Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marzec 31, 2020, 22:19:42
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Autor Wątek: Renowacja CZ  (Przeczytany 492 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kosmal

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 4
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Renowacja CZ
« dnia: Marzec 12, 2020, 21:13:04 »

Witam! Z góry przepraszam ale nie mogłem znaleźć podobnego pytania  :-[
Rozebrałem swoją CZ 350 na części pierwsze, oddałem wszystkie elementy czarne do piaskowania i malowania proszkowego, silnik rozebrałem wyjąłem z niego wszystko i oddałem kartery, głowiczki i cylindry do szkiełkowania które notabene mam jutro odebrać. Do pomalowania cylindrów już kupiłem czarny lakier termiczny do 650* ( chyba wytrzyma) ale cała reszta była chyba czymś pokryta co by się aluminium nie utleniało. I teraz moje pytanie czy całe kartery razem z kapami były czymś pomalakierowane i czy jakbym psiknął to zwykłym bezbarwnym lakierem to byłoby ok? Trochę się boję o temperaturę która tam panuje no i chce żeby to ładnie wyglądało. Ewentualnie proszę o pomysły co z tym zrobić.  Pozdrawiam  :)
Zapisane

Bison

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 558
Odp: Renowacja CZ
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 12, 2020, 21:16:18 »

Amelinium się szkiełkuje i nie maluje potem bezbarwnym.
Samo dobrze zrobione szkiełkowanie i jest ładniej niż z fabryki  ;D
Zapisane
CZ 350 typ 472.6 - 1987
Jawa 350 typ 640 - 1989
IŻ 350 typ Planeta 5 - 1991
Honda ST 1100 - 2001

Kosmal

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 4
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Renowacja CZ
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 12, 2020, 21:31:15 »

Rozumiem, po prostu martwi mnie fakt że przed szkiełkowaniem wszystko było gładkie a boje się, że teraz po szkiełkowaniu wszystko będzie szorstkie  :o
Zapisane

michal_t

  • elektronik
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 106
  • Jawa 638.5 delux Wrocław
Odp: Renowacja CZ
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 12, 2020, 21:36:21 »

Niestety tak będzie. Papier wodny lub wełna i polerka pozostaje.

Kosmal

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 4
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Renowacja CZ
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 12, 2020, 21:41:17 »

a co z głowiczkami? Bo one już chyba były malowane, czy też nie? Bo nie wiem czy szukac jakiejś farby srebrnej do aluminium czy nie....
Zapisane

Bison

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 558
Odp: Renowacja CZ
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 12, 2020, 21:54:46 »

Amelinium się tylko szkiełkuje, bez lakierowania, srebrnych farbek i innych upiększaczy.
Gładka to jest dupcia niemowlaka albo gęba młokosa co się golić nie zaczął.


Zapisane
CZ 350 typ 472.6 - 1987
Jawa 350 typ 640 - 1989
IŻ 350 typ Planeta 5 - 1991
Honda ST 1100 - 2001

Pawand

  • President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 757
  • Jawa 350 TS 638,
Odp: Renowacja CZ
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 13, 2020, 09:57:36 »

Niektórzy daja kartery i pokrywy, a czasem nawet cylindry i głowice do bezbarwnego lub srebrnego proszku. O ile karterom i pokrywom to nie zaszkodzi to przy cylindrach można dyskutować o odpowiednim chłodzeniu (lakier stanowi warstwę izolacyjną i pogarsza odprowadzanie ciepła), więc osobiścienie nie polecam. Poza tym uprzedzał mnie lakiernik, że przy starym i utlenionym aluminium po lakierowaniu i wygrzaniu w komorze  mogą pojawić sie przebarwienia, co przy lakierze bezbarwnym może mocno popsuc efekt. Jak chcesz mieć gładki i błyszczący silnik to pogadaj z piaskarzem czy po szkiełkowaniu nie poleruje elementów ( oczywiście za dodatkową opłatą). Wtedy elementy są czyste i gładkie - silnik wygląda jak nowy. Jak masz dużo pieniędzy to można dać na polerkę ultradźwiękową ;). Wówczas masz jak lustro. Można sie przeglądać  :D. Osobiście unikam samego szkiełkowania, bo taki matowy i porowaty silnik mi się nie podoba. Wolę doczyścić ile się da płynami do mycia silnika, karcherem, a potem ewentualnie pobawić się pastami polerskimi, wełną filcem itp. Najlepiej robić to, jak masz silnik jeszcze w puzzlach - wtedy jest najwygodniejsze dojście do elementów. Nawet jeśli efekt nie jest oszałamiający to silnik wygląda naturalnie.
« Ostatnia zmiana: Marzec 13, 2020, 10:07:42 wysłana przez Pawand »
Zapisane

Pietras12v

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 542
Odp: Renowacja CZ
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 13, 2020, 10:17:22 »

Jak zostawi żeliwne cylindry bez lakieru ;D to Mu zardzewieją.
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

Blenders

  • Laureat "Krzywej Korby" 2012
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 835
  • Bibliotekarz
Odp: Renowacja CZ
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 13, 2020, 10:46:28 »

Jak zostawi żeliwne cylindry bez lakieru ;D to Mu zardzewieją.

E tam pokryją się ruskim chromem :P
Zapisane
Jawa 634-7 (Pełne Vape 12V) 83r
Čz 472.5 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 85r
Čz 487.4 (Zapłon Janka 6V) 93r
Wsk 125 M06B3 Bąk (Cdi Saviera 12V) 77r

Czmielu

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 491
  • knedel knedel knedel
Odp: Renowacja CZ
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 13, 2020, 12:26:51 »

Niektórzy daja kartery i pokrywy, a czasem nawet cylindry i głowice do bezbarwnego lub srebrnego proszku. O ile karterom i pokrywom to nie zaszkodzi to przy cylindrach można dyskutować o odpowiednim chłodzeniu (lakier stanowi warstwę izolacyjną i pogarsza odprowadzanie ciepła), więc osobiścienie nie polecam. Poza tym uprzedzał mnie lakiernik, że przy starym i utlenionym aluminium po lakierowaniu i wygrzaniu w komorze  mogą pojawić sie przebarwienia, co przy lakierze bezbarwnym może mocno popsuc efekt. Jak chcesz mieć gładki i błyszczący silnik to pogadaj z piaskarzem czy po szkiełkowaniu nie poleruje elementów ( oczywiście za dodatkową opłatą). Wtedy elementy są czyste i gładkie - silnik wygląda jak nowy. Jak masz dużo pieniędzy to można dać na polerkę ultradźwiękową ;). Wówczas masz jak lustro. Można sie przeglądać  :D. Osobiście unikam samego szkiełkowania, bo taki matowy i porowaty silnik mi się nie podoba. Wolę doczyścić ile się da płynami do mycia silnika, karcherem, a potem ewentualnie pobawić się pastami polerskimi, wełną filcem itp. Najlepiej robić to, jak masz silnik jeszcze w puzzlach - wtedy jest najwygodniejsze dojście do elementów. Nawet jeśli efekt nie jest oszałamiający to silnik wygląda naturalnie.
Polerka wibracyjna daje efekt lustra, o ultradźwiękowej nie słyszałem
Zapisane
Čz 472.6 87'
Jawa 250 353 60' + Velorex 560+ PAV 40
Jawa 638-5 87'
ČZ 472.5 x3
Jawa 350 638.1x2
Jawa 634-638 "tęczówka" + velorex 562
Jawa 639 91'
ČZ  175/450 62'

tel. 508 168 776

Pawand

  • President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 757
  • Jawa 350 TS 638,
Odp: Renowacja CZ
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 13, 2020, 17:18:07 »


Polerka wibracyjna daje efekt lustra, o ultradźwiękowej nie słyszałem
Też jest, np. do form wtryskowych, ale chodziło oczywiście o wibracyjną. Dzięki ;).
Żeliwne cylindry trzeba pomalować, ale jest różnica w grubości (i pewnie też w przewodzeniu ciepła) pomiędzy lakierem żaroodpornym, a proszkiem.
Zapisane

Kosmal

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 4
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Renowacja CZ
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 13, 2020, 17:46:50 »

dzisiaj została dodana na olxa i właśnie tak chciałbym żeby mój silnik wyglądał
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-cz-350-CID5-IDzFRPH.html#7c16d88e33


czy te kapy są właśnie polerowane wibracyjnie?
Zapisane

Czmielu

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 491
  • knedel knedel knedel
Odp: Renowacja CZ
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 13, 2020, 19:28:02 »

Raczej. Tego co widać to po prostu ręczna robota. Taki efekt możesz sam uzyskać. Papier wodny różne gradacje, później polerka pastami i będzie także samo. Tylko to troszkę czasu zajmuję
Zapisane
Čz 472.6 87'
Jawa 250 353 60' + Velorex 560+ PAV 40
Jawa 638-5 87'
ČZ 472.5 x3
Jawa 350 638.1x2
Jawa 634-638 "tęczówka" + velorex 562
Jawa 639 91'
ČZ  175/450 62'

tel. 508 168 776
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
30 Odpowiedzi
14459 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Styczeń 21, 2014, 21:41:16
wysłana przez Michal202
11 Odpowiedzi
3648 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maj 27, 2013, 08:35:35
wysłana przez Deejf
22 Odpowiedzi
5464 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudzień 16, 2013, 07:54:57
wysłana przez deadamf
6 Odpowiedzi
1362 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marzec 05, 2015, 16:04:54
wysłana przez matius97
47 Odpowiedzi
3521 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopad 18, 2018, 14:35:04
wysłana przez muczacz