Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 29, 2024, 09:48:56
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  
Strony: [1] 2 3 ... 5   Do dołu

Autor Wątek: Jawa 175 typ 356  (Przeczytany 13768 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Misiek89gdz

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 61
Jawa 175 typ 356
« dnia: Kwietnia 01, 2019, 09:41:46 »

Ostatni nabytek, stała tak na ogłoszeniu z półtora roku i już dawno temu sobie pomyślałem, że będzie moja ;D
 Roboty jest pełno, wszystkie śruby są strasznie zastane i oporne. Zejdą litry nafty i wd40.
 Najgorsza sytuacja jest z tłokiem, który jest totalnie "zaspawany" w cylindrze, subtelne zalewanie naftą na noc i delikatne puknięcia młotkiem przez drewienko nie zdają egzaminu.
Zapisane
Jawa 50 mustang '78
Jawa 175 typ 356 '60
http://www.polskajazda.pl/Profil/96363

Bison

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 926
Odp: Jawa 175 typ 356
« Odpowiedź #1 dnia: Kwietnia 01, 2019, 09:45:40 »

No, to powodzenia w odbudowie knedelka  :)
Zapisane
CZ 350 typ 472.5 - 1985
Ford Orion 1,6 D - 1985
IŻ 350  Planeta 5 - 1991
VW Golf 1,3 CL - 1991
Peugeot 405 1,6 GL - 1993
Hyundai Accent  1,5 GL - 1995
Honda ST 1100 - 2001
Royal Enfield Bullet 500 - 2007

kolba RIP

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 284
  • 638.1
Odp: Jawa 175 typ 356
« Odpowiedź #2 dnia: Kwietnia 01, 2019, 09:55:30 »

Na twoim miejscu to bym cały silnik do oleju napędowego wrzucił i zapomniał o nim tak na 2 tygodnie. Tylko  oczywiście pokrywy boczne bym zdemontował.
Zapisane

Misiek89gdz

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 61
Odp: Jawa 175 typ 356
« Odpowiedź #3 dnia: Kwietnia 01, 2019, 10:02:12 »

Na twoim miejscu to bym cały silnik do oleju napędowego wrzucił i zapomniał o nim tak na 2 tygodnie. Tylko  oczywiście pokrywy boczne bym zdemontował.
Dzięki za wskazówkę, tak zrobię. Ciekaw jestem czy da radę cylinder uratować..
Zapisane
Jawa 50 mustang '78
Jawa 175 typ 356 '60
http://www.polskajazda.pl/Profil/96363

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1158
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Jawa 175 typ 356
« Odpowiedź #4 dnia: Kwietnia 01, 2019, 10:26:37 »

Jesli nie było za dużo tak zwanych szlifowanie robione to czego nie tragedia nie ma
Zapisane
    Status GG

Adam112

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 334
  • Cz-Jawa
Odp: Jawa 175 typ 356
« Odpowiedź #5 dnia: Kwietnia 01, 2019, 10:29:33 »

Poznaję tą jawę, dość długo stała na olx, pewnie z okolic mogilna. Tłok puknij trochę mocniej i tak idzie do wymiany a wał nie powinien się uszkodzić.
Zapisane

Misiek89gdz

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 61
Odp: Jawa 175 typ 356
« Odpowiedź #6 dnia: Kwietnia 01, 2019, 10:44:51 »

Ogłoszenie wciąż jest:
https://sprzedajemy.pl/jawa-cz-175-www-motobazar-prl-pl-inowroclaw-2-6bea9f-nr34669847 udało się jeszcze urwać z ceny.
Zapisane
Jawa 50 mustang '78
Jawa 175 typ 356 '60
http://www.polskajazda.pl/Profil/96363

sebaxll

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 323
  • Cz 350 12V, Jawa 638,1, Jawa 300CL
Odp: Jawa 175 typ 356
« Odpowiedź #7 dnia: Kwietnia 01, 2019, 12:52:42 »

Powodzenia w odrestaurowaniu, pracy będzie sporo.
Zapisane

Misiek89gdz

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 61
Odp: Jawa 175 typ 356
« Odpowiedź #8 dnia: Kwietnia 01, 2019, 13:57:40 »

Zapisane
Jawa 50 mustang '78
Jawa 175 typ 356 '60
http://www.polskajazda.pl/Profil/96363

sebatoja

  • fizykkk
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 152
  • Jawa 250 353 1958r
Odp: Jawa 175 typ 356
« Odpowiedź #9 dnia: Kwietnia 01, 2019, 14:52:22 »

Będzie dobra, ale poszukaj takiej ze szkiełkiem i koniecznie oryginalną uszczelką. Współczesna uszczelka do dowcip a te oryginalne mimo upływy lat czasami są w całkiem dobrym stanie.


Nie wiem jaki masz pomysł na tą jawę ale jeżeli ma wrócić do stanu fabrycznego to będzie drogo. Swojego czasu przymierzałem się do niej ale sobie odpuściłem. Zabrałem się za następną 250.


Powodzenia!
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 01, 2019, 14:54:53 wysłana przez sebastianm »
Zapisane
Pozdrawiam. Seba
Jawa&Kawa
Moja Jadwiga rocznik 1958
Kawasaki Zephyr 750 2000r
Jawa 250 60r "Złomek"
Jawa 354 56r

Misiek89gdz

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 61
Odp: Jawa 175 typ 356
« Odpowiedź #10 dnia: Kwietnia 01, 2019, 14:58:43 »

szkiełko znalazłem tutaj:
https://www.4jawa.com/produkt/1224/szklo-swiatla-tylnego-tworzywo-jawa-1954
A  uszczelka jest na szczęście błotniku

Plan mam taki, że najpierw idzie serducho do naprawy, później piaskowanie blach i nowy lakier. Śruby muszę dać wszystkie nowe, bo te się ukręcają,drobne elementy pójdą też w ocynk.W chrom chciałbym dać koła, kierownicę, lagi, tylne amory i drobne elementy. Kolanka i wydechy zostaną takie jakie są, zbiornik nie wiem, jak dorwę coś w dobrym stanie to zostanie org, jak nie to odnowię też, ważne żeby był od jawy. Koszty będą duże więc potrwa to pewnie ze 3 lata.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 01, 2019, 15:10:16 wysłana przez Misiek89gdz »
Zapisane
Jawa 50 mustang '78
Jawa 175 typ 356 '60
http://www.polskajazda.pl/Profil/96363

sebatoja

  • fizykkk
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 152
  • Jawa 250 353 1958r
Odp: Jawa 175 typ 356
« Odpowiedź #11 dnia: Kwietnia 01, 2019, 15:03:37 »

to co masz na błotniku to nie jest od tego motocykla. Nie wiem jak Ty, ale ja preferuje stare oryginalne części. Jak wtopisz trochę pln na współczesnych częściach to zrozumiesz:)
Zapisane
Pozdrawiam. Seba
Jawa&Kawa
Moja Jadwiga rocznik 1958
Kawasaki Zephyr 750 2000r
Jawa 250 60r "Złomek"
Jawa 354 56r

Misiek89gdz

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 61
Odp: Jawa 175 typ 356
« Odpowiedź #12 dnia: Kwietnia 01, 2019, 15:12:24 »

to co masz na błotniku to nie jest od tego motocykla. Nie wiem jak Ty, ale ja preferuje stare oryginalne części. Jak wtopisz trochę pln na współczesnych częściach to zrozumiesz:)
Hehe myślałem, że mi się przyfarci z tą lampką :D 14 kwietnia jadę na motobazar to będę szukał czegoś kompletnego :)
Zapisane
Jawa 50 mustang '78
Jawa 175 typ 356 '60
http://www.polskajazda.pl/Profil/96363

sebatoja

  • fizykkk
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 152
  • Jawa 250 353 1958r
Odp: Jawa 175 typ 356
« Odpowiedź #13 dnia: Kwietnia 02, 2019, 12:22:12 »

to co masz na błotniku to nie jest od tego motocykla. Nie wiem jak Ty, ale ja preferuje stare oryginalne części. Jak wtopisz trochę pln na współczesnych częściach to zrozumiesz:)
Hehe myślałem, że mi się przyfarci z tą lampką :D 14 kwietnia jadę na motobazar to będę szukał czegoś kompletnego :)
do torunia? też się wybieram.
Zapisane
Pozdrawiam. Seba
Jawa&Kawa
Moja Jadwiga rocznik 1958
Kawasaki Zephyr 750 2000r
Jawa 250 60r "Złomek"
Jawa 354 56r

Misiek89gdz

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 61
Odp: Jawa 175 typ 356
« Odpowiedź #14 dnia: Kwietnia 02, 2019, 13:22:57 »

Dokładnie, do tego czasu muszę zrobić szczegółową listę braków.

// dziś udało się wyjąć silnik z ramy
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 02, 2019, 21:50:05 wysłana przez Misiek89gdz »
Zapisane
Jawa 50 mustang '78
Jawa 175 typ 356 '60
http://www.polskajazda.pl/Profil/96363

Misiek89gdz

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 61
Odp: Jawa 175 typ 356
« Odpowiedź #15 dnia: Kwietnia 03, 2019, 16:49:45 »

Dalszy ciąg prac. Dalej już nie rozbieram silnika, bo muszę kupić klucz do kosza sprzęgłowego. Teraz serduszko pójdzie w ropę żeby ruszyło tłoka.
Jednego mega babola strzeliłem, ukręciłem śrube w prawym czopie wału :/ po prostu była jak plastelina :(
 -ostatni załącznik
Zapisane
Jawa 50 mustang '78
Jawa 175 typ 356 '60
http://www.polskajazda.pl/Profil/96363

Misiek89gdz

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 61
Odp: Jawa 175 typ 356
« Odpowiedź #16 dnia: Kwietnia 05, 2019, 20:11:37 »

Silnik był zanurzony dwa dni w ropie, więc postanowiłem kontrolnie puknąć młotkiem przez drewienko, tłok się ruszył, nawet udało mi się wyjąć zabezpieczenia sworznia. Niestety tłok jeszcze do końca nie wyszedł,ale poleży kilka dni w ON i wyjdzie.
 Na tłoku udało się odczytać 3, więc 3 szlif, więc może okazać się, że 4 szlif nie wystarczy żeby uzyskać odpowiednią gładź cylindra? Chyba będzie trzeba szukać czegoś w lepszym stanie wraz z tłokiem daj Boże z epoki ::) 
 Jeszcze jedno, czy uszczerbienie po lewej stronie w miejscu gdzie przychodzi uszczelka pod głowicę,  dyskwalifikuje już cylinder do użytku?(widoczne na dwóch ostatnich zdjęciach). Wydaje mi się, że nie, ale wolę zapytać starych wyjadaczy.
Zapisane
Jawa 50 mustang '78
Jawa 175 typ 356 '60
http://www.polskajazda.pl/Profil/96363

Adam112

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 334
  • Cz-Jawa
Odp: Jawa 175 typ 356
« Odpowiedź #17 dnia: Kwietnia 05, 2019, 20:25:06 »

Można kupić czeskie tłoki nadwymiarowe aż do 8 szlifu więc nie ma tragedii. Uszczerbienie jest na zewnętrznej stronie tulei więc po dotarciu powierzchni cylindra i głowicy i daniu dobrej uszczelki powinno jeździć.
Zapisane

Misiek89gdz

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 61
Odp: Jawa 175 typ 356
« Odpowiedź #18 dnia: Kwietnia 05, 2019, 20:41:17 »

https://www.4jawa.com/produkt/356/tlok-59-00mm-pierscien-sworzen-15mm-jawa-cz-175 Z zamówieniem poczekam jeszcze na ocenę szlifierza, ale mam obczajony taki na 4jawa, jakaś różnica jakościowa czeskie- słowackie, jeden ciul?
Zapisane
Jawa 50 mustang '78
Jawa 175 typ 356 '60
http://www.polskajazda.pl/Profil/96363

sebatoja

  • fizykkk
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 152
  • Jawa 250 353 1958r
Odp: Jawa 175 typ 356
« Odpowiedź #19 dnia: Kwietnia 07, 2019, 23:03:50 »

szukaj cylindra i wału póki jeszcze można coś znaleźć w ogłoszeniach, przyda Ci się na przyszłość.
Zapisane
Pozdrawiam. Seba
Jawa&Kawa
Moja Jadwiga rocznik 1958
Kawasaki Zephyr 750 2000r
Jawa 250 60r "Złomek"
Jawa 354 56r

Adam112

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 334
  • Cz-Jawa
Odp: Jawa 175 typ 356
« Odpowiedź #20 dnia: Kwietnia 08, 2019, 13:45:48 »

Nie zamawiaj tłoka na sworzeń 15mm. Zregeneruj wał na korbowodzie od jawy 350, będziesz miał górne łożysko igiełkowe zamiast tulejki brązowej. Tłok podejdzie dedykowany do Cz 175 487, sworzeń 16mm. Trzeba go tylko podszlifować o jakieś 2mm na dolnym płaszczu. Efekt uboczny takiej modernizacji taki że można lać uboższą mieszankę 1:40, no i części łatwiej dostępne bez kombinowania.
Zapisane

4motor

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 34
  • Jawa 638, Jawa 634, CZ 350 472, Jawa Perak 250
Odp: Jawa 175 typ 356
« Odpowiedź #21 dnia: Kwietnia 08, 2019, 13:51:01 »

Też zdecydowanie polecam robić na sworzeń 16 mm i przy okazji zregenerować wał też na korbie 16 mm. Na 16 mm są o wiele bardziej dostępne i przystępniejsze cenowo tłoki i korbowody.Zwłaszcza wtedy gdy robimy jedno i drugie czyli wał i cylinder.

Zapisane

Misiek89gdz

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 61
Odp: Jawa 175 typ 356
« Odpowiedź #22 dnia: Kwietnia 08, 2019, 21:56:40 »

Cytuj
Trzeba go tylko podszlifować o jakieś 2mm na dolnym płaszczu. Efekt uboczny takiej modernizacji taki że można lać uboższą mieszankę 1:40, no i części łatwiej dostępne bez kombinowania.
Miałbyś może jakieś foto albo obrazek tak przerobionego sworznia? Zapewne sam tego nie zrobię w garażu, bo musi to być precyzyjnie zeszlifowane. Generalnie miałem w planach robić na org, ale jeśli takie zabiegi mają znacznie wydłużyć żywotność jawy to trzeba będzie się skłonić do tych modyfikacji.
Zapisane
Jawa 50 mustang '78
Jawa 175 typ 356 '60
http://www.polskajazda.pl/Profil/96363

Adam112

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 334
  • Cz-Jawa
Odp: Jawa 175 typ 356
« Odpowiedź #23 dnia: Kwietnia 08, 2019, 22:17:52 »

Sworznia nie szlifujesz. Chodzi o skrócenie od dołu płaszcza tłoka współczesnej produkcji, poprostu jest o około 2mm dłuższy od orginału.
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=36234.msg346275#msg346275
Zapisane

Misiek89gdz

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 61
Odp: Jawa 175 typ 356
« Odpowiedź #24 dnia: Kwietnia 09, 2019, 09:44:41 »

Ok, już teraz rozumiem. Wczoraj po ponad godzinnej walce udało się zdjąć cylinder, pierścienie na tłoku były na szczęście całe, ale strasznie odstawaly przez co blokowały tłok... czy komuś pękła ta ramka na tulei cylindra? Wydaje mi się, że kiedyś widziałem temat o wycinaniu tych ramek, ale może mi się zdaje, bo nie mogę go nigdzie znaleźć.
 Dziś będę pracował nad stworzeniem ściągacza do karterów z blachy 2mm
Zapisane
Jawa 50 mustang '78
Jawa 175 typ 356 '60
http://www.polskajazda.pl/Profil/96363
Strony: [1] 2 3 ... 5   Do góry