezet 175 487 z 86r
« Odpowiedź #55 dnia: Październik 28, 2020, 12:50:12 »

Wałek pośredni nie ma nic do 4 biegu jest to bieg bezpośredni poprostu za pomocą sprzęgła kłowe go łączy się wałek sprzęgłowy ( zwany głównym ) z wałkiem zdawczym i to po między tymi walkami się likwiduje luz poosiowy w razie problemów z 4 biegiem jeżeli chodzi o twoją skrzynie wygląda oki proboj składać uluz ja se w karter od strony sprzegla pozmieniać biegi zobacz sobie na spokojnie jak to działa potem zakrec se drogi karter bez wału sprawdź luzy poosiowy wałków poparltrz gdzie jaką podkładkę byś wsadził w razie potrzeby i ogień
« Ostatnia zmiana: Październik 28, 2020, 13:06:43 wysłana przez azbescik2 »
Zapisane
    Status GG

kidzej

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 14
  • Cezet 175 487 86r
Odp: Renowacja Cezet 175 487 z 86r
« Odpowiedź #56 dnia: Październik 28, 2020, 13:22:17 »

Wałek pośredni nie ma nic do 4 biegu jest to bieg bezpośredni poprostu za pomocą sprzęgła kłowe go łączy się wałek sprzęgłowy ( zwany głównym ) z wałkiem zdawczym i to po między tymi walkami się likwiduje luz poosiowy w razie problemów z 4 biegiem jeżeli chodzi o twoją skrzynie wygląda oki proboj składać uluz ja se w karter od strony sprzegla pozmieniać biegi zobacz sobie na spokojnie jak to działa potem zakrec se drogi karter bez wału sprawdź luzy poosiowy wałków poparltrz gdzie jaką podkładkę byś wsadził w razie potrzeby i ogień
dobra wszystko rozumiem teraz z której strony dać podkładki
Zapisane
Cezet 175 487 86r

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1158
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Renowacja Cezet 175 487 z 86r
« Odpowiedź #57 dnia: Październik 28, 2020, 13:31:33 »

Tego to już nikt ci nie powie tak na odległość bo różnie to bywa najczęściej podkładki dystansowe daje się pod wałek zdawczy żeby przysunąć go do wałka sprzęgłowego żeby 4 bieg się dobrze zapinał z wałkiem pośrednim to zależy tutaj musisz się pobawić biegami i zrobić tak żeby każdy bieg się dobrze zapinał na kły i żeby po zapięciu wodziki nie miały dużego napięcia a na początek to se zluz bez niczego skrzynie w kartery bez wału i zmierz se luz poosiowy wałków można to w przybliżeniu zrobić glebokosciomirzem suwmiarki
« Ostatnia zmiana: Październik 28, 2020, 13:40:50 wysłana przez azbescik2 »
Zapisane
    Status GG

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 644
Odp: Renowacja Cezet 175 487 z 86r
« Odpowiedź #58 dnia: Październik 28, 2020, 15:56:20 »

Co ty gadasz  :o we fabryce nie dystansowali. Ludzie tyle lat jeżdżo i jest gites.  ;)
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1158
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Renowacja Cezet 175 487 z 86r
« Odpowiedź #59 dnia: Październik 28, 2020, 16:10:02 »

 :D grząski temat Ja w żadnej ze swoich nie dystansowalem skrzyni bo nie było takiej potrzeby ale czasem luzy tam są po 2-3 mm wtedy wypadało by coś tam wsadzić   :P
Zapisane
    Status GG

atari001

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 25
Odp: Renowacja Cezet 175 487 z 86r
« Odpowiedź #60 dnia: Październik 28, 2020, 18:09:14 »

Co ty gadasz  :o we fabryce nie dystansowali. Ludzie tyle lat jeżdżo i jest gites.  ;)
Nie dystanswali bo wyszło z fabryki :D a później to wiadomo jak się remonty robiło młotek dłuto 3 godziny roboty i jazda..
W książce napraw czy to w wsce czy w jawie 250 zawsze jest na schemacie podkładka i opis luzow
« Ostatnia zmiana: Październik 28, 2020, 18:11:45 wysłana przez atari001 »
Zapisane
*Suzuki Gsx-R 600 K3
*Wsk 175 Kobuz 1981r
*Wsk 175  1975r
*Motorynka M2 1981r
*MZ ETZ 251 1984r
*Jawa Perak 250 typ 11 1951r

kidzej

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 14
  • Cezet 175 487 86r
Odp: Renowacja Cezet 175 487 z 86r
« Odpowiedź #61 dnia: Październik 29, 2020, 11:03:48 »

Witam dziś zamówiłem tulejki z brązu  i podkladki dystansowe 0.1 x5 i 0.5 x3 i kulke sprzęgła 5mm bo mi gdzieś uciekła
Zapisane
Cezet 175 487 86r

michal_t

  • elektronik
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 170
  • Cezet 350 Wrocław
Odp: Renowacja Cezet 175 487 z 86r
« Odpowiedź #62 dnia: Październik 29, 2020, 12:06:28 »

Mocno masz wyrobione tulejki z brązu że je będziesz wymieniać? Dla nich lepiej jak mają trochę luzu. Było omawiane w kilku wątkach. Np tu:
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=37824.msg366705#msg366705

Może za mocno się przejmujesz luzem w skrzyni. Nawet jak nie jest wszystko idealnie spasowane ale tryby i automat zmiany biegów jest ok to skrzynia ładnie pracuje w tych silnikach.
Sprawdź jeszcze czy wszystkie sprężynki i kły są w dobrym stanie od automatu zmiany biegów. Czyli w tych częściach:

« Ostatnia zmiana: Październik 29, 2020, 12:18:42 wysłana przez michal_t »
Zapisane
    Status GG

Ez57

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 91
  • Jawa 350 TS 638.1
Odp: Renowacja Cezet 175 487 z 86r
« Odpowiedź #63 dnia: Październik 29, 2020, 12:47:14 »

Jak chcesz wymieniać tulejki, to powinno się zrobić osiowanie otworów w nich.
Ja bym na Twoim miejscu zostawił stare, na filmie nie było widać jakiegoś wielkiego luzu na tulejce i wałku skrzyni.
Zapisane

atari001

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 25
Odp: Renowacja Cezet 175 487 z 86r
« Odpowiedź #64 dnia: Październik 29, 2020, 12:57:55 »

Tulejek nie ruszaj, dysransowalem 2 sikniki., I zawsze tak samo, składasz skrzynie skręcasz kartery i sprawdzasz biegi czy są wszystkie, sprawdzasz luz na wałku posrednim od strony sprzęgła czy wpada do środka, sprawdzasz wałek glowny, łapiesz za zębatkę napędowa łańcucha i wpychasz,wyciagasz jak są luzy to podkladasz,ja zawsze podkładam podkładki między łożyskiem a wałkiem głównym, a w wałku posrednim kładę na tulejkę ta z brązu i składam. I tak w kółko dopuki będzie ok. I najlepiej jak łożysko będziesz miał stare,nawet w środku przeszlifowane żeby wałek luźno wchodził, bo ściągać i zakładać to trochę słabo.
Zapisane
*Suzuki Gsx-R 600 K3
*Wsk 175 Kobuz 1981r
*Wsk 175  1975r
*Motorynka M2 1981r
*MZ ETZ 251 1984r
*Jawa Perak 250 typ 11 1951r

Adam112

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 334
  • Cz-Jawa
Odp: Renowacja Cezet 175 487 z 86r
« Odpowiedź #65 dnia: Październik 29, 2020, 12:58:58 »

Sprawdź czy prowadnica(pręt) po której chodzą wodziki jest prosta. Najlepiej to sprawdzić tocząc prowadnicę po płaskiej powierzchni np po blacie kuchennym ;D
Zapisane

kidzej

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 14
  • Cezet 175 487 86r
Odp: Renowacja Cezet 175 487 z 86r
« Odpowiedź #66 dnia: Październik 30, 2020, 08:40:31 »

A więc sprawa z silnikiem wygląda tak przylgnia karterów wyczyszczona i teraz zastanawiam się czy wyciągnąć podkładke dystansowa 0.5 mm z trybu zdawczego??
Wał ściągłem łożyska też i się zastanawiam jak to zrobić bo na wale od strony sprzegła kolejność jest taka łożysko--labirynt--łożysko i tak labirynt mam dotoczony bo stary pękł i teraz jest taki problem że nw czy metoda ciepło zimno da rade bo jest dość dobrze spasowany
« Ostatnia zmiana: Październik 30, 2020, 08:44:13 wysłana przez kidzej »
Zapisane
Cezet 175 487 86r

Dano

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 9
  • Cezet 487
Odp: Renowacja Cezet 175 487 z 86r
« Odpowiedź #67 dnia: Październik 30, 2020, 08:54:59 »

Witam, jak masz mały palnik na propan to nagrzej, łożyska ładnie wejdą,
Zapisane
Čz487.87r, Cz487,86r Cz472.5 ,MB w140,BMWe60.

kidzej

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 14
  • Cezet 175 487 86r
Odp: Renowacja Cezet 175 487 z 86r
« Odpowiedź #68 dnia: Październik 30, 2020, 09:10:41 »

właśnie nie mam palnika ale spróbuje zrobić ciepło zimno  mam opalarke to podgrzeje karter do oparzenie  i wał do zmarażarki ale w siatkach bo mięso się zepsuje
Zapisane
Cezet 175 487 86r

atari001

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 25
Odp: Renowacja Cezet 175 487 z 86r
« Odpowiedź #69 dnia: Październik 30, 2020, 09:15:33 »

Zamiast labiryntu daj 2 zwykle uszczelniacze obrócone plecami do siebie.podgrzej gniazda opalarką wsadzić łożyska,wał do zamrażarki później podgrzej łożyska tylko nie za bardzo żebyś nie przegrzał i wkładasz wał
« Ostatnia zmiana: Październik 30, 2020, 09:19:33 wysłana przez atari001 »
Zapisane
*Suzuki Gsx-R 600 K3
*Wsk 175 Kobuz 1981r
*Wsk 175  1975r
*Motorynka M2 1981r
*MZ ETZ 251 1984r
*Jawa Perak 250 typ 11 1951r

kidzej

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 14
  • Cezet 175 487 86r
Odp: Renowacja Cezet 175 487 z 86r
« Odpowiedź #70 dnia: Październik 30, 2020, 09:24:22 »

Zamiast labiryntu daj 2 zwykle uszczelniacze obrócone plecami do siebie.podgrzej gniazda opalarką wsadzić łożyska,wał do zamrażarki później podgrzej łożyska tylko nie za bardzo żebyś nie przegrzał i wkładasz wał
podasz swoj nr tel zadzwonie do cb bo za bardzo tego nie widzę
Zapisane
Cezet 175 487 86r

Adam112

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 334
  • Cz-Jawa
Odp: Renowacja Cezet 175 487 z 86r
« Odpowiedź #71 dnia: Październik 30, 2020, 09:25:42 »

Zamiast labiryntu daj 2 zwykle uszczelniacze obrócone plecami do siebie.podgrzej gniazda opalarką wsadzić łożyska,wał do zamrażarki później podgrzej łożyska tylko nie za bardzo żebyś nie przegrzał i wkładasz wał
Po co dwa uszczelniacze?? Jeden w zupełności wystarczy.
Zapisane

atari001

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 25
Odp: Renowacja Cezet 175 487 z 86r
« Odpowiedź #72 dnia: Październik 30, 2020, 11:29:32 »

Zamiast labiryntu daj 2 zwykle uszczelniacze obrócone plecami do siebie.podgrzej gniazda opalarką wsadzić łożyska,wał do zamrażarki później podgrzej łożyska tylko nie za bardzo żebyś nie przegrzał i wkładasz wał
podasz swoj nr tel zadzwonie do cb bo za bardzo tego nie widzę
Normalnie, w miejsce labiryntu daj taki uszczelniacz jak np od strony prądnicy i tyle, ja tak zrobiłem u siebie bo kupiłem zły labirynt aluminiowy, za ciasny.mozesz dać dwa żeby szerokość odpowiadała szerokości labiryntu niektórzy dają jeden, jak ci pasuje.
Zapisane
*Suzuki Gsx-R 600 K3
*Wsk 175 Kobuz 1981r
*Wsk 175  1975r
*Motorynka M2 1981r
*MZ ETZ 251 1984r
*Jawa Perak 250 typ 11 1951r

Misiek89gdz

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 61
Odp: Renowacja Cezet 175 487 z 86r
« Odpowiedź #73 dnia: Październik 30, 2020, 12:56:02 »

Kup palnik na kartusze za 20,30zl, opalarka to bedzie dlugo trwało, a jak nie chcesz palnika to chociaz przykryj jakas blacha nagrzewany element zeby cieplo przy nagrzewaniu nie uciekalo do gory.
Zapisane
Jawa 50 mustang '78
Jawa 175 typ 356 '60
http://www.polskajazda.pl/Profil/96363

kidzej

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 14
  • Cezet 175 487 86r
Odp: Renowacja Cezet 175 487 z 86r
« Odpowiedź #74 dnia: Październik 30, 2020, 13:14:39 »

dobra zostawie te tulejki teraz szukam dystansowych podkladek do cezet bo gdzieś miałem zapodziały
Zapisane
Cezet 175 487 86r