Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Lipiec 02, 2020, 10:26:45
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Autor Wątek: Renowacja CZ  (Przeczytany 1300 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kosmal

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5
  • CZ 350
Renowacja CZ
« dnia: Marzec 12, 2020, 21:13:04 »

Witam! Z góry przepraszam ale nie mogłem znaleźć podobnego pytania  :-[
Rozebrałem swoją CZ 350 na części pierwsze, oddałem wszystkie elementy czarne do piaskowania i malowania proszkowego, silnik rozebrałem wyjąłem z niego wszystko i oddałem kartery, głowiczki i cylindry do szkiełkowania które notabene mam jutro odebrać. Do pomalowania cylindrów już kupiłem czarny lakier termiczny do 650* ( chyba wytrzyma) ale cała reszta była chyba czymś pokryta co by się aluminium nie utleniało. I teraz moje pytanie czy całe kartery razem z kapami były czymś pomalakierowane i czy jakbym psiknął to zwykłym bezbarwnym lakierem to byłoby ok? Trochę się boję o temperaturę która tam panuje no i chce żeby to ładnie wyglądało. Ewentualnie proszę o pomysły co z tym zrobić.  Pozdrawiam  :)
Zapisane

Bison

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 630
Odp: Renowacja CZ
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 12, 2020, 21:16:18 »

Amelinium się szkiełkuje i nie maluje potem bezbarwnym.
Samo dobrze zrobione szkiełkowanie i jest ładniej niż z fabryki  ;D
Zapisane
CZ 350 typ 472.6 - 1987
Jawa 350 typ 640 - 1989
IŻ 350  Planeta 5 - 1991
Honda ST 1100 - 2001

Kosmal

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5
  • CZ 350
Odp: Renowacja CZ
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 12, 2020, 21:31:15 »

Rozumiem, po prostu martwi mnie fakt że przed szkiełkowaniem wszystko było gładkie a boje się, że teraz po szkiełkowaniu wszystko będzie szorstkie  :o
Zapisane

michal_t

  • elektronik
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 110
  • Jawa 638.5 delux Wrocław
Odp: Renowacja CZ
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 12, 2020, 21:36:21 »

Niestety tak będzie. Papier wodny lub wełna i polerka pozostaje.

Kosmal

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5
  • CZ 350
Odp: Renowacja CZ
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 12, 2020, 21:41:17 »

a co z głowiczkami? Bo one już chyba były malowane, czy też nie? Bo nie wiem czy szukac jakiejś farby srebrnej do aluminium czy nie....
Zapisane

Bison

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 630
Odp: Renowacja CZ
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 12, 2020, 21:54:46 »

Amelinium się tylko szkiełkuje, bez lakierowania, srebrnych farbek i innych upiększaczy.
Gładka to jest dupcia niemowlaka albo gęba młokosa co się golić nie zaczął.


Zapisane
CZ 350 typ 472.6 - 1987
Jawa 350 typ 640 - 1989
IŻ 350  Planeta 5 - 1991
Honda ST 1100 - 2001

Pawand

  • President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 771
  • Jawa 350 TS 638,
Odp: Renowacja CZ
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 13, 2020, 09:57:36 »

Niektórzy daja kartery i pokrywy, a czasem nawet cylindry i głowice do bezbarwnego lub srebrnego proszku. O ile karterom i pokrywom to nie zaszkodzi to przy cylindrach można dyskutować o odpowiednim chłodzeniu (lakier stanowi warstwę izolacyjną i pogarsza odprowadzanie ciepła), więc osobiścienie nie polecam. Poza tym uprzedzał mnie lakiernik, że przy starym i utlenionym aluminium po lakierowaniu i wygrzaniu w komorze  mogą pojawić sie przebarwienia, co przy lakierze bezbarwnym może mocno popsuc efekt. Jak chcesz mieć gładki i błyszczący silnik to pogadaj z piaskarzem czy po szkiełkowaniu nie poleruje elementów ( oczywiście za dodatkową opłatą). Wtedy elementy są czyste i gładkie - silnik wygląda jak nowy. Jak masz dużo pieniędzy to można dać na polerkę ultradźwiękową ;). Wówczas masz jak lustro. Można sie przeglądać  :D. Osobiście unikam samego szkiełkowania, bo taki matowy i porowaty silnik mi się nie podoba. Wolę doczyścić ile się da płynami do mycia silnika, karcherem, a potem ewentualnie pobawić się pastami polerskimi, wełną filcem itp. Najlepiej robić to, jak masz silnik jeszcze w puzzlach - wtedy jest najwygodniejsze dojście do elementów. Nawet jeśli efekt nie jest oszałamiający to silnik wygląda naturalnie.
« Ostatnia zmiana: Marzec 13, 2020, 10:07:42 wysłana przez Pawand »
Zapisane

Pietras12v

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 557
Odp: Renowacja CZ
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 13, 2020, 10:17:22 »

Jak zostawi żeliwne cylindry bez lakieru ;D to Mu zardzewieją.
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

Blenders

  • Laureat "Krzywej Korby" 2012
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 854
  • Bibliotekarz
Odp: Renowacja CZ
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 13, 2020, 10:46:28 »

Jak zostawi żeliwne cylindry bez lakieru ;D to Mu zardzewieją.

E tam pokryją się ruskim chromem :P
Zapisane
Jawa 634-7 (Zapłon Janka) 83r
Čz 472.5 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 85r
Čz 487.4 (Pełne Vape 12V) 93r
Wsk 125 M06B3 Bąk (Cdi Saviera 12V) 77r

Czmielu

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 514
  • knedel knedel knedel
Odp: Renowacja CZ
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 13, 2020, 12:26:51 »

Niektórzy daja kartery i pokrywy, a czasem nawet cylindry i głowice do bezbarwnego lub srebrnego proszku. O ile karterom i pokrywom to nie zaszkodzi to przy cylindrach można dyskutować o odpowiednim chłodzeniu (lakier stanowi warstwę izolacyjną i pogarsza odprowadzanie ciepła), więc osobiścienie nie polecam. Poza tym uprzedzał mnie lakiernik, że przy starym i utlenionym aluminium po lakierowaniu i wygrzaniu w komorze  mogą pojawić sie przebarwienia, co przy lakierze bezbarwnym może mocno popsuc efekt. Jak chcesz mieć gładki i błyszczący silnik to pogadaj z piaskarzem czy po szkiełkowaniu nie poleruje elementów ( oczywiście za dodatkową opłatą). Wtedy elementy są czyste i gładkie - silnik wygląda jak nowy. Jak masz dużo pieniędzy to można dać na polerkę ultradźwiękową ;). Wówczas masz jak lustro. Można sie przeglądać  :D. Osobiście unikam samego szkiełkowania, bo taki matowy i porowaty silnik mi się nie podoba. Wolę doczyścić ile się da płynami do mycia silnika, karcherem, a potem ewentualnie pobawić się pastami polerskimi, wełną filcem itp. Najlepiej robić to, jak masz silnik jeszcze w puzzlach - wtedy jest najwygodniejsze dojście do elementów. Nawet jeśli efekt nie jest oszałamiający to silnik wygląda naturalnie.
Polerka wibracyjna daje efekt lustra, o ultradźwiękowej nie słyszałem
Zapisane
Čz 472.6 87'
Jawa 250 353 60' + Velorex 560+ PAV 40
Jawa 638-5 87'
ČZ 472.5 x3
Jawa 350 638.1x2
Jawa 634-638 "tęczówka" + velorex 562
Jawa 639 91'
ČZ  175/450 62'

tel. 508 168 776

Pawand

  • President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 771
  • Jawa 350 TS 638,
Odp: Renowacja CZ
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 13, 2020, 17:18:07 »


Polerka wibracyjna daje efekt lustra, o ultradźwiękowej nie słyszałem
Też jest, np. do form wtryskowych, ale chodziło oczywiście o wibracyjną. Dzięki ;).
Żeliwne cylindry trzeba pomalować, ale jest różnica w grubości (i pewnie też w przewodzeniu ciepła) pomiędzy lakierem żaroodpornym, a proszkiem.
Zapisane

Kosmal

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5
  • CZ 350
Odp: Renowacja CZ
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 13, 2020, 17:46:50 »

dzisiaj została dodana na olxa i właśnie tak chciałbym żeby mój silnik wyglądał
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-cz-350-CID5-IDzFRPH.html#7c16d88e33


czy te kapy są właśnie polerowane wibracyjnie?
Zapisane

Czmielu

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 514
  • knedel knedel knedel
Odp: Renowacja CZ
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 13, 2020, 19:28:02 »

Raczej. Tego co widać to po prostu ręczna robota. Taki efekt możesz sam uzyskać. Papier wodny różne gradacje, później polerka pastami i będzie także samo. Tylko to troszkę czasu zajmuję
Zapisane
Čz 472.6 87'
Jawa 250 353 60' + Velorex 560+ PAV 40
Jawa 638-5 87'
ČZ 472.5 x3
Jawa 350 638.1x2
Jawa 634-638 "tęczówka" + velorex 562
Jawa 639 91'
ČZ  175/450 62'

tel. 508 168 776

duszek92

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 8
  • CZ350 472.5
Odp: Renowacja CZ
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 01, 2020, 22:21:34 »

Kiedyś się zastanawiałem nad szkiełkowaniem lub pisakowaniem ale zastosowałem czyszczenie suchym lodem (zasada podobna do piaskowania ale używany jest lód).
Szczerze polecam powierzchnia nie jest zniszczona ani chropowata.
Papieru ściernego nie stosowałem po czyszczeniu suchym lodem. Owszem tam gdzie miałem zniszczone kartery albo zacięte aluminium ostrym narzędziem to niestety nic na to nie poradziłem.
Na marginesie zapytam jakie pasty polecacie do polerowania pokryw (od strony stopki zmiany biegów i łańcucha) ? Mnie udało się uzyskać tylko taki efekt. Używałem past do aluminium nie przyniosło to efektu innym razem użyłem specjalistycznych do polerowania lakieru efekt lepszy, lecz nie powalający.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 01, 2020, 22:35:49 wysłana przez duszek92 »
Zapisane
Ogar 200; Yamaha FZ6,  CZ350

muczacz

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1176
  • gazu gazu na wirazu
Odp: Renowacja CZ
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 01, 2020, 23:15:47 »

Kiedyś się zastanawiałem nad szkiełkowaniem lub pisakowaniem ale zastosowałem czyszczenie suchym lodem (zasada podobna do piaskowania ale używany jest lód).
Szczerze polecam powierzchnia nie jest zniszczona ani chropowata.
Papieru ściernego nie stosowałem po czyszczeniu suchym lodem. Owszem tam gdzie miałem zniszczone kartery albo zacięte aluminium ostrym narzędziem to niestety nic na to nie poradziłem.
Na marginesie zapytam jakie pasty polecacie do polerowania pokryw (od strony stopki zmiany biegów i łańcucha) ? Mnie udało się uzyskać tylko taki efekt. Używałem past do aluminium nie przyniosło to efektu innym razem użyłem specjalistycznych do polerowania lakieru efekt lepszy, lecz nie powalający.
dobra ale sam to robiłeś czy zleciłeś?
Zapisane
Jawa TS 350 638-1 z wozem
traktorek Sam z silnikiem cz 175 rok budowy nieznany
cz 175 typ 450 rok budowy 1961 kolor wiśniowy stan zabytkowy

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1006
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562 Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Renowacja CZ
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 02, 2020, 00:42:00 »

Czy zechcialbyś bardziej opissc co masz na myśli pisząc, że po szkielkowaniu jest porowaty materiał? Po/ poprawnym szkielkowaniu bez błędów w dezamecie, jawie 50 i wsk 125 uzyskalem powierchnie gładką. Jasne, zalezy od stopu aluminium ale ciężko mi powiedzieć, ze silnik po szkielkowaniu byl u mnie porowaty
Zapisane
Kupię wydechy do Jawy 638.0
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

Człowiek ZJAWA

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 57
  • JAWA 634+velorex 562, JAWA 638, CZ 472.4, CZ 472.5
Odp: Renowacja CZ
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 02, 2020, 06:18:23 »

Po piskowaniu jak komuś zależy na czasie (pseudo fachowcowi) prawie każdy materiał można zniszczyć. Tak naprawdę każda metoda jest inwazyjna. Niestety życie.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 02, 2020, 06:26:07 wysłana przez Człowiek ZJAWA »
Zapisane

duszek92

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 8
  • CZ350 472.5
Odp: Renowacja CZ
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 02, 2020, 19:10:01 »

Co do szkiełkowania fachowiec odradził mi tą metodę do aluminium. Powiedział dokładnie to co napisłem (powierzchnia jest chropowata ale nic nie wspominał o szkiełkowaniu w dezamacie) .
Więc nie pytałem dokładniej, może z niego taki fachowiec, albo po prostu chciał mnie zbyć bo nie widział dobrego zarobku). Co do piaskowania to robiłem kilkadziesiąt razy na różnych materiałach i powierzchnia zawsze jest chropowata, bez papieru ściernego się nie obejdzie.
Czyszczenie suchym lodem zrobiłem sam.
Polerkę pokryw również zrobiłem sam, ale nie jest to powalający efekt. Ładnie wygłąda ale chciałbym żeby się świeciło, dlatego pytam o pasty i czy w ogóle jest możliwość uzyskania lepszego efektu dla aluminium.
Dopiero zaczynam przygodę z polerowaniem, więc pytam o wskazówki. :) 
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 02, 2020, 19:32:19 wysłana przez duszek92 »
Zapisane
Ogar 200; Yamaha FZ6,  CZ350

Kosmal

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5
  • CZ 350
Odp: Renowacja CZ
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 06, 2020, 00:00:33 »

faktycznie po szkiełkowaniu, elementy nie były porowate, kapy od strony skrzyni i prądnicy przejechałem tylko papierem 800, 1000, 1500, 2500 i potem pasta z k2 aluchrom i efekt wyszedł przyzwoity. Postaram się jutro dodać zdjęcie jak to wygląda. Po długich bojach z lakiernikiem motocykl został prawie ukończony bo w sumie zostało mi dotoczyć te gumy co trzymają pedał hamulca, bo moje stare to jak żelki Haribo, a przeszukałem cały internet za nimi i niestety znaleźć nie mogłem. No i dzisiaj się wziąłem za naprawę licznika kilometrów, bo po tym jak się po odrestaurowaniu przejechałem i nie naliczało mi kilometrów to mnie szlak trafił. No i kupiłem zestaw naprawczy do skody.
Ps wybaczcie nie założoną kape, i podnóżki ale byłem tak podekscytowany że musiałem się już przejechać i tylko takie zdjęcie :d
jutro dodam coś sensowniejszego :D
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 06, 2020, 00:04:54 wysłana przez Kosmal »
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
30 Odpowiedzi
14831 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Styczeń 21, 2014, 21:41:16
wysłana przez Michal202
11 Odpowiedzi
3839 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maj 27, 2013, 08:35:35
wysłana przez Deejf
22 Odpowiedzi
5699 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudzień 16, 2013, 07:54:57
wysłana przez deadamf
6 Odpowiedzi
1516 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marzec 05, 2015, 16:04:54
wysłana przez matius97
47 Odpowiedzi
3987 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopad 18, 2018, 14:35:04
wysłana przez muczacz