Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marzec 29, 2024, 13:23:20
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Jawa 50 typ 20 - wybór sposobu malowania  (Przeczytany 3426 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

PrzemekD

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2
Jawa 50 typ 20 - wybór sposobu malowania
« dnia: Kwiecień 29, 2020, 10:58:04 »

Witam,


Elementy oraz ramę chcę oddać jakieś firmie do malowania, ale czy macie jakieś doświadczenia jak to powinno być zrobione, tzn. proszkowo czy tradycyjnie?


Sprawa chyba rozbija się o tylny wahacz - wydaje się że te gumy na sworzniu są dalej w dobrym stanie i nie chciałbym go rozbierać. Czy przy malowaniu proszkowym można je jakoś zabezpieczyć?


Inna sprawa to nie wiem czy uda mi się go poprawnie ustawić jeśli zdecydował bym się na rozbiórkę i złożenie na nowym sworzniu z tulejkami (z tworzywa) , który można dostać na aukcjach. Czy ktoś z Was zmieniał już sworzeń wahacza tylnego u Jawki 50/20 i z jakim skutkiem?


Pozdrawiam
Przemek


Zapisane

Misiek89gdz

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 61
Odp: Jawa 50 typ 20 - wybór sposobu malowania
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 29, 2020, 11:02:32 »

Wahacz to najlepiej na prasie bys musial ogarnąć, bez tego na 90% nie uda Ci się rozebrac. Co do malowania ja bym wolał tradycyjnie polakierować.
Zapisane
Jawa 50 mustang '78
Jawa 175 typ 356 '60
http://www.polskajazda.pl/Profil/96363

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 752
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Jawa 50 typ 20 - wybór sposobu malowania
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 29, 2020, 11:12:33 »

Wymieniał , wymieniał i więcej już bym się tego nie podjął   ;D  http://www.jawacz.pl/index.php?topic=30881.msg292191#msg292191   >:(  tu masz dokładnie z czym to się je  ;D   http://www.jawacz.pl/index.php?topic=30881.msg294578#msg294578  ;D  .
Zapisane

Bison

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 926
Odp: Jawa 50 typ 20 - wybór sposobu malowania
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 29, 2020, 12:32:55 »

Jeśli gumy masz w dobrym stanie i wahacz nie ma luzu, to ja bym tego nie ruszał, całość delikatnie wypiaskować i pomalować tradycyjnie na mokro. Lakier proszkowy odpada, trzeba go wygrzewać a wysoka temperatura zniszczy gumy.
Robiłem ze trzy takie Jawki i w ten sposób temat załatwiłem, w jednej miałem luzy na wahaczu, wiec zwyczajnie poszukałem drugiej kompletnej ramy z wahaczem, w idealnym stanie i po problemie.
Zapisane
CZ 350 typ 472.5 - 1985
Ford Orion 1,6 D - 1985
IŻ 350  Planeta 5 - 1991
VW Golf 1,3 CL - 1991
Peugeot 405 1,6 GL - 1993
Hyundai Accent  1,5 GL - 1995
Honda ST 1100 - 2001
Royal Enfield Bullet 500 - 2007

Glider

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 66
  • Jawa 555, CZ 125/453
Odp: Jawa 50 typ 20 - wybór sposobu malowania
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 29, 2020, 15:00:48 »

A ja, z kolei, lakierowałem całą Jawkę proszkowo. Z tym, że tuleje wahacza nie miały luzów, a gumy wypadły....
Koledzy mają rację. Lakier proszkowy wygrzewa się w około 200stC, więc jeśli nie zdemontujesz elementów z tworzywa, to niestety po lakierowaniu będziesz je musiał wymienić. Jeśli byś się zdecydował na proszek, to pamiętaj, żeby wkręcić w gwinty stare śruby i zabezpieczyć gładzie elementów współpracujących, bo potem będziesz klął na czym świat stoi przy odczyszczaniu. Powodzenia  :)
Zapisane
Pozdrawiam
Misiek

Jawka 555 '60
CZ 125 453 '66

muczacz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1466
  • gazu gazu na wirazu
Odp: Jawa 50 typ 20 - wybór sposobu malowania
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 29, 2020, 16:47:29 »

malowanie proszkowe wcale nie jest takie happy  jak by się mogło wydawać jest jak pisze Bison, czasami na mokro wyjdzie dużo lepiej lakier jest trwalszy, ale wybór i tak należy do Ciebie
Zapisane
Jawa TS 350 638-1 z wozem
traktorek Sam z silnikiem cz 175 rok budowy nieznany
cz 175 typ 450 rok budowy 1961 kolor wiśniowy stan zabytkowy

Bison

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 926
Odp: Jawa 50 typ 20 - wybór sposobu malowania
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 29, 2020, 20:54:41 »

Wszystko trzeba robić z głową, piaskowanie potem podkład cynkowy, potem dobrej klasy lakier proszkowy. Oczywiście zabezpieczenie gwintów i otworów o polu numerowym ramy też trzeba pamiętać. W ten sposób zrobione lakierowanie proszkowe, przeżyje każdy inny lakier mokry, jest trwalsze i bardziej odporne na uszkodzenia, nawet montaż po lakierowaniu nie powoduje zadrapań takich jak przy zwykłym lakierze. Ja jestem zwolennikiem lakierowania proszkowego na ramach, wahaczach, stopkach centralnych czy innych czarnych elementach jak uchwyty lamp, klosze itp.
W zaprzyjaźnionej lakierni malują też proszkiem z całej palety RAL, przerabiałem to przy odbudowie Jawy 20 i Rometa 50T-1. Jawa miała malowane proszkowo osłony i podesty, obudowę przedniej lampy a Romet, całą ramę, stopki, wahacz i skrzynkę narzędziową.
Każdy robi jak uważa, każdy ma swoje zdanie i przyzwyczajenia  ;D
Zapisane
CZ 350 typ 472.5 - 1985
Ford Orion 1,6 D - 1985
IŻ 350  Planeta 5 - 1991
VW Golf 1,3 CL - 1991
Peugeot 405 1,6 GL - 1993
Hyundai Accent  1,5 GL - 1995
Honda ST 1100 - 2001
Royal Enfield Bullet 500 - 2007

PrzemekD

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2
Odp: Jawa 50 typ 20 - wybór sposobu malowania
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 29, 2020, 21:16:18 »

czyli w moim przypadku będzie to chyba opcja: malowanie ramy na mokro a cała reszta proszkowo.


Z wahaczem nie będę podejmował chyba walki - zostaną oryginalne tulejki.
dzięki za podzielenie się doświadczeniami



Zapisane

Bison

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 926
Odp: Jawa 50 typ 20 - wybór sposobu malowania
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 29, 2020, 21:55:23 »

Nie jestem pewny czy całą resztę pomalujesz proszkowo, znaczy możesz, pod warunkiem że blachy są idealne, bez wgnieceń. Proszku nie nakłada się na szpachlę. W mojej Jawce, zielone elementy były lakierowane na mokro, proszek był tylko na szarych. Romecik, też na mokro miał lakierowany bak i oba błotniki. No i lakier proszkowy nie ma takiego połysku jak mokry.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 29, 2020, 21:57:38 wysłana przez Bison »
Zapisane
CZ 350 typ 472.5 - 1985
Ford Orion 1,6 D - 1985
IŻ 350  Planeta 5 - 1991
VW Golf 1,3 CL - 1991
Peugeot 405 1,6 GL - 1993
Hyundai Accent  1,5 GL - 1995
Honda ST 1100 - 2001
Royal Enfield Bullet 500 - 2007
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
8 Odpowiedzi
5581 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Luty 10, 2013, 11:20:07
wysłana przez Hubert_senator
14 Odpowiedzi
9853 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipiec 21, 2013, 09:01:14
wysłana przez muczos
3 Odpowiedzi
2148 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwiecień 24, 2014, 22:27:57
wysłana przez gustaw
18 Odpowiedzi
5196 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopad 27, 2017, 10:31:54
wysłana przez lukaszooo
15 Odpowiedzi
2909 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marzec 18, 2019, 20:47:58
wysłana przez Piotreldiablo