Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Sierpień 21, 2018, 13:47:23
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Autor Wątek: Prądnica / Zapłon Vape do 6V Jaw i Cezetek  (Przeczytany 31487 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Piszczałka

  • Gość
Odp: Prądnica / Zapłon Vape do 6V Jaw i Cezetek
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 26, 2009, 12:16:25 »

Hubert podchodząc do sprawy że coś sie może pospuć to niema co wyruszać poza garaż pojazdem bo może sie wszak popsuć w sumie wszystko.
Ja mam rok czasu ten zapłon z prądnicą 12V i powiem tak że nic mi sie nie popsuło, moto jest mniej wrażliwe na zalanie, był palony nieraz bez aku, a podobno ma to niezbyt dobry wpływ na ten układ, kilka razy ładowałem znajomym w trasie aku zwykła zamian i  całkowicie padnięty akumulator naładowywał bez problemu.
dla mnie to jest bajka sprawa
Zapisane

HubertBaran

  • Gość
Odp: Prądnica / Zapłon Vape do 6V Jaw i Cezetek
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 26, 2009, 13:46:45 »

Piszczałka napisałem ze zdako sie zdaża;) Z tego co widze regulator tez nie powinien byc drogi, mozna podpasowac od jakiegoś chiñczyka. Cewka raczej nie padnie.

Generalnie 600zł nie dużo jednak ja pewnie bede kombinował z alternatorem od czegos w stylu jawa albo MZ.
Zapisane

j@wa

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1741
Odp: Prądnica / Zapłon Vape do 6V Jaw i Cezetek
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 26, 2009, 16:12:10 »

Tak w skład zestawu wchodzą: flansza redukująca nocowanie z starej prądnicy na układ cewek,stojan z cewkami,koło magnesowe,czujnik położenia wału,cewka wysokiego napięcia,regulator,kable i przycisk(gaszak) którego nie założyłem.
Zapisane

Wojt@s

  • Gość
Odp: Prądnica / Zapłon Vape do 6V Jaw i Cezetek
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 26, 2009, 18:45:34 »

Nasunęły mi się pytania odnośnie takowego zestawu:
- ile jest w stanie wytworzyć? bo kiedyś gadałem bodajże z Ruszczykiem i mowa była około 260Watt
- jaki najlepiej aqu do takowego zestawu? bo 5Ah to bez problemu naładuje, ale czemu nie więcej? Wiadomo mowie tylko o takim co wejdzie w oryginalne miejsce:)

Wiadomo jak towar nowy jest gwarancja dwa lata ( według praw.UE ) .

Zostaje dokupić aqu, przerywacz kierunkowskazów, można przeka¼nik od świateł i żarówki:D
Zapisane

jawol

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 2075
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: Prądnica / Zapłon Vape do 6V Jaw i Cezetek
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 26, 2009, 19:01:52 »

Cytat: HubertBaran
jednak ja pewnie bede kombinował z alternatorem od czegos w stylu jawa albo MZ.
Masz rację, wielka rację  :>  <yes>
Nie wiem co ludziska widzą w tej "prądnicy" Vape.
Nie je¼dzili komarkami z magnetem czy co?
Alternator to nowocześniejsze, trwalsze i na pewno mniej awaryjne urządzenie niż jakakolwiek "kosmiczna konstrukcja" z magnesami trwałymi.
Dlaczego więc w samochodach nie stosują takich epokowych wynalazków?

A zapłon Vape? Có¼ w nim jest tak wspaniałego?
To że ustawiać nie trzeba?  Cha, Cha cha... to jest jego największa wada  <hammer>
Widział kto wał zrobiony na idealne 180 stopni?
Bo ja nie.  A wałów już trochę w życiu widziałem i mierzyłem.
I co wychodziło w pomiarach zapytacie?
Niejednokrotnie w fabrycznym wale  ponad 1mm różnicy (w wyprzedzeniu przed GMP) a wiec jeśli jeden cylinder ma 3mm przed to drugi może mieć 2mm lub 4mm - ale jazda.
Bawiłem sie kiedyś w różne zapłonowe kombinacje.
I co? Jeżdżę na klasycznych przerywaczach/platynkach bo tak wyszło ze jest najlepiej.
Zapisane

HubertBaran

  • Gość
Odp: Prądnica / Zapłon Vape do 6V Jaw i Cezetek
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 27, 2009, 10:53:14 »

Platynki w jawie maja tylko 1 wade, zbyt słaba sprezyne.

Pradnica Vape jest wzorowana na konstrukcjach japoñskich, tam tez jest alternator 3 fazowy z magnesami stałymi. Regulator to taki przełacznik który uwala troche na mase. Grzeje sie taki altek niesamowicie dlatego w wiekszosci motocykli pracuje w kompieli olejowej. 
Zapisane

Wojt@s

  • Gość
Odp: Prądnica / Zapłon Vape do 6V Jaw i Cezetek
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 27, 2009, 11:23:31 »

Dla porównania identyczne zastosowanie jest w XT 600 w popularnej teneryfie:D Jak dostanę zestaw, bo idzię pocztą to porobię foty, założę , zrobimy testy i będziemy dyskutować <thumbup>
Zapisane

HubertBaran

  • Gość
Odp: Prądnica / Zapłon Vape do 6V Jaw i Cezetek
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 27, 2009, 12:00:07 »

jedyny problem to ten nieszczesny zapłon.
Zapisane

jawol

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 2075
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: Prądnica / Zapłon Vape do 6V Jaw i Cezetek
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 27, 2009, 18:00:46 »

Cytat: HubertBaran
...taki altek ..... w wiekszosci motocykli pracuje w kompieli olejowej.
O ku...a  <blink> Ja niedouczony - pierwsze słyszę o alternatorze w kąpieli olejowej  <scared>
We¼cie i mnie uświadomcie o co chodzi bo nie wiem  <lol>


Cytat: HubertBaran
Platynki w jawie maja tylko 1 wade, zbyt słaba sprezyne
Jakoś  tego nie zauważyłem  <blink>
Co miałeś na myśli pisząc "słabą sprężynę" -  że niby nie nadążają odbijać?
Dalej nie wiem o co biega.

Cytat: HubertBaran
jedyny problem to ten nieszczesny zapłon
Nieszczęsny??? ¯e niektóre niemoty ustawiają go na gwo¼dzia lub linijkę młodszej siostry?
Albo próbują ustawiać zapłon przy luzach na łożyskach (często większym niż 1mm) Skrzywionym czopie lub krzywce od Jawy 50  <hammer>
Zapisane

HubertBaran

  • Gość
Odp: Prądnica / Zapłon Vape do 6V Jaw i Cezetek
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 27, 2009, 19:11:58 »

No to we¼my starego jak świat japoñczyka jakim jest GPZ 550 Wyobra¼ ty sobie ze tam jest alternator i pływa w oleju. Współczesne alternatory wygladaja tak jak ten vape. Z kazdej fazy wychodzi około 80V Zaś regulator jest zwarty z prostownikiem i działa na zasadzie "upieprzania na mase".

Jak chesz zobaczyć jak wyglada wpisz w google "manual+GPZ+550"

Co do sprezyny tak nie domyka przez to jawa ma wypadajace zapłony w dolnym przerywaczu który jest jeszcze obciazony siła bezwładnosci jadacego motocykla.

O nieszczesny zapłon chodziło mi o vape.

Ustawienie zapłonu w jawie prywatnie nie zajmóje mi wiecej niż 15minut.
Zapisane

QTR

  • Gość
Odp: Prądnica / Zapłon Vape do 6V Jaw i Cezetek
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 27, 2009, 19:18:14 »

Co do alternatora w kąpieli olejowej Hubert ma racje. Większość Japoni ma właśnie taki altek.
http://moto.allegro.pl/item525339018_alternator_kawasaki_zzr_600.html
Tu dobrze widać budowe takiego alternatora.
Zapisane

jawol

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 2075
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: Prądnica / Zapłon Vape do 6V Jaw i Cezetek
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 27, 2009, 20:13:15 »

Dzięki za "uświadomienie" w tej kwestii.
Ale IMHO - chłodzenie olejem w przypadku takiej konstrukcji jest żadne.
Olej może znajdować się w tym alternatorze tylko w chwili rozruchu silika.
A zaraz potem zostaje "wyrzucony" przez wirujące "magneto" na zewnątrz i raczej już nie wraca w pobliże cewek. Chyba że jest tam kierowany jakimś zewnętrznym natryskiem?
Wydaje mi sie że taka konstrukcja powstała z powodu ograniczeñ konstrukcyjnych i pójścia na łatwiznę przez konstruktorów.
Po prostu komora prądnicy jest wtedy mniejsza i nie trzeba jej uszczelniać simeringami.
Ale może się mylę?

Co do sprężystości sprężyn przerywaczy to u mnie ciężko palcem "odciągnąć' młoteczek od kowadełka  <blink>
A bezwładność takiego młoteczka  (Hubert miałeś na myśli chyba bezwładność młoteczka a nie samego motocykla?)   jest?? raczej minimalna wręcz nieistotna przy takiej sile sprężystości sprężyny.
Ale może się mylę?  ;]
Zapisane

HubertBaran

  • Gość
Odp: Prądnica / Zapłon Vape do 6V Jaw i Cezetek
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 27, 2009, 20:22:24 »

Chłodzenie olejm jest nastpestwem tego ze taki alternator mocno sie grzeje.

Co do przerywacza chodzi mi oto ze jak sobie jedzie motocykl do przodu to dolny przerywacz jest jak by siła bezwładnosci otwierany.

Zapisane

Rozztocz

  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2161
  • Smoczyciel
Odp: Prądnica / Zapłon Vape do 6V Jaw i Cezetek
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 27, 2009, 20:49:37 »

Cytat: HubertBaran

Co do przerywacza chodzi mi oto ze jak sobie jedzie motocykl do przodu to dolny przerywacz jest jak by siła bezwładnosci otwierany.



A jak jedzie do tyłu to górny?? Nie no żartuje Hubert co byś się nie obraził ale tak to można odczytać...  :>
Zapisane
Jawa 350 638.0 87r.
Jawa 350 638.5 85r.
Cezet 350 472.5 83r
Cezet 175 477.0 74r

florek18

  • Gość
Odp: Prądnica / Zapłon Vape do 6V Jaw i Cezetek
« Odpowiedź #40 dnia: Styczeń 27, 2009, 20:50:20 »

Witam  :)
tak czytam ten wątek i już nic nie rozumiem, mam Jawe 350 638 z instalacją 6V i kupiłem do niej bez problemu zapłon Vape 6V, nie musiałem przerabiać instalacji na 12V zmieniać karterów, silnika, aku i wielu innych rzeczy :D , wszystko przyszło w paczce, według instrukcji w niej zamieszczonej wykręciłem stary zapłon, cewki, regulator napięcia, a następnie zamontowałem to co było w paczce, nic nie musiałem dokupować, wszystko było, wystarczy wykręcić, wyciągnąć, włożyć i zakręcić  :) oto link do miejsca gdzie kupowałem:
http://www.jawaczesci.pl/374,modul-zaplonowy-12v.html
jak zamawiałem to w komentarzu do zamówienia napisałem, że ma być na 6V i tyle, wszystko jest okej, jestem bardzo zadowolony z tego zapłonu i polecam go  :)
Zapisane

HubertBaran

  • Gość
Odp: Prądnica / Zapłon Vape do 6V Jaw i Cezetek
« Odpowiedź #41 dnia: Styczeń 27, 2009, 22:27:05 »

Co do dolnego przerywacza, zauwazyłem ze zawsze cylider podpiety pod ten przerywacz pracuje gorzej.
Zapisane

jacu

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 364
  • jawa
Odp: Prądnica / Zapłon Vape do 6V Jaw i Cezetek
« Odpowiedź #42 dnia: Styczeń 27, 2009, 22:55:41 »

Dolny przerywacz jest bardziej narażony na zanieczyszczenia.
Szczególnie jak damy za dużo oleju lub smaru na filc krzywki.
Po rozgrzaniu nadmiar spływa właśnie dokładnie na dolny przerywacz.
Może dlatego gorzej pracował.

« Ostatnia zmiana: Styczeń 27, 2009, 23:54:07 wysłana przez jacu »
Zapisane

Wojt@s

  • Gość
Odp: Prądnica / Zapłon Vape do 6V Jaw i Cezetek
« Odpowiedź #43 dnia: Styczeń 28, 2009, 00:42:50 »

Florek już tłumaczę, przestali z tego co wywnioskowałem importować do polski takowe zestawy zapłonowe na 6V, albo wstrzymali ich produkcję ( ale mogę się mylić , choć tyle wynikło z rozmowy z P. Ruszczykiem ) Dlatego dostępne jest tylko cały zestaw 12V pod zwykłe kartery 6V ( prądnica/zapłon ) . Tak sprawa teraz wygląda.
Zapisane

_Wujek samo Zło_

  • Mistrz Zła...
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1345
  • przekażcie mu że Belzebubik się o niego pytał....
Odp: Prądnica / Zapłon Vape do 6V Jaw i Cezetek
« Odpowiedź #44 dnia: Styczeń 28, 2009, 00:48:52 »

Wojt@s jest dokładnie jak napisałeś a sytuacja ma miejsce już ładnych parę lat

przypuszczam, że chodziło najzwyczajniej w świecie o kasę bo wiadomo "6na12" jest trochę droższa i  na tym można troche więcej zarobić...

kiedyś faktycznie vape miało w ofercie wersje 6v ale Ruszczyk już dłuuuugi czas nie ma 6 na zbyciu - ciekawe jak samo vape? Czy jeszcze produkują 6 czy nie -trzeba by było sprawdzić na ich stronie

Florek tak z ciekawości .... dawno kupiłeś swoje vapno ? może jakiegoś "ostatka" trafiłeś ?
Zapisane
"Szukajcie, a znajdziecie. Proście, a będzie wam dane - Kiedyś prosiłem Boga o rower, po latach zrozumiałem, że Bóg nie działa w ten sposób. Ukradłem rower i prosiłem Boga o przebaczenie" ;)

florek18

  • Gość
Odp: Prądnica / Zapłon Vape do 6V Jaw i Cezetek
« Odpowiedź #45 dnia: Styczeń 28, 2009, 17:19:49 »

Ja swojego vape kupowałem w sierpniu 2008r. i jak wtedy go kupowałem to pan z jawaczesci.pl powiedział, że vape na  6V można dostać bez problemu tylko jak się będzie go zamawiało to trzeba zaznaczyć że ma być na 6V i tyle, nie musiałem czekać aż go sprowadzą czy coś w tym stylu, tylko dostępny był od ręki  :) spróbujcie  jeszcze raz tam zapytać  :)
Zapisane

Wojt@s

  • Gość
Odp: Prądnica / Zapłon Vape do 6V Jaw i Cezetek
« Odpowiedź #46 dnia: Styczeń 28, 2009, 17:21:35 »

Już nikt nie ma  <sadwalk> obdzwoniłem wszystkich, wiec jedynie zostały nam dwie opcje  posiadaczom starych żeliwniaków.
- przekładka karterów i altek z ts plus vape z04
- albo kompletny zapłon plus prądnica, wszystko vapowskie.
Zapisane

_Wujek samo Zło_

  • Mistrz Zła...
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1345
  • przekażcie mu że Belzebubik się o niego pytał....
Odp: Prądnica / Zapłon Vape do 6V Jaw i Cezetek
« Odpowiedź #47 dnia: Styczeń 28, 2009, 18:44:51 »

Florek a to ciekawe co piszesz....
mnie mówili że" nie bo nie i nie bo koniec" czasem mam wrażenie że u tego Ruszczyka całego pół debile siedzą- niby inteligencja "jakaś" jest- ale to "jakaś"
czasem coś wytłumaczą że naprawdę zdziwko można złapać, a czasem to szkoda gadać....
podobnie z tym vape 6v - dzwoniłem pisałem pytałem "nie ma i nie będzie...."
a tu prosze ktoś kupuje    :D

Wojt@s policzyłem Ci ile "pi razy drzwi" wyjdzie przekładka..... jak nie masz karterów nawet nie startuj....bo kupujesz sprzęcik na gwarancji i zakładasz wszystko bez kombinacji i po godzinie jedziesz sobie ....
Zapisane
"Szukajcie, a znajdziecie. Proście, a będzie wam dane - Kiedyś prosiłem Boga o rower, po latach zrozumiałem, że Bóg nie działa w ten sposób. Ukradłem rower i prosiłem Boga o przebaczenie" ;)

Wojt@s

  • Gość
Odp: Prądnica / Zapłon Vape do 6V Jaw i Cezetek
« Odpowiedź #48 dnia: Styczeń 28, 2009, 19:29:19 »

Pawełku ale już napisałem że zestaw prądnica/zapłon leci już do mnie z jawa.części gdzieś wcześniej:)

No nie po takiej godziñce, gadając z J@wą wyszły dwie rzeczy przy tym zestawie: brak wyjścia na kontrolkę ładowania, gaszak działa w pozycji tylko OFF czyli na odwrót, motocykl nie gaśnie po wyjęciu kluczyka. Troszkę mi się to absurdalne wydaje, ale jak to wszystko dojdzie to usiądę i przerobię tą, głupota dla przykładu w XT wszystko działa a tu nikomu się nie chciało pokombinować, a to tylko wpięcie się w kable.
Zapisane

Lejek

  • Gość
Odp: Prądnica / Zapłon Vape do 6V Jaw i Cezetek
« Odpowiedź #49 dnia: Styczeń 28, 2009, 19:39:59 »

Cytuj
gaszak działa w pozycji tylko OFF

Tak orgyginalny wyłącznik zapłonu Jawy działa wtedy w pozycji OFF. Ja natomiast u siebie mam gaszak uniwersalny kupiony z allegro i u mnie bez tego zapłonu czyli na normalnej, oryginalnej prądnicy działa w pozycji OFF. Więc u mnie po zamontowaniu Vape będzie działał poprawnie.

http://allegro.pl/item537282702_przelacznik_nowy_uniwersalny_zaplonu_z_rolgazem.html

Ja mam taki.

Cytuj
motocykl nie gaśnie po wyjęciu kluczyka
To prawda. Ale to wynika z instalacji Jawy. Rozwiązać to można montując przeka¼nik. Piszczałka tak zrobił
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
7 Odpowiedzi
2080 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Luty 19, 2013, 21:25:24
wysłana przez mateuszwisnia
4 Odpowiedzi
1072 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwiecień 03, 2013, 21:57:53
wysłana przez Blenders
19 Odpowiedzi
5352 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwiec 04, 2014, 20:41:02
wysłana przez Piotrek
3 Odpowiedzi
455 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpień 04, 2017, 18:39:59
wysłana przez Blenders
7 Odpowiedzi
433 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudzień 03, 2017, 21:33:28
wysłana przez kichau