Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Kwiecień 24, 2019, 11:13:51
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Autor Wątek: Jawa 350 634-7 pierwsza 350-tka Bartka  (Przeczytany 595 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

barty912

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 4
Jawa 350 634-7 pierwsza 350-tka Bartka
« dnia: Styczeń 02, 2019, 18:16:54 »

Witam.Otóż jak niektóry już wiedzą ową Jawę nabyłem poprzez zamianę Rometa z silnikiem 110cm
Jawa miała zatarty silnik przez igiełki główki korbowodu które wpadły do komory korbowej podczas montażu nowych cylindrów i tłoków przez poprzedniego właściciela.
Nie chciał on już w nią inwestować,więc chciał się jej pozbyć i kupić coś co jest na chodzie.
Z Jawą dostałem również drugi silnik,lecz bez cylindrów.
Motocykl oczywiście nie posiada dokumentacji,lecz mam możliwość załatwienia ramy z papierami.
Jawa miała by służyć to krótkich wypadów po okolicznych polach, lasach.
Co do Jawy mam plan aby w najbliższym możliwym czasie ją uruchomić.
Nie planuję jej odrestaurowania zgodnego z oryginałem,gdyż motocykl ten będzie służył jak normalny środek lokomocji.
Aktualnie robię gruntowny przegląd ramy tzn nasmarowanie bądz wymiana łożysk,sprawdzenie instalacji elektrycznej,uzupełnienie lub wymiana śrub,przegląd hamulców,wymiana linek,przegląd zawieszenia,amortyzatorów,itp,czyli rozebrana do prawie każdej śrubki.
Na szczęście dzięki swej prostej budowie oraz wiedzy zamieszczonej na forum jest to przyjemna praca.
 
Aktualne zdjęcia Jawy i patentów,które opiszę w następnym poście:
https://www.aukcjoner.pl/gallery/027040869-.html#I1
« Ostatnia zmiana: Styczeń 02, 2019, 18:25:36 wysłana przez barty912 »
Zapisane
Moje sprzęty :
Simson SR 50 91'(sprzedany)
Simson S 51 89' (sprzedany)
Romet Ogar 200 85' (sprzedany)
Romet 110 79' (sprzedany)
CZ 175 89'
Jawa 350 634 83'

barty912

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 4
Odp: Jawa 350 634-7 pierwsza 350-tka Bartka
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 02, 2019, 20:53:07 »

W trakcie rozbierania motocykla zauważyłem,że brakuje mi uchwytu oraz gum dolnego i górnego mocowania baku.Jako że Jawy nie robię na 100 % oryginał to pozwoliłem sobie zastosować alternatywne rozwiązanie.W starych szpargałach znalazłem fabrycznie nowe poduszki amortyzatorów pochodzące z Fiata 126 p,które mieli moi stryjkowie.Okazało się że przednie pasują jak ulał,natomiast tylne musiałem lekko przy szlifować na kątówce.Gumy już mam pozostało mi zrobić brakujący uchwyt.
Wykorzystałem do tego kawałek profila,który pasował idealnie w profil ramy.Następnie uciełem go w połowie i dopasowałem do ramy.Pozostało mi tylko jakoś umocować gumy do uchwytu.Jako że rurki o odpowiedniej średnicy nie znalazłem to zastosowałem dwie śruby M8 z nakrętkami.Po przyspawaniu górny uchwyt był gotowy.
Dolne gumy po przy szlifowaniu wcisnąłem do mocowań zbiornika.Pozostało mi dorobić szpilkę,która by skręcała owe gumy do ramy.Wykorzystałem do tego gładki pręt stalowy fi 8 i nagwintowałem z obu stron.Sprawę zbiornika mam załatwioną.[size=78%]

Przyszedł czas na boczki.Fabrycznie mocowane są one na wspawany bolec w ramie oraz opatre są w dolnej części na gumie. Jest to rozwiązanie nie przemyślane i powoduje nie potrzebne telepanie się boczków i irytujący hałas.
Postanowiłem temu zapobiec.W bolcach wywierciłem otwór i nagwintowałem pod gwint M5 w który wkręcę śrubę trzymającą górne mocowanie boczka,natomiast[/size] w dolnej części boczka płaskownik wygiąłem na wprost,następnie aby przymocować dolny płaskownik do ramy użyłem stalowej obejmy z gumą do rur o średnicy 25 mm.Pozostało dorobić płaskownik do którego przykręcę śrubę M6 boczka.
Dzięki temu rozwiązaniu boczki przymocowane są elastycznie i nie powodują nie potrzebnego hałasu i pewnie siedzą na swym miejscu.
[size=78%]

Może nie są to bardzo pomysłowe patenty ale mam nadzieję że moje pomysły przydadzą się komuś w przyszłości i pomogą z zadowoleniem eksploatować swój motocykl.
Pozdrawiam





[/size]
Zapisane
Moje sprzęty :
Simson SR 50 91'(sprzedany)
Simson S 51 89' (sprzedany)
Romet Ogar 200 85' (sprzedany)
Romet 110 79' (sprzedany)
CZ 175 89'
Jawa 350 634 83'

barty912

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 4
Odp: Jawa 350 634-7 pierwsza 350-tka Bartka
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 10, 2019, 20:38:38 »

Coś się dzieje !!
Nareszcie udało mi się złożyć silnik do kupy :)
Po wyregulowaniu zapłonu i podlaniu paliwa pod świece Jawa odpaliła.
Jestem miło zaskoczony pracą silnika,pracuje równo na oba cylindry reaguje na dodanie gazu,ma moc ale jeszcze to nie to.
Problem jest z odpaleniem na zimnym silniku.Na popych odpala bez problemu.
Spróbuję ustawić poziom paliwa w komorze pływakowej może to będzie to.


Filmik z pierwszego odpalenia Jawy :[size=78%]https://youtu.be/gngPBRZnMkc[/size]


Pozdrawiam.
Zapisane
Moje sprzęty :
Simson SR 50 91'(sprzedany)
Simson S 51 89' (sprzedany)
Romet Ogar 200 85' (sprzedany)
Romet 110 79' (sprzedany)
CZ 175 89'
Jawa 350 634 83'

Bison

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 312
Odp: Jawa 350 634-7 pierwsza 350-tka Bartka
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 10, 2019, 20:42:04 »

Słychać jakby metaliczne stukanie, nie wiem, nie znam się.
Może to kwestia jakości nagrania.
Zapisane
CZ 350 typ 472.6 - 1987
Jawa 350 typ 640 - 1989
IŻ 350 typ Planeta 5 - 1991
Suzuki VS 1400 Intruder - 2001

Adam112

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 84
  • Cz-Jawa
Odp: Jawa 350 634-7 pierwsza 350-tka Bartka
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 10, 2019, 20:47:54 »

A dałeś uszczelkę pod cylindry? Czy tylko uszczelniacz/silicon?
Zapisane

barty912

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 4
Odp: Jawa 350 634-7 pierwsza 350-tka Bartka
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 10, 2019, 20:52:03 »

Co do stuków to zapewne pierścienie.Łańcuszek sprzęgłowy jest ok bo sprawdzałem.
Cały silnik składałem na Reinzosil.
Głowice składałem na uszczelkach.
Zapisane
Moje sprzęty :
Simson SR 50 91'(sprzedany)
Simson S 51 89' (sprzedany)
Romet Ogar 200 85' (sprzedany)
Romet 110 79' (sprzedany)
CZ 175 89'
Jawa 350 634 83'

Adam112

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 84
  • Cz-Jawa
Odp: Jawa 350 634-7 pierwsza 350-tka Bartka
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 10, 2019, 20:56:26 »

Między kartery a cylindry musi iśc dość gruba fabryczna uszczelka. Kiedy jej nie ma to pierścienie będą terkotać o próg.
Zapisane

barty912

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 4
Odp: Jawa 350 634-7 pierwsza 350-tka Bartka
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 10, 2019, 21:05:17 »

Uszczelkę pod cylindry dałem z zestawu bodajże z Gniezna.


Zapomniałem napisać że mam gażnik od Jawy TS.
Czy na tym gazniku silnik żeliwny też będzie poprawnie pracował ?


Jak pisałem mam problem z odpaleniem na zimnym silniku.
Po rozgrzaniu silnik pali od kopa.
Po wykręceniu świece są suche i po podlaniu czasami załapuje,ale na popych lepiej pali.

Zapisane
Moje sprzęty :
Simson SR 50 91'(sprzedany)
Simson S 51 89' (sprzedany)
Romet Ogar 200 85' (sprzedany)
Romet 110 79' (sprzedany)
CZ 175 89'
Jawa 350 634 83'

Adam112

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 84
  • Cz-Jawa
Odp: Jawa 350 634-7 pierwsza 350-tka Bartka
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 10, 2019, 21:24:43 »

Koledzy z forum mają też gaźniki od ts w żeliwniakach i działa to bez problemu, kwestia regulacji. Być może poziom paliwa jest zbyt niski.
Zapisane

Rozztocz

  • Global Moderator
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 2398
  • Smoczyciel
Odp: Jawa 350 634-7 pierwsza 350-tka Bartka
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 10, 2019, 22:58:09 »

Kolego co było robione w tym silniku?
Objawy "nie palenia" zimnego silnika wskazują niestety na zużycie labiryntu. Jest to element odpowiadający za szczelność skrzyni korbowej pomiędzy cylindrami. Jeśli jest nieszczelny ciężko odpalić "z kopa" na pych natomiast pali po przepchnięciu 2m.
Jeśli wał nie był regenerowany to obstawiam właśnie to.
Zapisane
Jawa 350 638.0 87r.
Jawa 350 638.5 85r.
Cezet 350 472.5 83r
Cezet 175 477.0 74r

Maciej99

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 7
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Jawa 350 634-7 pierwsza 350-tka Bartka
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 11, 2019, 00:29:02 »

Koledzy ja miałem kiedyś podobna usterkę,i tu ciekawostka:wylupala się uszczelka w dźwigni ssania i zassalo do gaźnika.Nie chciał załapać bez kielicha ale jak załapał to już szedł,spróbuj wykręcić to tylko jedna nakrętka.
Zapisane

barty912

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 4
Odp: Jawa 350 634-7 pierwsza 350-tka Bartka
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 11, 2019, 08:14:25 »

Wał był przeze mnie osobiście robiony.
Oryginalne tulejki zastąpiłem simeringami.
Czoło wału wchodziło ciasno.
W silniku wymieniałem łożyska,simeringi,cylindry używane,pierscienie,sworznie,koszyczki,tarcze sprzęgła.
Zapisane
Moje sprzęty :
Simson SR 50 91'(sprzedany)
Simson S 51 89' (sprzedany)
Romet Ogar 200 85' (sprzedany)
Romet 110 79' (sprzedany)
CZ 175 89'
Jawa 350 634 83'

Bison

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 312
Odp: Jawa 350 634-7 pierwsza 350-tka Bartka
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 11, 2019, 08:18:50 »

Co konkretnie robiłeś przy wale ?
Zapisane
CZ 350 typ 472.6 - 1987
Jawa 350 typ 640 - 1989
IŻ 350 typ Planeta 5 - 1991
Suzuki VS 1400 Intruder - 2001

barty912

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 4
Odp: Jawa 350 634-7 pierwsza 350-tka Bartka
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 11, 2019, 08:48:04 »

Konkretnie to jak pisałem wymieniłem łozyska i zastąpiłem tulejki simeringami.Tokarz roztoczył mi czoło i labirynt pod simeringi 40x32x7.Robiłem próbę z benzyną i simeringi nie przepuszczały.
Pytałem tokarza czy wykona mi tulejki ale powiedział ze simeringi będą szczelniejsze więc tak zrobiłem.
Zapisane
Moje sprzęty :
Simson SR 50 91'(sprzedany)
Simson S 51 89' (sprzedany)
Romet Ogar 200 85' (sprzedany)
Romet 110 79' (sprzedany)
CZ 175 89'
Jawa 350 634 83'

elroj

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 182
  • JAWA 350/640 SPORT, JAWA TS 350 638.1,CZ 350 472.6
Odp: Jawa 350 634-7 pierwsza 350-tka Bartka
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 11, 2019, 09:09:26 »

Labirynt to ostatecznośc najpierw skup się na prostszych i tańszych sprawach pomijając temat prądów i iskry ustaw poziom paliwa, sprawdź czy działa Ssanie czy słychać przy kopaniu charakterystyczne syczenie, wyczyść dysze, jak już odpalisz zobacz czy nie ciągnie lewego powietrza na łączeniu gaźnika, ja do swojej cz też wsadzilem sprawny gaźnik od ts, też miała problemy z odpaleniem na zimno i wróciłem do gaźnika starego typu. Nie bardzo tylko rozumiem jak tokarz roztoczyl labirynt, simering jest bezpośrednio na czopie środkowym?
« Ostatnia zmiana: Luty 11, 2019, 09:12:13 wysłana przez elroj »
Zapisane
bo jazda na CEZECIE to najlepsza jazda na świecie a jazda na JAWIE to spełnienie marzeń !!! :-)

barty912

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 4
Odp: Jawa 350 634-7 pierwsza 350-tka Bartka
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 11, 2019, 11:09:17 »

Dzisiaj postaram się ustawić poziom paliwa.
Słyszałem ze poziom ustawic na równo z wypustem w komorze.
Czy to prawda ?
Co do simeringów to tak pracują one na czopie środkowym.
Zapisane
Moje sprzęty :
Simson SR 50 91'(sprzedany)
Simson S 51 89' (sprzedany)
Romet Ogar 200 85' (sprzedany)
Romet 110 79' (sprzedany)
CZ 175 89'
Jawa 350 634 83'

Czmielu

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 351
  • knedel knedel knedel
Odp: Jawa 350 634-7 pierwsza 350-tka Bartka
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 11, 2019, 11:30:11 »

Dzisiaj postaram się ustawić poziom paliwa.
Słyszałem ze poziom ustawic na równo z wypustem w komorze.
Czy to prawda ?
Co do simeringów to tak pracują one na czopie środkowym.
Tak na szybko to jak gaźnik postawisz np. na szklance do poziom paliwa ma być 9mm poniżej czyli łącznie będzie miał 11mm lub 12mm, nie pamiętam dokładnie :)
« Ostatnia zmiana: Luty 11, 2019, 12:28:57 wysłana przez Czmielu »
Zapisane
Čz 472.6 87' x 2
Jawa 250 353 60' + Velorex 560+ PAV 40
Jawa 638-5 87'
ČZ 472.5 x3
Jawa 350 638.0
Jawa 634-638 "tęczówka" + velorex 562
Jawa 639 91'
Jawa 640 93' Red style

tel. 508 168 776

elroj

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 182
  • JAWA 350/640 SPORT, JAWA TS 350 638.1,CZ 350 472.6
Odp: Jawa 350 634-7 pierwsza 350-tka Bartka
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 11, 2019, 13:46:59 »

Tak możesz ustawić na wypust bez pływaków
Zapisane
bo jazda na CEZECIE to najlepsza jazda na świecie a jazda na JAWIE to spełnienie marzeń !!! :-)

Maciej99

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 7
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Jawa 350 634-7 pierwsza 350-tka Bartka
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 11, 2019, 19:07:46 »

Panowie przepraszam że się wcinam to jak ustawiacie poziom paliwa ,na oko czy macie jakoś metodę bo u mnie też czasem się przelewa?
Zapisane

Czmielu

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 351
  • knedel knedel knedel
Odp: Jawa 350 634-7 pierwsza 350-tka Bartka
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 11, 2019, 19:15:30 »

Panowie przepraszam że się wcinam to jak ustawiacie poziom paliwa ,na oko czy macie jakoś metodę bo u mnie też czasem się przelewa?
Przecież napisałem.....
Zapisane
Čz 472.6 87' x 2
Jawa 250 353 60' + Velorex 560+ PAV 40
Jawa 638-5 87'
ČZ 472.5 x3
Jawa 350 638.0
Jawa 634-638 "tęczówka" + velorex 562
Jawa 639 91'
Jawa 640 93' Red style

tel. 508 168 776

barty912

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 4
Odp: Jawa 350 634-7 pierwsza 350-tka Bartka
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 11, 2019, 19:36:44 »

A wiec przyczyna była prosta... rozładowany akumulator  :P
Ale ustawienie poziomu nie poszło na marne.
Jawa teraz ładnie odpala,lepiej wkreca sie na obroty.
Nie przypuszczalem że aku aż tak wplywa na iskrę w Jawie.
Jednak naładowany akumulator to podstawa.
Pozdrawiam.
Zapisane
Moje sprzęty :
Simson SR 50 91'(sprzedany)
Simson S 51 89' (sprzedany)
Romet Ogar 200 85' (sprzedany)
Romet 110 79' (sprzedany)
CZ 175 89'
Jawa 350 634 83'

Adam112

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 84
  • Cz-Jawa
Odp: Jawa 350 634-7 pierwsza 350-tka Bartka
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 11, 2019, 19:40:26 »

Niestety, 6V nie wybacza żadnych nawet minimalnych strat prądu. Orginalnie powinien być aku 6V14Ah żeby na wolnych obrotach kiedy prądnica jeszcze nie ładuje, nie było przerw w dostawie energii.
Zapisane

barty912

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 4
Odp: Jawa 350 634-7 pierwsza 350-tka Bartka
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 11, 2019, 20:18:40 »

Mam jeszcze pytanie w kwestii obrotów.
Na jakie maksymalne obroty jest w stanie wkręcić się ten silnik ?
Jak na razie wkręca się max do 5 tyś obr/min.
Nie chcę go katować czy coś w tym stylu,tylko chcę aby silnik pracował jak należy w każdych partiach obrotów.
« Ostatnia zmiana: Luty 11, 2019, 20:21:00 wysłana przez barty912 »
Zapisane
Moje sprzęty :
Simson SR 50 91'(sprzedany)
Simson S 51 89' (sprzedany)
Romet Ogar 200 85' (sprzedany)
Romet 110 79' (sprzedany)
CZ 175 89'
Jawa 350 634 83'

Adam112

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 84
  • Cz-Jawa
Odp: Jawa 350 634-7 pierwsza 350-tka Bartka
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 11, 2019, 21:20:33 »

Realnie pewnie do 7 tyś na luzie powinien. A różne obrotomierze róznie pokazują ;D
Zapisane