Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Luty 18, 2020, 10:10:03
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Strony: 1 ... 5 6 [7] 8   Do dołu

Autor Wątek: Pracownia Żetona Cz 350 472.6  (Przeczytany 5014 razy)

Ez57 i 1 Gość przegląda ten wątek.

muczacz

  • Własny tytuł
  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1085
  • gazu gazu na wirazu
Odp: Pracownia Żetona Cz 350 472.6
« Odpowiedź #150 dnia: Luty 02, 2020, 20:45:26 »

Jak wiadomo mój piec to obraz nędzy i rozpaczy,



no cóż jaki Pan taki kram  :P
Zapisane
Jawa TS 350 638-1 z wozem
traktorek Sam z silnikiem cz 175 rok budowy nieznany
cz 175 typ 450 rok budowy 1961 kolor wiśniowy stan zabytkowy

ŻETON

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 151
Odp: Pracownia Żetona Cz 350 472.6
« Odpowiedź #151 dnia: Luty 03, 2020, 20:49:18 »


Jak wiadomo mój piec to obraz nędzy i rozpaczy,




no cóż jaki Pan taki kram  :P
Nie ja ten silnik zaorałem - ja go tylko do kupy próbuje poskładac żeby jakoś wyglądał i pracował....
Dziś wielki dzień - sprawdziłem skrzynie i luzy które mnie zastanawiały, a wynikały z rozwalonego łożyska na kole zdawczym. Na zdjęciu syf po piachu i szkiełkowaniu, ale kulki same "wylatały" po wyjęciu gufero.

POsprawdzałem sobie skrzynię....Adam2T pokręcił brodą i stwierdził ze dotoczy mi tulejki do skrzyni. Generalnie nie ma tragedi i nawet wszystkie biegi wchodzą. Jest ok
na tym zdjęciu nie wiem co robiłem ale Adam cyknął fotę.....co jest tu nie tak ? Hejt za 3,2,1.... :P
Wał w zasadzie złozony. labitrynt poprawiony z kanałekiem smarowania...zdjęcia ni ma, bo nie zrobili, ale medialnie przy prasie usiadłem ze niby wał złożyłem.....8 h pykło a niewiele zrobione.....










Zapisane
jawa 250 353/03 1957 r,
Honda NT700A Deauville 2006
CZ 350 472.6 1989
romet 50 zetka 2008
Velorex 560
pav 40-1967
pav 40-1967
pav 41 1970

muczacz

  • Własny tytuł
  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1085
  • gazu gazu na wirazu
Odp: Pracownia Żetona Cz 350 472.6
« Odpowiedź #152 dnia: Luty 03, 2020, 21:39:37 »


Jak wiadomo mój piec to obraz nędzy i rozpaczy,




no cóż jaki Pan taki kram  :P
Nie ja ten silnik zaorałem - ja go tylko do kupy próbuje poskładac żeby jakoś wyglądał i pracował....



dobra dobra  :P
Zapisane
Jawa TS 350 638-1 z wozem
traktorek Sam z silnikiem cz 175 rok budowy nieznany
cz 175 typ 450 rok budowy 1961 kolor wiśniowy stan zabytkowy

ŻETON

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 151
Odp: Pracownia Żetona Cz 350 472.6
« Odpowiedź #153 dnia: Luty 03, 2020, 21:45:13 »


Jak wiadomo mój piec to obraz nędzy i rozpaczy,




no cóż jaki Pan taki kram  :P
Nie ja ten silnik zaorałem - ja go tylko do kupy próbuje poskładac żeby jakoś wyglądał i pracował....



dobra dobra  :P
Tata - czepiasz się..jak zwykle :) w sumie był czas przywyknąć......
Zapisane
jawa 250 353/03 1957 r,
Honda NT700A Deauville 2006
CZ 350 472.6 1989
romet 50 zetka 2008
Velorex 560
pav 40-1967
pav 40-1967
pav 41 1970

muczacz

  • Własny tytuł
  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1085
  • gazu gazu na wirazu
Odp: Pracownia Żetona Cz 350 472.6
« Odpowiedź #154 dnia: Luty 03, 2020, 22:05:03 »

Noooo :D
Zapisane
Jawa TS 350 638-1 z wozem
traktorek Sam z silnikiem cz 175 rok budowy nieznany
cz 175 typ 450 rok budowy 1961 kolor wiśniowy stan zabytkowy

ŻETON

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 151
Odp: Pracownia Żetona Cz 350 472.6
« Odpowiedź #155 dnia: Luty 05, 2020, 15:13:38 »

Kolejny dzień zmagań z czesławą. Pierwsze warstwy podkładu już schnął...teraz przetrę i będę widział gdzie sa nierówności.



Skrzynia juz działa, wymaga dystansowania, bo na wałku pośrednim luz jest za duży (około 1 mm) Adamu2T wykonał nowe tulejki i wprasował je w swoje miejsca

piec zaczął nawet wyglądać. Po konsultacji w sprawie polerowania wibracyjnego i kosztach z tego wynikających raczej zrezygnuję z tego dobrodziejstwa.
Zapisane
jawa 250 353/03 1957 r,
Honda NT700A Deauville 2006
CZ 350 472.6 1989
romet 50 zetka 2008
Velorex 560
pav 40-1967
pav 40-1967
pav 41 1970

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2761
  • Smoczyciel
Odp: Pracownia Żetona Cz 350 472.6
« Odpowiedź #156 dnia: Luty 05, 2020, 15:41:20 »

Tam z tym dystansowaniem uważaj, żeby nie przedobrzyć...
Zapisane
Jawa 350 638.0 87r.
Jawa 350 638.5 85r.
Cezet 350 472.5 83r
Cezet 175 477.0 74r

killler

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 657
  • :)
Odp: Pracownia Żetona Cz 350 472.6
« Odpowiedź #157 dnia: Luty 05, 2020, 17:07:08 »

dokładnie lepiej niech będzie ciut luźniej niż za ciasno
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka :)
Cz 350 472.6 86r.:)

sebastianm

  • fizykkk
  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 76
  • Jawa 250 353 1958r
Odp: Pracownia Żetona Cz 350 472.6
« Odpowiedź #158 dnia: Luty 05, 2020, 18:11:09 »

dokładnie lepiej niech będzie ciut luźniej niż za ciasno

Zdefiniuj to ciut. Masz na myśli kilka setek czy dziesiątek milimetra? Pytam się bez złośliwości:) czym mierzysz luz?
Zapisane
Pozdrawiam. Seba
Jawa&Kawa
Moja Jadwiga rocznik 1958
Kawasaki Zephyr 750 2000r
Jawa 250 60r "Złomek"
Jawa 354 56r

killler

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 657
  • :)
Odp: Pracownia Żetona Cz 350 472.6
« Odpowiedź #159 dnia: Luty 05, 2020, 19:00:43 »

u mnie w żeliwie był luz z tego co pamiętam na wałku głównym ok 2,4mm dobrałem tak podkładki, że po dystansowaniu zostało bodajże ok 0,3. Mniej bym osobiście nie zostawiał.jak już to kilka setek więcej
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka :)
Cz 350 472.6 86r.:)

Adam112

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 160
  • Cz-Jawa
Odp: Pracownia Żetona Cz 350 472.6
« Odpowiedź #160 dnia: Luty 05, 2020, 19:17:21 »

u mnie w żeliwie był luz z tego co pamiętam na wałku głównym ok 2,4mm dobrałem tak podkładki, że po dystansowaniu zostało bodajże ok 0,3. Mniej bym osobiście nie zostawiał.jak już to kilka setek więcej
Przede wszystkim wałek główny nie powinien mieć luzu w pierścieniu łożyska.
Zapisane

sebastianm

  • fizykkk
  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 76
  • Jawa 250 353 1958r
Odp: Pracownia Żetona Cz 350 472.6
« Odpowiedź #161 dnia: Luty 05, 2020, 19:17:39 »

u mnie w żeliwie był luz z tego co pamiętam na wałku głównym ok 2,4mm dobrałem tak podkładki, że po dystansowaniu zostało bodajże ok 0,3. Mniej bym osobiście nie zostawiał.jak już to kilka setek więcej
jak zmierzyles luz na wałku głównym?
Zapisane
Pozdrawiam. Seba
Jawa&Kawa
Moja Jadwiga rocznik 1958
Kawasaki Zephyr 750 2000r
Jawa 250 60r "Złomek"
Jawa 354 56r

killler

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 657
  • :)
Odp: Pracownia Żetona Cz 350 472.6
« Odpowiedź #162 dnia: Luty 05, 2020, 19:50:01 »

u mnie w kazdym kndelu ma luz w sensie ma mozliwość przesuwania się w łożysku.


luz mierzyłem w ten sposób, że położyłem na karterze dwie pryzmy a w poprzek nich suwmiarkę, wkładając szczelinomierz między suwmiarkę a wałek uzyskałem wynik


natomiast wałek pośrednie mierzyłem sama suwmiarką od tulejki mosiężnej do końca wałka
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka :)
Cz 350 472.6 86r.:)

ŻETON

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 151
Odp: Pracownia Żetona Cz 350 472.6
« Odpowiedź #163 dnia: Luty 05, 2020, 20:41:49 »

wiedziałem ze doleje oliwy do ognia z dystansowaniem skrzyni.......ale wiem że:
1. moge przedobrzyć czyt. za cisano
2. moze być za luźno
wyjasniam zatem, ze w spólnie i w porozumieniu z sebastianm swojego czasu doszlismy do kilku wspolnych wniosków. Dotyczą one co prawda kivaczek ale skrzynie w żeliwie niewiele się róznią. Obecnie robię jeszcze kivaczkę w której skrzynia chodziła jak marzenie i po rozebraniu siulnika okazało się ze skrzynia ma bardzo słabo wyczuwalny luz na wałku pośrednim - główny natomiast jest sztywny.....szczegółowych pomiarów dokonam jak to wszystko umyję.  Generalnie w chwili obecnej bez podkładek cezeka ma luz na wałku głównym w granicah jednej dychy, natomiast na wałku pośrednim z 5 dych. Serwisówka kivaczkowa mówi o dwóch setkach......Nie wiem jeszcze jak ten temat rozgryzę ale kusi mnie pozostawienie większego luzu w granicach dwóch trzech dych
P.S. wnioski są takie ze jak skrzynia jest złożona wg serwisówki czyt. dośc cisano to jednak chodzi i to bardzo fajnie.......pomiary wykonam jak przysiąde do tego silnika. na razie bawię sie w lakierni
poniżej zdjęcie silnika od kivaczki z fajnym łozyskami:

P.S. 2 Jak się spier...li to się na zlot nie dojedzie. wiem to z autopsji i nie chcę tego błędu powtórzyć. Cieszę się że tamat wywołał wiele kontrowersji a ty seba juz nie dolewaj oliwy......dużo jeszcze niewiadomych, ale na dniach wyjme tę fajna skrzynie i zobacze czy sa podkładki dystansujące........
Na koniec dodam że jak zrobi się za ciasno to moto jedzie jakby chciało a nie mogło a jak jest luźniej to japonie dogania:P - też z autopsji.....Może za duzo kombinuje, ale zawsze chce sie lepiej...najwyżej bedę poprawiał.......Nie popełnia błedów ten kto nic nie robi.......albo głupo sie naczyta 8) 8) 8) 8)
Killer w twoją prawdę będę celował
Zapisane
jawa 250 353/03 1957 r,
Honda NT700A Deauville 2006
CZ 350 472.6 1989
romet 50 zetka 2008
Velorex 560
pav 40-1967
pav 40-1967
pav 41 1970

killler

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 657
  • :)
Odp: Pracownia Żetona Cz 350 472.6
« Odpowiedź #164 dnia: Luty 05, 2020, 20:55:59 »

dodam tylko,że zimą ubiegłego roku rozebrałem swój dziewiczy piec z przebiegiem niespełna 50tys. mam co do tego pewność ponieważ motocykl był zakupiony nowy przez mojego kolegę no i co skrzynia nie była dystansowana, żadnych podkładek nie było luz był spory a skrzynia była w stanie bdb wszystkie biegi pięknie wchodziły, nic nie wyskakiwało itp, wodziki(1 blaszany, 1 kuty) były w takim stanie, że zostały ponownie zamontowane i w tym sezonie nakulały kolejne 8 tys z tym, że skrzynia została zdystansowana podczas składania przez kolegę STÓWA ;) osobiście różnicy w pracy nie zauważyłem biegi wchodzą tak samo przed dystansowaniem jak i po ;)


rozbierałem też dziewicze żeliwo z przebiegiem 40 tys i tam też żadnych podkładek nie było, a jak wygląda skrzynia wrzucę zdjęcia jeśli znajdę, w mojej opinie jest idealna :)
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka :)
Cz 350 472.6 86r.:)

muczacz

  • Własny tytuł
  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1085
  • gazu gazu na wirazu
Odp: Pracownia Żetona Cz 350 472.6
« Odpowiedź #165 dnia: Luty 05, 2020, 21:03:23 »

a tak z ciekawości ktoś składał silnik bez podkładek i jak był luz osiowy?
Zapisane
Jawa TS 350 638-1 z wozem
traktorek Sam z silnikiem cz 175 rok budowy nieznany
cz 175 typ 450 rok budowy 1961 kolor wiśniowy stan zabytkowy

killler

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 657
  • :)
Odp: Pracownia Żetona Cz 350 472.6
« Odpowiedź #166 dnia: Luty 05, 2020, 21:05:13 »

a tak z ciekawości ktoś składał silnik bez podkładek i jak był luz osiowy?


u mnie główny miał 2,4mm luzu osiowego w cezecie :o pośredni było mniej nie pamietam ile ale cos chyba 0.8
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka :)
Cz 350 472.6 86r.:)

Adam112

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 160
  • Cz-Jawa
Odp: Pracownia Żetona Cz 350 472.6
« Odpowiedź #167 dnia: Luty 05, 2020, 21:10:53 »

U kolegi w teesce było 3mm na głównym. Kładłem podkładki między zdawczy i łożysko i między główny a łożysko. Ale 0,5 mm zostawiłem. Skrzynia chodzi bdb.
Aha ktoś pytał jak mierzymy luz osiowy. Ja robiłem to czujnikiem zegarowym, ale spokojnie można też suwmiarką tak jak killler pisał.
« Ostatnia zmiana: Luty 05, 2020, 21:13:42 wysłana przez Adam112 »
Zapisane

muczacz

  • Własny tytuł
  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1085
  • gazu gazu na wirazu
Odp: Pracownia Żetona Cz 350 472.6
« Odpowiedź #168 dnia: Luty 05, 2020, 21:15:02 »

a tak z ciekawości ktoś składał silnik bez podkładek i jak był luz osiowy?


u mnie główny miał 2,4mm luzu osiowego w cezecie :o pośredni było mniej nie pamietam ile ale cos chyba 0.8


i co działało?
Zapisane
Jawa TS 350 638-1 z wozem
traktorek Sam z silnikiem cz 175 rok budowy nieznany
cz 175 typ 450 rok budowy 1961 kolor wiśniowy stan zabytkowy

killler

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 657
  • :)
Odp: Pracownia Żetona Cz 350 472.6
« Odpowiedź #169 dnia: Luty 05, 2020, 21:17:33 »

tamten silnik miał wg licznika 23tys przebiegu, wszystko było ok z biegami
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka :)
Cz 350 472.6 86r.:)

125AREK

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 42
  • jawa 634 i typ 23,MzES 250/2 wsk m06b1 , 3x romet
Odp: Pracownia Żetona Cz 350 472.6
« Odpowiedź #170 dnia: Luty 05, 2020, 23:43:14 »

U mnie w silniku żeliwnym luzu na wałku głównym było 2.7 mm a na pośrednim 0.8 , luzy skasowałem na 0.2 po sklejeniu karteru wyszło jakoś 0.25 . Wg mnie tak wielkie są nie dopuszczalne serwisówki mz i wsk z tego co pamiętam piszą coś pomiędzy 0.2 a 0.4 . W jawowych nie mogłem doszukać więć zastosowałem z tamtych i działa już jakieś 3000. Dystansowanie jak najbardziej potrzebne , w wsk często przez jego brak szybko zużywał się bieg pierwszy lub trzeci.
« Ostatnia zmiana: Luty 05, 2020, 23:45:44 wysłana przez 125AREK »
Zapisane

sebastianm

  • fizykkk
  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 76
  • Jawa 250 353 1958r
Odp: Pracownia Żetona Cz 350 472.6
« Odpowiedź #171 dnia: Luty 06, 2020, 13:05:41 »

Luz na wałku głównym u Was to luz albo łożyska w gnieździe albo wałka w łożysku. I to nie jest luz skrzyni biegów. Skoro łożysko lata w gnieździe to znaczy że trzeba wytulejwać gniazdo a nie z tego powodu dystansować skrzynię.


Nie rozumiem też po co dystansować wałek główny wkładając podkładki pomiędzy łożysko kosza a wałek. Adam wspominał że wkładał podkładki pomiędzy zębatkę zdawczą skrzyni a łożysko i to o wiele bardziej do mnie przemawia niż pierwsza opcja przy założeniu że wkładamy grubą uszczelkę pomiędzy kartery. Wałek główny na obu końcach podparty jest na łożyskach, i dokręcony przez zabierak sprzęgła więc jakikolwiek luz osiowy tego wałka jest eliminowany. Tam nie ma co się wytrzeć podczas normalnej pracy żeby trzeba było wkładać podkładki. Te 2-3mm o których napisaliście wynika z konstrukcji wałek główny - zębatka zdawcza.


Inna kwestia to wałek pośredni który na obu końcach podparty jest na tulejach z brązu przy których najnormalniej wycierają się kołnierze i trzeba to dystansować.
Zapisane
Pozdrawiam. Seba
Jawa&Kawa
Moja Jadwiga rocznik 1958
Kawasaki Zephyr 750 2000r
Jawa 250 60r "Złomek"
Jawa 354 56r

ŻETON

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 151
Odp: Pracownia Żetona Cz 350 472.6
« Odpowiedź #172 dnia: Luty 14, 2020, 15:59:00 »

Pierwszy raz w malarni proszkowej powiedziałem ze mi sie nie spieszy.....czekałem miesiąc..ale gratów było sporo. Generalnie nie mam ogarniętych chorągiewek i lag w proszku. Jedno lezy brudne nie umyte - nie spasowane drugie jeszcze nie pospawane. Brak czasu spododuje że będzie to to teraz leżało, ale szarpne się na chromy wiec czas leżakowania nie będzie stracony.

do koloru blachy siedzenia nie podszełem ortodoksycznie. miałem w tym kolorku temat do lakierowania to poszło razem z blachą....ekonomia.

nie mogłem się oprzeć zeby fragment pieca przymierzyć do ramy.....

cdn.....
Zapisane
jawa 250 353/03 1957 r,
Honda NT700A Deauville 2006
CZ 350 472.6 1989
romet 50 zetka 2008
Velorex 560
pav 40-1967
pav 40-1967
pav 41 1970

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2761
  • Smoczyciel
Odp: Pracownia Żetona Cz 350 472.6
« Odpowiedź #173 dnia: Luty 14, 2020, 16:30:55 »

No to teraz się zacznie ;)
Fajnie to wygląda!!!
Zapisane
Jawa 350 638.0 87r.
Jawa 350 638.5 85r.
Cezet 350 472.5 83r
Cezet 175 477.0 74r

jaca_67

  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1443
  • Jawa 350
Odp: Pracownia Żetona Cz 350 472.6
« Odpowiedź #174 dnia: Luty 14, 2020, 17:18:34 »

Jakby luxusowo.
Zapisane
Pięknie jest mieć pasję. Jeszcze piękniej jest mieć piękną pasję.
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8   Do góry