Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marzec 29, 2024, 10:55:39
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Jawa 350 ts z velorex 562 - nie można jeździć to trzęsie kierownica  (Przeczytany 5568 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

elkinio

  • President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2942
Odp: Jawa 350 ts z velorex 562 - nie można jeździć to trzęsie kierownica
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 14, 2019, 08:21:59 »

Pierwsza rzecz to ustawić dobrze wózek wtedy na prostej równej drodze nie będzie zjawiska shimmy. Amortyzator skrętu powinien być bo likwiduje shimmy np przy najechaniu na kamyk. Świetnie ma zrobiony ten amor Ryba w 634 z koszem. U mnie jest ten "oryginał" i mało to warte ale tak mam ustawiony zaprzęg że i bez można jeździć. Jeżdżę i po okolicy ale i wycieczki do Finlandii. Jak Kolega będzie chciał to pomogę. Mieszkam w Radzyminie (05-250)
Zapisane
Jawa 559 z Velorex 560, Jawa 634 i kilka innych

muczacz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1466
  • gazu gazu na wirazu
Odp: Jawa 350 ts z velorex 562 - nie można jeździć to trzęsie kierownica
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 14, 2019, 08:59:38 »

Witam,
mam problem z jawą 350 ts z velorex 562. Nie można utrzymać motocykla. Już przy próbie roszania kierownica wpada w wibracje i nie można jej opanować skręca na bok i nie daje się nawet jechać prosto, nawet przy minimalnej prędkości.
Może ktoś miał podobny przypadek i więc co z tym fantem zrobić


zastanawia mnie tylko że efekt występuje już przy próbie ruszania z miejsca , nawet przy nie wiem jak źle ustawionym zaprzęgu raczej ruszyć i jechać powoli się da , ja bym sprawdził czy w zaprzęgu hamulec nie jest za mocno naciągnięty i nie jest owalny bęben wtedy co 180 stopni będzie przyhamowywał i szarpał ,
spróbuj popuścić całkowicie hamulec w przyczepie  i wtedy spróbuj jechać, albo ponieś zaprzęg i pokręć kołem wtedy zobaczysz czy sam przyhamowuje
Zapisane
Jawa TS 350 638-1 z wozem
traktorek Sam z silnikiem cz 175 rok budowy nieznany
cz 175 typ 450 rok budowy 1961 kolor wiśniowy stan zabytkowy

Jacek_L

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 160
Odp: Jawa 350 ts z velorex 562 - nie można jeździć to trzęsie kierownica
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 14, 2019, 08:59:59 »

Oryginalny cierny w Jawie to niestety pomyłka (brak możliwości regulacji w trakcie jazdy). Alternatywą jest amortyzator skrętu z regulacją tłumienia, który sprawdza się rewelacyjnie. Naturalnie poprawne ustawienie wózka jest podstawą.
« Ostatnia zmiana: Październik 14, 2019, 13:04:44 wysłana przez Roland »
Zapisane
Aktualnie: Royal Enfield Himalayan, Enfield Bullet, Jawa 638.0
Wcześniej: Royal Enfield Classic, CBX 750F, Dniepr MT12, CZ 180 Roland, 3x Jawa 350, VN700, VN1500 i tak dalej...

wysoki33

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 38
  • 638 turystyczna, 639 cafe racer, typ 20 x2
Odp: Jawa 350 ts z velorex 562 - nie można jeździć to trzęsie kierownica
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 15, 2019, 21:21:05 »

Muczacz, miałem osobiście okazję jechać zaprzęgiem, który nie był w ogóle wyregulowany. Nieszło tym dziadostwem jechać! Po 10 metrach wjechałem w krzaki.

muczacz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1466
  • gazu gazu na wirazu
Odp: Jawa 350 ts z velorex 562 - nie można jeździć to trzęsie kierownica
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 19, 2019, 08:14:32 »

Muczacz, miałem osobiście okazję jechać zaprzęgiem, który nie był w ogóle wyregulowany. Nieszło tym dziadostwem jechać! Po 10 metrach wjechałem w krzaki.
tak tylko teorię wysnułem ,ja swoim po 5 choinki zaliczyłem a był wyregulowany  ;D
Zapisane
Jawa TS 350 638-1 z wozem
traktorek Sam z silnikiem cz 175 rok budowy nieznany
cz 175 typ 450 rok budowy 1961 kolor wiśniowy stan zabytkowy

elkinio

  • President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2942
Odp: Jawa 350 ts z velorex 562 - nie można jeździć to trzęsie kierownica
« Odpowiedź #30 dnia: Październik 19, 2019, 10:20:19 »

Zaprzęg z prostą ramą motocykla i dobrze ustawiony na prostym i równym podłożu powinien jechać bez shimmy. Amortyzator skrętu jest po to żeby przy jakiś zmianach (np najechaniu na kamień) nie występowało shimmy.
Zapisane
Jawa 559 z Velorex 560, Jawa 634 i kilka innych
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
50 Odpowiedzi
22079 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maj 16, 2012, 19:22:06
wysłana przez mostasz
26 Odpowiedzi
13016 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpień 19, 2012, 11:59:38
wysłana przez Don1993
18 Odpowiedzi
8334 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Październik 24, 2013, 21:58:38
wysłana przez Daniel_TS_Lubelskie
24 Odpowiedzi
6108 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Styczeń 17, 2015, 18:16:39
wysłana przez adam4M
21 Odpowiedzi
3406 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpień 07, 2019, 21:45:18
wysłana przez zyga246