Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Grudzień 08, 2019, 22:38:15
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Autor Wątek: Cylindry - dylemat z wyborerm postepowania...  (Przeczytany 1056 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

seba4x4

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 12
  • CZ 350, 1983 r.
Cylindry - dylemat z wyborerm postepowania...
« dnia: Wrzesień 13, 2019, 05:44:11 »

Swoje burzliwe początki z Czesia opisałem tu:
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=37499.msg362656;topicseen#msg362656
Obecnie stanąłem przed kolejnym dylematem... Silnik po wymianie wału chodzi pięknie, moc jest itp. Jest jednak jedno ale.... Poprzednik zamontował nowe cylindry niewiadomej marki, cylindry i tłoki nie noszą znamion zużycia, jest jednak jedno ale.... Lewy tłok ma umiejscowiony w złym miejscu kołek zamka pierścieni i pierścień jest minimalnie podcinany przez kanał wylotowy cylindra:
W związku z powyższym pytania:
1) jeździć i czekać na efekty?
2) zmienić tłoki na nowe?
3) wziąć stare oryginalne cylindry i zrobić szlif?
4) kupić nowe zestawy, jeśli tak, to jaką markę oprócz oryginalnych (cholera, drogie) wybrać?
Liczę na Wasz odzew.... ;) Krytykę pytań też przyjmę, jestem otwarty :)
« Ostatnia zmiana: Listopad 06, 2019, 06:11:37 wysłana przez Rozztocz »
Zapisane
CZ 350 '83
GAZ 69 '69
GAZ 69 '70
Ford Thunderbird '84

xepher

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 440
  • Motór nie umiera nigdy
Odp: Cylindry - dylemat z wyborerm postepowania...
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 13, 2019, 07:47:27 »

Jeżeli kołek jest w oknie to jeździć i czekać aż pierścień pęknie, zniszczy gładź cylindra i jak się uda to dostanie się do skrzyni korbowej i tam narobi bajzlu.
Zapisane
"Jak dwumetrowy, stu kilowy facet może jechać na motorynce?!"
CZ 350 472.4
CZ 175 487
Jawa 638.0
Suzuki VX 800
Romet Ogar 200
Romet Pony M3
Nowy Sącz 793621301

michal_t

  • elektronik
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 103
  • Jawa 638.5 delux Wrocław
Odp: Cylindry - dylemat z wyborerm postepowania...
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 13, 2019, 07:55:25 »

Możesz pokazać zdjęcie tych tłoków?  Ciekawi mnie co za producent montuje zamek w miejscu okna wydechowego. Chyba że tłoki pochodzą od innego silnika.

seba4x4

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 12
  • CZ 350, 1983 r.
Odp: Cylindry - dylemat z wyborerm postepowania...
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 13, 2019, 08:26:58 »

Jeżeli kołek jest w oknie to jeździć i czekać aż pierścień pęknie, zniszczy gładź cylindra i jak się uda to dostanie się do skrzyni korbowej i tam narobi bajzlu.
Czyli wariant nr 1 :)
Zapisane
CZ 350 '83
GAZ 69 '69
GAZ 69 '70
Ford Thunderbird '84

barti

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 107
Odp: Cylindry - dylemat z wyborerm postepowania...
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 13, 2019, 08:27:08 »

Jeżeli kołek jest w oknie to jeździć i czekać aż pierścień pęknie, zniszczy gładź cylindra i jak się uda to dostanie się do skrzyni korbowej i tam narobi bajzlu.
Jestem tego samego zdania. Chcesz mieć pewny sprzęt to zrób zgodnie ze sztuką.
Jak zostawisz to będziesz jeździł jak na bombie, która może w każdej chwili cię unieruchomić i wpędzić w spore koszta
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 13, 2019, 08:30:54 wysłana przez barti »
Zapisane
Nie motocykl czyni Cię motocyklistą lecz sposób jego użytkowania

Adam112

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 140
  • Cz-Jawa
Odp: Cylindry - dylemat z wyborerm postepowania...
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 13, 2019, 08:28:54 »

Chyba almoty trafiały się ze źle umiejscowionymi kołkami
Zapisane

seba4x4

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 12
  • CZ 350, 1983 r.
Odp: Cylindry - dylemat z wyborerm postepowania...
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 13, 2019, 08:29:02 »

Możesz pokazać zdjęcie tych tłoków?  Ciekawi mnie co za producent montuje zamek w miejscu okna wydechowego. Chyba że tłoki pochodzą od innego silnika.
Fotki na szybko nie zrobię, silnik już złożony.... Tłoki od tego modelu, tylko ten szczegół jest do bani.....
Zapisane
CZ 350 '83
GAZ 69 '69
GAZ 69 '70
Ford Thunderbird '84

seba4x4

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 12
  • CZ 350, 1983 r.
Odp: Cylindry - dylemat z wyborerm postepowania...
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 13, 2019, 08:30:19 »

Jeżeli kołek jest w oknie to jeździć i czekać aż pierścień pęknie, zniszczy gładź cylindra i jak się uda to dostanie się do skrzyni korbowej i tam narobi bajzlu.
Jestem tego samego zdania. Chcesz mieć pewny sprzęt to zrób zgodnie ze sztuką.
Ok, ale szukam ścieżki: szlif kontra nowe cylindry :)
Zapisane
CZ 350 '83
GAZ 69 '69
GAZ 69 '70
Ford Thunderbird '84

DZIUK

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 153
  • Jawa 638-X, Jawa 638-7
Odp: Cylindry - dylemat z wyborerm postepowania...
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 13, 2019, 08:30:42 »

Kiedyś w jawce montowałem kołek i chodziło to. Może spróbuj go przełożyć w prawidłowe miejsce. Kwestia tylko wywiercenia nowego otworu. Jeśli części są nowe to czemu masz ładować kasę w następne?
Zapisane

azbescik2

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 600
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Cylindry - dylemat z wyborerm postepowania...
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 13, 2019, 08:41:17 »

Czy to dotyczy środkowego pierścienia tak z czystej ciekawości??? Albo kup tłoki albo spiluj Stary kółek i w prawidłowym miejscu nabij drugi almot nie trafił mi się jeszcze że źle nabitym kółkiem za to miałem jakieś indyjskie które właśnie popadaly na brzegu kanału wydechowego na denku był nabity wymiar i 6V chyba chodziło o rodzaj silnika
Zapisane
    Status GG

xepher

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 440
  • Motór nie umiera nigdy
Odp: Cylindry - dylemat z wyborerm postepowania...
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 13, 2019, 09:14:33 »

Jeżeli kołek jest w oknie to jeździć i czekać aż pierścień pęknie, zniszczy gładź cylindra i jak się uda to dostanie się do skrzyni korbowej i tam narobi bajzlu.
Jestem tego samego zdania. Chcesz mieć pewny sprzęt to zrób zgodnie ze sztuką.
Ok, ale szukam ścieżki: szlif kontra nowe cylindry :)


CZ ma miejsce na 8 szlifów, tyle przewidziała fabryka więc nie ma sensu dawać nowych tylko trzeba tłoki dobrać i do szlifierni. Albo najlepiej niech ci szlifierz dobierze.
Zapisane
"Jak dwumetrowy, stu kilowy facet może jechać na motorynce?!"
CZ 350 472.4
CZ 175 487
Jawa 638.0
Suzuki VX 800
Romet Ogar 200
Romet Pony M3
Nowy Sącz 793621301

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 948
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ 251 z wozem
Odp: Cylindry - dylemat z wyborerm postepowania...
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 13, 2019, 09:43:45 »

Też trafiły mi sie takie tłoki. Były z Indii.

http://www.jawacz.pl/index.php?topic=28957.msg263370#msg263370

seba4x4

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 12
  • CZ 350, 1983 r.
Odp: Cylindry - dylemat z wyborerm postepowania...
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 13, 2019, 15:17:08 »




CZ ma miejsce na 8 szlifów, tyle przewidziała fabryka więc nie ma sensu dawać nowych tylko trzeba tłoki dobrać i do szlifierni. Albo najlepiej niech ci szlifierz dobierze.
Też się ku temu skłaniam :)
Zapisane
CZ 350 '83
GAZ 69 '69
GAZ 69 '70
Ford Thunderbird '84

seba4x4

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 12
  • CZ 350, 1983 r.
Odp: Cylindry - dylemat z wyborerm postepowania...
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 06, 2019, 05:18:31 »

No i oryginalne cylindry "idą" dziś do szlifu... Tak więc CZesia dostała regenerację wału wykonaną w DOR MAR Poznań, porządne łożyska, nowe sprzęgło, gaźnik i w/w szlif.... Przednie zawieszenie zregenerowane, waham się jeszcze nad zapłonem elektronicznym.... Warto Waszym zdaniem inwestować w taki zapłon?
Zapisane
CZ 350 '83
GAZ 69 '69
GAZ 69 '70
Ford Thunderbird '84

azbescik2

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 600
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Cylindry - dylemat z wyborerm postepowania...
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 06, 2019, 06:05:34 »

Zależy od wygodnictwa właściciela bezstykowiec  jest praktycznie bezobsługowy aplatynki raz na sezon trza ustawić przejrzeć
Zapisane
    Status GG

Tigras

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 373
Odp: Cylindry - dylemat z wyborerm postepowania...
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 06, 2019, 06:10:15 »

Zdecydowanie warto jeżeli jeździsz częściej niż raz na tydzień. Kultura pracy silnika jest odczuwalnie lepsza a i problemy z ustawianiem wypalaniem itp przerywaczy całkiem z głowy.
Zapisane

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2692
  • Smoczyciel
Odp: Cylindry - dylemat z wyborerm postepowania...
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 06, 2019, 06:16:29 »

Warto. Tylko pytanie co tam chcesz zamontować? W sensie jaki moduł/zestaw?

Tak z innej beczki wał regenerowałeś jeszcze raz po poprzednim właścicielu?
Zapisane
Jawa 350 638.0 87r.
Jawa 350 638.5 85r.
Cezet 350 472.5 83r
Cezet 175 477.0 74r

azbescik2

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 600
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Cylindry - dylemat z wyborerm postepowania...
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 06, 2019, 06:20:19 »

Z tą kultura pracy  ze jest lepsza to bym strasznie polemizował ale
Zapisane
    Status GG

xepher

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 440
  • Motór nie umiera nigdy
Odp: Cylindry - dylemat z wyborerm postepowania...
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 06, 2019, 06:28:04 »

Z tą kultura pracy  ze jest lepsza to bym strasznie polemizował ale


Bonie jest strasznie i nie ma co polemizować, jednak dobry elektronik jest wygodny, szczególnie dla kogoś kto nie ma obycia z platynkami. A na platynkach można jeździć codziennie i nic się nie dzieje.
Zapisane
"Jak dwumetrowy, stu kilowy facet może jechać na motorynce?!"
CZ 350 472.4
CZ 175 487
Jawa 638.0
Suzuki VX 800
Romet Ogar 200
Romet Pony M3
Nowy Sącz 793621301

azbescik2

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 600
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Cylindry - dylemat z wyborerm postepowania...
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 06, 2019, 06:40:35 »

Sam jeździłem do początku tego sezonu na elektroniku fajna sprawa bo nie trzeba tam wogule zagladac miałem go w swojej 7czy 8 lat i wiele kilometrów niestety elektronik się skończył i na szybko wróciłem do platynek i po całym przejezdzonym sezonie koło 3.5 kkm jag go ustawiłem tak i nic się nie zmieniło do dzisiaj i ani razu mnie nie zawiódł platynki nie są takie straszne i u mnie zostają
Zapisane
    Status GG

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2692
  • Smoczyciel
Odp: Cylindry - dylemat z wyborerm postepowania...
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 06, 2019, 06:48:27 »

Wszystko zależy od jakości platynek z którą dzisiaj jak wiadomo jest loteria...
Ja już chyba z 7 lat jeżdżę na elektroniku i nie powiem że nie miałem awarii ale byłem w stanie sobie z nimi poradzić...
Zapisane
Jawa 350 638.0 87r.
Jawa 350 638.5 85r.
Cezet 350 472.5 83r
Cezet 175 477.0 74r

azbescik2

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 600
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Cylindry - dylemat z wyborerm postepowania...
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 06, 2019, 06:56:54 »

A jak byś musiał w trasie szukać tego przewodu ekranowanego co ci padł przed tlokowiskiem u suchego ??
Zapisane
    Status GG

seba4x4

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 12
  • CZ 350, 1983 r.
Odp: Cylindry - dylemat z wyborerm postepowania...
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 06, 2019, 07:53:01 »



Tak z innej beczki wał regenerowałeś jeszcze raz po poprzednim właścicielu?
Tamtego nie dało się uratować..... Ale w domu leżą jeszcze dwa ;)
Zapisane
CZ 350 '83
GAZ 69 '69
GAZ 69 '70
Ford Thunderbird '84

seba4x4

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 12
  • CZ 350, 1983 r.
Odp: Cylindry - dylemat z wyborerm postepowania...
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 06, 2019, 08:13:04 »

Zdecydowanie warto jeżeli jeździsz częściej niż raz na tydzień. Kultura pracy silnika jest odczuwalnie lepsza a i problemy z ustawianiem wypalaniem itp przerywaczy całkiem z głowy.
Biorąc pod uwagę moją "flotę" zabytków to za wiele nie pojeżdżę.... Dawnymi czasy wystarczała regulacja platynek 1-2 razy w sezonie a kilometrów robiło sie około 7-8 tys w roku. Palić pali, chodzi dość równo, zastanowię się po przywróceniu lepszego ładowania.... ;) Dzięki za odpowiedzi
Zapisane
CZ 350 '83
GAZ 69 '69
GAZ 69 '70
Ford Thunderbird '84

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2692
  • Smoczyciel
Odp: Cylindry - dylemat z wyborerm postepowania...
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 06, 2019, 15:04:59 »

A jak byś musiał w trasie szukać tego przewodu ekranowanego co ci padł przed tlokowiskiem u suchego ??

Szło zrobić to w trasie. Mam lutownicę gazową i tak samo jak musiał bym lutować przewód od platynek tak samo lutowałbym ten. Ewentualnie na skręconym przewodzie też szło by wrócić...
Poza tym nie wiem mój moduł ma zmienny kąt zapłonu, więc nie wiem czy nie odbiegam jednak od platynek...  Na platynkach i oryginalnym jikovie spalanie miałem też większe...
Zapisane
Jawa 350 638.0 87r.
Jawa 350 638.5 85r.
Cezet 350 472.5 83r
Cezet 175 477.0 74r
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
10 Odpowiedzi
3502 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maj 20, 2012, 08:43:12
wysłana przez Mathini
10 Odpowiedzi
1857 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Styczeń 12, 2014, 15:04:02
wysłana przez j@wa
17 Odpowiedzi
3727 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Wrzesień 01, 2014, 06:31:29
wysłana przez Markoltent10
5 Odpowiedzi
907 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Wrzesień 19, 2015, 21:07:20
wysłana przez johndeere7930
10 Odpowiedzi
2716 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Luty 02, 2016, 21:31:31
wysłana przez England