Wracając do tematu, rozpocząłem demontaż wszystkich podzespołów motocykla. Na chwilę obecną większość części jest już gotowa do piaskowania i lakierowania. rama została rozebrana, przygotowany został wahacz, uchwyty silnika, airbox a ponadto błotniki, boczne osłony i zbiornik.
Reszta elementów jeszcze czeka na dopracowanie przed oddaniem do piasku.
Ostatnie 3 dni spędziłem na renowacji instalacji elektrycznej. Oprócz dokładnego czyszczenia, mycia i usuwania śladów patyny musiałem odnowić wiązki do dwóch kierunkowskazów i wiązki tylnej lampy - zostały przetarte. Na szczęście ogólny stan instalacji elektrycznej jest bardzo dobry i nie widać po niej śladów chałupnicznych napraw "znafcuf elektrykuf".
Zakupiłem nowy pręt tylnego hamulca, gdyż oryginalny był mocno pogięty. Jak się okazało, mocowanie do "pedału" nie pasowało. No i w taki sposób musiałem z dwóch prętów zrobić jeden...
Żeby nie były kolorowo to podczas ostatnich prac napotkałem problemy i tak oto ledwo wyjąłem, bez uszkadzania gwintu, śrubę naciągu łańcucha. Drugim problemem były wyjęcie śruby mocowania tarczy kotwicznej bębna tylnego hamulca. Koniec końców udało się, ale nie bez jej uszkadzania...
Kolejnym tematem jest mocowanie tylnego koła do wahacza. W swojej CZ mam wahacz aluminiowy, i o ile z prawej strony niczego nie brakuje, tak z lewej mam pewne podejrzenia.
Otóż oprócz dystansu (między tarczą kotwiczną bębna a wahaczem) i nakrętką osi COŚ jeszcze powinno być. Do tej pory nie udało mi się ustalić co konkretnie, może ktoś z Was mógłby mi pomóc, jakieś zdjęcia podesłać, albo może ma takie elementy?
Ponadto są pewne braki w motocyklu, na pewno brakuje tylnego chlapacza, lusterek velorexa, no i do wymiany mam klamki sprzęgła i hamulca.