Kolego
nie ma: "widziały gały..." nagrać się nie nagrało.
Zrób tak:
napisz pięknego maila do dupka od części - opisz jak to miało wyglądać, a jak jest w rzeczywistości (przy okazji koniecznie zapisz sobie tamtą aukcję jako dowód - ale o tym nie pisz)
W mailu używaj zwrotów grzecznościowych typu szanowny panie, kolego itp, napisz, że opis i zdjęcia rozmijają się z rzeczywistością np. zdjęcia zrobione zostały w taki sposób, aby ukryć wady przedmiotu itp. i zapytaj na koniec, co szanowny pan w tej sytuacji proponuje, ponieważ Ty czujesz się oszukany i z tego powodu zgłaszasz to jako reklamację.
Możesz uwzględnić w liście:
Reklamacja – żądanie klienta kierowane do sprzedawcy lub wykonawcy usługi, pozostającym w związku z niezadowalającą jakością towaru lub usługi- przede wszystkim żądanie wymiany, naprawy towaru lub poprawienia usługi, jak również żądanie zwrotu pieniędzy za towar lub usługę, bąd¼ obniżenia ceny.
Sprawy reklamacji normowane są aktualnie przede wszystkim przez przepisy Kodeksu cywilnego oraz- w zakresie sprzedaży konsumenckiej- przez przepisy Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2002 r., Nr 141, poz. 1176).
Na podstawie wspomnianej ustawy kupujący może żądać od sprzedawcy nieodpłatnej wymiany lub naprawy towaru niezgodnego z umową.
Jeśli jednak wada jest istotna i jednocześnie:
* sprzedawca nie jest w stanie spełnić takiego żądania w określonym czasie;
* naprawa (wymiana) narażałaby kupującego na znaczne niedogodności;
* naprawa (wymiana) są niemożliwe lub wymagałyby zbyt wysokich kosztów;
konsument ma prawo domagać się obniżenia ceny lub odstąpić od umowy.
Reklamację towaru niezgodnego z umową można złożyć w zasadzie w ciągu 2 lat od jego nabycia (jeśli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą powyższy termin skrócić, jednak nie poniżej jednego roku). W razie wymiany towaru termin ten biegnie na nowo. Co ważne, reklamacja powinna nastąpić nie pó¼niej niż 2 miesiące po wykryciu niezgodności z umową.
Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli:
* towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową i jednocześnie
* niezgodność ta istniała w chwili wydania towaru.
W przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z umową przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania
Lub też:
Rękojmia – odpowiedzialność sprzedającego względem kupującego za wady fizyczne oraz prawne sprzedawanej rzeczy. W polskim prawie cywilnym jest uregulowana w art. 556-576 Kodeksu cywilnego) przy umowie sprzedaży, ma również odpowiednie zastosowanie do innych stosunków prawnych. W przypadku sprzedaży rzeczy ruchomej z udziałem konsumentów stosuje się niezgodność towaru z umową (Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego (DzU 2002 Nr141, poz.1176)).
Wady fizyczne mogą polegać na:
1. zmniejszeniu wartości, użyteczności rzeczy (np. przemakalność nieprzemakalnej kurtki),
2. niekompletności (np. brak oprogramowania do komputera, brak dokumentacji i instrukcji),
3. braku określonych właściwości (np. zawyżono parametry, użyto innych materiałów).
Wada fizyczna może stanowić podstawę odpowiedzialności sprzedawcy, gdy istniała przed wydaniem rzeczy albo powstała po wydaniu rzeczy, ale z przyczyny tkwiącej już uprzednio w rzeczy.
Wady prawne mogą polegać tylko na tym, że:
1. sprzedawana rzecz nie należy do sprzedającego, lecz jest własnością osoby trzeciej,
2. sprzedawana rzecz jest obciążona prawem na rzecz osoby trzeciej (np. hipoteką albo zastawem).
Uprawnienia kupującego z tytułu rękojmi:
1. może żądać obniżenia ceny (art. 560 Kodeksu cywilnego), Obniżenie ceny powinno odzwierciedlać rzeczywiste obniżenie wartości sprzedanej rzeczy.
2. może żądać usunięcia wady (art. 561 Kodeksu cywilnego), jeśli sprzedawca jest zarazem producentem kupujący może żądać naprawienia rzeczy.
3. może żądać wymiany rzeczy na wolną od wad (art. 561 Kodeksu cywilnego), Sprzedawca ponosi wszelkie wynikłe z tego tytułu koszty,np.transportu,ubezpieczenia,pakowania i.t.p.
4. może odstąpić od umowy, ale tylko w przypadku, gdy wada jest istotna, tzn. nie pozwala na użytkowanie przedmiotu zgodnie z jego przeznaczeniem (art. 561 Kodeksu cywilnego).
Aby kupujący mógł skorzystać z ww. uprawnieñ musi dokonać tzw.aktów staranności,tj.zbadać dostarczone mu rzeczy,zawiadomić sprzedawcę o wykrytych wadach i zgłosić swoje roszczenia.
Sposób reklamacji wybiera kupujący. Rękojmia jest skuteczna przez okres 1 roku (w przypadku budynku przez 3 lata) (art. 568 Kodeksu cywilnego) od dnia wydania towaru, z zastrzeżeniem, iż wada zostanie zgłoszona sprzedawcy nie dalej jak 1 miesiąc od chwili wykrycia tej wady,a w przypadku produktów spożywczych terminy te są krótsze. Okres ten może zostać wydłużony, gdy sprzedawca wadę podstępnie zataił. Rękojmią nie są objęte rzeczy nabyte w postępowaniu egzekucyjnym lub upadłościowym.
Po wysłaniu maila czekaj na odpowied¼. W wypadku nie otrzymania jej w ciągu 24 godzin wyślij maila ponownie. W tym samym czasie sprawd¼, czy koleś się logował na allegro.
Jeśli odpowie, a odpowied¼ będzie nie zadowalająca bierzesz oba maile (swój i jego), opis aukcji wraz z jej numerem i piszesz do allegro dodając, że również w rozmowie telefonicznej nie udało Ci się osiągnąć porozumienia i prosisz o podjęcie właściwych działañ.
Jeśli nie odpisze opcja jak wyżej tyle, że zamiast maila od niego dołączasz informację, że unika odpowiedzi na Twoje maile, a w tym samym czasie loguje się na allegro.
I sprawę masz załatwioną.
Nie bąd¼ Leszczem i nie zostaw tego "tak sobie" - walcz nawet jesli to 1zł