Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 29, 2024, 14:41:23
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Stawić czoła Jawie- czyli ratowanie Jawy 50 typ 23p Mustang z 1979 r  (Przeczytany 6547 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jawson25

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 18
Odp: Stawić czoła Jawie- czyli ratowanie Jawy 50 typ 23p Mustang z 1979 r
« Odpowiedź #25 dnia: Grudnia 31, 2018, 12:42:13 »

Panowie, witajcie. Ponad miesięczna przerwa bo nie mogłem znaleźć ani czasu (2 szkoły, jedna technikum druga studia organistowskie) ani chęci, ani motywacji. Ale spokojnie projekt nie umarł i nie umrze. Trochę będzie trwał, ale dotrzemy do końca  ;)
Muszę zdecydować co zrobić z kołami. Najlepszą opcję z tych które przedstawilscie mi Wy. Akurat tak się złożyło że dziś oglądałem Czecho-słowacką komedię pt. " Słońce, lato, truskawki" i zaraz na wstępie pojawia się (chyba) Jawa ale nie wiem jaka :P
Wydaje mi się że to 350 lecz nie wiem tego, ale świetnie wygląda, taka wypasiona  :D
Rzućcie okiem na ten film w wolnym czasie, a może ktoś nawet oglądał  ;)
Zapisane
Jawa 50 typ 23p 1979r
Jawa Robby typ 588 2004r

Bison

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 926
Odp: Stawić czoła Jawie- czyli ratowanie Jawy 50 typ 23p Mustang z 1979 r
« Odpowiedź #26 dnia: Grudnia 31, 2018, 12:53:44 »

W tym filmie to motocykl Jawa 350 typ 634-7  :)
Zapisane
CZ 350 typ 472.5 - 1985
Ford Orion 1,6 D - 1985
IŻ 350  Planeta 5 - 1991
VW Golf 1,3 CL - 1991
Peugeot 405 1,6 GL - 1993
Hyundai Accent  1,5 GL - 1995
Honda ST 1100 - 2001
Royal Enfield Bullet 500 - 2007

Jawson25

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 18
Odp: Stawić czoła Jawie- czyli ratowanie Jawy 50 typ 23p Mustang z 1979 r
« Odpowiedź #27 dnia: Grudnia 31, 2018, 13:01:55 »

Ooooo proszę widać od razu eksperta  ;D tak myślałem ale nie widziałem jeszcze takiej
Musiałem strzelić zdjęcie  :P
Zapisane
Jawa 50 typ 23p 1979r
Jawa Robby typ 588 2004r

Bison

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 926
Odp: Stawić czoła Jawie- czyli ratowanie Jawy 50 typ 23p Mustang z 1979 r
« Odpowiedź #28 dnia: Grudnia 31, 2018, 13:04:20 »

Ooooo proszę widać od razu eksperta  ;D tak myślałem ale nie widziałem jeszcze takiej
Musiałem strzelić zdjęcie  :P
Ekspert  ;D  minuta szukania w necie wystarczy  ;)
Ta laska, co przez okno wchodziła jeszcze od Jawy fajniejsza  :P
« Ostatnia zmiana: Grudnia 31, 2018, 13:06:27 wysłana przez Bison »
Zapisane
CZ 350 typ 472.5 - 1985
Ford Orion 1,6 D - 1985
IŻ 350  Planeta 5 - 1991
VW Golf 1,3 CL - 1991
Peugeot 405 1,6 GL - 1993
Hyundai Accent  1,5 GL - 1995
Honda ST 1100 - 2001
Royal Enfield Bullet 500 - 2007

Jawson25

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 18
Odp: Stawić czoła Jawie- czyli ratowanie Jawy 50 typ 23p Mustang z 1979 r
« Odpowiedź #29 dnia: Stycznia 01, 2019, 09:41:00 »

Hehehe tak tak  :P szczególnie jak w lesie byli i ksiądz ich zobaczył haha :P
Zapisane
Jawa 50 typ 23p 1979r
Jawa Robby typ 588 2004r

Jawson25

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 18
Odp: Stawić czoła Jawie- czyli ratowanie Jawy 50 typ 23p Mustang z 1979 r
« Odpowiedź #30 dnia: Września 06, 2019, 11:30:31 »

Pany a jak bym pomalował koła srebrzanką w sprayu? Siadło by czy nie zabardzo
Zapisane
Jawa 50 typ 23p 1979r
Jawa Robby typ 588 2004r

Misiek89gdz

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 61
Odp: Stawić czoła Jawie- czyli ratowanie Jawy 50 typ 23p Mustang z 1979 r
« Odpowiedź #31 dnia: Września 06, 2019, 15:49:40 »

Druciarstwem zalatuje  :P
Zapisane
Jawa 50 mustang '78
Jawa 175 typ 356 '60
http://www.polskajazda.pl/Profil/96363

Bison

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 926
Odp: Stawić czoła Jawie- czyli ratowanie Jawy 50 typ 23p Mustang z 1979 r
« Odpowiedź #32 dnia: Września 07, 2019, 01:09:28 »

Druciarstwem zalatuje  :P
Nic dodać, nic ująć.
Zapisane
CZ 350 typ 472.5 - 1985
Ford Orion 1,6 D - 1985
IŻ 350  Planeta 5 - 1991
VW Golf 1,3 CL - 1991
Peugeot 405 1,6 GL - 1993
Hyundai Accent  1,5 GL - 1995
Honda ST 1100 - 2001
Royal Enfield Bullet 500 - 2007

Jawson25

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 18
Odp: Stawić czoła Jawie- czyli ratowanie Jawy 50 typ 23p Mustang z 1979 r
« Odpowiedź #33 dnia: Września 10, 2019, 09:00:36 »

E tam druciarstwo... Nie mam pomysłu jak je zregenerować. Bębny są w stanie niemalże idealnym po wyczyszczeniu więc nadadzą się.
Zapisane
Jawa 50 typ 23p 1979r
Jawa Robby typ 588 2004r

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3496
  • Smoczyciel
Odp: Stawić czoła Jawie- czyli ratowanie Jawy 50 typ 23p Mustang z 1979 r
« Odpowiedź #34 dnia: Września 10, 2019, 09:02:59 »

E tam druciarstwo... Nie mam pomysłu jak je zregenerować. Bębny są w stanie niemalże idealnym po wyczyszczeniu więc nadadzą się.

Jak nie masz pomysłu to daj do malowania proszkowego...
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

Misiek89gdz

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 61
Odp: Stawić czoła Jawie- czyli ratowanie Jawy 50 typ 23p Mustang z 1979 r
« Odpowiedź #35 dnia: Września 10, 2019, 10:05:29 »

Rób jak uważasz. Skoro i tak koła trzeba rozebrać, pozniej centrowac to lepiej wydać 100zł za malowanie proszkowe dwóch obręczy i mieć porządnie( w Grudziądzu brali 50zl od koła, może teraz cena troche wzrosła), na kilka lat niż mieć jakiś dziwny patent na jeden sezon za 30zł

No chyba ze chcesz zlozone kola malowac sprayem, od razu Ci powiem, że dobrze nie zakleisz szprych i efekt będzie tragiczny.
Zapisane
Jawa 50 mustang '78
Jawa 175 typ 356 '60
http://www.polskajazda.pl/Profil/96363

Bison

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 926
Odp: Stawić czoła Jawie- czyli ratowanie Jawy 50 typ 23p Mustang z 1979 r
« Odpowiedź #36 dnia: Września 10, 2019, 12:20:13 »

Pierwsza zasada, jeśli nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze.
Druga jest taka: jak już coś robisz, to rób porządnie, inaczej zawsze to będzie postrzegane
jako druciarstwo.
Pytanie jest proste: co masz zamiar osiągnąć, czy planujesz kompleksową odbudowę,
czy tylko motorek ma służyć do upalania po wertepach.
Jeśli cel jest ten drugi, śmiało kupuj srebrzankę w szpreju za całe 6,50 zł i maluj te koła,
nawet opon nie musisz zdejmować, bo niby po co ?                                                                  Tylko fotek później nie pokazuj na forum, bo co niektórych starszych Jawerów,                          krew może zalać od patrzenia.
Jeśli jednak, masz zamiar powoli doprowadzić motorek do stanu należytego, możesz to zrobić tak:
części aluminiowe do szkiełkowania, metalowy osprzęt do cynkowania, do tego nowe szprychy z felgami i finalnie powinno to wyglądać mniej, więcej jak na fotkach  :)


« Ostatnia zmiana: Września 10, 2019, 12:21:46 wysłana przez Bison »
Zapisane
CZ 350 typ 472.5 - 1985
Ford Orion 1,6 D - 1985
IŻ 350  Planeta 5 - 1991
VW Golf 1,3 CL - 1991
Peugeot 405 1,6 GL - 1993
Hyundai Accent  1,5 GL - 1995
Honda ST 1100 - 2001
Royal Enfield Bullet 500 - 2007

Jawson25

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 18
Odp: Stawić czoła Jawie- czyli ratowanie Jawy 50 typ 23p Mustang z 1979 r
« Odpowiedź #37 dnia: Maja 27, 2020, 19:29:48 »

Cześć wszystkim, wracam po długiej przerwie. Postanowiłem wziąć się za Mustanga porządnie jak tylko mnie na to stać. Nie jestem obezbany w niektórych sprawach więc porady osób znających się koduje w głowie. Jak już kolega wspomnial wyżej (nie będę cytować bo długi tekst :P) jeśli chcesz robić druciarstwo to nie pokazuj tego na forum, to święta prawda nie powiem że nie. Miałem długi przestój nie umiałem się przełamać ale czasu minęło trochę, do tego zmądrzałem co nie co  :P Dzisiaj zająłem się piastami i cylindrem. Piasty poczyściłem i zrobiłem papierem po czym zastosowałem pastę. Cylinderek wyczyściłem jak tylko to było możliwe, głowica moczy się w benzynie z rozpuszczalnikiem aby ten syf co się spiekł puścił. Jak oceniacie odnowę piast?
Zapisane
Jawa 50 typ 23p 1979r
Jawa Robby typ 588 2004r

Jawson25

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 18
Odp: Stawić czoła Jawie- czyli ratowanie Jawy 50 typ 23p Mustang z 1979 r
« Odpowiedź #38 dnia: Maja 27, 2020, 19:41:06 »

A tutaj przed zabiegiem
Zapisane
Jawa 50 typ 23p 1979r
Jawa Robby typ 588 2004r

Bison

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 926
Odp: Stawić czoła Jawie- czyli ratowanie Jawy 50 typ 23p Mustang z 1979 r
« Odpowiedź #39 dnia: Maja 27, 2020, 19:48:36 »

No i pięknie, o to mnie właśnie chodziło, tak trzymaj do końca  ;D
Zapisane
CZ 350 typ 472.5 - 1985
Ford Orion 1,6 D - 1985
IŻ 350  Planeta 5 - 1991
VW Golf 1,3 CL - 1991
Peugeot 405 1,6 GL - 1993
Hyundai Accent  1,5 GL - 1995
Honda ST 1100 - 2001
Royal Enfield Bullet 500 - 2007

Jawson25

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 18
Odp: Stawić czoła Jawie- czyli ratowanie Jawy 50 typ 23p Mustang z 1979 r
« Odpowiedź #40 dnia: Maja 27, 2020, 19:55:04 »

@Bison mam pytanie. Mianowicie czy nie chwyci się korozja piast?  :)
Zapisane
Jawa 50 typ 23p 1979r
Jawa Robby typ 588 2004r

Bison

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 926
Odp: Stawić czoła Jawie- czyli ratowanie Jawy 50 typ 23p Mustang z 1979 r
« Odpowiedź #41 dnia: Maja 27, 2020, 19:57:40 »

To amelinium, korozja na niego nie działa.
Od środka i owszem, jak będzie leżało długo w wilgotnym miejscu to się rude zrobi.
Stalowe części, jak osie, śruby i dźwigienki hamulców dobrze dać do ocynku.
Tania dosyć zabawa a zabezpieczy dobrze, samo mycie i czyszczenie stali na długo efektu nie daje. Rób powoli a dokładnie, koszty sobie rozkładaj w czasie.
« Ostatnia zmiana: Maja 27, 2020, 20:01:17 wysłana przez Bison »
Zapisane
CZ 350 typ 472.5 - 1985
Ford Orion 1,6 D - 1985
IŻ 350  Planeta 5 - 1991
VW Golf 1,3 CL - 1991
Peugeot 405 1,6 GL - 1993
Hyundai Accent  1,5 GL - 1995
Honda ST 1100 - 2001
Royal Enfield Bullet 500 - 2007

Jawson25

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 18
Odp: Stawić czoła Jawie- czyli ratowanie Jawy 50 typ 23p Mustang z 1979 r
« Odpowiedź #42 dnia: Maja 27, 2020, 20:06:49 »

Dziękuję za radę i odpowiedź :) czyli o piastę mogę być spokojny :)
Zapisane
Jawa 50 typ 23p 1979r
Jawa Robby typ 588 2004r

rasmusen1

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 107
  • 634,7 tęczówka, 634,7-00, replika 638,5
Odp: Stawić czoła Jawie- czyli ratowanie Jawy 50 typ 23p Mustang z 1979 r
« Odpowiedź #43 dnia: Maja 27, 2020, 20:14:06 »

Bizon dobrze prawi... jak robić to dobrze, jak robić byle jak to lepiej wogóle nie robić. Sprzedać i kupić gotowe
Zapisane

Jawson25

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 18
Odp: Stawić czoła Jawie- czyli ratowanie Jawy 50 typ 23p Mustang z 1979 r
« Odpowiedź #44 dnia: Maja 27, 2020, 21:34:54 »

Posyłam fotki środkowego karteru w którym muszę jeszcze oczyścić miejsce po starej uszczelce bo się "wpiła" i cylindra z gaźnikiem które zostały dziś oczyszczone i przygotowane żeby je zamontować :)
« Ostatnia zmiana: Maja 27, 2020, 22:02:23 wysłana przez Jawson25 »
Zapisane
Jawa 50 typ 23p 1979r
Jawa Robby typ 588 2004r

Jawson25

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 18
Odp: Stawić czoła Jawie- czyli ratowanie Jawy 50 typ 23p Mustang z 1979 r
« Odpowiedź #45 dnia: Maja 27, 2020, 21:37:27 »

A tutaj karter  :)
Zapisane
Jawa 50 typ 23p 1979r
Jawa Robby typ 588 2004r

Misiek89gdz

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 61
Odp: Stawić czoła Jawie- czyli ratowanie Jawy 50 typ 23p Mustang z 1979 r
« Odpowiedź #46 dnia: Maja 27, 2020, 23:11:50 »

Piasty bardzo ladne, o to wlasnie chodzi ;) trzymam kciuki i tak jak Bison radzi, rozłóż sobie budżet na dłuższy czas to będzie łatwiej. Mustang i tak jest bardzo wdzięczny jeśli chodzi o koszty renowacji, więc wierzę, że jak to rozłożysz to dasz radę.
Zapisane
Jawa 50 mustang '78
Jawa 175 typ 356 '60
http://www.polskajazda.pl/Profil/96363

Jawson25

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 18
Odp: Stawić czoła Jawie- czyli ratowanie Jawy 50 typ 23p Mustang z 1979 r
« Odpowiedź #47 dnia: Maja 27, 2020, 23:22:42 »

Misiek dzięki za kolejną pozytywną opinię!  :D To bardzo motywuję. Mam teraz bardzo dużo czasu, a z rozkładem budżetu macie świętą rację, będę się do tego stosować, to dobry pomysł ;D
Zapisane
Jawa 50 typ 23p 1979r
Jawa Robby typ 588 2004r

Jawson25

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 18
Odp: Stawić czoła Jawie- czyli ratowanie Jawy 50 typ 23p Mustang z 1979 r
« Odpowiedź #48 dnia: Maja 27, 2020, 23:35:40 »

Jeszcze zapytam, macie jakiś sprawdzony pomysł na częściowe rozpuszczenie rdzy ze szprych? Chcę maxymalnie wykorzystać oryginalne części i je zregenerować. Parę szprych (około 15) mam już oczyszconych ale długo czasu mi to zajęło. Robiłem kolejno papierami i może dlatego :P Ale wracając do pytania, czy stosując szprychom kąpiel w mieszance wody utlenionej z sodą, w jakimś stopniu ułatwi mi to ich oczyszczenie?
Zapisane
Jawa 50 typ 23p 1979r
Jawa Robby typ 588 2004r

Bison

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 926
Odp: Stawić czoła Jawie- czyli ratowanie Jawy 50 typ 23p Mustang z 1979 r
« Odpowiedź #49 dnia: Maja 28, 2020, 00:02:20 »

Jak chcesz odrdzewiać metalowe części typu szprychy, śruby czy nakrętki to kup jakiś gotowy preparat od tych spraw. Fosol lub coś podobnie działającego, ja bym się w jakieś wynalazki nie bawił. Popatrz też w necie na gotowe zestawy szprych z nyplami, do małej Jawki nie są drogie a sporo roboty zaoszczędzisz no i efekt wizualny też się liczy. Po chemicznym czyszczeniu metal trzeba potem cynkować a wrzery po rdzy i tak będą widoczne. Pomyśl, przelicz koszty, działaj  :)  Dobrze też poczytać wątki innych co swoje pojazdy odbudowali, sporo można się nauczyć.
Zapisane
CZ 350 typ 472.5 - 1985
Ford Orion 1,6 D - 1985
IŻ 350  Planeta 5 - 1991
VW Golf 1,3 CL - 1991
Peugeot 405 1,6 GL - 1993
Hyundai Accent  1,5 GL - 1995
Honda ST 1100 - 2001
Royal Enfield Bullet 500 - 2007