Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marzec 29, 2024, 05:39:09
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: CDI 6V czy 12V ?  (Przeczytany 3122 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

krymfilc

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 6
  • CZ 472.4
CDI 6V czy 12V ?
« dnia: Styczeń 13, 2020, 11:53:56 »

Czołem,
odbudowuję CZ 472.4 6V
Motocykl rozłożony co na części pierwsze, i powoli zaczynam składanie.Przymierzam się do zakupu zapłonu CDI.
Jest dostępny zapłon VAPE 6V i zastanawiam się czy by go nie zastosować aby, motocykl nadal pozostał "sobą". Czy jest coś co przemawiałoby jednak za zastosowanie 12V ? cała instalacja będzie tworzona od nowa, więc na tym etapie mogę jeszcze wszystko.
Zapisane

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: CDI 6V czy 12V ?
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 13, 2020, 12:02:53 »

Na kazdej stacji benzynowej zakupisz zarowki 12V.
Jesli masz inne pojazdy z instalacja 12V to Twoje zapasy zarowek i bezpiecznikow moga byc wspolne dla nich.

xepher

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 646
  • Motór nie umiera nigdy
Odp: CDI 6V czy 12V ?
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 13, 2020, 12:27:08 »

Lepsze lampy, możesz podpiąć ładowarkę itp. Jak zostawisz 6v to olej vapno a kasę wydaj na coś innego.
Zapisane
"Jak dwumetrowy, stu kilowy facet może jechać na motorynce?!"
CZ 350 472.4 i inne.
Nowy Sącz 793621301

Bison

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 926
Odp: CDI 6V czy 12V ?
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 13, 2020, 12:27:52 »

Cena vape 6v i cdi 12v, porównaj sobie. Jak dla mnie sprawa byłaby prosta, cdi 12v od Janka  :)
Zapisane
CZ 350 typ 472.5 - 1985
Ford Orion 1,6 D - 1985
IŻ 350  Planeta 5 - 1991
VW Golf 1,3 CL - 1991
Peugeot 405 1,6 GL - 1993
Hyundai Accent  1,5 GL - 1995
Honda ST 1100 - 2001
Royal Enfield Bullet 500 - 2007

Blenders

  • Laureat "Krzywej Korby" 2012
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1074
  • Bibliotekarz
Odp: CDI 6V czy 12V ?
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 13, 2020, 13:48:58 »

Popieram. Jak chcesz mieć 6V to zostaw org jak cdi to tylko 12V i juz od hajsu zależy jakie.
Zapisane
Jawa 350 634-7 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 83r Docieranie
Čz 350 472.5 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 85r
Čz 180 487.4 (Pełne Vape 12V) 93r
Jawa 638.5
Wsk 125 M06B3 Bąk (Cdi TurboZabytki 12V) 77r

suchy

  • forumowicz
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 669
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?Tak,jeżdżę motorem.
Odp: CDI 6V czy 12V ?
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 13, 2020, 14:20:18 »

Jeździłem 6 lat na vape 6V i nie mam żadnych zastrzeżeń.
Często poruszana kwestia dostępności żarówek na stacjach, możliwość podłączenia ładowarki do telefonu to trochę jak z deską w WC. Jak nie ma o co się do faceta przyczepić to "bo nie opuszczasz deski w WC"
Wymianę żarówki w trasie robiłem mniej więcej co; nie pamiętam takiego zdarzenia.
Ładowarka na wyjściu podaje 5V więc 6V na wejściu wystarczy.
Jednak,
jednak zmieniłem na 12V też na Vape, a to dlatego że zaplanowałem założyć do CZ grzane manetki. Nie znalazłem takowych na 6V.
Ave Cezeta!
Zapisane
Mniej teorii więcej praktyki.
CZ 350 472.5 83'  Garwolin  tel.602 792 446

killler

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 947
  • :)
Odp: CDI 6V czy 12V ?
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 13, 2020, 15:54:25 »

bierz Vape 12V, nie ma sensu się uwsteczniać i ładować Vape 6v ;) czy to 6 cz 12v i tak orginalem juz nie bedzie a przynjamniej będziesz miał 12V  ;)
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka :)
Cz 350 472.6 86r.:)

krymfilc

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 6
  • CZ 472.4
Odp: CDI 6V czy 12V ?
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 13, 2020, 20:30:10 »

Serdeczne dzięki za podpowiedzi !
Zapisane

krymfilc

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 6
  • CZ 472.4
Odp: CDI 6V czy 12V ?
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 28, 2020, 18:57:11 »

Czołem Panowie ponownie. czy ma ktoś może jakaś opinie o zapłonie CDI trójfazowym od turbozabytki? ewentualnie czy vape jest od niego lepszy i wart swojej ceny?
Zapisane

Bison

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 926
Odp: CDI 6V czy 12V ?
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 28, 2020, 20:32:22 »

Miałem trzy zestawy CDI od turbozabytki, jeden do WSK i dwa do CZ 175, powiem tak, więcej tego bym nie kupił. Poskładane z tanich, chińskich elementów, sporo trzeba przy montażu rzeźbić, brak wtyczek, kable zbyt krótkie, jednym słowem za takie pieniążki, przynajmniej ja bym wymagał czegoś lepszego. Osobiście nie miałem i nie testowałem ale słyszałem że kolega forumowy Janek, oferuje zestawy CDI znacznie lepiej dopracowane. Co do Vape, ja bym tego nawet nie porównywał z CDI na chińskich częściach, to dwie różne jakości.
Co kupisz to i tak zależy od tego, ile chcesz kasy wydać  ;)
Zapisane
CZ 350 typ 472.5 - 1985
Ford Orion 1,6 D - 1985
IŻ 350  Planeta 5 - 1991
VW Golf 1,3 CL - 1991
Peugeot 405 1,6 GL - 1993
Hyundai Accent  1,5 GL - 1995
Honda ST 1100 - 2001
Royal Enfield Bullet 500 - 2007

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 776
  • Ile to już lat ?
Odp: CDI 6V czy 12V ?
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 28, 2020, 21:23:40 »

A ja mam cdi od turbozabytki i jestem zadowolony.
Zapisane

muczacz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1466
  • gazu gazu na wirazu
Odp: CDI 6V czy 12V ?
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 28, 2020, 22:20:38 »

wiesz Bizonek te tanie chińskie graty wbrew pozorom nie są aż tak awaryjne jak by się mogło wydawać , a że coś tam nie pasuje i trzeba w zasadzie od początku przerabiać to wina głównie sprzedającego, myślę że tanie wyjdzie kupić graty i samemu coś tam porzeźbić , sam mam chińskie cdi w swojej i działa ,ale wykonanie przejściówek jest masakryczne , tulejka pomiędzy magnetem a wałem wygląda jak by ktoś w wiertarce toczył  :D
Zapisane
Jawa TS 350 638-1 z wozem
traktorek Sam z silnikiem cz 175 rok budowy nieznany
cz 175 typ 450 rok budowy 1961 kolor wiśniowy stan zabytkowy

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: CDI 6V czy 12V ?
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 28, 2020, 23:21:55 »

12V ma większy "potencjał". Większe pole do montażu tego,czego akurat potrzebujesz w danej wyprawie.
Z żarówkami 6v jest jak z dętka - każdy świadomy jest o możliwej konieczności jej wymiany lub latania w drodze a pojedyncze przypadki się trafiają.

Chińskie zestawy są w zasadzie dzielone na 3 kategorie:
- jakość porównywalna z Ducati energia i żywotność podobna(często konstrukcja bliźniacza),
- chińskie produkty tańsze od kat pierwszej i często o różnych konstrukcjach i mocach(z tego często są składane popularne obecnie zestawy),
- najtańsze gówno nawet nie zabezpieczone przed jakimikolwiek czynnikiem zewn lub tylko powierzchownie, bardzo często mała wydajność i jednopolowkowe cewki.

Coby to nie było dobrze zamontowane i zaizolowane potrafi i tak przeżyć silnik 4T ze skutera.
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

michal_t

  • elektronik
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 170
  • Cezet 350 Wrocław
Odp: CDI 6V czy 12V ?
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 29, 2020, 08:28:42 »

Patrząc od strony technicznej to instalacja 12V jest lepsza od 6V ponieważ nawet jak zostawisz tej samej mocy żarówki to przez przewody płynie 2x mniejszy prąd. Mniejszy prąd oznacza mniejsze spadki napięcia na końcach przewodów (dlatego długie pojazdy często mają wyższe napięcie np. 24V ) oraz mniejsze prawdopodobieństwo że jakieś styki (np. lekko zaśniedziałe konektory) będą się grzały. W eneregtyce też przesyłają energię elektryczną o wysokim napięciu ponieważ są mniejsze straty i można zastosować cieńsze przewody (ogólnie jest większa sprawność).
Zapisane
    Status GG

elkinio

  • President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2942
Odp: CDI 6V czy 12V ?
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 29, 2020, 09:55:26 »

Zależy jeszcze co chcesz "robić" bo jeśli jeździsz daleko to lepiej Vape i to "pełne" (do 638 też takie jest) dużo jawerów za granicami jeździ albo na oryginalnym zapłonie albo na "pełnym" Vape. Chyba że robisz wszystko tak że powrót do oryginału jest możliwy w każdej chwili i wozisz zawsze ze sobą zestaw na powrót do oryginału. Od Janka mam zapłon do 472.4 ale nie planuję nią jeździć dalej niż po okolicy a i powrót do oryginału jest prosty. Pozostałe sprzęty mam na Vape
Zapisane
Jawa 559 z Velorex 560, Jawa 634 i kilka innych

krymfilc

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 6
  • CZ 472.4
Odp: CDI 6V czy 12V ?
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 29, 2020, 10:23:42 »

Miałem trzy zestawy CDI od turbozabytki, jeden do WSK i dwa do CZ 175, powiem tak, więcej tego bym nie kupił. Poskładane z tanich, chińskich elementów, sporo trzeba przy montażu rzeźbić, brak wtyczek, kable zbyt krótkie, jednym słowem za takie pieniążki, przynajmniej ja bym wymagał czegoś lepszego. Osobiście nie miałem i nie testowałem ale słyszałem że kolega forumowy Janek, oferuje zestawy CDI znacznie lepiej dopracowane. Co do Vape, ja bym tego nawet nie porównywał z CDI na chińskich częściach, to dwie różne jakości.
Co kupisz to i tak zależy od tego, ile chcesz kasy wydać  ;)


to nie chodzi o kasę, bo chcę po prostu kupić coś dobrego, a dzisiaj nie zawsze drogie znaczy dobre. rozumiem, że Vape jest dobrej jakości i warte swojej ceny. nie zależy mi na znaczkach firmowych, tylko na jakości
Zapisane

krymfilc

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 6
  • CZ 472.4
Odp: CDI 6V czy 12V ?
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 29, 2020, 10:35:33 »

Zależy jeszcze co chcesz "robić" bo jeśli jeździsz daleko to lepiej Vape i to "pełne" (do 638 też takie jest) dużo jawerów za granicami jeździ albo na oryginalnym zapłonie albo na "pełnym" Vape. Chyba że robisz wszystko tak że powrót do oryginału jest możliwy w każdej chwili i wozisz zawsze ze sobą zestaw na powrót do oryginału. Od Janka mam zapłon do 472.4 ale nie planuję nią jeździć dalej niż po okolicy a i powrót do oryginału jest prosty. Pozostałe sprzęty mam na Vape


a czy mógłbyś powiedzieć na czym polega "pełne" vape? i ewentualnie podesłać jakiś zestaw?
mój silnik to 634.9





Zapisane

Blenders

  • Laureat "Krzywej Korby" 2012
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1074
  • Bibliotekarz
Odp: CDI 6V czy 12V ?
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 29, 2020, 13:49:40 »

Zależy jeszcze co chcesz "robić" bo jeśli jeździsz daleko to lepiej Vape i to "pełne" (do 638 też takie jest) dużo jawerów za granicami jeździ albo na oryginalnym zapłonie albo na "pełnym" Vape. Chyba że robisz wszystko tak że powrót do oryginału jest możliwy w każdej chwili i wozisz zawsze ze sobą zestaw na powrót do oryginału. Od Janka mam zapłon do 472.4 ale nie planuję nią jeździć dalej niż po okolicy a i powrót do oryginału jest prosty. Pozostałe sprzęty mam na Vape


a czy mógłbyś powiedzieć na czym polega "pełne" vape? i ewentualnie podesłać jakiś zestaw?
mój silnik to 634.9


Pełne vape to jest właśnie to czego szukasz. Do twojego silnika nie ma innego.

Vape produkuje jeszcze sam zapłon ale do silników z alternatorem 12v.

Jest na forum wątek z rodzajami zapłonu vape
Zapisane
Jawa 350 634-7 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 83r Docieranie
Čz 350 472.5 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 85r
Čz 180 487.4 (Pełne Vape 12V) 93r
Jawa 638.5
Wsk 125 M06B3 Bąk (Cdi TurboZabytki 12V) 77r