Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Kwiecień 20, 2024, 11:00:39
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Renowacja Cezet 175 487 z 86r  (Przeczytany 9179 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

kidzej

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 14
  • Cezet 175 487 86r
Odp: Renowacja Cezet 175 487 z 86r
« Odpowiedź #50 dnia: Październik 28, 2020, 09:11:35 »

Witam szczerze mówiąc myślałem że kartery będą w gorszym stanie co prawda nagrałem jeden ale moim zdaniem jest ok
https://youtu.be/3uRPsJwucMQ






p.s proszę nie zwracać uwagi na brud
Zapisane
Cezet 175 487 86r

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1165
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Renowacja Cezet 175 487 z 86r
« Odpowiedź #51 dnia: Październik 28, 2020, 09:27:46 »

Kolego pasta uszczelniająca lepiej ci to uszczelni niej jakakolwiek uszczelka w samochodach wkleja się na to stalowe miski olejowe do płaszczyzny bloku i trzyma pokarz sprzęgła kłowe na trybach przesuwnych lepiej i wodziki jak wyglądają
Zapisane
    Status GG

Ez57

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 91
  • Jawa 350 TS 638.1
Odp: Renowacja Cezet 175 487 z 86r
« Odpowiedź #52 dnia: Październik 28, 2020, 10:40:03 »

Azbeścik ma racje, bez uszczelki między karterami.
Reinzosil zastosuj na dobrze wyczyszczoną i odtłuszczoną powierzchnie, poczekaj z 24h przed zalaniem oleju aby dobrze wyschło i nie przykręcaj na ten czas korka wlewu oleju aby był dobry dostęp powietrza od środka przy schnięciu.
I nie ma bata aby coś ciekło.
Zapisane

kidzej

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 14
  • Cezet 175 487 86r
Odp: Renowacja Cezet 175 487 z 86r
« Odpowiedź #53 dnia: Październik 28, 2020, 11:20:06 »

mam nadzieję że nie będzie ciekło a tutaj skrzynia: https://youtu.be/SWTb8MvGeEg
nie wiem co  jest nie tak zęby piekne chyba że przez uszczelke prowadnica do końca nie wchodziła i miała luz i nie wbijało 4 do końca albo źle zdystansowałem
Zapisane
Cezet 175 487 86r

atari001

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 25
Odp: Renowacja Cezet 175 487 z 86r
« Odpowiedź #54 dnia: Październik 28, 2020, 12:02:14 »

Problem 4 biegu to przeważnie luzy na walku posrednim,czyli zle zdystansowana skrzynia w wsce jest podobny problem z 4 biegiem.
Zapisane
*Suzuki Gsx-R 600 K3
*Wsk 175 Kobuz 1981r
*Wsk 175  1975r
*Motorynka M2 1981r
*MZ ETZ 251 1984r
*Jawa Perak 250 typ 11 1951r

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1165
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Renowacja Cezet 175 487 z 86r
« Odpowiedź #55 dnia: Październik 28, 2020, 12:50:12 »

Wałek pośredni nie ma nic do 4 biegu jest to bieg bezpośredni poprostu za pomocą sprzęgła kłowe go łączy się wałek sprzęgłowy ( zwany głównym ) z wałkiem zdawczym i to po między tymi walkami się likwiduje luz poosiowy w razie problemów z 4 biegiem jeżeli chodzi o twoją skrzynie wygląda oki proboj składać uluz ja se w karter od strony sprzegla pozmieniać biegi zobacz sobie na spokojnie jak to działa potem zakrec se drogi karter bez wału sprawdź luzy poosiowy wałków poparltrz gdzie jaką podkładkę byś wsadził w razie potrzeby i ogień
« Ostatnia zmiana: Październik 28, 2020, 13:06:43 wysłana przez azbescik2 »
Zapisane
    Status GG

kidzej

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 14
  • Cezet 175 487 86r
Odp: Renowacja Cezet 175 487 z 86r
« Odpowiedź #56 dnia: Październik 28, 2020, 13:22:17 »

Wałek pośredni nie ma nic do 4 biegu jest to bieg bezpośredni poprostu za pomocą sprzęgła kłowe go łączy się wałek sprzęgłowy ( zwany głównym ) z wałkiem zdawczym i to po między tymi walkami się likwiduje luz poosiowy w razie problemów z 4 biegiem jeżeli chodzi o twoją skrzynie wygląda oki proboj składać uluz ja se w karter od strony sprzegla pozmieniać biegi zobacz sobie na spokojnie jak to działa potem zakrec se drogi karter bez wału sprawdź luzy poosiowy wałków poparltrz gdzie jaką podkładkę byś wsadził w razie potrzeby i ogień
dobra wszystko rozumiem teraz z której strony dać podkładki
Zapisane
Cezet 175 487 86r

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1165
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Renowacja Cezet 175 487 z 86r
« Odpowiedź #57 dnia: Październik 28, 2020, 13:31:33 »

Tego to już nikt ci nie powie tak na odległość bo różnie to bywa najczęściej podkładki dystansowe daje się pod wałek zdawczy żeby przysunąć go do wałka sprzęgłowego żeby 4 bieg się dobrze zapinał z wałkiem pośrednim to zależy tutaj musisz się pobawić biegami i zrobić tak żeby każdy bieg się dobrze zapinał na kły i żeby po zapięciu wodziki nie miały dużego napięcia a na początek to se zluz bez niczego skrzynie w kartery bez wału i zmierz se luz poosiowy wałków można to w przybliżeniu zrobić glebokosciomirzem suwmiarki
« Ostatnia zmiana: Październik 28, 2020, 13:40:50 wysłana przez azbescik2 »
Zapisane
    Status GG

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 644
Odp: Renowacja Cezet 175 487 z 86r
« Odpowiedź #58 dnia: Październik 28, 2020, 15:56:20 »

Co ty gadasz  :o we fabryce nie dystansowali. Ludzie tyle lat jeżdżo i jest gites.  ;)
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1165
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Renowacja Cezet 175 487 z 86r
« Odpowiedź #59 dnia: Październik 28, 2020, 16:10:02 »

 :D grząski temat Ja w żadnej ze swoich nie dystansowalem skrzyni bo nie było takiej potrzeby ale czasem luzy tam są po 2-3 mm wtedy wypadało by coś tam wsadzić   :P
Zapisane
    Status GG

atari001

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 25
Odp: Renowacja Cezet 175 487 z 86r
« Odpowiedź #60 dnia: Październik 28, 2020, 18:09:14 »

Co ty gadasz  :o we fabryce nie dystansowali. Ludzie tyle lat jeżdżo i jest gites.  ;)
Nie dystanswali bo wyszło z fabryki :D a później to wiadomo jak się remonty robiło młotek dłuto 3 godziny roboty i jazda..
W książce napraw czy to w wsce czy w jawie 250 zawsze jest na schemacie podkładka i opis luzow
« Ostatnia zmiana: Październik 28, 2020, 18:11:45 wysłana przez atari001 »
Zapisane
*Suzuki Gsx-R 600 K3
*Wsk 175 Kobuz 1981r
*Wsk 175  1975r
*Motorynka M2 1981r
*MZ ETZ 251 1984r
*Jawa Perak 250 typ 11 1951r

kidzej

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 14
  • Cezet 175 487 86r
Odp: Renowacja Cezet 175 487 z 86r
« Odpowiedź #61 dnia: Październik 29, 2020, 11:03:48 »

Witam dziś zamówiłem tulejki z brązu  i podkladki dystansowe 0.1 x5 i 0.5 x3 i kulke sprzęgła 5mm bo mi gdzieś uciekła
Zapisane
Cezet 175 487 86r

michal_t

  • elektronik
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 170
  • Cezet 350 Wrocław
Odp: Renowacja Cezet 175 487 z 86r
« Odpowiedź #62 dnia: Październik 29, 2020, 12:06:28 »

Mocno masz wyrobione tulejki z brązu że je będziesz wymieniać? Dla nich lepiej jak mają trochę luzu. Było omawiane w kilku wątkach. Np tu:
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=37824.msg366705#msg366705

Może za mocno się przejmujesz luzem w skrzyni. Nawet jak nie jest wszystko idealnie spasowane ale tryby i automat zmiany biegów jest ok to skrzynia ładnie pracuje w tych silnikach.
Sprawdź jeszcze czy wszystkie sprężynki i kły są w dobrym stanie od automatu zmiany biegów. Czyli w tych częściach:

« Ostatnia zmiana: Październik 29, 2020, 12:18:42 wysłana przez michal_t »
Zapisane
    Status GG

Ez57

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 91
  • Jawa 350 TS 638.1
Odp: Renowacja Cezet 175 487 z 86r
« Odpowiedź #63 dnia: Październik 29, 2020, 12:47:14 »

Jak chcesz wymieniać tulejki, to powinno się zrobić osiowanie otworów w nich.
Ja bym na Twoim miejscu zostawił stare, na filmie nie było widać jakiegoś wielkiego luzu na tulejce i wałku skrzyni.
Zapisane

atari001

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 25
Odp: Renowacja Cezet 175 487 z 86r
« Odpowiedź #64 dnia: Październik 29, 2020, 12:57:55 »

Tulejek nie ruszaj, dysransowalem 2 sikniki., I zawsze tak samo, składasz skrzynie skręcasz kartery i sprawdzasz biegi czy są wszystkie, sprawdzasz luz na wałku posrednim od strony sprzęgła czy wpada do środka, sprawdzasz wałek glowny, łapiesz za zębatkę napędowa łańcucha i wpychasz,wyciagasz jak są luzy to podkladasz,ja zawsze podkładam podkładki między łożyskiem a wałkiem głównym, a w wałku posrednim kładę na tulejkę ta z brązu i składam. I tak w kółko dopuki będzie ok. I najlepiej jak łożysko będziesz miał stare,nawet w środku przeszlifowane żeby wałek luźno wchodził, bo ściągać i zakładać to trochę słabo.
Zapisane
*Suzuki Gsx-R 600 K3
*Wsk 175 Kobuz 1981r
*Wsk 175  1975r
*Motorynka M2 1981r
*MZ ETZ 251 1984r
*Jawa Perak 250 typ 11 1951r

Adam112

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 334
  • Cz-Jawa
Odp: Renowacja Cezet 175 487 z 86r
« Odpowiedź #65 dnia: Październik 29, 2020, 12:58:58 »

Sprawdź czy prowadnica(pręt) po której chodzą wodziki jest prosta. Najlepiej to sprawdzić tocząc prowadnicę po płaskiej powierzchni np po blacie kuchennym ;D
Zapisane

kidzej

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 14
  • Cezet 175 487 86r
Odp: Renowacja Cezet 175 487 z 86r
« Odpowiedź #66 dnia: Październik 30, 2020, 08:40:31 »

A więc sprawa z silnikiem wygląda tak przylgnia karterów wyczyszczona i teraz zastanawiam się czy wyciągnąć podkładke dystansowa 0.5 mm z trybu zdawczego??
Wał ściągłem łożyska też i się zastanawiam jak to zrobić bo na wale od strony sprzegła kolejność jest taka łożysko--labirynt--łożysko i tak labirynt mam dotoczony bo stary pękł i teraz jest taki problem że nw czy metoda ciepło zimno da rade bo jest dość dobrze spasowany
« Ostatnia zmiana: Październik 30, 2020, 08:44:13 wysłana przez kidzej »
Zapisane
Cezet 175 487 86r

Dano

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 9
  • Cezet 487
Odp: Renowacja Cezet 175 487 z 86r
« Odpowiedź #67 dnia: Październik 30, 2020, 08:54:59 »

Witam, jak masz mały palnik na propan to nagrzej, łożyska ładnie wejdą,
Zapisane
Čz487.87r, Cz487,86r Cz472.5 ,MB w140,BMWe60.

kidzej

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 14
  • Cezet 175 487 86r
Odp: Renowacja Cezet 175 487 z 86r
« Odpowiedź #68 dnia: Październik 30, 2020, 09:10:41 »

właśnie nie mam palnika ale spróbuje zrobić ciepło zimno  mam opalarke to podgrzeje karter do oparzenie  i wał do zmarażarki ale w siatkach bo mięso się zepsuje
Zapisane
Cezet 175 487 86r

atari001

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 25
Odp: Renowacja Cezet 175 487 z 86r
« Odpowiedź #69 dnia: Październik 30, 2020, 09:15:33 »

Zamiast labiryntu daj 2 zwykle uszczelniacze obrócone plecami do siebie.podgrzej gniazda opalarką wsadzić łożyska,wał do zamrażarki później podgrzej łożyska tylko nie za bardzo żebyś nie przegrzał i wkładasz wał
« Ostatnia zmiana: Październik 30, 2020, 09:19:33 wysłana przez atari001 »
Zapisane
*Suzuki Gsx-R 600 K3
*Wsk 175 Kobuz 1981r
*Wsk 175  1975r
*Motorynka M2 1981r
*MZ ETZ 251 1984r
*Jawa Perak 250 typ 11 1951r

kidzej

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 14
  • Cezet 175 487 86r
Odp: Renowacja Cezet 175 487 z 86r
« Odpowiedź #70 dnia: Październik 30, 2020, 09:24:22 »

Zamiast labiryntu daj 2 zwykle uszczelniacze obrócone plecami do siebie.podgrzej gniazda opalarką wsadzić łożyska,wał do zamrażarki później podgrzej łożyska tylko nie za bardzo żebyś nie przegrzał i wkładasz wał
podasz swoj nr tel zadzwonie do cb bo za bardzo tego nie widzę
Zapisane
Cezet 175 487 86r

Adam112

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 334
  • Cz-Jawa
Odp: Renowacja Cezet 175 487 z 86r
« Odpowiedź #71 dnia: Październik 30, 2020, 09:25:42 »

Zamiast labiryntu daj 2 zwykle uszczelniacze obrócone plecami do siebie.podgrzej gniazda opalarką wsadzić łożyska,wał do zamrażarki później podgrzej łożyska tylko nie za bardzo żebyś nie przegrzał i wkładasz wał
Po co dwa uszczelniacze?? Jeden w zupełności wystarczy.
Zapisane

atari001

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 25
Odp: Renowacja Cezet 175 487 z 86r
« Odpowiedź #72 dnia: Październik 30, 2020, 11:29:32 »

Zamiast labiryntu daj 2 zwykle uszczelniacze obrócone plecami do siebie.podgrzej gniazda opalarką wsadzić łożyska,wał do zamrażarki później podgrzej łożyska tylko nie za bardzo żebyś nie przegrzał i wkładasz wał
podasz swoj nr tel zadzwonie do cb bo za bardzo tego nie widzę
Normalnie, w miejsce labiryntu daj taki uszczelniacz jak np od strony prądnicy i tyle, ja tak zrobiłem u siebie bo kupiłem zły labirynt aluminiowy, za ciasny.mozesz dać dwa żeby szerokość odpowiadała szerokości labiryntu niektórzy dają jeden, jak ci pasuje.
Zapisane
*Suzuki Gsx-R 600 K3
*Wsk 175 Kobuz 1981r
*Wsk 175  1975r
*Motorynka M2 1981r
*MZ ETZ 251 1984r
*Jawa Perak 250 typ 11 1951r

Misiek89gdz

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Online Online
  • Wiadomości: 61
Odp: Renowacja Cezet 175 487 z 86r
« Odpowiedź #73 dnia: Październik 30, 2020, 12:56:02 »

Kup palnik na kartusze za 20,30zl, opalarka to bedzie dlugo trwało, a jak nie chcesz palnika to chociaz przykryj jakas blacha nagrzewany element zeby cieplo przy nagrzewaniu nie uciekalo do gory.
Zapisane
Jawa 50 mustang '78
Jawa 175 typ 356 '60
Honda Hornet 600 '05
http://www.polskajazda.pl/Profil/96363

kidzej

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 14
  • Cezet 175 487 86r
Odp: Renowacja Cezet 175 487 z 86r
« Odpowiedź #74 dnia: Październik 30, 2020, 13:14:39 »

dobra zostawie te tulejki teraz szukam dystansowych podkladek do cezet bo gdzieś miałem zapodziały
Zapisane
Cezet 175 487 86r