Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marzec 29, 2024, 10:31:40
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Jadzia 638.0 '88  (Przeczytany 7312 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

ZoR

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 15
Jadzia 638.0 '88
« dnia: Listopad 23, 2019, 20:04:19 »

Powitać! Nadeszła pora na mojego potwora (ale mi się rymło :P ) Dziś oficjalnie z ojczulkiem rozpoczęliśmy remont Jadwigi.
Założenia:
- metal w piach i malowanko. Rama czarny, bak, boczki czerwony fabryka.
- remont pieca. Wał na Poznań, szlif podobno w Krotoszynie robią. Przekładka klamotów w drugie kartery (obecne nie są w najlepszym stanie). Tłoki raczej Almot (chyba, że ktoś ma coś lepszego :P ). Montaż sprzęgła od 634 (Jak ktoś ma na sprzedaj, do obgadania :D )
- nowa elektryka. Po doświadczeniach z Simsonem stwierdziłem, że zrobię ją sam od A do Z. Montaż 9 diodowego układu, przekaźników na światła i może jake gniazdo na 12V. Platyny zostają.
- remont przedniego zawieszenia. Nie jestem zachwycony stanem tłoczysk. Zobaczymy jak rozbiorę amortyzatory.
- nowe amory tył. Te za stówę para będą OK? Ktoś chyba z forum kupował owe.
- nowe wydechy. Raczej te z gmoto (tańsze, tylko czy lepsze?)
- remont prędkościomierza (kilometrówka stoi). Przy okazji. Gdzieś na forum ktoś przerabiał obrotomierz na elektroniczny. Aktualne?
Z grubsza tyle. Najbardziej obawiam się silnika, ale jakby co jest wujek, który w latach młodości użytkował sprzętu z "350 - tką" sztuk 6, no i liczę na Waszą pomoc i opinie! Postaram się informować o postępach w robocie. Pozdrawiam!https://www.youtube.com/watch?v=55Kuw-sMZ4I&t=4s
EDIT: Chciałem dorobić dzisiaj wzmocnienia tylnej części ramy i mam pytanko. Czy rury powinny być idealnie prosto? Bo u mnie są lekko podgięte przez co siedzenienie nie dolega do ramy. Prostować toto?
« Ostatnia zmiana: Listopad 25, 2019, 19:53:42 wysłana przez ZoR »
Zapisane
MZ ETZ 250 - 1985
S51 - 1987
638.0 - 1988
638.1 - 1989
TDM 850 - 1996

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3496
  • Smoczyciel
Odp: Jadzia 638.0 '88
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 23, 2019, 20:09:35 »

Tak na szybko to amortyzatory tylne te za 100/para to możesz kupić jako dawca szklanek...

Co do obrotomierza to na elektronik przerabiał Sofchjanek. Raczej aktualne.

Do licznika kup zębatki od Kuby:
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=37518.0

Jak już ramę. pomalujesz to polecałbym stożki do główki ramy.

Przy rozbiórce zwróć jeszcze uwagę na wszystkie newralgiczne punkty ramy (mocowania podnóżków, tylne "rurki" ramy czy są proste. Możesz też wspawać wsporniki do w/w
Piszę o tym bo takie rzeczy najlepiej ogarnąć przed piaskowaniem
« Ostatnia zmiana: Listopad 23, 2019, 20:35:34 wysłana przez Rozztocz »
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

ZoR

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 15
Odp: Jadzia 638.0 '88
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 26, 2019, 14:09:51 »

Up. Ktoś pomoże z tą ramą?
Zapisane
MZ ETZ 250 - 1985
S51 - 1987
638.0 - 1988
638.1 - 1989
TDM 850 - 1996

grześ350

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 116
  • jawa 638-1 639 640 Tramp 640 Sport
Odp: Jadzia 638.0 '88
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 26, 2019, 14:28:33 »

Tak tył ramy ma być  prosty te rurki a Ty masz podgiete  ;) wypsrostuj je i albo daj wzmocnienie w środek jakiś pręt albo pod spodem dospawaj wzmocnienia żeby jej nie gielo w dół.
Zapisane

ZoR

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 15
Odp: Jadzia 638.0 '88
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 14, 2019, 20:40:41 »

Dobry ;) Cały czas do przodu! W międzyczasie przyszły klamoty od malowania. Ramę przed piaskowaniem wyprostowałem i wspawałem wzmocnienia. Bak i boczki już w epoksydzie. Dzisiaj rozłożyliśmy silnik. Wewnętrzne łożyska na wale luz straszny :P No i trzeba kupić wałek zdawczy bo okazało się, że miedziana tuleja zapiekła się na wałku skrzyni. Martwią mnie trochę przednie lagi, mają lekkie wżerki, ale prawdopodobnie "szlifnę" je drobnym papierkiem i tyle. Doszła też paczka z 4motor, więc powoli będziemy składać panią do kupy.
Zapisane
MZ ETZ 250 - 1985
S51 - 1987
638.0 - 1988
638.1 - 1989
TDM 850 - 1996

ZoR

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 15
Odp: Jadzia 638.0 '88
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 17, 2020, 19:34:32 »

Odkurzamy! Jawa już na kołach. Tył w komplecie, z przodem muszę poczekać na gumy do chorągiewek. Niestety mam niemałe problemy z silnikiem. Karter, który był spawany w miejscu spawu się skrzywił i przez to kartery nie dolegają idealnie do siebie. Na razie szukam jakiegoś frezera, który mi to ogarnie, ale ręce powoli mi opadają...
Zapisane
MZ ETZ 250 - 1985
S51 - 1987
638.0 - 1988
638.1 - 1989
TDM 850 - 1996

Bison

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 926
Odp: Jadzia 638.0 '88
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 17, 2020, 19:38:21 »

O w mordkę misia, to prawie Rów Mariański albo Wielki Kanion  :o  Od spawania tak się wypaczyło ?
Zapisane
CZ 350 typ 472.5 - 1985
Ford Orion 1,6 D - 1985
IŻ 350  Planeta 5 - 1991
VW Golf 1,3 CL - 1991
Peugeot 405 1,6 GL - 1993
Hyundai Accent  1,5 GL - 1995
Honda ST 1100 - 2001
Royal Enfield Bullet 500 - 2007

ZoR

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 15
Odp: Jadzia 638.0 '88
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 18, 2020, 17:59:02 »

Dokładnie. Karter był pęknięty i trza było to pospawać. Nie myślałem, że wyjdą takie cyrki. Starych karterów nie mam co kłaść bo są jeszcze "lepsze". W najgorszym wypadku będę musiał szukać następnych, chociaż nie uśmiecha mi się wydawać talarów na trzeci komplet
Zapisane
MZ ETZ 250 - 1985
S51 - 1987
638.0 - 1988
638.1 - 1989
TDM 850 - 1996

Człowiek ZJAWA

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 73
  • JAWA 634+velorex 562, JAWA 638, CZ 472.4, CZ 472.5
Odp: Jadzia 638.0 '88
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 18, 2020, 18:34:18 »

z tym frezowaniem to nie bierz pierwszego lepszego speca tylko osobę która zna się na tym dobrze bo jak Ci ktoś źle bazę ustawi i przeleci to frezem to mogą potem nie trzymać osi ani otwory łożyskowania wału ani skrzyni.
Zapisane

muczacz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1466
  • gazu gazu na wirazu
Odp: Jadzia 638.0 '88
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 18, 2020, 19:03:20 »

z frezowaniem to bym bardzo ostrożnie , prędzej magnesówka , cienkie te ścianki i boję się żeby frez nie ułamał czegoś.
Zapisane
Jawa TS 350 638-1 z wozem
traktorek Sam z silnikiem cz 175 rok budowy nieznany
cz 175 typ 450 rok budowy 1961 kolor wiśniowy stan zabytkowy

grześ350

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 116
  • jawa 638-1 639 640 Tramp 640 Sport
Odp: Jadzia 638.0 '88
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 18, 2020, 19:49:48 »

Raczej tam prxy frezowaniu nie powinno nic się oberwac delikatniejsze rzeczy się robi i jest ok. Tylko trzeba tu kogoś z głową do tego i żeby dobrze zrobił bazowanie zeny nie narobić zmień między prostopadłości otworu łożyska do przylgni karterow
Zapisane

Adamu2T

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 594
  • Jawa TS+velorex562+jawa20+ Honda Shadow vt 1100
Odp: Jadzia 638.0 '88
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 18, 2020, 20:15:32 »

Lub płyta, proszek i trochę czasu... Dotrze się. W jednej WSK 125 był dół po rozbieraniu przecinakiem, że skrzyni się lało, dosłownie. Wszystko ładnie się dotarło.
« Ostatnia zmiana: Luty 18, 2020, 20:17:52 wysłana przez Adamu2T »
Zapisane

ZoR

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 15
Odp: Jadzia 638.0 '88
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 28, 2020, 19:27:08 »

Dobre wieści z placu boju! W tamtym tygodniu odebrałem motor od mechanika. Wygląda nieźle i oby tak chodził ;) Karter udało się sfrezować, przód milimetr odstawał. Wałek zdawczy zamówiony z 4motor okazał się być milimetr za duży, ponadto mój oryginalny wałek główny okazał się być krzywy. Całe szczęście majster poratował częściami ze swojego garażu :) Ja tymczasem powoli dziubię instalację. Oprócz klaksonu górę mam skończoną. Jutro jak się uda może wpakujemy silnik i będę kleił jego instalację. Do końca marca jest przegląd i do tego czasu lala musi wyjechać! :)
Zapisane
MZ ETZ 250 - 1985
S51 - 1987
638.0 - 1988
638.1 - 1989
TDM 850 - 1996

muczacz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1466
  • gazu gazu na wirazu
Odp: Jadzia 638.0 '88
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 28, 2020, 21:30:08 »

o i osikowy kołek na wampiry widzę masz :D
Zapisane
Jawa TS 350 638-1 z wozem
traktorek Sam z silnikiem cz 175 rok budowy nieznany
cz 175 typ 450 rok budowy 1961 kolor wiśniowy stan zabytkowy

Człowiek ZJAWA

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 73
  • JAWA 634+velorex 562, JAWA 638, CZ 472.4, CZ 472.5
Odp: Jadzia 638.0 '88
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 28, 2020, 21:44:29 »

hmm, w mojej "wewsi" Rzędzianowice taki fragment drewna był zazwyczaj jednostką miary długości sztacheta którym się podczas wiejskiej zabawy po łbie dostało.
Zapisane

ZoR

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 15
Odp: Jadzia 638.0 '88
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 12, 2020, 19:34:51 »

Witam! Jawa nabiera kształtów. Wstawiliśmy silnik z alternatorem, sprzęgłem i całym ustrojstwem. Instalacja praktycznie skończona, czekam tylko na obrotomierz od kolegi Janka. Podpięta pod prostownik zamrugała więc jest sukces :P Był problem z kostką od przełączników, w końcu wywaliłem to dziadostwo i podpiąłem bezpośrednio konektorami i będzie git. Muszę zamówić kominy z kolankami, niestety z tańszych zamienników został tylko stolmot: https://stolmot.com/TLUMIK-JAWA-TS-350-p5906   https://stolmot.com/KOLANKA-JAWA-TS-350-638-STANDART-p7476Kupował ktoś stamtąd? Nie uśmiecha mi się wywalać ponad tysiaka na te z 4motor, na allegro nic, gmoto też...
Zapisane
MZ ETZ 250 - 1985
S51 - 1987
638.0 - 1988
638.1 - 1989
TDM 850 - 1996

ZoR

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 15
Odp: Jadzia 638.0 '88
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 02, 2020, 21:49:53 »

Odkurzamy! Jawa wyjechała, i bez większych przeszkód zrobiła już ponad 200 km. Niestety dzisiaj sielanka się skończyła. Po pierwszym odpaleniu silnika po remoncie zmierzyłem napięcie ładowania i dochodziło nawet do 19 woltów. Wziąłem to jako zakłócenia miernika (miernik targowy za 10 zł), i dzisiaj wyszły tego skutki. Akumulator wypluł elektrolit, zjarały się żarówki, przekaźniki pewnie też. Na szczęście było blisko domu i jakoś dojechało. W domu pomierzyłem co się dało, wyniki są takie: uzwojenia stojana x-y-x 1,8om; (x,y,z)-86 1,5om; wirnik 7,4om; cewki WN 6,1om; na mostku w kierunku przewodzenia 4Kom, zaporowym nic. Instalacja wg schematu 9 diodowego, regulator Rnc z malucha, mostek z fiata uno. Teraz jest problem z odpaleniem, a jak odpaliła na mierniku nawet koło 20 woltów a na platynach iskrzy. Gdzie jest problem?
Zapisane
MZ ETZ 250 - 1985
S51 - 1987
638.0 - 1988
638.1 - 1989
TDM 850 - 1996

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3496
  • Smoczyciel
Odp: Jadzia 638.0 '88
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 03, 2020, 08:10:11 »

Objaw 20V na ładowaniu wskazuje na uszkodzenie regulatora napięcia... Natomiast to, że nie chce odpalić to kwestia (być może) zdechniętego akumulatora... Jeśli się zagotował i wypluł elektrolit to musisz w pierwszej kolejności mu płyny uzupełnić, następnie mierz napięcie bez i pod obciążeniem... Jeśli się dzieją cuda (napięcie gwałtownie spada na przykład) to może być potrzeba wymiany na nowy...
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

ZoR

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 15
Odp: Jadzia 638.0 '88
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 03, 2020, 10:03:42 »

Teraz pewnie tak. Tylko dlaczego od początku nie trzymało mi woltów jak powinno tylko też skakało, na jałowych 13v na wyższych obrotach skakało na 17v?
Zapisane
MZ ETZ 250 - 1985
S51 - 1987
638.0 - 1988
638.1 - 1989
TDM 850 - 1996

WujoWojtas

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 357
  • Jawer
    • Poduszki dla dzieci
Odp: Jadzia 638.0 '88
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 03, 2020, 11:21:47 »

No regulator źle reguluje :)
Zapisane
634 + velorex 562,
356, 638, 555, 20, 472.6 (niekompletna... Jeszcze

kuba.g6

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 211
  • Jawa 50 23p 1978 | CZ 487.0 1988 | CZ 472.5 1985
Odp: Jadzia 638.0 '88
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 03, 2020, 13:31:31 »

Powiem tak ja wypierdala 20V z podłączonym akumulatorem to on już jest trup raczej. Akumulatory kwasowe mają to do siebie że nie jest tak łatwo zwiększyć napięcie, im większe napięcie tym większy prąd a przecież alternator wiele więcej niż 200W nie zrobi.
Zapisane
- Z mustanga ścigacza nie zrobisz. - Xepher
- Ale próbować warto :D - ja

ZoR

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 15
Odp: Jadzia 638.0 '88
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 03, 2020, 18:25:54 »

Właśnie jestem po wymianie akumulatora i regulatora i niestety nadal dzieje się to samo. Na jałowych trzyma niecałe 14 woltów a po dodaniu gazu idzie nawet do 18... chyba będzie trzeba wrócić do oryginału
Zapisane
MZ ETZ 250 - 1985
S51 - 1987
638.0 - 1988
638.1 - 1989
TDM 850 - 1996

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3496
  • Smoczyciel
Odp: Jadzia 638.0 '88
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 04, 2020, 07:06:42 »

Jaki regulator tam zainstalowałeš?
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

wikingc1

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 78
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Jadzia 638.0 '88
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 04, 2020, 10:05:20 »

Czyli masz coś źle podłączone lub uwalony 2 regulator( co raczej mało prawdopodobne), sprawdź jeszcze raz diody w mostku i wszystkie połączenia. Diody sprawdzaj na funkcji dioda (mierzy spadek napięcia) multimetrem. nawet taki za 10zł mierzy wystarczająco dobrze, tak samo mierzenie napięcia pod obciążeniem jest wystarczająco dokładne.
Zapisane

ZoR

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 15
Odp: Jadzia 638.0 '88
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 04, 2020, 14:44:03 »

Regulatory 15RAa a drugi RNc12 na obydwu było tak samo. Na diodach około 510, wzbudzenia ok. 530, w drugą stronę OL. Korzystałem ze schematu z forumowego wątku.
Zapisane
MZ ETZ 250 - 1985
S51 - 1987
638.0 - 1988
638.1 - 1989
TDM 850 - 1996