Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marzec 29, 2024, 06:56:57
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Pełne Vape do 638  (Przeczytany 3174 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

killler

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 947
  • :)
Pełne Vape do 638
« dnia: Wrzesień 24, 2018, 20:31:50 »

witam, nosze sie z zamiarem zakup pełnego wapna do 638, ktos cos podpowie gdzie kupic w najkorzystniejszej cenie ?poprosze tez ewentualne wskazówki w montazi, podlaczeniu przekaznika gaszenia itp ;)
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka :)
Cz 350 472.6 86r.:)

Blenders

  • Laureat "Krzywej Korby" 2012
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1074
  • Bibliotekarz
Odp: Pełne Vape do 638
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 24, 2018, 20:58:46 »

Przekaźnik gaszenia jest na schematach z vape w dziale baza wiedzy.

Schemat od 634 z zamontowanym vape odpowie na twoje pytanie.
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=8660.msg222396#msg222396
Zapisane
Jawa 350 634-7 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 83r Docieranie
Čz 350 472.5 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 85r
Čz 180 487.4 (Pełne Vape 12V) 93r
Jawa 638.5
Wsk 125 M06B3 Bąk (Cdi TurboZabytki 12V) 77r

Ryba RIP

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 166
  • 638-0 , 634-7+velorex 562 ,
Odp: Pełne Vape do 638
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 24, 2018, 22:16:03 »

Ja mam w swojej 638 pół vape Z04 działa świetnie pierwsza klasa
Zapisane

Pawand

  • v-ce President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 863
  • Jawa 350 TS 638,
Odp: Pełne Vape do 638
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 24, 2018, 23:43:50 »

Ja swoje kupowałem w zakladach Vape na miejscu. Jak mi ich technolog wszystko wytłumaczył to nawet nie trzeba ciąć instalacji i w każdej chwili mozesz wrócić do platynek albo założyć coś innego
Zapisane

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Pełne Vape do 638
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 25, 2018, 07:27:48 »

Ja swoje kupowałem w zakladach Vape na miejscu. Jak mi ich technolog wszystko wytłumaczył to nawet nie trzeba ciąć instalacji i w każdej chwili mozesz wrócić do platynek albo założyć coś innego
Kolega Killer pyta o pelne Vape (alternator jednofazowy z wbudowanym iskrownikiem) a odpowiedz jest o MZ04 czyli bezstykowym bateryjnym zaplonie Vape montowanym do oryginalnego trojfazowego alternatora. Jak ktos wie o co chodzi to nie ma problemu ale niezbyt obyci w temacie Forumowicze moga sie pogubic.
Wklejam zdjecia obu zestawow Vape.
W czeskich sklepach internetowych najtaniej mozna kupic pelne Vape w Jawamarkt.
Swoj zestaw kupowalem jednak w eTowar bo w tym sklepie odliczaja podatek (chyba 25% w Czechach) przy wysylce poza Unie Europejska. Oczywiscie doszly koszty wysylki ale i tak bylo chyba taniej niz gdyby wysylano ten zestaw gdzies do Europy.
 

Pawand

  • v-ce President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 863
  • Jawa 350 TS 638,
Odp: Pełne Vape do 638
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 25, 2018, 09:15:34 »

Ja swoje kupowałem w zakladach Vape na miejscu. Jak mi ich technolog wszystko wytłumaczył to nawet nie trzeba ciąć instalacji i w każdej chwili mozesz wrócić do platynek albo założyć coś innego
Kolega Killer pyta o pelne Vape (alternator jednofazowy z wbudowanym iskrownikiem) a odpowiedz jest o MZ04 czyli bezstykowym bateryjnym zaplonie Vape montowanym do oryginalnego trojfazowego alternatora.
W kwestii formalnej: mam pełne Vape A-SZ17 i wiem o co kolega pyta. Chodziło mi o to, że niektórzy zakładając pełne Vape odcinają część wiązki przez co powrót do oryginalnego alternatora w przyszłości, albo w razie awarii jest utrudniony. Jak się nie ma czasu na jazdy do Czech to zapłon można kupić również w ich firmowym sklepie.
https://eshop.vape.cz/z1676-souprava-zapalovani-sz17
Zapisane

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Pełne Vape do 638
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 25, 2018, 09:36:30 »

Zrozumialem wpis o mozliwosci powrotu do platynek tak, ze po prostu sie je przykreci i podlaczy (co przy Vape MZ04 nie jest wiekszym problemem) ale Koledze jednak chodzilo o ponowne zalozenie oryginalnego alternatora i podpiecie go do oryginalnej wiazki (z prostownikiem, regulatorem i przekaznikiem) pozostawionymi na te okolicznosc.
Faktycznie, tak tez mozna.
Obecnie w 638 tez mam zalozone pelne Vape ale oryginalne czesci (alternator, prostownik, regulator, przekaznik i wiazka do ich polaczenia) jezdza w bagazniku velorexa. Vape MZ04 tez tam jezdzi wiec gdyby w pelnym vape padl iskrownik to mozna polaczyc jako odbiornik do akumulatora cewke od MZ04 i polaczyc ja z czujnikiem indukcyjnym. Bedzie to dzialac bo czujniki w obu zestawach sa identyczne.

killler

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 947
  • :)
Odp: Pełne Vape do 638
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 25, 2018, 20:13:36 »

temat luzny poki co mam jankowy zaplon i dwustrzałowa cewke i działa to elegancko od 10kkm jednakze duzo osob zachwala pelne vape i moze sie skusze co by zobaczyc jaka jest róznica ;)
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka :)
Cz 350 472.6 86r.:)

Blenders

  • Laureat "Krzywej Korby" 2012
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1074
  • Bibliotekarz
Odp: Pełne Vape do 638
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 25, 2018, 20:26:13 »

temat luzny poki co mam jankowy zaplon i dwustrzałowa cewke i działa to elegancko od 10kkm jednakze duzo osob zachwala pelne vape i moze sie skusze co by zobaczyc jaka jest róznica ;)

Zastanawiam się czego szukasz 12V już masz.

Zapłon Janka i 10kkm i bezawaryjnie, co ci da pełne vape.

Zmiennego kąta nie ma tyle tylko, że bez aku zapali "jak trzeba po przepięciu przekaźnika" i brak problemu ze słabymi nowymi szczotkotrzymaczami.

Z wad zapłonu to już nie jest bateryjny, Vape to w końcu iskrownik, no i mniej Watt.

Wybór należy do ciebie.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 25, 2018, 20:27:58 wysłana przez Blenders »
Zapisane
Jawa 350 634-7 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 83r Docieranie
Čz 350 472.5 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 85r
Čz 180 487.4 (Pełne Vape 12V) 93r
Jawa 638.5
Wsk 125 M06B3 Bąk (Cdi TurboZabytki 12V) 77r

killler

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 947
  • :)
Odp: Pełne Vape do 638
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 25, 2018, 20:34:33 »

z fabrycznym ladowaniem nigdy problemów nie mialem, jedyne co to mam obawe przed tym ze szczototrzymacz sie rozleci, co prawda mam zawsze w zapasie ze 2 sztuki gorzej jak uszdzodzi np wirnik ;)


zdaje sie ze masz do czynienia z drukiem 3d powiedz jest jakis material co by mozna bylo taki szczotkotrzymac wydrukowac i co bylby pewniejszy niz tre zamienniki ?


moj po 10 kkm wyglada ok choc jakas tam minimalna deformacja juz nastapila, nabylem go w 4motor za ok 9zł ;)
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka :)
Cz 350 472.6 86r.:)

Blenders

  • Laureat "Krzywej Korby" 2012
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1074
  • Bibliotekarz
Odp: Pełne Vape do 638
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 25, 2018, 20:44:12 »

z fabrycznym ladowaniem nigdy problemów nie mialem, jedyne co to mam obawe przed tym ze szczototrzymacz sie rozleci, co prawda mam zawsze w zapasie ze 2 sztuki gorzej jak uszdzodzi np wirnik ;)


zdaje sie ze masz do czynienia z drukiem 3d powiedz jest jakis material co by mozna bylo taki szczotkotrzymac wydrukowac i co bylby pewniejszy niz tre zamienniki ?


moj po 10 kkm wyglada ok choc jakas tam minimalna deformacja juz nastapila, nabylem go w 4motor za ok 9zł ;)

Z drukiem 3d już nie mam nic wspólnego od 1,5 roku około.

Moim zdaniem drukowanie szczotko-trzymacza jest bez sensu.

Ta technologia się tutaj nie sprawdzi.

Typowy Druk 3d w technoloigii fdm  ma warstwy i to jest problem w takich cienkich i wrażliwych elementach, najlepiej byłoby wykonać na wtryskarce tak jak oryginał i zamienniki tylko z dobrego materiału i z odpowiednią jakością.
Zapisane
Jawa 350 634-7 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 83r Docieranie
Čz 350 472.5 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 85r
Čz 180 487.4 (Pełne Vape 12V) 93r
Jawa 638.5
Wsk 125 M06B3 Bąk (Cdi TurboZabytki 12V) 77r

killler

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 947
  • :)
Odp: Pełne Vape do 638
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 25, 2018, 20:45:59 »

pytanie czy ktos ma do takiego czegos dostep i ile by to kosztowąło przy x sztukach bo pewnie spora grupka chetnych by sie zebrala :)
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka :)
Cz 350 472.6 86r.:)

second

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 777
Odp: Pełne Vape do 638
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 25, 2018, 20:47:16 »

Zakup pełnego Vape ma sens tylko w przypadku silników żeliwnych 6V. Dokonałem zamiany fabrycznej prądnicy 6V na 12V Vape i miałem okazję dłuższego użytkowania tej konstrukcji. Niby jest OK, ale nigdy nie zamieniłbym alternatora na taką prądnicę. Obiektywną różnicę między alternatorem i Vape, można dostrzec po włączeniu kierunkowskazów pod obciążeniem palących się świateł mijania - duża różnica w jasności migania na korzyść alternatora. To jest moje zdanie.
Zapisane
To ma być taka fikcja żeby wszyscy uwierzyli a fikcja musi być prawdopodobna żeby stała się prawdą...

Blenders

  • Laureat "Krzywej Korby" 2012
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1074
  • Bibliotekarz
Odp: Pełne Vape do 638
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 25, 2018, 20:52:54 »

pytanie czy ktos ma do takiego czegos dostep i ile by to kosztowąło przy x sztukach bo pewnie spora grupka chetnych by sie zebrala :)

To już łatwe nie jest, tak czy inaczej robota na wtryskarce to najpierw zrobienie formy i jej koszt zwraca się przy dużej ilości sztuk.

Druga sprawa to to że, szczotkotrzymacz to nie tylko plastik, ale też szczotki i ich styki, które trzeba zmontować w całość, same szczotki dało się jeszcze kupić zdaje się w Ag-mot.


Łatwe i tanie to nie będzie.
Zapisane
Jawa 350 634-7 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 83r Docieranie
Čz 350 472.5 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 85r
Čz 180 487.4 (Pełne Vape 12V) 93r
Jawa 638.5
Wsk 125 M06B3 Bąk (Cdi TurboZabytki 12V) 77r

nestor.mariusz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 773
  • TS 350 CZ 350 (żony)
Odp: Pełne Vape do 638
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 25, 2018, 20:59:29 »

Jest jeszcze jedna technika która można by wykorzystać.
Odlew żywiczny w formie silikonowej. Ja znam zakład który robi takie rzeczy (uszczelnienia dorabiają), tylko, że głównie zalewają elastomery.

Robi się formę silikonową z oryginału, która starcza na kilkanaście/kilkadziesiąt sztuk zależnie od szczęścia/jakości wykonania.
Zalewa się żywicą utwardzalną.
Można bez problemu zalać końcówki styków na kable jako monolit (czego nie da się wydrukować).

Za formę do wtryskarki to by można kilka jaw kupić. Nie o to przecież chodzi.

p.s. forma do wtryskarki do takich widelczyków jednorazowych to jest kilkaset tysięcy złotych.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 25, 2018, 21:04:11 wysłana przez nestor.mariusz »
Zapisane

Radzziu

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 27
  • Californian 350 x2 ,jawa 360, jawa 634,jawa 90, cz
Odp: Pełne Vape do 638
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 25, 2018, 22:28:17 »

witam, nosze sie z zamiarem zakup pełnego wapna do 638, ktos cos podpowie gdzie kupic w najkorzystniejszej cenie ?poprosze tez ewentualne wskazówki w montazi, podlaczeniu przekaznika gaszenia itp ;)
trzeba bylo gadać to bym ci pokazał ja mam pełne vape w mojej jawie
Zapisane
Californian 350
Jawa Perak 350 1954
jawa 360,
jawa 634,
jawa 90,
cz 250 sport,
jawa 640,
jawa 632,
mz 250 etz x2,
mz 301,
mz 300 wilfgreen
mz 125,żak mr2,
komar,
wfm M06,
schwalbe kr51/2

Adam112

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 334
  • Cz-Jawa
Odp: Pełne Vape do 638
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 25, 2018, 23:05:20 »

kuba g6 (ten co przyjechał na małej jawce na wiosenny) ma zdaje się dostęp do drukarki 3d, kupiłem od niego wtedy plastik czujnika stopu do 472.4 wydrukowany na takiej drukarce.
Zapisane

Pawand

  • v-ce President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 863
  • Jawa 350 TS 638,
Odp: Pełne Vape do 638
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 26, 2018, 00:42:41 »

Zakup pełnego Vape ma sens tylko w przypadku silników żeliwnych 6V. Dokonałem zamiany fabrycznej prądnicy 6V na 12V Vape i miałem okazję dłuższego użytkowania tej konstrukcji. Niby jest OK, ale nigdy nie zamieniłbym alternatora na taką prądnicę. Obiektywną różnicę między alternatorem i Vape, można dostrzec po włączeniu kierunkowskazów pod obciążeniem palących się świateł mijania - duża różnica w jasności migania na korzyść alternatora. To jest moje zdanie.
Każdy ma inne :D . Mam pełne Vape od kilku lat, zrobił bezawaryjnie ok. 20kkm w dwóch silnikach. Jeśli nie traktujesz go jak typowy iskrownik i jeździsz bez aku to nie ma żadnych widocznych różnic. Ani na korzyść, ani na niekorzyść. Dla mnie jego najważniejszą cechą jest to, że póki Vape działa motocykl odpali Ci i z przepalonym bezpiecznikiem w instalacji i z padniętym do zera akumulatorem i bez akumulatora. W drodze to bezcenne i to było powodem zakupu. Wolniejsze kierunki, miauczący klakson i słabsze światła pojawiają się tylko wtedy, kiedy nie ma wsparcia akumulatora ( np. jazda zprzepalonym bezpiecznikiem instalacji)
Zapisane

second

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 777
Odp: Pełne Vape do 638
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 26, 2018, 09:11:43 »

Gdyby Vape było w stanie wyprodukować więcej prądu i miało oddzielną regulację na każdy z cylindrów, napisałbym co innego. Tak czy inaczej, nie poddałem tego systemu krytyce totalnej. Vape ma niezaprzeczalnie i dobre strony, jest ich więcej lub mniej w zależności do jakiego silnika jest zastosowane. Do "żeliwa" z prądnicą 6V moim zdaniem jest jedynym słusznym rozwiązaniem. Do innych silników, jak kto chce  ;) ...
Zapisane
To ma być taka fikcja żeby wszyscy uwierzyli a fikcja musi być prawdopodobna żeby stała się prawdą...

Ryba RIP

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 166
  • 638-0 , 634-7+velorex 562 ,
Odp: Pełne Vape do 638
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 26, 2018, 09:19:52 »

wystarczył mi jeden dzień z Jawą 634-7 6v  chciałem zostawić ją z orginalnym zapłonem ;D  na drugi dzień kurier dostarczył pełne vape delektuje się jazdą i docieranie silnika przebiega rewelacyjnie
Zapisane

killler

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 947
  • :)
Odp: Pełne Vape do 638
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 26, 2018, 18:04:08 »

reasumujac jakies pomysly jak "usprawnic" szczotkotrzymacz ? moze od jakiegos auta by podpasowal po drobnych modyfikacjach ?
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka :)
Cz 350 472.6 86r.:)

Karolek

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 683
  • Jawa 638/1 1989
Odp: Pełne Vape do 638
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 26, 2018, 20:37:58 »

Jeśli można wiedzieć  to jaka jest  moc tego vape?
Zapisane

Blenders

  • Laureat "Krzywej Korby" 2012
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1074
  • Bibliotekarz
Odp: Pełne Vape do 638
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 26, 2018, 21:38:16 »

150W
Zapisane
Jawa 350 634-7 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 83r Docieranie
Čz 350 472.5 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 85r
Čz 180 487.4 (Pełne Vape 12V) 93r
Jawa 638.5
Wsk 125 M06B3 Bąk (Cdi TurboZabytki 12V) 77r

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 857
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Pełne Vape do 638
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 27, 2018, 19:25:30 »

Pełne VAPE padłączałem już jakieś 2 lata temu ale z tego co pamiętam ori wiązke zostawiałem zawiniętą gdzieś pod deklem ,więc powrót do altka zawsze możliwy.Jedynie w VAPE nie podoba mi się kwestia kombinacji z gaszeniem trzeba dać przekaźnik.
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.