Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Styczeń 16, 2021, 08:54:47
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Autor Wątek: Cezet 250 471.0 + Jawa Californian 350 + Jawa 90 Trial  (Przeczytany 2645 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Radzziu

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 12
  • Jawa 634-6 Oilmaster
Odp: Cezet 250 471.0 + Jawa Californian 350 + Jawa 90 Trial
« Odpowiedź #75 dnia: Styczeń 14, 2021, 14:07:13 »

Fajne i unikatowe w Polsce sprzęty. Kolega jeśli dobrze kojarzę bywa w Ostrowie Wlkp ?
Tak ja z ostrowa kolega killer z forum mnie odwiedza czasami jak w pl jestem :)
Zapisane

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1467
  • -
Odp: Cezet 250 471.0 + Jawa Californian 350 + Jawa 90 Trial
« Odpowiedź #76 dnia: Styczeń 14, 2021, 14:11:38 »

Cytuj
Dzięki za sprostowanie, w rękach 90 nie miałem, jedynie na zdjęciach swoją wiedze bazuję, co do hamulców to szczerze po.... ich że w moto który leci  około 100km/h dać hamulce z jawki, chociaż w jawce bardzo dobrze się sprawowały
Ja kiedyś miałem dwie i pół sztuki, to było fajne moto, 9.5 konia i 82kg wagi, na zlocie w Kamieńsku dawała redę za Jawami 350

Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

Radzziu

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 12
  • Jawa 634-6 Oilmaster
Odp: Cezet 250 471.0 + Jawa Californian 350 + Jawa 90 Trial
« Odpowiedź #77 dnia: Styczeń 14, 2021, 14:13:57 »

Jawa dojechała wczoraj w nocy wszystko w orginale nawet opony Barum,
bardzo mały przebieg co do tłumika juz mam ogarnięty są w produkcji na słowacji bedą pod koniec miesiąca w sprzedaży :)
Bardzo mi sie podoba zostaje w stajńi :) z resztą czeszek









Zapisane

bartek_tabaka

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 8
  • Są rzeczy ważne i Cezeta
Odp: Cezet 250 471.0 + Jawa Californian 350 + Jawa 90 Trial
« Odpowiedź #78 dnia: Styczeń 14, 2021, 14:22:45 »

Fajne i unikatowe w Polsce sprzęty. Kolega jeśli dobrze kojarzę bywa w Ostrowie Wlkp ?
Tak ja z ostrowa kolega killer z forum mnie odwiedza czasami jak w pl jestem :)
Ja mieszkam 15km od ostrowa ,w sezonie dosyć często tam Cezetką pomykałem
Zapisane
CZ 350 472.6 89r
CZ 175 487 89r

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1467
  • -
Odp: Cezet 250 471.0 + Jawa Californian 350 + Jawa 90 Trial
« Odpowiedź #79 dnia: Styczeń 14, 2021, 14:33:44 »

Jawa dojechała wczoraj w nocy wszystko w orginale nawet opony Barum,
bardzo mały przebieg co do tłumika juz mam ogarnięty są w produkcji na słowacji bedą pod koniec miesiąca w sprzedaży :)

Tylna lampa wygląda dziwnie, ale chyba faktycznie tak mogła być


Może się przydać:
https://photos.google.com/share/AF1QipMtuANETJCK6nc78_q0dXTX_S2AchkmaL2krBLFGyVRBwVUy24HKcaOExeJQBc_Dw?key=NFV0NWtGMExJdmlrTGtrWGNRY1QtazhXX1pxRHB3
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

Ez57

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 45
  • Jawa 350 TS 638.1
Odp: Cezet 250 471.0 + Jawa Californian 350 + Jawa 90 Trial
« Odpowiedź #80 dnia: Styczeń 14, 2021, 15:24:14 »

Gaźnik ma fajny, taki nietypowy w 2T, przelot z góry na dół, przepustnica poziomo a komora pływakowa normalnie.  8)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 14, 2021, 15:26:38 wysłana przez Ez57 »
Zapisane

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1467
  • -
Odp: Cezet 250 471.0 + Jawa Californian 350 + Jawa 90 Trial
« Odpowiedź #81 dnia: Styczeń 14, 2021, 15:31:02 »

Gaźnik ma fajny, taki nietypowy w 2T, przelot z góry na dół, przepustnica poziomo a komora pływakowa normalnie.  8)
Ma taki gaźnik ze względu na konstrukcję silnika z obrotową przepustnicą(stawidłem), ogólnie to bardzo ciekawa jednostka z sporą mocą i 5 biegami która bardzo nie lubi niskich i średnich obrotów

EDIT:
wspomnienia z pierwszego zlotu
https://www.youtube.com/watch?v=VC5MW2VP4MI
« Ostatnia zmiana: Styczeń 14, 2021, 15:32:50 wysłana przez Turbo »
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

Radzziu

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 12
  • Jawa 634-6 Oilmaster
Odp: Cezet 250 471.0 + Jawa Californian 350 + Jawa 90 Trial
« Odpowiedź #82 dnia: Styczeń 14, 2021, 16:06:06 »

Gaźnik ma fajny, taki nietypowy w 2T, przelot z góry na dół, przepustnica poziomo a komora pływakowa normalnie.  8)
Ma taki gaźnik ze względu na konstrukcję silnika z obrotową przepustnicą(stawidłem), ogólnie to bardzo ciekawa jednostka z sporą mocą i 5 biegami która bardzo nie lubi niskich i średnich obrotów

EDIT:
wspomnienia z pierwszego zlotu
https://www.youtube.com/watch?v=VC5MW2VP4MI

Tak na szybko tylko patrzałem to linka od sprzęgła jest odłączoną i nie widziałem gdzie ona ma wejście do silnika?
Nie mogę isc do garażu z córką siedze
Zapisane

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1467
  • -
Odp: Cezet 250 471.0 + Jawa Californian 350 + Jawa 90 Trial
« Odpowiedź #83 dnia: Styczeń 14, 2021, 18:50:44 »

Linka wychodzi z klamki, idzie pod bakiem przy ramie aż to tyłu silnika, tam zakręca pod spód silnika, potem pod idzie pod silnikiem i nad podnóżką i wchodzi do spodu silnika.
Na foto ją widać, biała jest
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

Spinacz

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 53
  • Każdy ma to co chce
Odp: Cezet 250 471.0 + Jawa Californian 350 + Jawa 90 Trial
« Odpowiedź #84 dnia: Styczeń 14, 2021, 19:25:53 »

Licznik powinien być wyskalowany do 110km/h.
Na poprzednią wersję tej Jawy to bym się bał wsiąść, ze względu na mocowanie przedniego zawieszenia.
Po ilości kontrolek w lampie masz instalację 6V z aku i 12V z. Można zrobić bez akumulatora ale to już nie oryginał exportowy. Czesi na swój rynek puszczali wersję bez aku a poza granice z aku.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 14, 2021, 19:31:27 wysłana przez Spinacz »
Zapisane
    Status GG

Radzziu

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 12
  • Jawa 634-6 Oilmaster
Odp: Cezet 250 471.0 + Jawa Californian 350 + Jawa 90 Trial
« Odpowiedź #85 dnia: Styczeń 14, 2021, 19:38:34 »

Licznik powinien być wyskalowany do 110km/h.
Na poprzednią wersję tej Jawy to bym się bał wsiąść, ze względu na mocowanie przedniego zawieszenia.
Po ilości kontrolek w lampie masz instalację 6V z aku i 12V z. Można zrobić bez akumulatora ale to już nie oryginał exportowy. Czesi na swój rynek puszczali wersję bez aku a poza granice z aku.


Licznik jest w milach wersja na UK, to jest 3 ostatni wypust jawy 90 1972-1973 zrobili ich 4000 trial ,roadster i cross, instalacje sprawdzę według ksiażki serwisowej wszystko powinno być 12 v zarówki też
« Ostatnia zmiana: Styczeń 14, 2021, 19:42:11 wysłana przez Radzziu »
Zapisane

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1467
  • -
Odp: Cezet 250 471.0 + Jawa Californian 350 + Jawa 90 Trial
« Odpowiedź #86 dnia: Wczoraj o 06:33:40 »

Cytuj
Licznik jest w milach wersja na UK, to jest 3 ostatni wypust jawy 90 1972-1973 zrobili ich 4000 trial ,roadster i cross, instalacje sprawdzę według książki serwisowej wszystko powinno być 12 v żarówki też
Tam nie może być wszystkich żarówek 12V bo prądnica nie wyrobi.
W prądnicy maszy cztery 6 voltowe cewki z których wychodzą trzy obwody:
Pierwszy 6V który obsługuję zapłon.
Drugi 6V który obsługuję ładowanie akumulatora 6V 4.5Ah
Trzeci 12V z dwóch połączonych cewek który obsługuje albo przednią żarówkę 25/25W 12V + pozycje tył/przód + podświetlenie albo w drugiej wersji jest tak że to obsługuje tylko przednią żarówkę 35/35W 12V a reszta świateł jest obsługiwana z akumulatora 6V.
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

Radzziu

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 12
  • Jawa 634-6 Oilmaster
Odp: Cezet 250 471.0 + Jawa Californian 350 + Jawa 90 Trial
« Odpowiedź #87 dnia: Wczoraj o 07:39:36 »

Cytuj
Licznik jest w milach wersja na UK, to jest 3 ostatni wypust jawy 90 1972-1973 zrobili ich 4000 trial ,roadster i cross, instalacje sprawdzę według książki serwisowej wszystko powinno być 12 v żarówki też
Tam nie może być wszystkich żarówek 12V bo prądnica nie wyrobi.
W prądnicy maszy cztery 6 voltowe cewki z których wychodzą trzy obwody:
Pierwszy 6V który obsługuję zapłon.
Drugi 6V który obsługuję ładowanie akumulatora 6V 4.5Ah
Trzeci 12V z dwóch połączonych cewek który obsługuje albo przednią żarówkę 25/25W 12V + pozycje tył/przód + podświetlenie albo w drugiej wersji jest tak że to obsługuje tylko przednią żarówkę 35/35W 12V a reszta świateł jest obsługiwana z akumulatora 6V.

Dzisiaj zajrzę co tam w trawie piszczy ale servis manual od niej pokazuje 12v wszedzie każda żarówka
« Ostatnia zmiana: Wczoraj o 07:44:28 wysłana przez Radzziu »
Zapisane

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1467
  • -
Odp: Cezet 250 471.0 + Jawa Californian 350 + Jawa 90 Trial
« Odpowiedź #88 dnia: Wczoraj o 08:41:18 »

Moje doświadczenia, polska instrukcja i układ prądnicy mówią inaczej.
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=27655.0
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

olekcz

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 37
Odp: Cezet 250 471.0 + Jawa Californian 350 + Jawa 90 Trial
« Odpowiedź #89 dnia: Wczoraj o 16:56:23 »

Turbo zdjęcie które wstawiłeś jest od mojego kolegi z garażu  :)sprzedał ją kupę lat temu.
Zapisane

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1467
  • -
Odp: Cezet 250 471.0 + Jawa Californian 350 + Jawa 90 Trial
« Odpowiedź #90 dnia: Wczoraj o 17:16:50 »

Turbo zdjęcie które wstawiłeś jest od mojego kolegi z garażu  :)sprzedał ją kupę lat temu.
Te "kupę lat temu" ja ją kupiłem.
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

olekcz

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 37
Odp: Cezet 250 471.0 + Jawa Californian 350 + Jawa 90 Trial
« Odpowiedź #91 dnia: Wczoraj o 17:26:38 »

To by wiele wyjaśniało.
Zapisane

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1467
  • -
Odp: Cezet 250 471.0 + Jawa Californian 350 + Jawa 90 Trial
« Odpowiedź #92 dnia: Wczoraj o 17:33:21 »

To by wiele wyjaśniało.
A dokładniej?
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

Radzziu

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 12
  • Jawa 634-6 Oilmaster
Odp: Cezet 250 471.0 + Jawa Californian 350 + Jawa 90 Trial
« Odpowiedź #93 dnia: Wczoraj o 17:34:29 »

Moje doświadczenia, polska instrukcja i układ prądnicy mówią inaczej.
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=27655.0
Tym razem twoje doświadczenie cię zawiodło sprawdziłem wszystko jest na 12v możliwe ze ty masz starszą wersje lub nie export kolega słowak mówił ze troche lepsze szły na export i angielska instrukcja nie kłamie pisze że wszystko 12v i tak jest









« Ostatnia zmiana: Wczoraj o 17:37:28 wysłana przez Radzziu »
Zapisane

olekcz

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 37
Odp: Cezet 250 471.0 + Jawa Californian 350 + Jawa 90 Trial
« Odpowiedź #94 dnia: Wczoraj o 17:46:17 »

Naprzykład co się z nią stało, skąd wziołeś zdjęcie i takie tam . Nic osobistego ani szczególnie istotnego dla dalszego rozwoju sprawy.
Zapisane

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1467
  • -
Odp: Cezet 250 471.0 + Jawa Californian 350 + Jawa 90 Trial
« Odpowiedź #95 dnia: Wczoraj o 17:58:28 »

Cytuj
Tym razem twoje doświadczenie cię zawiodło sprawdziłem wszystko jest na 12v możliwe ze ty masz starszą wersje lub nie export kolega słowak mówił ze troche lepsze szły na export i angielska instrukcja nie kłamie pisze że wszystko 12v i tak jest
Miałem 3 sztuki z 1972r., wersje na Polskę z polską instrukcją.
Mnie bardziej zastanawia jak taka wątła prądnica radziła sobie z prawie 45W poboru prądu + zapłon

Cytuj
Naprzykład co się z nią stało, skąd wziołeś zdjęcie i takie tam . Nic osobistego ani szczególnie istotnego dla dalszego rozwoju sprawy.
Sprzedałem ją, jak wszystkie motocykle które miałem.
Co do zdjęcia to dosyć proste, jest z aukcji allegro na której ją wylicytowałem.

To ja też o coś zapytam:
Po co Ci są te informacje?
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

olekcz

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 37
Odp: Cezet 250 471.0 + Jawa Californian 350 + Jawa 90 Trial
« Odpowiedź #96 dnia: Wczoraj o 18:01:57 »

Ja ich nie potrzebuję.  Napisałeś co dokładnie by wyjaśniało więc odpisałem.  Nie musiałeś odpowiadać.  A napisałem tylko dla tego że zobaczyłem motocykl który pamiętam z jakiegoś tam okresu w moim motocyklowym życiu.  W sumie to tyle ;) Nie chodziło mi również o to co ty zrobiłeś z tym motocyklem lecz o to gdzie trafił z rąk mojego kolegi. Nie jestem wścibski, nikogo nie sprawdzam,nie zbieram informacji na niczyj temat.
« Ostatnia zmiana: Wczoraj o 18:12:30 wysłana przez olekcz »
Zapisane

Radzziu

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 12
  • Jawa 634-6 Oilmaster
Odp: Cezet 250 471.0 + Jawa Californian 350 + Jawa 90 Trial
« Odpowiedź #97 dnia: Wczoraj o 18:23:07 »

Cytuj
Tym razem twoje doświadczenie cię zawiodło sprawdziłem wszystko jest na 12v możliwe ze ty masz starszą wersje lub nie export kolega słowak mówił ze troche lepsze szły na export i angielska instrukcja nie kłamie pisze że wszystko 12v i tak jest
Miałem 3 sztuki z 1972r., wersje na Polskę z polską instrukcją.
Mnie bardziej zastanawia jak taka wątła prądnica radziła sobie z prawie 45W poboru prądu + zapłon

Cytuj
Naprzykład co się z nią stało, skąd wziołeś zdjęcie i takie tam . Nic osobistego ani szczególnie istotnego dla dalszego rozwoju sprawy.
Sprzedałem ją, jak wszystkie motocykle które miałem.
Co do zdjęcia to dosyć proste, jest z aukcji allegro na której ją wylicytowałem.

To ja też o coś zapytam:
Po co Ci są te informacje?



jak zdobęde tłumik to będe palił to dam znać jak to swieći ,dzisiaj z tych złych rzeczy znalazłem że nie ma sprzęgła linka była odpieta a popychacz bolca nie wćiśnie dalej bo już równo z z karterem jest tak jak by kulki brakowało czy coś
Zapisane

Spinacz

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 53
  • Każdy ma to co chce
Odp: Cezet 250 471.0 + Jawa Californian 350 + Jawa 90 Trial
« Odpowiedź #98 dnia: Wczoraj o 18:54:22 »

Radziu jeśli możesz to zapodaj zdjęcie schematu elektrycznego jaki masz w tej angielskiej instrukcji i będziemy wiedzieć. Poza tym jeśli z magneta wychodzą ci 3 przewody żółty, czerwony i zielony to z pewnością masz instalację 6V i 12V chyba że ktoś ją przerobił.
Oprócz tego na Anglię szły dwie wersje instalacji elektrycznej z aku i wtedy jest 6V i 12V i bez aku wtedy jest 12V. Ale w twoim przypadku są 2 kontrolki w lampie więc powinieneś mieć instalację z aku czyli 2-voltową.
W razie potrzeby mogę udostępnić oby dwa schematy z opisami.
Dla ciekawości mogę dodać że były też wersje tej Jawy z zapłonem elektronicznym w tamtych latach.
Schematów jest sporo elektrycznych dla tego motocykla łącznie z fabrycznymi kierunkowskazami.
Zapisane
    Status GG

Radzziu

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 12
  • Jawa 634-6 Oilmaster
Odp: Cezet 250 471.0 + Jawa Californian 350 + Jawa 90 Trial
« Odpowiedź #99 dnia: Wczoraj o 19:53:13 »

Radziu jeśli możesz to zapodaj zdjęcie schematu elektrycznego jaki masz w tej angielskiej instrukcji i będziemy wiedzieć. Poza tym jeśli z magneta wychodzą ci 3 przewody żółty, czerwony i zielony to z pewnością masz instalację 6V i 12V chyba że ktoś ją przerobił.
Oprócz tego na Anglię szły dwie wersje instalacji elektrycznej z aku i wtedy jest 6V i 12V i bez aku wtedy jest 12V. Ale w twoim przypadku są 2 kontrolki w lampie więc powinieneś mieć instalację z aku czyli 2-voltową.
W razie potrzeby mogę udostępnić oby dwa schematy z opisami.
Dla ciekawości mogę dodać że były też wersje tej Jawy z zapłonem elektronicznym w tamtych latach.
Schematów jest sporo elektrycznych dla tego motocykla łącznie z fabrycznymi kierunkowskazami.

Ten schemat co mam jest bez baterii ale wszystko jest na 12v
Jawa ma wszystko na 12 i w boczku są kable do akumulatora
Zapisane