Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marzec 29, 2024, 13:21:34
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Brak kompresji na nowych częściach  (Przeczytany 7276 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Piotreldiablo

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 8
  • WSK 125, Jawa 350TS
Brak kompresji na nowych częściach
« dnia: Styczeń 18, 2019, 22:43:10 »

Witam, zabrałem się za remont silnika. Został wymieniony wał po regeneracji, zrobiony pierwszy szlif cylindrów, nowe tłoki z pierścieniami, nowe łożyska i uszczelniacze i jawa nie chce odpalać. Kompresja zaledwie 5 barów. Zapała tylko na zaciąg ale nie wchodzi na obroty. Proszę pomóżcie czy coś źle złożyłem czy w czym jest problem. Jak już odpali kopci mocno na biało.
Zapisane

elroj

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 341
  • JAWA 350/640 Sport White Style
Odp: Brak kompresji na nowych częściach
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 18, 2019, 23:23:58 »

Tlokow czasem nie zamieniles lewy na prawy? Strzałka jest do wydechu? Jaka to Jawa dokladnie
Zapisane
bo jazda na CEZECIE to najlepsza jazda na świecie a jazda na JAWIE to spełnienie marzeń !!! :-)

darekcz

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 57
  • Jeżdrzę bo chcę!!!
Odp: Brak kompresji na nowych częściach
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 19, 2019, 03:18:33 »

Robiłem kiedyś silnik do SHL i miałem też taki problem, winne były pierscienie- były owalne i nie wykładamy się w cylindrze, wymieniłem i po problemie, ale sprawdź też czy nie zmieniłeś tłoków
bo w Jawie to ważne.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 19, 2019, 03:20:17 wysłana przez darekcz »
Zapisane
Honda Deauville 650,
Cz 350 Chopper, Jawka Mustang, Jawa 350 Delux ,
 Simson S 53, Toros 50 , Wektor 150- Mojej żonki                          http://www.polskajazda.pl/Motocykle/CZ/350/144905                    https://www.facebook.com/dariusz.chara

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1158
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Brak kompresji na nowych częściach
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 19, 2019, 08:42:51 »

Zgadzam się z przedmówca o ile nie masz kosmicznych nieszczelności pod głowicami to poprostu pierścienie nie leżą jeszcze dobrze w tulei nie wsadzales przypadkiem pierścienia w cylinder i nie sprawdzales czy przypadkiem pomiędzy gladzia a pierścieniem światło nie przechodzi ( tzw szczelina powietrzna) a pierścienie tłokowe zawsze w stanie spoczynku będą miały krztalt owalu dopiero w tulei powinny dobrze lerzec , a no i o jaki silnik chodzi
« Ostatnia zmiana: Styczeń 19, 2019, 08:45:21 wysłana przez azbescik2 »
Zapisane
    Status GG

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3496
  • Smoczyciel
Odp: Brak kompresji na nowych częściach
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 19, 2019, 09:58:16 »

Pytanie jeszcze zasadnicze: JAKA JAWA?
w silniku 632 (żeliwiak) istotna jest jeszcze kwestia montażu sworznia tłoka i fakt, że powinien być zaślepiony. W silnikach 638  (TS) są już przelotowe.

Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

Piotreldiablo

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 8
  • WSK 125, Jawa 350TS
Odp: Brak kompresji na nowych częściach
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 21, 2019, 11:31:41 »

Jawa 350TS 358.0 dzisiaj zdjęte głowice i cylindry. Tłoki nie pomylone a zamki były dobrze ustawione. Gładź cylindrów też wygląda na nie ruszoną. Kolega z etz po remoncie na zalał silnika olejem i miał 12 barów kompresji. Nie wiem co jej dolega.
Zapisane

Adam112

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 334
  • Cz-Jawa
Odp: Brak kompresji na nowych częściach
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 21, 2019, 11:36:56 »

Żeby kompresja była ksiązkowa trza by kilka kilometrów choć przejechać. Być może nie chce odpalac przez złe ustawienie zapłonu lub gaźnika. Zacznij od tego.
Zapisane

jarconbubu

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 66
  • Cz 350 , k-750 M , Motorynka , Iz Planeta , ural
Odp: Brak kompresji na nowych częściach
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 21, 2019, 11:44:52 »

w mojej cz 350 po szlifie kompresja na otwartej manetce i zimnym silniku wskazywało równo po 9 na każdy gar
Zapisane

Piotreldiablo

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 8
  • WSK 125, Jawa 350TS
Odp: Brak kompresji na nowych częściach
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 21, 2019, 11:55:57 »

Próbowałem na nowym gaźniku i zapłonie cdi i to samo. Nowe świece też są. Z tego co mi sie wydaje jeśli jest słaba kompresja to i tak będzie słabo zasysać mieszankę z gaźnika.
Zapisane

elkinio

  • President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2942
Odp: Brak kompresji na nowych częściach
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 21, 2019, 12:17:38 »

Przy okazji sprawdź czy nie masz podwójnie uszczelek pod głowicami. 
Zapisane
Jawa 559 z Velorex 560, Jawa 634 i kilka innych

Adam112

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 334
  • Cz-Jawa
Odp: Brak kompresji na nowych częściach
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 21, 2019, 12:49:21 »

Sprawdź czy nie ciągnie gdzieś lewego powietrza, uruchom silnik i na niskich obrotach psikaj jakimś łatwopalnym aerozolem w okolice króćca gaźnika. Jeżeli obroty wzrosną to masz fałszywe powietrze.
Zapisane

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3496
  • Smoczyciel
Odp: Brak kompresji na nowych częściach
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 21, 2019, 13:25:44 »

Króciec ssący (ten od gaźnika) powinien być przykręcony do cylindrów zanim dokrecisz głowice. Jeśli zrobiłeś odwrotnie tu może być problem zaciągania lewego powietrza.
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

muczacz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1466
  • gazu gazu na wirazu
Odp: Brak kompresji na nowych częściach
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 21, 2019, 13:28:57 »

lewe powietrze nie będzie robiło problemu z ciśnieniem zauważ że ciśnieni mierzy się przy całkowicie otwartej przepustnicy , trzeba było zrobić próbę olejową to by wyszło czy pierścienie czy coś innego j ja bym obstawiał pierścienie nominalne na 1 szlifie albo zatkany filtr powietrza np szmatą jak to muczos młodszy trenował podczas powrotu ze zlotu
« Ostatnia zmiana: Styczeń 21, 2019, 13:33:56 wysłana przez muczacz »
Zapisane
Jawa TS 350 638-1 z wozem
traktorek Sam z silnikiem cz 175 rok budowy nieznany
cz 175 typ 450 rok budowy 1961 kolor wiśniowy stan zabytkowy

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 776
  • Ile to już lat ?
Odp: Brak kompresji na nowych częściach
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 21, 2019, 13:29:18 »

A na pewno ten szlif był robiony ? Bo coś nie widać żadnych śladów honowania a za to widać miejsce na górze tulei  do którego nie dochodzą pierścienie. Może po prostu pierwszy szlif "nie wydał" ?
Zapisane

muczacz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1466
  • gazu gazu na wirazu
Odp: Brak kompresji na nowych częściach
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 21, 2019, 13:37:09 »

masz rację , przy takim przebiegu to śladu tam nie powinno jeszcze być a honowania też nie widać :'(
Zapisane
Jawa TS 350 638-1 z wozem
traktorek Sam z silnikiem cz 175 rok budowy nieznany
cz 175 typ 450 rok budowy 1961 kolor wiśniowy stan zabytkowy

Ez57

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 91
  • Jawa 350 TS 638.1
Odp: Brak kompresji na nowych częściach
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 21, 2019, 13:46:02 »

Tłoki nie są zamienione stronami?
Zapisane

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1158
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Brak kompresji na nowych częściach
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 21, 2019, 13:54:02 »

Zdejmij z jeden pierścień wsadź go w tuleje i zobacz jak leży jak masz już zdjęta górę
Zapisane
    Status GG

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Brak kompresji na nowych częściach
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 21, 2019, 13:57:38 »

Jaki luz montażowy tłoków? Jaki luz w zamkach pierścienia? Ja tam widzę niezły próg na cylindrze, na pewno szlif robiłeś? Kartery szczelne? Kanały płuczące drożne? Pierścienie elastyczne, mocno dociskają do tulei cylindra?
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

Cyniux

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 36
  • 638.1 '89 . 472.6 '86 . 487 '86
Odp: Brak kompresji na nowych częściach
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 21, 2019, 14:13:18 »

Jeśli masz sprzęt do mierzenia szczelności cylindrów wpinany pod sprężarkę to dałoby Ci obraz szczelności bez rozbierania i ubytek ciśnienia pomiedzy tłokiem pierscieniami i tuleją lub nieszczelnosc pod głowicą.
Tak jak juz ktoś wcześniej pisał o kompresji to u mnie po wymianie pierscieni kompresja na otwartej przepustnicy i zimnym silniku dochodzi do 9.5bar. 5 bar mialem przy pierscieniach z luzem na zamku 3mm :)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 21, 2019, 14:20:15 wysłana przez Cyniux »
Zapisane

Bison

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 926
Odp: Brak kompresji na nowych częściach
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 21, 2019, 14:46:02 »

Ja tam fachowcem nie jestem, więc w kwestiach technicznych wypowiadał się nie będę  ;)
Piszesz że silnik po kapitalce, zrobiony szlif cylindrów, nowe tłoki, pierścionki, regeneracja wału, czyli wszystko było rozebrane w drobny mak i poskładane, domniemywam że nowe uszczelki itp.
Obejrzałem sobie fotki, faktycznie widać nowe tłoki i pierścionki ale poza tym to wszędzie na częściach syf, przypalony olej, nagar, całe tony glutów po czerwonym silikonie  :o
To ja się pytam jak to ma chodzić i odpalać ? ba trzymać jako tako ciśnienie ? skoro z taką dbałością zostało poskładane ?
Nie wiem, nie znam się ale na moje oko to Ty Kolego sam przy tym silniku nie rób, może lepiej zdać się na fachowców, tak jak i ja to zrobiłem ?
Mam CZ 472.6 która była robiona pół roku temu, silnik cyka aż miło posłuchać, odpala z ręki na 2/3 ruchu korby, przebieg troszkę ponad 1000 km a serducho wygląda jak bym wczoraj umył je benzyną, nic nie cieknie, nie smarcze się, nie widać nigdzie czerwonych glutów.
Ot takie moje spojrzenie na temat, pewnie nic do niego nie wnoszące  ;) 
« Ostatnia zmiana: Styczeń 21, 2019, 14:47:38 wysłana przez Bison »
Zapisane
CZ 350 typ 472.5 - 1985
Ford Orion 1,6 D - 1985
IŻ 350  Planeta 5 - 1991
VW Golf 1,3 CL - 1991
Peugeot 405 1,6 GL - 1993
Hyundai Accent  1,5 GL - 1995
Honda ST 1100 - 2001
Royal Enfield Bullet 500 - 2007

elroj

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 341
  • JAWA 350/640 Sport White Style
Odp: Brak kompresji na nowych częściach
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 21, 2019, 15:18:18 »

Arek Azbescik a to nie są te gowniane tloki co ty kupiłeś ostatnio i nie założyłes tam też jakaś data była wybita na denku
Zapisane
bo jazda na CEZECIE to najlepsza jazda na świecie a jazda na JAWIE to spełnienie marzeń !!! :-)

Adam112

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 334
  • Cz-Jawa
Odp: Brak kompresji na nowych częściach
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 21, 2019, 15:30:28 »

Almoty mają podobne napisy na denku, i z tego co pamiętam to CX-y też.
Zapisane

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1158
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Brak kompresji na nowych częściach
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 21, 2019, 16:46:14 »

Nie to porządny almot tak naprawdę to jest to wrażenie z fusów trzeba by pomiezyc jak szlif jest dokładnie zrobiony
« Ostatnia zmiana: Styczeń 21, 2019, 16:48:39 wysłana przez azbescik2 »
Zapisane
    Status GG

Piotreldiablo

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 8
  • WSK 125, Jawa 350TS
Odp: Brak kompresji na nowych częściach
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 21, 2019, 19:36:16 »

Tłoki jak widać nie są zamienione.  Co do silikonu to może i nie powinienem go klasc ale uszczelki dawałem nowe. Złożyłem WSK to liczyłem że tu dam radę. Co do tłustych plam i brudu. To olej, wczesniej robiłem próbę szczelności i lałem olej. Kompresja poprawiła się o 0,5 bar. Może spaprany jest szlif. A gdybym zrobił drugi szlif i nowe pierścienie z tłokami to powinno być wszystko ok czy ma cóż z tym wspólnego jakiś element w dole silnika ?
Zapisane

muczacz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1466
  • gazu gazu na wirazu
Odp: Brak kompresji na nowych częściach
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 21, 2019, 20:02:08 »

wróżysz z fusów , najpierw pomierz to co masz potem sprawdź co zamontowałeś ( na który szlif) a na końcu kombinuj z następnym szlifem , bo Ci niedługo w tym tempie zabraknie szlifów  ;D
Zapisane
Jawa TS 350 638-1 z wozem
traktorek Sam z silnikiem cz 175 rok budowy nieznany
cz 175 typ 450 rok budowy 1961 kolor wiśniowy stan zabytkowy
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
14 Odpowiedzi
6491 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maj 08, 2009, 23:13:49
wysłana przez Lejek
2 Odpowiedzi
2297 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwiecień 07, 2014, 20:55:15
wysłana przez killler
28 Odpowiedzi
8083 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwiec 17, 2016, 19:12:25
wysłana przez bemol
18 Odpowiedzi
4224 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipiec 21, 2017, 16:47:12
wysłana przez Dragon on the Blue Sky
6 Odpowiedzi
2346 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpień 30, 2017, 21:43:25
wysłana przez Spinacz