Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 29, 2024, 01:44:26
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Stawić czoła Jawie- czyli ratowanie Jawy 50 typ 23p Mustang z 1979 r  (Przeczytany 6546 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jawson25

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 18

Witajcie! ;) Jestem tu nowy więc już powitalnię mam za sobą. Tak jak w temacie- podejmuję się renowacji mojej Jawy którą zakupiłem ok 2 lat temu. Nie będzie to łatwe ponieważ nie znam się na "różnych trikach" i proszę Was o pomoc, o doradzanie. Będę wam bardzo wdzięczny i napewno każda pomoc mi się przyda. Nie będę już więcej gadał, więc przechodzę do tematu.

Zacząłem od kół, ponieważ sądzę że z nimi będzie dużo roboty. Szprychy są skorodowane ale felga jest prosta i nie ma uszkodzeń. Udało mi się zedrzeć całą rdzę ze szprych. Zdemontowałem całe koło- bęben, szprychy, felga, opona
I teraz chciałbym się Was zapytać- czy dam radę odratować te koła? Moim zdaniem- chyba tak, ale chciałbym zasięgnąć odpowiedzi od Was. Z Jawą będę robił tylko wtedy kiedy będę mógł, bo teraz przyszła mi szkoła, technikum i wiadomo że jest ona ważna, ale czas dla Jawy zawsze znajdę  ;D
Zapisane
Jawa 50 typ 23p 1979r
Jawa Robby typ 588 2004r

Misiek89gdz

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 61
Odp: Stawić czoła Jawie- czyli ratowanie Jawy 50 typ 23p Mustang z 1979 r
« Odpowiedź #1 dnia: Listopada 22, 2018, 09:37:22 »

Zdjęcia daj żeby ocenić korozję
Zapisane
Jawa 50 mustang '78
Jawa 175 typ 356 '60
http://www.polskajazda.pl/Profil/96363

Bison

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 926
Odp: Stawić czoła Jawie- czyli ratowanie Jawy 50 typ 23p Mustang z 1979 r
« Odpowiedź #2 dnia: Listopada 22, 2018, 09:45:33 »

Faktycznie, bez fotek to ciężko raczej ocenić  ;)
Musisz sobie zadać pytanie, jaka to ma być renowacja pojazdu ?
Robisz na oryginał, czyli maksymalnie wykorzystujesz stare części, dajesz nowe powłoki galwaniczne,
czy raczej będzie to farbka w szpreju ?
Popatrz sobie w sklepach ile przykładowo kosztuje nowy komplet szprych, nowe felgi, porównaj koszty.
Jedno jest pewne, tanio to przy takich zabawach nigdy nie jest  ;D
Powodzenia  :P
Zapisane
CZ 350 typ 472.5 - 1985
Ford Orion 1,6 D - 1985
IŻ 350  Planeta 5 - 1991
VW Golf 1,3 CL - 1991
Peugeot 405 1,6 GL - 1993
Hyundai Accent  1,5 GL - 1995
Honda ST 1100 - 2001
Royal Enfield Bullet 500 - 2007

renegade88

  • MEMBER JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1039
  • 472.5 i wszystko staje się łatwiejsze
Odp: Stawić czoła Jawie- czyli ratowanie Jawy 50 typ 23p Mustang z 1979 r
« Odpowiedź #3 dnia: Listopada 22, 2018, 10:10:36 »

Tu masz idealną instrukcję jak masz postępować ze swoją JAWKĄ,
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=30881.msg282490#msg282490

Powodzenia :)
Zapisane
    Status GG
Prawo Jazdy A, B, C+E

Jawa song ---> http://w142.wrzuta.pl/audio/8TLNnSF77xH/jawa_song

Jawson25

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 18
Odp: Stawić czoła Jawie- czyli ratowanie Jawy 50 typ 23p Mustang z 1979 r
« Odpowiedź #4 dnia: Listopada 22, 2018, 10:31:44 »

Panowie zdjęcia wrzucę popołudniu  ;)
Zapisane
Jawa 50 typ 23p 1979r
Jawa Robby typ 588 2004r

Jawson25

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 18
Zapisane
Jawa 50 typ 23p 1979r
Jawa Robby typ 588 2004r

Misiek89gdz

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 61
Odp: Stawić czoła Jawie- czyli ratowanie Jawy 50 typ 23p Mustang z 1979 r
« Odpowiedź #6 dnia: Listopada 22, 2018, 11:54:53 »

To teraz tak ladnie oczyszczone elementy nalezy dac do ocynku, bo niedlugo znow Ci obejda rdza. Ocynk nie jest drogi (cos kolo chyba 30zl za kg) jednak wizualnie nie wyglada super, znaczy się uwidacznia kazda nierownosc i niedoskonalosc w strukturze. Jego glowna funkcja jest ochrona przed korozja. Na Twoim miejscu wszystkie metalowe elementy bym dokladnie oczyscil i dal wlasnie do ocynku - wszystkie dobre sruby, uchwyty, klamki, blaszki, ktorych nie zastapisz, nietypowe nakretki, oczywiscie jesli sa w dobrym stanie.
Zapisane
Jawa 50 mustang '78
Jawa 175 typ 356 '60
http://www.polskajazda.pl/Profil/96363

Jawson25

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 18
Odp: Stawić czoła Jawie- czyli ratowanie Jawy 50 typ 23p Mustang z 1979 r
« Odpowiedź #7 dnia: Listopada 22, 2018, 12:26:02 »

Dziękuję Ci bardzo za pomoc!  ;) o to mi właśnie chodzi żeby pomagać doradzać. Czyli wychodzi na to że te szprychy można wykorzystać?  A co z felgą? Jeżeli ma ogniska korozji i wżery?  Też papier ścierny i ocynk?
Zapisane
Jawa 50 typ 23p 1979r
Jawa Robby typ 588 2004r

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3495
  • Smoczyciel
Odp: Stawić czoła Jawie- czyli ratowanie Jawy 50 typ 23p Mustang z 1979 r
« Odpowiedź #8 dnia: Listopada 22, 2018, 14:06:38 »

Szprychy masz kolego bardzo ładnie przygotowane. Resztę elementów też podobnie wyczyść i daj do ocynku. Co do samych obręczy to jeśli są wżery to lipa. Na obręczach masz chrom, ocynk tutaj (chyba) nie zda egzaminu.
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

Jawson25

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 18
Odp: Stawić czoła Jawie- czyli ratowanie Jawy 50 typ 23p Mustang z 1979 r
« Odpowiedź #9 dnia: Listopada 22, 2018, 14:32:23 »

@rozztocz można ująć to tak że na felgach zszedł chrom, później wyślę zdjęcie, popatrzycie fachowym okiem. Jeżeli nie będzie się dało uratować to kupię nowe obręcze  ;)
Zapisane
Jawa 50 typ 23p 1979r
Jawa Robby typ 588 2004r

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3495
  • Smoczyciel
Odp: Stawić czoła Jawie- czyli ratowanie Jawy 50 typ 23p Mustang z 1979 r
« Odpowiedź #10 dnia: Listopada 22, 2018, 14:48:19 »

Jeśli chrom zszedł to można ewentualnie wypiaskować i pomalować (proszkowo).
Chyba Andree robił tak w małej.
A jeśli chcesz żeby wyglądało jak w oryginale kupuj nowe obręcze. Chociaż dzisiaj ciężko dostać jakościowo dobre.
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

Jawson25

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 18
Odp: Stawić czoła Jawie- czyli ratowanie Jawy 50 typ 23p Mustang z 1979 r
« Odpowiedź #11 dnia: Listopada 22, 2018, 15:21:51 »

Tak wygląda obręcz  :o
Zapisane
Jawa 50 typ 23p 1979r
Jawa Robby typ 588 2004r

andree

  • MoTóRzysta z PRLu
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1589
  • Burek 650, Jawa 638.0
Odp: Stawić czoła Jawie- czyli ratowanie Jawy 50 typ 23p Mustang z 1979 r
« Odpowiedź #12 dnia: Listopada 22, 2018, 15:24:38 »

Jeśli chrom zszedł to można ewentualnie wypiaskować i pomalować (proszkowo).
Chyba Andree robił tak w małej.
A jeśli chcesz żeby wyglądało jak w oryginale kupuj nowe obręcze. Chociaż dzisiaj ciężko dostać jakościowo dobre.

Noo, proszek dał niezły efekt  :), tylko trzeba chrom "zeszlifować (ja robiłem to ręcznie papierami ściernymi ) i wypiaskować, moje były 2 x malowane;  http://www.jawacz.pl/index.php?topic=30035.175
Zapisane
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie..  ;)
Motocykl jest jak media markt - nie dla idiotów

Jawson25

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 18
Odp: Stawić czoła Jawie- czyli ratowanie Jawy 50 typ 23p Mustang z 1979 r
« Odpowiedź #13 dnia: Listopada 22, 2018, 15:30:18 »

@Andree świetny efekt  :o jaki kosz takiej operacji (zwarcie chromu jest w moich możliwościach) koła wyglądają przepięknie  :D
Zapisane
Jawa 50 typ 23p 1979r
Jawa Robby typ 588 2004r

andree

  • MoTóRzysta z PRLu
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1589
  • Burek 650, Jawa 638.0
Odp: Stawić czoła Jawie- czyli ratowanie Jawy 50 typ 23p Mustang z 1979 r
« Odpowiedź #14 dnia: Listopada 22, 2018, 15:49:17 »

Słuchaj, koszty wyszły około 200 zł, tylko troche roboty jest, chrom  zdzierasz tylko ten uszkodzony i do piachu, po piaskowaniu znów papier bo drobinki chromu "popodnoszą się (przejedziesz ręką to wyczujesz miniaturowe zadziory), później do malowania, u mnie trzeba było 2 razy malować żeby wszystko wyrównać i lakier nabrał połysku .
Zapisane
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie..  ;)
Motocykl jest jak media markt - nie dla idiotów

Misiek89gdz

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 61
Odp: Stawić czoła Jawie- czyli ratowanie Jawy 50 typ 23p Mustang z 1979 r
« Odpowiedź #15 dnia: Listopada 22, 2018, 16:44:07 »

Jeśli chodzi o proszek to jest lakier imitujący chrom, powinien dać dobry efekt, ale też koła zrobione na szaro ładnie wyglądają.
Zapisane
Jawa 50 mustang '78
Jawa 175 typ 356 '60
http://www.polskajazda.pl/Profil/96363

Jawson25

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 18
Odp: Stawić czoła Jawie- czyli ratowanie Jawy 50 typ 23p Mustang z 1979 r
« Odpowiedź #16 dnia: Listopada 22, 2018, 19:09:45 »

Ok. W sobotę zabieram się za resztę szprych  ;D
Zapisane
Jawa 50 typ 23p 1979r
Jawa Robby typ 588 2004r

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Stawić czoła Jawie- czyli ratowanie Jawy 50 typ 23p Mustang z 1979 r
« Odpowiedź #17 dnia: Listopada 22, 2018, 20:13:51 »

W WSK 125 otrzymałem taki efekt. Nazywa się to "klar", warte rozważenia:)
« Ostatnia zmiana: Listopada 22, 2018, 20:30:42 wysłana przez Dragon on the Blue Sky »
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

Bison

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 926
Odp: Stawić czoła Jawie- czyli ratowanie Jawy 50 typ 23p Mustang z 1979 r
« Odpowiedź #18 dnia: Listopada 22, 2018, 20:55:23 »

Ja koła do swojej Jawki, odnawiałem troszkę inaczej.
Piasty były szkiełkowane a szprychy i felgi z oponami poszły nowe,
obecnej produkcji. Na fotkach widać jak to się prezentowało.

Zapisane
CZ 350 typ 472.5 - 1985
Ford Orion 1,6 D - 1985
IŻ 350  Planeta 5 - 1991
VW Golf 1,3 CL - 1991
Peugeot 405 1,6 GL - 1993
Hyundai Accent  1,5 GL - 1995
Honda ST 1100 - 2001
Royal Enfield Bullet 500 - 2007

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 857
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Stawić czoła Jawie- czyli ratowanie Jawy 50 typ 23p Mustang z 1979 r
« Odpowiedź #19 dnia: Listopada 22, 2018, 21:10:27 »

Ja osobiście polecam nowe obręcze a szprychy jak nie mają mocnych wżerów to dać do ocynku.
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

Misiek89gdz

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 61
Odp: Stawić czoła Jawie- czyli ratowanie Jawy 50 typ 23p Mustang z 1979 r
« Odpowiedź #20 dnia: Listopada 22, 2018, 21:19:46 »


Ja piaskowalem, malowalem proszkowo i szprychy w ocynk :)
Zapisane
Jawa 50 mustang '78
Jawa 175 typ 356 '60
http://www.polskajazda.pl/Profil/96363

andree

  • MoTóRzysta z PRLu
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1589
  • Burek 650, Jawa 638.0
Odp: Stawić czoła Jawie- czyli ratowanie Jawy 50 typ 23p Mustang z 1979 r
« Odpowiedź #21 dnia: Listopada 22, 2018, 21:21:33 »

Uu.., ale krzywa ta fela trochę chyba ?, czy mi się wydaje  ::)

« Ostatnia zmiana: Listopada 22, 2018, 21:29:13 wysłana przez andree »
Zapisane
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie..  ;)
Motocykl jest jak media markt - nie dla idiotów

kuba.g6

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 211
  • Jawa 50 23p 1978 | CZ 487.0 1988 | CZ 472.5 1985
Odp: Stawić czoła Jawie- czyli ratowanie Jawy 50 typ 23p Mustang z 1979 r
« Odpowiedź #22 dnia: Listopada 22, 2018, 22:08:10 »

Ja jak robiłem to udało mi się wyszukać koło które nie było w bardzo złym stanie. Bęben wyczyściłem miniszlifierką z szczotką mosiężną na wolnych obrotach, obręcz wypolerowałem, następnie potraktowałem cienką warstwą WD-40 i rdza się nie pojawiła, z resztą jak się nalot pojawi to wystarczy przetrzeć i poprawić WD. Do tego poszły Opony Mitas H-04
Zapisane
- Z mustanga ścigacza nie zrobisz. - Xepher
- Ale próbować warto :D - ja

Misiek89gdz

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 61
Odp: Stawić czoła Jawie- czyli ratowanie Jawy 50 typ 23p Mustang z 1979 r
« Odpowiedź #23 dnia: Listopada 22, 2018, 22:19:51 »

Niestety, ma lekkie bicie na boki , coś tam szprychami jest ściągnięte ale do końca dobrze nie jest..Zastanawiam się czy da radę to wyprostować, bo znaleźć drugą używkę w dobrym stanie graniczy z cudem. W sumie kolega Jawson 25 niech też sprawdzi przed renowacja czy ma proste felgi, bo później są jaja jak u mnie - szkoda to wywalić, a kasa zmarnowana. Ja niestety wciąż uczę się na własnych błędach  :-X
Zapisane
Jawa 50 mustang '78
Jawa 175 typ 356 '60
http://www.polskajazda.pl/Profil/96363

kuba.g6

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 211
  • Jawa 50 23p 1978 | CZ 487.0 1988 | CZ 472.5 1985
Odp: Stawić czoła Jawie- czyli ratowanie Jawy 50 typ 23p Mustang z 1979 r
« Odpowiedź #24 dnia: Listopada 23, 2018, 18:21:00 »

Bicie na boki to nie problem. Ja swoje sam centrowałem. Nie jest to takie trudne na jakie się wydaje
Zapisane
- Z mustanga ścigacza nie zrobisz. - Xepher
- Ale próbować warto :D - ja