Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marzec 29, 2024, 16:17:39
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Pacco/Mikcarb VM24 dysze, regulacje, konsultacje  (Przeczytany 16464 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

killler

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 947
  • :)
Odp: Pacco/Mikcarb VM24 dysze, regulacje, konsultacje
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 12, 2019, 15:53:25 »

Ja póki co używam tylko mikcarba w 638. Nigdy takiego problemu nie miałem... Czyżby za ciasno jej było przy niższych temperaturach?
Wiem że to głupie pytanie. Ale linka gazu Ci się nie przycina?


potwierdzam u mnie przy VM28 tez brak jakichkolwiek problemów
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka :)
Cz 350 472.6 86r.:)

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3496
  • Smoczyciel
Odp: Pacco/Mikcarb VM24 dysze, regulacje, konsultacje
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 12, 2019, 16:13:08 »

W sumie w Jikovie i korpus i przepustnica są odlewane raczej z tego samego materiału... Natomiast w Mikcarbie korpus jest amelinowy natomiast przepustnica na pewno nie jest amelinowa. Wygląda na mosiężną albo coś w ten deseń...
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

DziadekJacek

  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1781
  • Jawa 350
Odp: Pacco/Mikcarb VM24 dysze, regulacje, konsultacje
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 12, 2019, 17:00:15 »

Wjeżdżaj czesią na salony i ogrzej ją.
Tam się ewidentnie coś trze.
Zapisane
Jeśli go nie znałeś,to nie żałuj,nie!.Bo przyjaciela straciłbyś.

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3496
  • Smoczyciel
Odp: Pacco/Mikcarb VM24 dysze, regulacje, konsultacje
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 12, 2019, 17:01:18 »

Tam się ewidentnie coś trze.

A ten tylko o jednym...
« Ostatnia zmiana: Grudzień 12, 2019, 17:04:18 wysłana przez Rozztocz »
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 776
  • Ile to już lat ?
Odp: Pacco/Mikcarb VM24 dysze, regulacje, konsultacje
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 12, 2019, 19:14:27 »

Linka się nie przycina , ale możliwe że jest to związane z rozszerzalnością cieplną materiału. Korpus się " kurczy" i łapie przepustnicę.

Najprościej będzie podgrzać korpus ciepłym powietrzem (nawet suszarką do włosów)... Ja bym chyba tak spróbował...
Poczekam do wiosny, natura zrobi swoje  ;)  Teraz i tak nie będę jeździł a w ciepłe dni nie miałem żadnych problemów.
Napisałem ten post aby inni którzy mają ten gaźnik zwrócili na to uwagę . Jeżeli okaże się że mają podobny problem to znaczy że jest to normalne o ile można tak powiedzieć.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 12, 2019, 19:19:08 wysłana przez STÓWA »
Zapisane

Tomaszek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 129
  • Silnik, dwa koła i mina wesoła
Odp: Pacco/Mikcarb VM24 dysze, regulacje, konsultacje
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 03, 2020, 06:57:16 »

Ja to wam powiem, że problem mam nawet z linką gazu. Powiedzcie jaki macie patent na skracanie, regulowanie linki gazu bo nie wierzę, że nowa po zakupie odrazu pasowała. Ja specjalnie kupiłem dwie, wiadomo różna długość pancerza i o ile do jikova jakoś to się założy (i tak bez rewelacji) to do pacco trzeba jakoś tą linkę skrócić według pancerza. Jedną miałem z gmoto a drugą kupiłem w sklepie.
Zapisane

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1158
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Pacco/Mikcarb VM24 dysze, regulacje, konsultacje
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 03, 2020, 07:05:19 »

Jak masz za długa linkę gazu to najłatwiej jest przedluzyc pancerz albo przy manetce albo przy gaźniku na szybko przy użyciu wiertarki i szlifierki kątowe fajny dystans wychodzi z śrobami z łbem ampulowym najlepiej z części gdzie nie ma gwintu (chyba że chcesz mieć regulacje dodatkowa to z części gwintowanej ) lep w miejscu ampuła rozwiercasz na 6.5 cała srubr nacinasz po długości kontowka tak żeby się mieściła linka ale żeby nie przeciąć jej i gotowe
« Ostatnia zmiana: Styczeń 03, 2020, 07:06:54 wysłana przez azbescik2 »
Zapisane
    Status GG

125AREK

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 99
  • jawa 634 i typ 23 cz 472.6 wsk m06b1 , 3x romet
Odp: Pacco/Mikcarb VM24 dysze, regulacje, konsultacje
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 03, 2020, 11:59:05 »

Fajny sposób na linkę ,cenna uwaga. Ja tam mam tulejkę z wsk ale brakuje mi jeszcze z 4 mm , śrubę zastosuje i będzie ok.
Zapisane

Tomaszek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 129
  • Silnik, dwa koła i mina wesoła
Odp: Pacco/Mikcarb VM24 dysze, regulacje, konsultacje
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 08, 2020, 19:14:58 »

Słuchają, niektórzy mieli problemy z odpalaniem zimnego silnika i u mnie też są, postanowiłem rozwiercić dysze ssania i żeby gafy żadnej nie zrobić wstawiam zdjęcie żeby jakiś łaskawiec mi zaznaczył która to  :P
Zapisane

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1158
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Pacco/Mikcarb VM24 dysze, regulacje, konsultacje
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 08, 2020, 20:04:14 »

Dysza ssania podejrzewam że jest całkiem gdzie indziej niż na zdjęciu poszukał bym w pokrywie komory pływakowej a nie w korpusie
Zapisane
    Status GG

killler

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 947
  • :)
Odp: Pacco/Mikcarb VM24 dysze, regulacje, konsultacje
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 08, 2020, 20:17:01 »

tutaj masz na przykładzie VM28, podejrzewam, że VW24 ma tak samo umiejscowiona dysze


http://www.jawacz.pl/index.php?topic=29587.125
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka :)
Cz 350 472.6 86r.:)

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3496
  • Smoczyciel
Odp: Pacco/Mikcarb VM24 dysze, regulacje, konsultacje
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 08, 2020, 20:21:42 »

Dysza ssania podejrzewam że jest całkiem gdzie indziej niż na zdjęciu poszukał bym w pokrywie komory pływakowej a nie w korpusie

Dokładnie tak jak napisał Asbeścik. Na tym zdjęciu dobrze widać, co prawda w VM28: www.jawacz.pl/index.php?action=dlattach;topic=29587.0;attach=43637;image
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

Maskota

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 58
Odp: Pacco/Mikcarb VM24 dysze, regulacje, konsultacje
« Odpowiedź #37 dnia: Kwiecień 26, 2020, 21:07:46 »

Trochę na gaźniku Pacco już pojeździłem, u mnie na razie najlepiej się sprawdza na dyszy głównej 96 i dyszy wolnych 47. Iglica jest na najniższym rowku czyli bogata mieszanka. Testowałem dysze główne 90, 94, 96 i 120. Na dyszy 120 silnik się dławi po nagłym odkręceniu manetki, ale przy powolnym odkręcaniu idzie jak szalony. Na dyszy 90 z kolei przy maksymalnym odkręceniu manetki i jeździe "ile pójdzie" łapie tłoki po 2km. Docelowo planuję założyć dyszę główną 100, tak aby iglica była na środkowym rowku.
Po założeniu gaźnika jednak moje problemy pozostały :'( . Co prawda łatwiej jest mi teraz uruchomić ciepły silnik, ale nadal trzeba się namęczyć. Na zimnym silniku odpala bez problemu. Zauważyłem że problemem jest zasysanie paliwa, a właściwie jego brak przy próbach odpalania ciepłego silnika. Po zagrzaniu silnika postój na 15 minut gwarantuje mi czekanie na to aż silnik ostygnie, dopiero wtedy daje się uruchomić.Zwiększyłem też poziom paliwa w komorze pływakowej do maksymalnego jaki można uzyskać, tak aby zaworek nie wypadał, albo się nie blokował. To też nie pomogło. :'(
Dzisiaj znowu testowałem i zauważyłem jedno, że po częściowym zatkaniu dopływu powietrza do filtra motor odpala na ciepłym. Po całkowitym zatkaniu dopływu do filtra powierza, dalej chodzi jednak bardzo ciężko i mocno kopci. Sprawdzałem cały motor pod kątem lewego powietrza i nic nie znalazłem, wszystko wydaję się okej. Jak psiknę plakiem w dolot filtra powietrza, motor gaśnie albo zaczyna ciężko pracować.
Ogólnie podczas jazdy motor sprawuje się bardzo dobrze, jest bardziej elastyczny i zrywniejszy. Spalanie 4L/100km w jeździe mieszanej (czyli trasa, miasto, góry).
Mam pytanie, czy u was po zatkaniu dolotu do filtra powietrza motor gaśnie?
Jeszcze jedno, jakie dysze były oryginalnie w gaźniku Pacco?
Już i tak niestety spisałem silnik na rozbiórkę, ale trzeba wykluczyć inne zmienne. Bo mniej więcej w 30% przypadków zdarza się tak, że motor ładnie odpala na rozgrzanym silniku.
Przepraszam za esej :-X .
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 26, 2020, 21:14:35 wysłana przez Maskota »
Zapisane

125AREK

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 99
  • jawa 634 i typ 23 cz 472.6 wsk m06b1 , 3x romet
Odp: Pacco/Mikcarb VM24 dysze, regulacje, konsultacje
« Odpowiedź #38 dnia: Kwiecień 26, 2020, 21:14:23 »

Dyszę ja dałem 115 jak w ikovie teraz jest ok v max około 120 z hakiem , na mniejszych mocno się grzał , jadąc na 115 jest ok , motor mega elastyczny nawet po górach jazda na 4 biegu nie sprawia problemów , nie pamiętam dokładnie który rowek iglicy mam teraz , a co do dolotu muszę sprawdzić .
Zapisane

michal_t

  • elektronik
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 170
  • Cezet 350 Wrocław
Odp: Pacco/Mikcarb VM24 dysze, regulacje, konsultacje
« Odpowiedź #39 dnia: Kwiecień 26, 2020, 21:29:17 »

Maskota masz czarną Cezetkę? pokaż fotki albo wrzuć link do opisu swojej maszyny. Zawsze mi się podobały czarne i wiśniowe ale jakoś nie miałem odwagi swojej pomalować na czarno.
Zapisane
    Status GG

Adam112

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 334
  • Cz-Jawa
Odp: Pacco/Mikcarb VM24 dysze, regulacje, konsultacje
« Odpowiedź #40 dnia: Kwiecień 26, 2020, 22:16:32 »

Trochę na gaźniku Pacco już pojeździłem, u mnie na razie najlepiej się sprawdza na dyszy głównej 96 i dyszy wolnych 47. Iglica jest na najniższym rowku czyli bogata mieszanka. Testowałem dysze główne 90, 94, 96 i 120. Na dyszy 120 silnik się dławi po nagłym odkręceniu manetki, ale przy powolnym odkręcaniu idzie jak szalony. Na dyszy 90 z kolei przy maksymalnym odkręceniu manetki i jeździe "ile pójdzie" łapie tłoki po 2km. Docelowo planuję założyć dyszę główną 100, tak aby iglica była na środkowym rowku.
Po założeniu gaźnika jednak moje problemy pozostały :'( . Co prawda łatwiej jest mi teraz uruchomić ciepły silnik, ale nadal trzeba się namęczyć. Na zimnym silniku odpala bez problemu. Zauważyłem że problemem jest zasysanie paliwa, a właściwie jego brak przy próbach odpalania ciepłego silnika. Po zagrzaniu silnika postój na 15 minut gwarantuje mi czekanie na to aż silnik ostygnie, dopiero wtedy daje się uruchomić.Zwiększyłem też poziom paliwa w komorze pływakowej do maksymalnego jaki można uzyskać, tak aby zaworek nie wypadał, albo się nie blokował. To też nie pomogło. :'(
Dzisiaj znowu testowałem i zauważyłem jedno, że po częściowym zatkaniu dopływu powietrza do filtra motor odpala na ciepłym. Po całkowitym zatkaniu dopływu do filtra powierza, dalej chodzi jednak bardzo ciężko i mocno kopci. Sprawdzałem cały motor pod kątem lewego powietrza i nic nie znalazłem, wszystko wydaję się okej. Jak psiknę plakiem w dolot filtra powietrza, motor gaśnie albo zaczyna ciężko pracować.
Ogólnie podczas jazdy motor sprawuje się bardzo dobrze, jest bardziej elastyczny i zrywniejszy. Spalanie 4L/100km w jeździe mieszanej (czyli trasa, miasto, góry).
Mam pytanie, czy u was po zatkaniu dolotu do filtra powietrza motor gaśnie?
Jeszcze jedno, jakie dysze były oryginalnie w gaźniku Pacco?
Już i tak niestety spisałem silnik na rozbiórkę, ale trzeba wykluczyć inne zmienne. Bo mniej więcej w 30% przypadków zdarza się tak, że motor ładnie odpala na rozgrzanym silniku.
Przepraszam za esej :-X .
Podobny problem miałem w poprzedniej Cezecie 472.5, zmieniałem gażniki, świce, regulowałem na okrągło, okazało się że labirynt był zużyty, po naprawie wału jak ręką odjął...
Zapisane

kuba.g6

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 211
  • Jawa 50 23p 1978 | CZ 487.0 1988 | CZ 472.5 1985
Odp: Pacco/Mikcarb VM24 dysze, regulacje, konsultacje
« Odpowiedź #41 dnia: Kwiecień 26, 2020, 23:44:40 »

Trochę na gaźniku Pacco już pojeździłem, u mnie na razie najlepiej się sprawdza na dyszy głównej 96 i dyszy wolnych 47. Iglica jest na najniższym rowku czyli bogata mieszanka. Testowałem dysze główne 90, 94, 96 i 120. Na dyszy 120 silnik się dławi po nagłym odkręceniu manetki, ale przy powolnym odkręcaniu idzie jak szalony. Na dyszy 90 z kolei przy maksymalnym odkręceniu manetki i jeździe "ile pójdzie" łapie tłoki po 2km. Docelowo planuję założyć dyszę główną 100, tak aby iglica była na środkowym rowku.
Po założeniu gaźnika jednak moje problemy pozostały :'( . Co prawda łatwiej jest mi teraz uruchomić ciepły silnik, ale nadal trzeba się namęczyć. Na zimnym silniku odpala bez problemu. Zauważyłem że problemem jest zasysanie paliwa, a właściwie jego brak przy próbach odpalania ciepłego silnika. Po zagrzaniu silnika postój na 15 minut gwarantuje mi czekanie na to aż silnik ostygnie, dopiero wtedy daje się uruchomić.Zwiększyłem też poziom paliwa w komorze pływakowej do maksymalnego jaki można uzyskać, tak aby zaworek nie wypadał, albo się nie blokował. To też nie pomogło. :'(
Dzisiaj znowu testowałem i zauważyłem jedno, że po częściowym zatkaniu dopływu powietrza do filtra motor odpala na ciepłym. Po całkowitym zatkaniu dopływu do filtra powierza, dalej chodzi jednak bardzo ciężko i mocno kopci. Sprawdzałem cały motor pod kątem lewego powietrza i nic nie znalazłem, wszystko wydaję się okej. Jak psiknę plakiem w dolot filtra powietrza, motor gaśnie albo zaczyna ciężko pracować.
Ogólnie podczas jazdy motor sprawuje się bardzo dobrze, jest bardziej elastyczny i zrywniejszy. Spalanie 4L/100km w jeździe mieszanej (czyli trasa, miasto, góry).
Mam pytanie, czy u was po zatkaniu dolotu do filtra powietrza motor gaśnie?
Jeszcze jedno, jakie dysze były oryginalnie w gaźniku Pacco?
Już i tak niestety spisałem silnik na rozbiórkę, ale trzeba wykluczyć inne zmienne. Bo mniej więcej w 30% przypadków zdarza się tak, że motor ładnie odpala na rozgrzanym silniku.
Przepraszam za esej :-X .

96 na głównej :o tosz to za biednie, ja w CZ 487 założyłem teraz 90 i jest ok, ale muszę sprawdzić 95, na 105 mi zalewało moto. ogólnie to rozmiar dyszy głównej określa się na maksymalnym otwarciu przepustnicy bo wtedy nieważne od wybranego rowka iglica daje na max

Jednym z sposobów na określenie czy jest dobrze jest znaleźć jakąś górę/zajebistą prostą i przegonić moto na max przepustnicy,(dlatego dobra jest góra bo nie musimy zapierdalać jak posrani), pod koniec puszczamy przepustnicę gasząc moto równocześnie, czekamy aż ostygnie wykręcamy świecę i oceniamy czy jest kolor jest prawidłowy. Metoda pochodzi z poradnika dla gaziorów Kehelin.
Zapisane
- Z mustanga ścigacza nie zrobisz. - Xepher
- Ale próbować warto :D - ja

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3496
  • Smoczyciel
Odp: Pacco/Mikcarb VM24 dysze, regulacje, konsultacje
« Odpowiedź #42 dnia: Kwiecień 27, 2020, 00:34:06 »

Kuba i Arek weźcie pod uwagę że to nie JIKOV tylko Pacco... Pamiętam, że Czmielu kombinował z dyszami i miał podobny problem bo dostawała ZA DUŻO paliwa. Na 90tce cezetka chodziła ok. Na wyższych już nie bardzo...
Wszystko zależy tu od stanu silnika moim zdaniem. A próbowałeś Maskota odpalać ciepłą na ssaniu? Bo ewidentnie zatykając dolot "wzbogacasz" mieszankę... Może być tak jak Adam pisze. Silnik już może wymagać remontu. Na Jikovie zdaje się też miałeś problemy z paleniem, nie?
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

kuba.g6

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 211
  • Jawa 50 23p 1978 | CZ 487.0 1988 | CZ 472.5 1985
Odp: Pacco/Mikcarb VM24 dysze, regulacje, konsultacje
« Odpowiedź #43 dnia: Kwiecień 27, 2020, 08:41:42 »

ani ja ani arek nie mamy Jikova, ja mam kopie PWK a arek ma Pacco, a konstrukcyjnie te gaźniki są praktycznie identyczne.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 27, 2020, 11:20:42 wysłana przez kuba.g6 »
Zapisane
- Z mustanga ścigacza nie zrobisz. - Xepher
- Ale próbować warto :D - ja

Maskota

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 58
Odp: Pacco/Mikcarb VM24 dysze, regulacje, konsultacje
« Odpowiedź #44 dnia: Kwiecień 27, 2020, 08:56:10 »

Tak, na innych gaźnikach też były problemy. Próbowałem na ssaniu, ale nie było efektów. Świece kolor brązowy. Szkoda tylko że tak szybko muszę przeprowadzić kolejny remont.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 27, 2020, 09:01:56 wysłana przez Maskota »
Zapisane

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3496
  • Smoczyciel
Odp: Pacco/Mikcarb VM24 dysze, regulacje, konsultacje
« Odpowiedź #45 dnia: Kwiecień 27, 2020, 22:15:27 »

Jaki przebieg zrobiłeś na tym silniku?
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

Maskota

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 58
Odp: Pacco/Mikcarb VM24 dysze, regulacje, konsultacje
« Odpowiedź #46 dnia: Kwiecień 27, 2020, 22:42:40 »

12 tyś km.
Zapisane

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3496
  • Smoczyciel
Odp: Pacco/Mikcarb VM24 dysze, regulacje, konsultacje
« Odpowiedź #47 dnia: Kwiecień 28, 2020, 08:06:33 »

To niewiele... Szukałbym przyczyny jeszcze jednak gdzie indziej... Zanim rozłożysz silnik
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

Maskota

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 58
Odp: Pacco/Mikcarb VM24 dysze, regulacje, konsultacje
« Odpowiedź #48 dnia: Kwiecień 28, 2020, 13:30:10 »

Ogólnie to wszystkie takie pierdółki sprawdzałem jak kraniki, zbiornik paliwa, filtry paliwa, wężyki, zapłon, świece, przewody, akumulator itp.
Wał regenerowany w poznaniu, z uszczelnieniem ichniej konstrukcji.
Jedyne czego nie wymieniłem podczas remontu silnika to czoło wału, ale weszło bez luzu, dodatkowo je uszczelniłem, z obu stron.
Wyprzedzenie zapłonu ustawione pomiędzy 2,8mm a 2,7mm przed GMP. Przerwa na świecach 0,6mm.
Na razie nie mam miejsca na rozgrzebanie Cezety, więc poczekam z tym jeszcze tydzień i pomyślę.
Zapisane

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1158
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Pacco/Mikcarb VM24 dysze, regulacje, konsultacje
« Odpowiedź #49 dnia: Kwiecień 28, 2020, 16:42:11 »

Jak było to sory ale może uszczelniacz pod pradownia sprawdzałeś generalnie labirynt pana Marka powinien zdawać egzamin nawet przy wychulanych już łożyskach ze sporym luzem w przeciwieństwie do oryginału  co do wyklepanego czoła wału to też raczej domena silnika aluminiowego nie zeliwniaka chociaż zdążą się ale to słychać strasznie
Zapisane
    Status GG