Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Kwiecień 26, 2019, 05:10:32
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Autor Wątek: Oil master Cz 476/477  (Przeczytany 572 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

BALON

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 27
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Oil master Cz 476/477
« dnia: Marzec 18, 2019, 00:28:30 »

Kupiłem taki wynalazek jak
Cz 476 z dozownikiem
Tylko okazał się niekompletny
Potrzebuje zdjęć cz 476/477 z dozownikiem lewej strony co i jak ma wyglądać
Napewno w dozownik u brakuje wałka napędzającego z ślimakiem
Czy ktoś wie gdzie taki wałek dostać lub czy z każdej pompy jawa/cz będzie pasować?
Lub może z jakiegoś współczesnego chińczyk
Jeśli ktoś ma na sprzedaż lub poźyczenie taki wałek w celu dorobienia to proszę o info na pw
Zapisane

Blenders

  • Laureat "Krzywej Korby" 2012
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 752
  • Bibliotekarz
Odp: Oil master Cz 476/477
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 18, 2019, 00:34:21 »

Zdjęć trzeba by poszukać może coś znajdę ale prędzej jakieś schematy.

W Cezetach system nazywa się posilube a w Jawie oilmaster szukałbym po numerach na pompie

Dla cezety znalazłem 175
MOTORPAL 591 15 400 ZY
MOTORPAL 591 15 400 BY

Poczytaj to pod spodem ważny cytat
http://jawarmaniak.wz.cz/technika/posilube.html

"Następnie musimy sprawdzić, czy pompa oleju jest rzeczywiście zaprojektowana dla kubatury. Nie są zamienne! Dla motocykli 125cc 591-15-300 , dla 175ccm 591-15-400 . Pompy o numerach 591-15-100, 591-15-200 to silniki Jawy 250 i 350 cm3. Pompy można łatwo rozpoznać po numerze wybitym na kole sterującym - 125 lub 175. Jest to proste w przypadku Čezety, podwójnej w Jawie."

Co do zdjęć

https://www.google.com/search?rlz=1C1AWFA_enPL817PL817&biw=1280&bih=625&tbm=isch&sa=1&ei=BtyOXK2cOJHPrgTW76jQDw&q=+Olejov%C3%A9+%C4%8Derpadlo+Posilube-Oilmaster.&oq=+Olejov%C3%A9+%C4%8Derpadlo+Posilube-Oilmaster.&gs_l=img.3...4102.10907..11682...0.0..0.67.702.11......1....1..gws-wiz-img.anQdSGp6pFs
« Ostatnia zmiana: Marzec 18, 2019, 00:52:05 wysłana przez Blenders »
Zapisane
Jawa 634-7 (Pełne Vape 12V) 83r
Čz 472.5 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 85r
Čz 487.4 (Zapłon Janka 6V) 93r
Wsk 125 M06B3 Bąk (Cdi Saviera 12V) 77r

BALON

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 27
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Oil master Cz 476/477
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 23, 2019, 06:52:48 »

No się już trochę dowiedziałem
Ze mam dozownik do 125 czyli właściwy ale niekompletny
Jak jest zbudowany cały układ to już wiem

Pytanie czy w tym całym układzie jest jakiś filter oleju?
I gdzie dostane kruciec do zbiornika i taka śrubę z gwintem 10x1?
« Ostatnia zmiana: Marzec 23, 2019, 06:58:21 wysłana przez BALON »
Zapisane

Zysiu

  • V-CE PRESIDENT
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2022
  • 639-Chopper , Jawa Robby
    • JAWA-CZ KLUB POLSKA
Odp: Oil master Cz 476/477
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 23, 2019, 12:10:17 »

Gwint 10x1 masz w kalamidkach do smaru . Może to coś Ci podpowie
Zapisane
V-ce PRESIDENT  JAWA-CZ KLUB POLSKA
http://www.youtube.com/watch?v=OZH4UPxW2zE

Maliniasty

  • Murarz, piekarz, akrobata, z zamiłowania mechanik.
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2682
  • Panie... a kto to poskłada...
Odp: Oil master Cz 476/477
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 23, 2019, 13:14:12 »

Śrubki do zacisków, pomp hamulcowych motocyklowych masz M10x1
Zapisane
Motocykle wciągają jak woźny flaszkę :)

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 854
  • 638.1+562.10; 362 Californian
Odp: Oil master Cz 476/477
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 23, 2019, 13:52:20 »

czy w tym całym układzie jest jakiś filter oleju?

Filtr oleju to siatka na srubie wkrecanej w zbiornik oleju. Gdybys dorabial to mozna przysposobic siatke z kranika paliwa.

BALON

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 27
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Oil master Cz 476/477
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 07, 2019, 07:28:54 »

Śrubę i kruciec kupiłem w sklepie z hydrauliką siłową
A z racji braku wałka pompy i że nie ma całego dozownik a na sprzedaż kupiłem pompe z Yamahy 125 dt budowa jej jest prawie identyczna wałek pasuje tylko trzeba dopasować do wału korbowego i dorobić tulejki podtrzymującą wałek z uszczelnienie
Ktoś może ma rozebraną pompe i zwymiaruje tą tulejkę z uszczelniaczem?
Zapisane

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 854
  • 638.1+562.10; 362 Californian
Odp: Oil master Cz 476/477
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 09, 2019, 07:18:39 »

Na eBayu sa obecnie wystawione dwie pompy oleju do silnika 175:

https://www.ebay.com/itm/JAWA-CZ-175-1970S-OIL-PUMP-WORKS-591-15-400T-USED/352410358977?hash=item520d4b54c1:g:BxsAAOSwzVhbUhvl

https://www.ebay.com/itm/Jawa-591-15-2-Stroke-Oil-Pump/273392471396?hash=item3fa7760d64:g:RXIAAOSwhgFbaGgS

"Na zapas" mam pompy do silnikow 125 i 175 wiec moge cos w nich pomierzyc. Nie wiem o ktory walek Ci chodzi bo sa tam dwa i oba z uszczelniaczem.


http://www.jawacz.pl/index.php?topic=32923.msg330348#msg330348



BALON

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 27
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Oil master Cz 476/477
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 09, 2019, 21:54:10 »

Na moim 2 zdjęciu mam  pompe z cezety i pompe z yamahy i wałek z yamahy
Potrzeba je zmierzyć wszystko co brakuje przy pompie z cezety czyli
Długość wałka i wszystkie wymiary ( ten z ślimakiem)
Na tym wąłku znajduje się też tuleja z uszczelniaczem tam też potrzebuje wszystkie wymiary
Zapisane

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 854
  • 638.1+562.10; 362 Californian
Odp: Oil master Cz 476/477
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 13, 2019, 16:11:58 »

Wyjałem tuleję z wałkiem i pomierzyłem suwmiarką. W tulei jest dodatkowa tuleja z brązu a w otwor 16mm wstawia się simmering.
Nie mam mozliwosci dokładnego zwymiarowania slimaka. Gdybys zdecydował się ten wałek dorabiac to przekroj jego "zęba" dopasuj do koła z ktorym on wspołpracuje.
Znacznie prostsze od dorabiania byłoby jednak kupienie jednej z pomp na eBayu. Z GB przesyłka nie będzie droga.

BALON

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 27
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Oil master Cz 476/477
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 13, 2019, 20:38:59 »

Bardzo dziękuję za pomoc
To już wystarczy
Powiedz tylko czy ta tuleja jest jakoś zabezpieczona w pompie przed wysunięciem i wpadnieciem do silnika?
Czy tylko pasownie/ suwliwie osadzona?

Na moim drugim zdjęciu jest wałek z yamahy i moduł zęba pasuje ;D
Zapisane

muczacz

  • Własny tytuł
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 804
  • gazu gazu na wirazu
Odp: Oil master Cz 476/477
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 13, 2019, 22:05:14 »

nie ma zabezpieczenia wsadzona na wcisk i nie wypadnie
Zapisane
Jawa TS 350 638-1 z wozem
traktorek Sam z silnikiem cz 175 rok budowy nieznany
cz 175 typ 450 rok budowy 1961 kolor wiśniowy stan zabytkowy

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 854
  • 638.1+562.10; 362 Californian
Odp: Oil master Cz 476/477
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 14, 2019, 01:19:39 »

Pasowanie tej tulei w korpusie pompy jest dosc szczelne ale nie na wcisk. Podobny luz do tego, ktory ma tloczek w cylindrze hamulca hydraulicznego. Przed wypadnieciem zabezpiecza te tuleje oring w rowku. Widac go na zdjeciu.
Oczywiscie nie zapomnij, ze walek i jego tuleja tez musza miec dobrany z glowa luz aby sie nie zatarly.
I jeszcze jeden wazny wymiar : wchodzacy w naciecie lewego czopa walu korbowego koniec walka wystaje 11mm od plaszczyzny, ktora pompa przylega do lewej pokrywy.